1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757972 inlägg · 7967 ämnen
« · 2477450 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Zzz: Kanske vi kan få in Melkersson på nåt vis också?

Tigerhjärta: Känns fräscht med Sjödin som sportchef och en 33 åring samt 30 åring som eventuellt kan platsa i SHL…

Samtliga har dessutom Brynäs koppling vilket vissa verkar ha fobi för.

Rodrigo: Har du ett bättre förslag?

nittontolv:

HAHA nu är det för sent ;)

Peja: Känns som vi har svårt att få plats med både Ljunggren och Persson?
Däremot går Ljunggren före Persson i min bok. Ruggig playmaker OK ålder, dessutom en kapten.
Persson fyller trots allt 33 nästa år medans Ljunggren fyller 30.

mattias - 74: Riktigt roligt att höra Mattias, sköt om dig ❤️

{8399}: "Om jag är bakorsträvare vad är då du? Pessimistkonsult?"
Realist

mattias - 74: Tar tillbaka det jag skrev om trottoarsten och önskar dig stort lycka till. Hoppas att det blir längre än tre månader till slut :)

Rodrigo: Haha, alla vet ju svaret på den frågan, med respekt för Sjödda…

KulaShaker: Det som Brynäs borde försöka göra är att signa Ljunggren och Persson på flerårskontrakt som gäller oavsett serietillhörighet nästa säsong. Då har man redan en förstakedja vid degradering och om man stannar kvar blir de i värsta fall bättre utfyllnadsspelare än de man har nu.

Nick Olesen gör 100 matcher i SHL idag, grattis till honom! Hoppas han får näta!

{8399}: Hade du tagit upp Sjödin om han inte var en Brynäsikon? När ska vi sluta med sådant här egentligen?

KulaShaker: förberedelser för HA

JawKee: Va kanske inte rätt ställe o klyva näbb på men när ngn har haft de tufft som Mattias då blev jag tvungen att peppa!!! Brukar hjälpa till lite extra om man får höra att man gjort de bra som Mattias har gjort!!!!!!🇺🇿🇺🇿

Ove Myling: Jag är ingen bakåtsträvare, absolut utan jag ser framåt. Ibland kan erfarenhet dock vara bra som när det gäller Kvist och Danielsson och de skulle ju kunna ha gett Brynäs den bredd som saknas. Sjödda ser jag som en framtida sportchef eller liknande, absolut och inte en del av historien.
Om jag är bakorsträvare vad är då du? Pessimistkonsult?

Farsang: Ja, Johan Persson blir perfekt i Brynäs då han fyller 33 i dagarna!

mattias - 74: styrkekram! Vi är många som kämpar på olika sätt. Hoppas bara på en bättre värld för oss alla.

Tommy:

Haha kommer aldrig hända 😂😂😂

mattias - 74: Jag är diagnostiserad med ptsd efter 18 år som deltids brandman och fem vändor i Bosnien och Afghanistan gick in i den berömda väggen 2015 blev sjukskriven men försäkringskassan tyckte inte att ptsd va en sjukdom kämpade mot dom plus alla minnen från de ena o de andra!! Men hankade mig fram och nu sedan två år en äkta panchis nu är de ganska lugnt i knoppen man tar de lugnt o gör bara hälften utan att stressa!! Sköt om dig du är alldrig ensam 🇺🇿🇺🇿👍👍

mattias - 74: Härligt! Jag blir så glad att läsa sånt 👍

mattias - 74: Grattis Mattias! Det är du helt klart värd. Tråkigt att höra att du har gått igenom så mycket psykisk ohälsa. Jag kan relatera. Se till att njuta nu, ikväll förtjänar du en vinst!

mattias - 74: Kanon! Snart håller du på Brynäs också :-) Grattis!

{8399}: "Sportchef är väl ändå inte att yrke dit det måste värvas någon med yrkeserfarenhet."

Det kan väl inte skada att ha yrkeserfarenhet. Är Brynäs i position att chansa igen på någon som ska "komma in i jobbet" tycker du.

Måste säga att du är en riktig bakåtsträvare, tillbaka med Sjödin och sen har du ju tjatat om att värva tillbaka både Danielsson och Sallinen hela säsongen.

Höj blicken och se framåt istället för bakåt.

Detta har inget med Brynäs och göra men idag vände det i mitt liv till det positiva, skrivit på att anställningsavtal i 3 månader som vikarie på förskola och skola inom kommunen där jag bor.

Detta känns så skönt efter all skit man gått igenom senaste månaderna med sjukskrivning, självmordsförsök, panikångestattacker m.m

Så skönt att må bra igen och kunna börja jobba.

Skall fira med en pizza och ett glas vin ikväll och förhoppningsvis en Leksandsseger.

Nu känns det skönt och leva

Ove Myling: Sportchef är väl ändå inte att yrke dit det måste värvas någon med yrkeserfarenhet. Viktigt som jag ser det är ett vältränat hockeyöga och att jobba som tränare, GM och scout i NHL måste ju vara ypperliga meriter. Sen har han lirat hockey på hög nivå i många år och lärt känna många spelare. För mig har han på pappret de egenskaper som behövs.

Om någon undrar om silly surr på Aftonbladet så är Hemvändaren Jonas Johansson.

Johan Persson i Mora är målsprutan dem jagar.

Ove Myling: Vet inte om jag skulle kalla det kompisvärvning dock. Men du har rätt i att det egentligen är bäst att ta in en beprövad sportchef. Och jag är allfor att ta in en sån utan koppling till Brynäs. Men Sjödin har ju faktiskt troligtvis ett rätt stort kontaktnät och dessutom jobbat på många olika poster och har den erfarenheten

JawKee: nej nej nej. Ska Brynäs återigen falla i fällan att göra en kompisvärvning. Sjödin har arbetat 0 minuter som sportchef. Är han den bäst lämpade för jobbet?

Ta in en beprövad sportchef som har ett track record av lyckade resultat.

Farsang:
Målvakter: Jussi Olkinuora/Anders Lindbäck

Förstafemman: Theo Lindstein, David Sklenicka – Greg Scott, Johan Larsson, Dima Timashov.

Andrafemman: Samuel Johannesson, Niklas Friman – Anton Rödin, Hannes Björninen, Oula Palve.

Tredjefemman: Simon Bertilsson, Mikko Niemelä – Oscar Eklind, Linus Ölund, Nick Olesen.

Fjärdekedjan: Oskar Kvist, Jacob Blomqvist, Alexander Ljungkrantz, eller William Strömgren.

Extraback: Johannes Kinnvall.

Någon som vet vilka kedjor Brynäs tränade med idag? Är Scott frisk?

spolaisen: Håller med. Troligtvis så är det till Oskarshamns fördel att de inte har någon direkt historik.

{8399}: Det här köper jag rakt av. Förutom att man egentligen vill skippa den där Brynäskopplingen. Men ja, tror helt klart han hade varit bra för det jobbet!

mattias - 74: De tar in Birgersson. IKO kan ju inte misslyckas med värvningar. Så Birger vinner skytteligan 23/24.

Sv: Tabell 22-23
SaggeBoy:
Traditionens makt är stark...tror på genomklappning (eller förlust i alla fall) som Axle sa nyss.
Skulle vara som vanligt när vi luggat topplag på poäng

munkas: Jag undrar lite kring de andra finnpajsarnas kompetens att nå ut till sina spelare? Jag tror att de inte lyckats där. Det, i kombination med Lindbäcks fiaskohöst, där jag anser han själv kostat oss åtminstone tre fyra segrar, har satt Brynäs värre i skiten än man trodde inför säsongen.

Ove Myling: Själv skulle jag gärna ha kvar Manner som head coach med ett övergripande ansvar och två assisterande som ansvarar för försvarsspelet respektive anfallsspelet.

Lite som i NFL, där man har en offensiv och en defensiv koordinator. Manner skulle ha mer tid för scouting och ett större ansvar för värvningar tillsammans med en kapabel sportchef.

Lite som en CEO-roll i ett företag…

Lemp: Tommy Sjödin såklart, han har ju blivit lovad sportchefsjobbet en gång i tiden.
Nu sitter han på ett cv som innehåller spel i NHL, landslag, SHL, Schweiz.
Utanför isen så har han varit GM (i division 2 visserligen) head coach i SHL och assisterande coach i Sverige Schweiz och Österrike och nu jobbar han som Scout för ST Louis Blues.
Slutligen så har han ett gigantiskt Brynäshjärta.

eltifoso: DanneBif1912. Enda Brynäsaren som just nu håller tummarna för kval!

Malmö ikväll... vad tror ni ? Vad har ni för snack om kvällens match.?

{8399}: DanneBif1912: "kommer brynäs 12a så ska jag skita på torget i Gävle vid rusningstid"

Avslutningen på serien blir ju skitintressant

Malken: "Många experter har gjort analysen att det dåliga målvaktsspelet beror på dåligt försvarsspel i stort - men jag tror man förväxlar orsak och verkan. Jag tror att det darriga målvaktsspelet har gett det dåliga försvarsspelet."

Nja, jag köper inte riktigt den analysen. Ingen av Brynäs alla målvakter i år (inklusive Olki) har en räddningsprocent över 90 procent. Det kan inte vara en slump. Det måste tyda på ett för dåligt försvarsspel.

Enda som kan rädda Brynäs är alltså att ta in en av Europas allra bästa målvakter (Olki) för att kunna rädda sig från kval. Det är ju inte hållbart i längden och skvallrar om vilken fiaskosäsong detta är, som eventuellt kan räddas av en superhjälte i säsongens elfte timme.

Nej, Manner har fått tillräckligt bra förutsättningar för att göra ett bättre jobb och måste bort. Sen om stjärnan Alcén kan vaska fram en bättre tränare låter jag vara osagt. Men jag ser hellre Niklas Eriksson från Örebro än Manner i brynäsbåset nästa säsong.

Tigerhjärta: Det svåra är nog att hitta någon med mycket erfarenhet som kan tänka sig ta jobbet. Kollar man i hockeyallsvenskan så saknas ett klockrent namn. Rent naturligt borde man kika på scouter i NHL. De har en helt annan kunskap om spelare än vår sportsliga ledning, de kan även arbeta för att skapa en fungerande scoutingverksamhet i Brynäs. Sen vem som är mest lämplig är svårt att säga.

Lirarn77:

-ja eller så kan de unga brynäskillarna, få Söderberg med kompani att likna godståg...

Lirarn77:

skrattar bäst som skrattar sist

spolaisen: Haha ja den förstakedjan får nog Kollar o övriga i Malmö att darra av skräck i ett eventuellt kval🤣🤣🤣

Anders Berg: Tittade på statistiken och Ljungkrantz har lägst speltid av samtliga forwards i laget inkl Birgersson och Kvist. Där är kanske svaret om du tycker att han inte visar sin talang ofta. Han har en väldigt bra produktion i förhållande till speltid och det faktum att han aldrig spelat PP.

Lemp: Manner, Larsson, Gällstedt köper jag rakt av.
Då är den stora frågan, vad finns det för sportchefer lediga?

spolaisen: Sen är det dags för Sjödda som sportchef.

Lemp:

snabbaste lösningen på det du är inne på, är MOLIN, han kan SHL

{8399}:

"Vi måste utveckla och förfina vår Brynäshockey helt enkelt."

Ljungkrantz, Larsson, Strömgren
förstalinan alla dar i veckan

« · 2477450 · »