1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757574 inlägg · 7967 ämnen
« · 2475796 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
JawKee: ” Personligen tycker jag att det är bättre att använda pengarna till att gå på nån extra ”

Endast play-out aktuellt då för slutspel lär det inte bli 🫤

lapad:

-nä han kan inte komma i fråga, när han endast hade B-fråga i rättstavning

Farsang:
Han måste ha varit jäkla kass... öööh, vänta nu...

Såg nyss Henning sohlberg i Fimpens resa på Youtube (Gratis)

Verkar vara en riktigt skön snubbe, synd att vi gjorde oss av med han.

munkas: Han har även kommit in på 5-poängskursen; "Så bygger du ett slagkraftigt lag för Allsvenska platserna 6-10".

Peja: vilket jag aldrig påstått heller ;)

Farsang: Du får självklart välja vad du vill betala för. Det jag menar är att vi bör ha respekt för Gefle Dagblad och andra som har valt att ta betalt för sitt material. Om du väljer att inte betala och därmed inte ta del av det - så är det givetvis helt okej. Jag försöker inte på tvinga alla att göra det. Men det blir en fråga om respekt för deras arbete och material när man försöker ta del av deras material utan att betala. De har all rätt i världen att ta betalt för sitt material, du har inte all rätt i världen att ta del av deras material utan att betala för dig.

munkas: Hahaha, är det magister Huge som håller i kursen 😁?

JawKee: Hockey på tv är ju billligt i jämförelse med live. Dessutom "tvingas" man betala för varenda match inklusive hemmamatcher även om man har säsongskort på arenan. Men vad cmore betalar till SHL och vad cmore tar av abonnenterna följer ju bara marknadslagar och marknadslogik.

Lunkz: Personligen tycker jag att det är bättre att använda pengarna till att gå på nån extra brynäsmatch.

Enorma pengar läggs på lagen genom tv-pengar och det betyder att brukarna får betala dyra abonnemang.
Sänk tv-pengarna till hälften minst i SHL och abonnemangen blir billigare och fler brukare.
Allsvenskans lag får klara sej med mindre än hälften av tv- peng mot shl lagen.
Därför kommer det alltid finnas folk som nyttjar T.e.x iptv.

SuneMangs: Ngn gång måste ju trender brytas...Man hoppas ju alltid på vårt Brynäs och att man får vara glad i 3 x 20,,,att vi tar med oss poäng Att Vi överraskar Sverige...Hoppet är det sista som överger oss. TROR att alla här i forumet HOPPAS vid nedsläpp sen är vi några som blir arga...förtvivlade och kräver avgång på vissa yrkeskunniga men det hör till sporten Några är dödgrävare och några är uppe i det blå....och ser inget negativt...Men hoppet....hoppet...hoppet...Kom igen nu Gubbar...

Peja: Tror du att jag blir bitter om ingen svarar mig om jag någon gång frågar vad som skrivs?

Jag lägger ut frågan. Sen blir jag glad om någon vill dela med sig. Delar ingen med sig så bryr jag mig inte för fem öre.

Men säg till om du vill veta något om Tove-Fallet Peja. Det skrivs nämligen väldigt mycket om i min lokaltidning. Jag kan vara hygglig och dela med mig av det om det är någonting du undrar över.

Har även Sportbladet om du vill veta något någon gång. Har faktiskt sammanfattat silly rykten till folk här på forumet innan.

Känns viktigare att lägga pengar på Lokaltidningen som rapporterar lokala nyheter, både brott,Nöje och sport och en tidning som rapporterar hela landet och även utlandet i alla ämnen än att lägga pengar på en tidning där jag endast bryr mig om laget Brynäs.

Delar även min Netflix, Viaplay, Cmore och HBO med min fader.

Att vi vinner idag känns väl ungefär som noll procents chans. Hoppas mycket på Jussi dock. Det är väl inte heller en match som vi ska behöva vinna. Men med tanke på att man klantat i matcher vi bör vinna så har man inte så jättemycket val idag. Ja om man inte är sugen på kval då förstås.

Jan Grismöbel: Egentortyr, alltid egentortyr om det gäller vårt kära Brynäs IF.

Blir det egentortyr ikväll eller ska man för å slippa ångest välja snooker på Eurosport kl 20.00 .Det ständiga valet numera .

Charliejfz: Vi ska upp och möta serieledarna, i deras borg, som dom vunnit 15 raka matcher i. Jag tvivlar på att vi bryter någon trend där idag då vi historiskt sett har svårt för bortamatcherna i Skellefteå. Men, jag hoppas för Mikkos, Ölunds, Blommans och alla härinnes skull att vi tar tre poäng ikväll. Något lag måste ju bryta deras hemmasvit så då kan det väl vara laget som ingen räknar med som trots allt gör det. Heja Brynäs!

älgenn: Ett gäng sengångande supportrar med gamnacke och som redan gett upp innan matchen startat, lär vi iaf som vanligt få se härinne.
Och sannolikheten för att jag skulle bli motbevisad är väl ungefär 0,01%, som jag ser det...

Farsang: Det kostar att producera material. Gefle Dagblad har rätt att ta betalt för sitt material. DU har all rätt att inte betala men då får du leva med konsekvensen att inte ta del av deras material. Det handlar om respekt gentemot Gefle Dagblad och kanske även om mediers långsiktiga överlevnad. DET är problemet.

Peja: kan ställa frågan om någon är villig att dela med sig. Antingen väljer man att vara hygglig och göra det eller så bara läser man den frågan och går vidare utan att kommentera något. Vad är problemet?

{8399}: Tror mer vi får se ett gäng sengångare på isen. Hoppas jag blir motbevisad dock!

munkas: haha

JawKee: Eller lejon som Zlatan.

munkas: Ikväll får vi se om vi är Tigers eller Kittens!

munkas: Dagens bästa nyhet! Frågan är om det ska behövas nu när han är kunnig yrkesman

Tigerhjärta: Schysst av någon att hjälpa dig! :)

Tigerhjärta: Det verkar vara lite halvrisig stämning härinne för tillfället.
Då kan jag glädja alla med att Alcen nu är anmäld till högskolans sommarkurs i sportcheferi, 10 poäng.
Härliga nyheter!
Framåt Tajgers!

SAIK borde vara fullt möjligt att ta tre poäng mot då de inte kan vinna varenda match. På de fem senaste har de visserligen 4 vinster men Rbk tog poäng mot dem.

Bulten: Se där! Du skämmer ut dig ännu en gång.
Sluta älta nu..
Uppladdat:

500x0-9da43efd-7cf3-48ee-9997-f15ca4c5da5f.jpeg

Tigerhjärta: Tack så mycket! Detsamma :D

Tigerhjärta: Haha, med tanke på att du precis blivit påkommen med att ljuga om att du har gd prenumeration. (höjden av tragisk lögn). Så har du förmodligen inget jobb heller eftersom du gärna påstår det om andra. Är du arbetslös så fattar jag att det är jobbigt, men vad hjälper dig dig att kasta det på andra?

JawKee: Det har du givetvis helt rätt i! Underbart att du är här och sprider god energi trots att du är sjukskriven, all kredd till dig! Hoppas du mår bättre snart, oavsett vad det handlar om!

Tigerhjärta: Handlar nog om andra saker också. Jag själv är sjukskriven på heltid men är ändå sjukligt optimistisk. Personlighetsdrag handlar det nog alltid om i slutändan :)

Bulten: Är ditt enda skäl för att vara här att sprida negativ energi?

Tigerhjärta: Älskar när folk avslöjar sig själva på detta sätt.

Bulten: Svar ja.

Tigerhjärta: "Jag är absolut prenumerant på GD.
Men tillskillnad mot dig Bulten så kretsar inte mitt liv kring ett forum. Jag har en vardag och sköta, därav hann jag i detta fallet inte gå in och läsa."

Men du hann att skriva ett inlägg här om vad du tror det handlar om istället för att gå in på gd.se för att se vad anledningen verkligen var?

Peja: Vill man se varje Brynäs match men inte har råd med Cmore så tycker jag absolut man ska få göra det även om det är via illegala streams. Men det är min åsikt. Så kan man gå på Brynäsmatcher när man får pengar över istället.

Bulten: ”Du som har GD kan väl gå in och kolla istället för att gissa? För du är väl inte för snål för att betala för GefleDagblad?”

Jag är absolut prenumerant på GD.
Men tillskillnad mot dig Bulten så kretsar inte mitt liv kring ett forum. Jag har en vardag och sköta, därav hann jag i detta fallet inte gå in och läsa.
Lättare för dig som arbetslös att vara aktiv 24/7. Kanske just därför du inte har råd att prenumerera också.
Man får verkligen ont i magen utav bara tanken att man vet att ens skattepengar går till bidrag för sådana klappträn som dig..

JawKee: Hade gärna bytt plats på Ljungkrantz och Strömgren. Ljungkrantz har gjort dubbelt så många mål som Strömgren men med mindre istid.

JawKee: Ja, det är tråkigt om någon som vill se alla Brynäsmatcher på cmore inte har råd att göra det, men sånt är livet. Det finns mycket som man skulle vilja göra men inte har råd med. Det gäller nog de flesta av oss.

Problemet med illegala streams är många. Dels är att de är just illegala, dels att de inte genererar intäkter tillbaka till klubbarna vilket cmore-abonnemang gör.

{8399}: Åh herregud vad spetsigt?

Peja: Du har rätt till din åsikt. Har man möjlighet till det så ska man ju självklart betala, men ibland är det en "klassfråga". Speciellt när det kommer till hur mycket Cmore kostar.

JawKee: Samma problem som med illegala streams och gömda kameror i biosalonger. Om man vill ta del av material som andra har skapat och valt att ta betalt för så får man se till att betala. Annars gör man ett aktivt val att inte ta del av det och får stå sitt kast. Jag tänker inte lägga någon värdering i vad folk väljer att betala för, men står upp för upphovsmännens rätt att ta betalt för sitt material.

Peja: Ja eller så kan vi alla som älskar Brynäs hjälpas åt lite? Vad är problemet?

Farsang: Okej. Och då får du naturligtvis finna dig i att inte kunna ta del av Gefle Dagblads material. Vad är problemet?

Farsang: På träning såg det ut så här, och hoppas man gör så på matchen med.

Strömgren - Larsson - Timashov
Rödin - Björninen - Palve
Eklind - Ölund - Olesen
Kvist - Blomqvist - Ljungkrantz

Lindstein - Sklenicka
Johannesson - Friman
Bertilsson - Niemelä
Kinnvall

Kan även säga att jag som bor i Småland betalar för tidningen i mitt område. Kan inte hålla på att lägga ut pengar för Gefle dagblad bara för att kunna följa hockeyn lite bättre.

Tigerhjärta: jaså? Hur ser hela laguppställningen ut då? Ska Palve ner eller ut på vinge då?

Tigerhjärta: "De flesta artiklarna låg bakom betalvägg!
Och med tanke på att du är för snål för att ens betala för GefleDagblad eftersom du ber folk på forumet sammanfatta, så fick det därmed bli en gratisartikel.
Googla på egen hand om det inte passar, pajas.."

Du som har GD kan väl gå in och kolla istället för att gissa? För du är väl inte för snål för att betala för GefleDagblad?

« · 2475796 · »