Brynäs IF

713994 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1902882 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
honken21: Drar noll slutsatser utifrån en internmatch, men Danielsson ska vara en toppspelare på SHL-nivå. Hans poängskörd i Schweiz är imponerande. Tror också han kommer visa sig bli en bra värvning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Faktum är att Brynäs offensiv till stora delar hänger på spelare som varken vi eller journalisterna har koll på. BZ har blandat och gett de senaste åren, så jag vågar inte lita på honom fullt ut den här gången. Tänker främst på Kristo och Kousal, som ju är erfarna legoknektar, men som många har dålig koll på. Däremot känns Danielsson som en relativt säker värvning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: absolut så är det. Och när man ska göra en nykter analys av lagen så ser det ju ut som dom tror.
Det säger jag ingenting om heller.

Mer att min känsla och vad jag tror är att dom kommer få fel.

Jag brukar inte gå speciellt mycket på känsla och tro så jäkla mycket. Men det känns bra.
Vår forwardsida har bredd, är utvecklingsbar och har spets (om än med lite garanterad spets)

Ja, det är mycket om och men iår, som så många gånger förr.

Jag tycker hursomhelst det ser bättre ut inför iår än inför fjolåret.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Ja, det ser klart bättre ut än för ett år sedan. Förra sommaren präglades av en enorm övertro på spelare som tillhört silverlaget, och en helt ologisk tränarrekrytering.
Jag är lite skeptisk till Sjödda, det är inte samma sak att leda ett lag ur kris som att bygga ett vinnande lag. Det fick vi bittert erfara med Thomas Andersson förra året. Han gjorde ett lysande jobb sista månaderna i Allsvenskan men var helt fel tränare när Gefle skulle bli ett topplag i Superettan.
Tror därför att Sundquist är en mycket viktig rekrytering. Han är en erfaren ledare som har fått jobbet på ledarmeriter och inte spelarmeriter, det tror jag är viktigt. Om Andersson hade haft en Sundquist i sin tränarstab hade han nog haft större möjligheter att lyckas i GIF.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bäckis idag:

Jag hoppas få komma hem och ta det där SM-guldet!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stort ögonblick!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: ojoj får rysningar
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Jag jobbade på samma arbetsplats -16 som en kille som känner Bäckis personligen väl. Han spelade med Bäckis som junior, även lite i A-laget.

Han sa då att Bäckis skulle spela ut kontraktet bara. Det var så han tänkte då.

Jaja, det får man ju se då sa jag. Han vill ju säkert vinna först.
Vad jag förstod på killen så var han allvarlig på att Niklas absolut ville hem igen innan han var pensionär iaf.
Så nu när han vunnit så ökar ju chansen betydligt att han kommer hem innan han är 35.

Jag tror att Niklas med familj vill hem innan barnen börjar skolan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Han får gärna ta med sig Ovechkin i så fall... :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Det skulle betyda oerhört mycket för Brynäs men är han inte alldeles för bra för att lämna NHL då? En spelartyp som han blir ju inte direkt sämre med åren... Men vi får hoppas!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ja ursäkta min pessimism men jag tror nog vi får vänta tills han är tillbaka i Brynäs innan nästa guld kan komma. Men men...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: shit, nu blev jag förvånad, du pessimist, det såg man inte komma.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: Håller med dig. Jag är normalt optimist. Om det normala är liktydigt med det realistiska.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nån som hört något om eventuella webbsändningar på träningsmatcherna som närmar sig?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Cmore sänder Brynäs alla träningsmatcher på försäsongen. På onsdag går matchen på Cmore hockey och Sportkanalen :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: härligt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Vet någon när Bäckströms kontrakt för Washington går ut?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bisset: han har avtal över 19/20, så 2 säsonger till
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bif1912:

Fru och dotter är i Smögen.
Nu är det ju inte rätt att klottra på berg.
Men vi är överallt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: dedär är inte klotter. Det är konst ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bif1912:
Trupp 20/21
Marcus Westfält
Nicklas Danielsson
Niclas Andersén
Nicklas Bäckström !?
;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
kexxet: Säsongen 20/21 är då det potentiellt kan bli lockout i NHL. Så länge vi slipper samma trams i SHL som sist (dvs. att klubbarna inte fick skriva korttidskontrakt med NHL-spelare) så är det inte alls otroligt att vi får ett superlag den säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Åh snälla låt det ske. Silfverberg, Järnkrok, Bäckis, Ekholm, Lindblom, Lindholm m fl. Jösses.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Det kommer att bli som sist.
Vissa lag har inte så bra egna. Så dom kommer att säga stopp.
Men Bäckis kommer hem då ändå👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: och framförallt: Markan :D
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Ekholm kör nog Mora i så fall...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: det är jag tveksam på faktiskt. Ekholm är uttalad Brynäsare sedan barnsben.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Är han? Finns d ngn källa på det? Intervju etc?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Borgar för mycket publik i vinter.
Man har ändrat så det är mest matcher på torsdagar och lördagar.

"Brynäs är den klubb som sticker ut mest.
Klubbens samtliga 26 hemmamatcher spelas torsdag, fredag eller lördag.
– Vi fick igenom mycket av det vi ville, så vi känner oss väldigt nöjda, säger nytillträdde klubbdirektören Michael Campese. "
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kopenga Kickass: ”Samtliga 26 hemmamatcher spelas torsdag, fredag eller lördag”

Och så här står de i samma artikel längre ner

Elva torsdagar
Tio lördagar
Tre fredagar
Två tisdagar

Nån som vet vad som gäller?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: letar febrilt men kammar noll. Vet att jag sett/läst/hört han säga det och vet fler som vittnar om samma sak.
Men om det varit i en pausintervju eller liknande vettetusan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Morningstar: vi har 2 tisdagsmatcher. Så 24/26 spelas torsdag,fredag,lördag.

(Skummade nyss igenom spelschemat).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bif1912: Sedan är han vår:)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: 2 tisdagsmatcher blir riktigt bra. Dom matcherna brukar alltid vara mest kritiska med risk för under 4000 pers. Att vi blev av med KHK och fick upp Timrå istället är också ett lyft.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Läge att försöka få till enkronasmatcher eller sån där där priset sjunker på de två tisdagsmatcherna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jaha nu kommer avancerad statistik att vara tillgänglig för alla SHL lag i realtid.
Hur kommer Brynäs att förvalta detta med en Sportchef som inte tror på avancerad statistik och utan videocoach?
Vem skickade Brynäs som representant till informationsträffen, någon som vet?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Har man ingen i staben som kan förklara vad datan betyder för tränarna så blir det ju svårt att göra något vettigt av det. Eller om man har tränare som inte är så öppna för att förstå. Lag i SHL som redan har jobbat med detta ett tag har en enorm fördel här.

twitter.com/comrikard/status/1029328461444341762?s=21
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Som jag förstått det så är det ett system som presenterar all data och information mer lättillgängligt än rena "kalkylark". Det förenklar även insamlingsprocessen samtidigt som det verkar kunna göra en del analyser själv. Om det är så, så blir det nog lättare att jobba med just den här biten i framtiden. Sen kan man säkerligen grotta ner sig på djupet om man vill det, men jag tror tanken med systemet är att göra det mer lättillgängligt och lättanvänt.

Vi får bara hoppas att nån i ledarstaben snappar upp detta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dAVydov: Ja, det verkar vara simplare. Också eftersom det ska användas live och det måste komma snabba beslut. Tänkte mest på det som står här. Det verkar ju dock som att det går bra bara man är införstådd på systemet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skulle vara fantastiskt om det kom mer data till allmänheten från SHL i och med detta iallafall!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rodrigo: Anders Palm (nya målvaktstränaren) är mig veterligen väldigt kunnig på detta område. Sjödda sa till GD alldeles nyligen att det är han som ska sköta videoanalysen och sitta på läktaren under matcherna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bjurström, Asklöf och Larsson på läktaren. Vad fan har Sjödda emot Bjurström? Måste handla om dålig attityd eller liknande. Skillsen på isen är betydligt bättre än många andra som tar en plats i laget. Jag hade bytt plats på honom och Ludde Nilsson alla dagar i veckan i tredjekedjan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Janne och Palm var på utbildningen fick jag precis veta :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Låter bra. Sjödda och Bengtzén har jag fått intrycket av att dom inte vill lära sig. ”Vi använder statistik”, skrev Bengtzén i en chatt för ett tag sen. Skulle anta att han menade plus/minus, mål, assist och räddningsprocent. Typ. Brynäs behöver nya fräscha ideer. Campese behöver rensa upp i den sportsliga organisationen om Brynäs ska bli en maktfaktor i svensk hockey igen.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
... för alla med Plus.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skagge: Hahah. Roligt format på intervju 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svedberg spelar nu mot Modo på CMore hockey.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skagge: Bengtzen i intervju i aftonblaskan.

Har inte plus. Vem sa han blir vår nästa landslagsspelare?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Påståendet var Kellman och BZ höll med men med reservation för att han fortfarande är ung.
Kommentera

« · 1902882 · »