1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754615 inlägg · 7967 ämnen
« · 2471504 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tror nog Alcén ringer Bombom gråtandes ikväll och ber honom rädda hans skinn

Davey85: Det beslutet är så jävla konstigt...att en mv med det cv..inte får stå..Det är ett häpnadsväckande beslut...Han får stå förra matchen för att bli varm i kläderna o sen bänkas han..Han är ju tänkt som vår räddare...

Räven: Det är samma visa varje jävla år här inne. Det är ju bara försäsong, heter det... Trots att kompetensen lyser med sin frånvaro.

Så många med IQ lerpöl här inne. De vill hoppas, ha positiv energi, sjunga kumbaya, trots att Brynäs inte gör ett skit för att byta riktning.

Zappaholic: Det kvittar nog nästan vem som tar över.

De "ledande" spelarna kommer inte att hjälpa Brynäs i kvalet ändå.
Man brände det krutet förra gången.
Nä, det är bara att inse att det kommer bli ett monumentalt kval mot Malmö

Tjurn : Nej. Hurså?

Stefan R 63: du begär det omöjliga. Huge begriper inte hockey. Du såg väl hans ”analys” av matchen hitills, herregud…

Hur idiotisk ter sig inte förlängningen av Manner mitt under pågående säsong om man sedan ger honom sparken under samma säsong? En helt ny nivå av galenskap!

Zappaholic: går fint med manner??

Forsberg 1978: Eller hur, Oskarshamns tränare står alltså är missnöjd med att utklassa oss målmässigt efter två perioder...förnedringen hittar nya nivåer.

Stor komik ändå att Alcén säger att det inte fanns något bättre på marknaden än detta rövgäng.

Zappaholic: Leif Boork

Davey85: Tror inte det hjälper. Ta nån utifrån i så fall…

Davey85: Jan Larsson.

Huge: Hellre bebisgnäll än någon som uppenbarligen inte förstår/ vill förstå vad som händer på isen. Helt osannolikt hur verklighetsfrånvänd du är. Så kom igen nu och mata på med något spydigt svar. Jag förväntar mig det.

Filander sågar sitt lags insats trots ledning på bortaplan med 4-1, säger en hel del om Brynäs och det jävla skitlag dom är.... jävla amatörgäng 🤮

Nä bara skriva upp värdet på arenan o börja om i HA

Tar väl så där 10-15 år får att bara få de ekomiska musklerna att kunna ta sig upp från HA
Men sen så, kanske vi kan få en bra start i shl igen.

Faaaaaaaaaaaan va skiiiiiiit

Finns noll procents chans att vi tar Hv som spelar riktigt fint nu. Hoppas både Manner och Alcén avgått i pausen

Zappaholic: Kasta in Ove.

spolaisen: kanske. Jag vill ju att manner ska lyckas. Men detta håller inte. Sedan måste ju frågan alltid lyftas; varför misslyckas alla tränare med Brynäs?

Det är iaf inte ”otur” att vi ligger under med 4-1 trots massivt skottövertag. Inte i omgång 43 iaf. Hade köpt det i omgång 4

Davey85: Frågan är vem som ska ta över? Vem kan ingjuta mod och självförtroende i det här gänget?

Man såg lång väg på försäsongen att det skulle fallera, men det var ju bara ”försäsong” i vissas ögon. Dålig försäsong = bra grundserie hymlade folket om. LOL

spolaisen: JA har ju sparat då inga förvärv kom in så …..

Huge: Sitter mest och skrattar åt dig och alla gamnackar som redan gett upp.

Du skrattar åt Brynäs då eller
Största gamnackarna sitter ju på kontoret och plockar varandras fjäderskrud.

Jag vill att Svedman kickar Alcén, Grahm, Manner, Pajen och Kaskinen ikväll. Det är det enda rätta beslutet att ta.

Men vi vet alla att cirkusen kommer rulla vidare, hela vägen till ställen som Tingsryd, Kristianstad, Östersund m.m

Berge: Manner lär inte finnas kvar till kvalet.

Då ryker han.

Brynäsgubbe:

de djävliga är att förlora mot en klubb som fick sitt SHL-kontrakt ihop med knätofsarna

Huge: 43 omgångar nu och du har skrivit samma sak ...omgång efter omgång Även du måste ju se att nåt är fel?

Davey85: Det vet jag inte…jag tänkte mer från och med nu och framåt.

Vet ju att alla spelarkontrakt bryts när vi åker ur SHL om några veckor

Men bryts kontrakten med Alcen, Grahm, honken och tränarna med?

Jag tycker för övrigt det är lika bra vi åker ut. Den här klubben måste ned i skiten för att kunna bli något igen. Det går ju inte med den här stommen i laget, de klarar inte av att ändra någonting. Det gäller både spelare och ledare.

Ner i skiten. Jag orkar inte med att hoppas på någonting längre. Det finns inget att hoppas på med den här jävla skitklubben.

JohnnyBotox:

vi måste skaffa en tränare i stället för en finsk poet

Huge: Seriöst, "gett upp"? Vad är det du sitter och hoppas på, att vi undviker kval för 5e året i rad? Vilken jävla framgång.

De flesta supportrar hoppas på slutspel, vi hoppas på att undvika kval.

Jag kunde inte bry mig mindre om det blir kval eller 12e plats, det är lika piss båda två.

Huge: Rätt många som skrattar åt ditt strutsbeteende oxå🤷🏼‍♂️

Berge:
Köper inte det där med ”finns ingen stolthet”, jag tycker att det ser ut som att de sliter röven av sig. Inget fel på insatsen så sett. Kämpar och sliter.

Men vi är helt klart taktiskt outsmartade. Det är inte en slump att vi ser ut att ”spela ganska bra”, har mycket puck och skjuter många skott, möter ”världen bästa målvakt”, att motståndarna sätter 1 av 3 skott men att vi ändå förlorar. Enstaka match ja. 43 matcher nej.

Vi klarar inte av den moderna hockeyn. Tror det är den bistra sanningen. Fuskbygge? Kanske. Fel coach? Kanske. Men tror inte viljan saknas. Man jobbar bara fel.

Men va fan
37 skott och bara som 1 sitter
Det är ju inte sant hur skottstatistiken skiljer lagen åt

Vi har för lite klapp klapp fram till mål efter vi går över blå. Vi har inte spelet in från hörn o bakom mål för att kunna spela dump.

Suck - så extremt ineffektivt att det är komiskt

När rycker Alcen Manner?
Lär ju finnas lite peng i pungen nu efter alla uteblivna spelare + från de 2 backar som Alcen skickat.
Jävla inkompetensklubb…

SuneMangs: om man tittar på farliga chanser så är det inte alls dominans.
Brynäs backar/spel har ruskig problem så fort man får lite press när backarna spelar back-back slår man skit pass och tappar puck och får farligt läge emot sig.
Är det bara jag som tycker Brynäs sjunker ner väldigt när sin egen målvakt med hela laget när man försvarar?

Huge: ”gott humör”😂😂😂😂

Du döljer inte din ”sk” hockey-kunskap. Vi har alibi-anfall i sarghörnen och skott från ofarliga lägen.

Exakt vad har varit bra idag?

SuneMangs: Vi har ju ingen första lina värd namnet och ingen sniper tyvärr!

Wow!
Jag ser att det är framtidsnamnet Ljungkrantz som gjort målet - alltid något att glädja sig åt! 🫶

Danne66:

Huge är en djurgårdare, som jobbar för att Brynäs ska åka ner i samma serie som djuuurrrgååårn,,,därav är det aldrig något fel på brynäsorganisationen...alla är bra enligt honom, de jobbar ju helt i Huges agenda, att sänka BIF

Spelar man ner en sån här anrik klubb som Brynäs i Allsvenskan. Ja då ska man fan stanna på 50% av lönen och spela upp dem igen innan man drar åt helvete.

Det mest sjuka idag är ju att man bänkar Olki. Vad krävs för att peta Limpan? Det verkar inte räcka med en Os-guldmålvakt. Så jävla onödigt, vi kunde lika gärna bara kört med Håkansson och sparat pengarna.

Sen det här med att "IKO sätter sina chanser", eh ja, det gör dem. Vet ni varför? Jo, IKO har målskyttar. Det är liksom ingen slump.

munkas:
Alcén? Inte en chans.

Davey85: Det finns få saker i vardagen som får en på sånt jävla dåligt humör som Brynäs. Ska bli skönt att slippa det nästa säsong.
Jag tror Manner och Alcen åker innan helgens match.

mattiask: lindbäck serien sämsta målvakt! Plus att vi har sjukt dålig effektivitet skotten 37-13 efter 2 perioder!

mattiask: Vi har mycket puck, många skott på mål men puckarna hade nog tom jag tagit, o jag har endast varit MV i innebandy, i korpserien…

Huge: Du har allvarliga problem!

lapad: Sitter mest och skrattar åt dig och alla gamnackar som redan gett upp.
Pinsamt att se och läsa hur mesiga losers vi har härinne.
Så du behöver inte oroa dig, jag är kvar och vid gott humör trots att vi ligger under och förutom Limpans tavla gör en bra match men är för ineffektiva.
1-4 speglar ju inte matchbilden öht.
Dom sätter chanserna, inte vi. Det är i stort skillnaden.
Sådär, nu fick du en nyanserad och bra gratisanalys så det är bara för dig att återgå till ditt sedvanliga bebisgnäll..

mattiask: Vi tokdominerar matchen, men har 4 mål i arslet för att Limpan stod och sov på 3 av dom och IKO är sjukt kliniska när dom väl får sina lägen.

Agerar inte Svedman idag kan även han dra åt h-vete. Alcén och Manner - Tack för visat (o)intresse. Hejdå

Zappaholic: Tycker du att det har funkat bra såhär långt?

« · 2471504 · »