1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736887 inlägg · 7967 ämnen
« · 2465157 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
eltifoso: Vart har du hört det?

Jugge: ”Men faktum kvarstår att Alcén har skrivit hemska kontrakt med dom han förlängt”

Jo i vissa fall håller jag verkligen med.
Men det måste vara svårt för en SC, oavsett om hen heter alcen eller annat.
Tex
Jag tycker ärligt det var fel att förlänga med Ljungen och jag kan stå för det. Snygga mål och en uppsida men har inte nått nivån att bygga honom på en plats ännu. Men skulle han gått till Oskarshamn och gjort det bra där - typ som Johannesson från Rögle till oss (bra liknelse faktiskt) - så är jag säker på att Alcen skulle blivit halshuggen här inne för att han inte förlängde med ljungen.
JA måste ha facit innan han tar beslutet liksom.
Palve var en sådan. Jag såg poängen men inte storheten som en komplett toppcenter - medan andra argumenterade honom före scott,
Nu går tugget att Alcen har gjort fel som förlängde palve hos vissa (inte riktad till dig utan generellt hör inne) för att palve inte lyckats med poängen och då är han dålig (som i fjol) som bidragande spets.
Men tänk om Aöcen bara förlängt scott och palve gått till Örebro och lyckats ännu bättre poängmässigt där. Då har det väl varit krav på extra årsmöte med tryck på alcens avgång nära på.

Säger bara att det är ganska lätt med facit i hand berätta vad alcen skulle ha gjort.. .
.men att inte ha den där spetsforwarden han sökt hela säsongen på plats vid säsongstart och bara starta med 12 forwards på kontrakt - det går att nästintill kritisera som fakta. Det var riktigt okompetent anser jag.

Farsang: Undantaget är Timrå som flera gånger plockat målvakten i 3 mot 3 och avgjort.

Brynäsgubbe: håller helt med dig om det. Poäng har blivit för viktiga och tagit bort det positiva med 3 mot 3

Farsang: Ser övertiden nu. Bland det fjolligaste jag sett. Spelarna åker hellre ut ur zon än att hålla pucken i offensiv zon. Flera tillfällen uppstår när de kan lägga en offensiv pass men väljer istället att åka ur zon. 3 mot 3 har gått från ett av mina favoritinslag till ren frustration. Likadant i SHL.

Sv: Ny på forumet
Brynäsgubbe: är det så svårt att välkomna nya Medlemmar utan att stämpla Pettis namnet på dem direkt?

Alla vet väl att Pettis dyker upp när det ser lite ljusare ut och försvinner när det blir mörkt.

Mogel: Okej Pettis.

{9566}: Skönt för Manner, nu ser han ju att det går att vinna.

J-S: nej Pettis är jag inte😂 jag har bara åskådat alla hans konflikter med ett skratt

Huge: Analytikern har skrivit och summerat! Otrolig kunskap och vishet🥁🥁

Farsang: Det funkar i Finska laget, undrar vad det betyder.

Från 4-1 Ledning för Schweiz till 5-5 nu. Manner kan det där med Lagmoral och komma tillbaka i matchen iallafall🤩

Fan vad det stör mig att en i finska landslaget har Orange byxor 😂

Huge: ” Felstudsar till vår fördel sen år 2000: 5%
Felstudsar till vår nackdel sen år 2000: 95%

Felbesluten av domarna visar på samma procentfördelning som felstudsarna.”

Som vanligt från dig och ditt strutsbeteende då.. Det är otur och domarnas fel att Brynäs är ett bottenlag år efter år… Måste vila en förbannelse över Sätraåsen….

{9566}: det vet man aldrig. Har noll koll på hur laget ser ut för Finland den här turneringen jämfört med hur det brukar vara. T ex Friman och Björninen är ju inte med den här gången. Så vet inte om dem testar spelare som vanligtvis inte brukar vara med.

Dem har ju trots allt ingen press på sig när dem nyss vunnit både OS och Vm.

Sen har Schweiz spelat bättre än vanligt tycker jag 😊

Jugge: Jo det förstod jag. Men det är en riktigt dålig låg nivå på hur det börjar låta här inne på forumet.

J-S: Ja det där låter lite i högsta läget
Har hört mellan 80-110’

JawKee: Visst överdrev jag en del, det tror jag de flesta förstod utom kanske du då… Men faktum kvarstår att Alcén har skrivit hemska kontrakt med dom han förlängt med där Hedberg sticker ut som en total katastrof.

Huge: Ja då är det ju inte så konstigt det har gått så dåligt Kanske bättre att lägga pengar på att muta domarna istället för att köpa spelarna.. Aj faaan..det är väl det de andra lagen gör redan..Tänk att t.o.m inom detta område så är Alcen ...seg..

Farsang: Manner drar visst med sig oflytet till Finska laget. En seger vore bra för honom

Stefan R 63: Behövs inga diagram, du kan få det i procent istället:

Felstudsar till vår fördel sen år 2000: 5%
Felstudsar till vår nackdel sen år 2000: 95%

Felbesluten av domarna visar på samma procentfördelning som felstudsarna.

munkas:Ljungkrantz fick mellan 135-150 000/mån

OK fakta check!!! Vilka belägg har du för dessa imbecilla påståenden?

HITTE PÅ räknas inte utan lägg fram minsta lilla bevis för vad du skriver,
Annars skäms och skärp dig,
🙉🙈🥱🤔

Schweiz har alltså gjort 3 mål på nästan 5 minuter i andra perioden mot Finland.

Huge: Statistik är inte exakt, men välgjord statistik beskriver verkligheten så nära man kan komma.
Du kanske kan göra ett diagram över felstudsar som har gått fel väg för Brynäs eller hur många felbeslut domarna tar som är för nackdel för vårt lag. Du har ett digert underlag i dina egna kommentarer.

{9566}: han ligger stadigt på 280/mån.
Bertilsson däremot som Sundlöv lagt en "stege" på kliver över 300-spärren nästa säsong

munkas: Va??
Kan det verkligen stämma med en sån enorm summa för en spelare?

DoNaka:Det har ju cirkulerat några namn senast dygnet. Vi lär väl bli varse 😂

Ännu ett namn att lägga till listan av alla alias som Pettis använt,
Sorgligt är att vissa HS medlemmar är så godtrogna, men som du säger vi lär bli varse.
😂🤔🤣💪🏻

munkas: Källa?

Jugge: Varför skulle han få 150k som sitt första seniorkontrakt i en klubb han verkligen vill vara i? Skärpning

Jugge: Ja, Ljunkrantz fick mellan 135-150 000.
Rödin har 425 000/mån sista året på kontraktet.
Har vi nån scout som skummar av div.1?

Mogel:
Välkommen till HS!

Peja: Japp, Hedberg har jag också räknat med att man gör sig av med. Tyckte jag läste någon intervju med Stoppel att han var av intresse för dom. Så förhoppningsvis blir det av och HA är nog en bättre nivå för Hedberg.

Som jag skrivit tidigare, jag har absolut inga problem med dom nyförvärv Alcén gjort inför och under säsongen. Det är alla riktigt bra hockeyspelare. Men förlängningarna och kontraktsvärdet på dessa är snudd på obegripbara.. Fick Ljungkrantz 150K nu tro??

J-S: Det har ju cirkulerat några namn senast dygnet. Vi lär väl bli varse 😂

Mogel: Härligt!

modomille: Ha ha ha precis vad jag tänkte.
🤔😂🤣😎😇

Mogel: Pettis?

Ny på forumet
Tja! Jag har läst här på forumet dagligen i många år nu och tänkte att det var dags att skapa en konto tillslut. Jag har vart gedigen Brynässupporter sedan 2012 och har tyvärr endast fått följa de lite tyngre åren efter det då jag bara är 20 år men måste säga att jag sett fram emot varje säsong ändå;). Har spelat en del hockey som ungdom och hoppas kunna få prata och diskutera lite om laget i hjärtat med några andra supportrar här framöver:)

Jugge: Jag tror det är viktigt att få iväg Hedberg nu faktiskt. Djurgården är desperata och kanske den enda allsvenska klubben som har råd att ta över kontraktet rakt av. Det kommer finnas många mer prisvärda spelare på marknaden efter säsongen, så då kommer nog inte DIF att vara lika desperata.

Jugge: Ja Palve är väl troligast att det går att bryta med, han bör vara hyfsat gångbar i Liiga.

KulltorpsOlli: Nä, jag förstår inte riktigt varför du inte förstår mitt svar. Men det är Ok, fundera ett tag så kanske poletten ramlar ner…

Huge: Mm du förstår inte riktigt. Men det är ok. Det förklarar en hel del.

{8399}: ” Jag undantog givetvis de som heter NY. Många gamlingar förutom NY alltså.”

Vi har ju dom kontrakt vi har. Lyckas man bryta med Palve utan att Brynäs behöver bära lön så är jag nöjd.

Ove Myling: precis..eller på otur..domaren eller på lunchmaten i arenan...🤣

Lemp: Kollade på Karlskoga igår, Stakkestad gjorde comeback efter att ha varit borta sedan slutet av oktober. Han gjorde mål direkt. Har verkligen utvecklats sedan förra säsongen, då kändes han som en bra grovjobbare, men den här säsongen har han adderat ett bra spel med pucken. Om han bara håller sig hel återstående delen av säsongen så borde ett SHL-kontrakt vara givet.

{8399}: JA har uttryckt att de följer honom och det känns inte som en omöjlighet. Sen om blir något visar sig.

Jugge: ”Som så ofta ett fullständigt nonsensinlägg från dig… Du, vi, jag har väl fan ingen aning vad det är för ålder på osignerade spelare. Om du brydde dig om att läsa så hade jag 5 FW platser öppna…”

Jag undantog givetvis de som heter NY. Många gamlingar förutom NY alltså.

Lemp: Eventuellt Carlsson? Är han på ingång?

Lemp: Helt riktigt, Rödins och Berras kontrakt kommer så klart få stor påverkan på den totala spelarbudgeten, som kommer göra det svårt att ställa ett slagkraftigt lag på isen.

Nästa år har dom som bäst betalt och kommer sannolikt prestera som sämst under innevarande kontrakt. Jag skrev ett inlägg tidigare om att SHL borde ta efter NHL vad gäller långtidskontrakt.

Spelaren borde ha som bäst betalt när han förväntas vara i sin prime och sen går lönen ner rejält de sista åren. I SHL blir ju kontraktet oftast dyrare år för år, och i slutet då majoriteten av spelarna är på nedgång så blir det ju kännbart.

Jugge: Tyvärr är det som du säger, Rödins och Bertilssons kontrakt kommer påverka lagbygget enormt. Deras kontrakt motsvarar två riktigt spetsiga spelare och det kommer inte vara aktuellt att bryta dom kontraktet. Annars måste man förlänga kontrakten för en lägre lön i utbyte mot längre kontraktslängd, vilket inte heller ligger i vårt intresse.

Backsidan blir även väldigt dyr med spelare som Sklenicka, Kinnvall, Bertilsson, (ev. Carlsson) och Friman. Både Bertilsson och Friman blir väldigt överbetalda sett till deras kapacitet.

Tror även man måste släppa Olesen och Eklind för att deras eventuella kontraktsförlängningar blir för höga om man ska förstärka laget. Kommer vara ännu viktigare att pricka rätt på nyförvärven än tidigare.

Lindbäck-JJ/NY

Johannesson (lån) - Sklenicka
Kinnvall - Bertilsson
Carlsson - Friman
Asplund - Lindstein

Silfverberg - Larsson - Puustinen
Rödin - Ölund - Scott
Ljungkrantz - Åke Stakkestad - Strömgren
Blomqvist - Björninen - NY

Andrakedjan blir sannolikt inte tillräckligt producerande i den här uppställningen i förhållande mot andra lag. Men svårt att se hur det ska göras annorlunda sätt till kontraktsläget.

{8399}: ”medelålder 47 på den uppställningen”

Som så ofta ett fullständigt nonsensinlägg från dig… Du, vi, jag har väl fan ingen aning vad det är för ålder på osignerade spelare. Om du brydde dig om att läsa så hade jag 5 FW platser öppna…

« · 2465157 · »