1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736863 inlägg · 7967 ämnen
« · 2464838 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Huge:
Skönt att Alcén väljer att behålla Ljungkrantz!
Helt rätt, billig och bra som kan bli ännu bättre.
Kan sticka ut hakan och säga att Ljungkrantz skulle producera mer än Wille Strömgren i samma omgivning.

Hoppas på detta lag efter uppehållet:
Johannesson - Sklenicka
Kinnvall - Bertilsson
Friman - Niemelä
Lindstein

Scott - Larsson - Ljungkrantz
Rödin - Ölund - Olesen
Strömgren - Palve - Timashov
Eklind - Björninen - Blomqvist

Till nästa säsong tippar jag på detta lag:
Johannesson (lån) - Sklenicka
Kinnvall - Bertilsson
Carlsson - Friman
Asplund - Lindstein

Silfverberg - Larsson - NY
Rödin - Scott - Ljungkrantz
Olesen/NY - Ölund - Strömgren
Blomqvist/NY - Björninen - NY

Huge: varför behövde Limpan det..och inte Olikinuora?

mattiask: Håller med om Ljungkrantz.
Med tanke på både det rent sportsliga och att det ekonomiska läget i samhället överlag och hos klubbarna i synnerhet dessutom säkert kommer att framtvinga en satsning på fler egna och billiga produkter, så gör Alcen klokt i att säkra upp honom redan nu. Kan även tänka mig att Manner både gillar och har förordat den förlängningen och ser den som en pusselbit i den satsning på bättre material han krävde för att fortsätta som vår tränare nästa säsong.

Jan Grismöbel: Eftersom Olkinuora inte behöver nån omställningstid öht så har vi två högklassiga målvakter redan idag, så du behöver inte oroa dig innan playout börjar.

Sportnisse: Ljungkrantz har visat att han väl är den mest lovande egna produkten på ett bra tag så varför skulle vi då inte satsa på honom bara för att DU påstår/tycker att det finns betydligt fler lovande spelare (oklart vilka) i andra lag, där man isf undrar varför dessa lag skulle vilja släppa sina ”guldklimpar” till oss eller nåt annat lag?
Att hovnarren tidigt spådde vår kräftgång var ju oerhört klarsynt av dig, även om dom flesta nyktra och sansade bedömare iofs var överens om att just den här säsongen skulle bli väldigt jämn och att allt från slutspel till kvalspel var en tänkbar realitet.

mattiask:
Ljungkrantz-Larsson-Scott
Strömgren-Ölund-Rödin
Timashov-Palve-Olesen
Blomqvist-Björninen-Eklind

mattiask: Sätt ljungkrantz med Scott! Scott vore den perfekta spelaren att utvecklas intill.
Sätt Strömgren med Rödin.

Ja, sära på Rödin och Scott.
Precis som att Olesen inte ska spela med Palve. Rätt tydligt att deras prestationer blir strypta.

Stefan R 63: Om han behöver 4 månader för omställning till stor rink lex: Limpan, så har vi inte stor nytta av en klassmålvakt innan playout börjar .

Sportnisse: Ljungkrantz är iaf i mina ögon ett klockrent exempel på en spelare som måste få mer istid för att utvecklas. För mig har inte Ljungkratz egenskaper för att lira i en fjärdekedja.
Jag skulle vilja se honom över tid med med spelare som tex Scott, Larsson, Olesen (underskattad för mig), Rödin, osv osv.
Vi har en förmåga att ge den typen av spelare för liten roll/speltid kontra många andra lags juniorer.

Huge: Vi får facit inom 1-2 år. Tvek på om unge Ljungkrantz kommer att utvecklas åt rätt håll. Flera steg måste tas av honom. Finns betydligt mer lovande spelare i andra lag. Hovnarren spådde tidigt lagets kräftgång och att vi skulle ligga i botten när det drar ihop sig frampå vårkanten. Då fick man en uppsträckning av magistern?. Läroplanen du arbetar , bedömer efter kanske inte är helt up to date

Jan Grismöbel: Han måste ju komma in i spelet med stor rink...a la Limpan. Han är nog med på sommarträningen också..o har en formtopp i träningsmatcherna i höst. .
Hoppas verkligen att han blir han som gör skillnad för oss...Vi behöver en målvakt som kan ge oss poäng...

SaggeBoy: Efter 11 grundseriematcher å playout är han nog inte intresserad av as spel i höst .

Sv: Nr 14
Lirarn77: Tillbaka igen Pettis? Hur många ska du ge dig på den här gången i PM?

Sv: Gameday
Samsung: Elon Musks Starlink?

Huge: Rasmus Rudslätt kommer jag att maila och tipsa om. Tydligen vill Alcen ha tips(enligt Pettis).

Den nya målvakten? Fick han bara säsongen ut? Han visar ifall han är bra/dålig för kontrakt för nästa säsongen? Elle?

Huge: Tgl och Sportnisse verkar iaf ha ambitionen att bli gästbokens båda hovnarrar. Och dom är på god väg att få den stämpeln på sig.
Brynäs säkrar i god tid upp en lovande Ljungkrantz och gnäller på låg ambitionsnivå och pekar på Leksand, som minsann värvat tillbaka Cehlarik och som är en lika given värvning som det blir när/om Silfverberg skulle återvända till Brynäs.
Höj nivån tack, det är för pinsamt att läsa…

Tgl: Det var då ett jäkla gaggande från din sida.

Tgl och Sportnisse. Två soffsnillen spekulerar.
Haha…

Tgl: Men nu får ni väl skärpa er. Bara fruktansvärt pinsamt.

Sportnisse: ingen i Brynäs har någon ambition, Alcen vill bara överleva och Svedman har ju ansvaret för och fokuserar på elkostnaderna, Manner tycker synd om sig själv för att han har så’n otur men han vill att alla ska må bra, framgångar har han ju hos Lejonen!

{8399}: Visste ej! Bra att veta.

JawKee: klicka på ”Sv:” så ser du vilken kommentar ett inlägg svarat på.

Brynäsgubbe: På tisdag kan vi ligga näst sist i serien! Tyvärr sitter Alcen lugnt! Nej, fel av mig, han har ju faktiskt gjort sig av med floppen från i höstas, stackars Tomi! Gäller att städa bort sina misslyckanden

Brynäsgubbe: Brynäs slår på trumman och annonserar Ljunkrantz, Leksand kontrar med Celarik?
Speglar ambitionsnivån!

{7981}: "Hur skall man få ihop ett slagkraftigt lag till nästa säsong?"

Det får man inte. Brynäs har inte den ambitionen. Har ni inte lärt er det än?

Dallemas: Den högsta önskan enligt mig är ju typ:
Ny spets - Larsson - Ny spets
Rödin - Ny - Scott
Strömgren - Ölund - Ljungkrantz
Ny (Olesen/Eklind) - Björninen - Blomqvist

Man måste ju få drömma..

Dallemas: Och hur dyr tror du Ljungkrantz är? Tappar gärna inte en utvecklingsbar spelare till ett annat lag igen.

{8399}: Jag skrev ju två kommentarer efter varandra 😂 vet inte vilken du syftade på 😉

JawKee: Jag svarade ju på din kommentar 😂

JawKee: Ljunkratz får gärna överbevisa mig men jag tvivlar att han är en av dem 3 som spelar i första kedjan nästa år för de är där behövs skrivas kontrakt med spelare å inte till 3:e 4:e där har vi många som kan flyttas ner till med dem spelarkontrakt vi har.

{8399}: Om vadå?

JawKee: Fast vem vet.

Dallemas: Oavsett så säger det ju rätt mycket. Ljungkrantz har mer framtid än vad Rödin har.

Peja: Tror att detta blir Alcens sista chans och en ypperlig chans att bevisa sig. Skulle han förlänga med Dima så tappar jag all förtroende för honom.
Bryter han med Palve så blir jag överlycklig.
Jag hoppas och tror att varken dima, palve eller hedberg är kvar.

Tgl: Ja de hade ju varit bra siffror…….om Anton gjort 10-15 baljor

Treklövern1912: Kronwall är kvalificerad och bra. Jag ifrågasätter inte honom.

Jag menar att han, du, jag och alla amdra kan läsa förra säsongens tabell och jämföra med denna säsongs. Syftar poäng, inte insläppta mål.

Ingen större skillnad….ungefär ”lika bra”.

Manner kommer vara nöjd när brynäs är 50-60% Finland =)

Honken72: Ljungkrantz har gjort 25% fler mål än Rödin denna säsong!

Dallemas: Du har rätt i att en ny förstakedja blir svår att fixa in. När man staplar upp de utgående kontrakten som de gör inser man hur viktigt det blir att lyckas bryta Palves och Hedbergs kontrakt. Det skulle frigöra pengar som kan läggas på något bättre. Vi får också hoppas att Alcén inte får fnatt och helt plötsligt ger Timashov ett fett flerårskontrakt, sånt har ju skett förut i Brynäs.

Huge: Alltså vad händer? Oskarshamn? Jag kollade poängligan och fick löken i halsen.

{8399}: Haha, precis.
Och inte ens då går det att vara säker, om vi inte redan är ute ur racet….😁

Huge: Eller en omgång, då kommer jag att göra en prognos.

{8399}: Ja, och ett troligt scenario blir då lite intressant först när nån orkar redogöra för hur de återstående inbördes mötena mellan inblandade lag har slutat tidigare under säsongen.
Det troligaste är att vi kan skissa på ett mer troligt scenario först när det återstår 5 omgångar, typ….

Huge: Så sant men det går att anta att vissa scenarion är troligare än andra förstås. Ingenmansland är såklart det troligaste för oss trots allt.

{204}: Ja, snittpoängen så här långt är förstås och rent matematiskt kalla fakta och som det enda nye går att blunda för, om man inte är fullständigt obegåvad.
Att sen dra slutsatser om återstående snittpoängskörd baserat på snittpoängen så här långt blir dock bara spekulation/gissningar och inte nån fakta öht.

Håkkybåkky: Snittpoängen så här långt för Rögle och LHC mot samtliga lag säger tyvärr inte nånting om hur deras fortsatta poängskörd kommer att se ut.
Isf måste man titta på vilka man har kvar att möta och hur det gått mot dessa lag tidigare under säsongen, om man ska försöka göra nån sorts bedömning/antagande om hur många poäng som ex Rögle, Luleå och LHC kan tänkas skrapa ihop under resterande matcher.
I princip säger matematiken så här långt inte nånting om hur det kommer att sluta eftersom ex förutsättningarna fr.o.m nu är lite annorlunda än vad dom tidigare har varit.
Nu är ex pressen på inblandade lag högre och hur lagen hanterar den biten är ju omöjligt att veta.

Honken72: Sorry, var visst både 2a 3a o 4a på pucken såg jag nu.

{204}: Lite news om ingen redan skrivit om det, har inte skrollat igenom dagen än. 😊
Uppladdat:

500x0-3460b225-a3d7-45a2-ab69-4c75529d17f6.png

Håkkybåkky:

Bra med fakta. Det där kan inte ens magister Huge blunda för.

Jag hoppas också Brynäs klarar sig och det tror jag dom gör.

« · 2464838 · »