1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758638 inlägg · 7967 ämnen
« · 2477804 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Lunkz: Plocka bort den där skräpkedjan nu.

Lunkz: Jösses. Hur många misstag som helst i samma byte.

Buddha: Otroligt slarvigt av Bertilsson

Varför ska det ALLTID spelas ut ur egen zon, lägg en icing nångång

Utspelade

Herregud vilken dålig sekvens, men känns ändå som det är lugnt och sansat

BIF Kungen: Håller med helt, dock älskar han ju pucken alldeles för mycket för att dela med sig av den.

SuneMangs: sant, han spelar sällan enkelt, har mycket skills.

Det jag menade men ordet ”enklare” är att släppa pucken tidigare än vad han gör. Då skulle öka (puck)-tempot.

Skulle gynna honom.

Han hoppar ju in i offensiv zon från båset?!?!

Farsang: Du ser, Friman, lös puck och missar? Har inte sett på maken av så många till synes enkla direktskott som Brynäs missar.

BIF Kungen: direktskott Lindstein, ge han mer såna pass så kanske det ringer från han snart

BIF Kungen: Palve i Brynäs har väl aldrig någonsin varit förenligt med enkelt spel? Man älskade honom första säsongen när han kom, även fast han slarvade i defensiven, men han bidrog mycket framåt istället. Andra säsongen var likadan, och i år vet väl alla hur han har spelat. Men enkelt, det har han aldrig spelat!

Brynäsgubbe: precis, de skjuter aldrig direkt, kolla Dima, Palve, Rödin och samtliga backar tex.

Kollar ibland ”NHL on the fly” (jag vet, ska inte jämföra) men jävlar vad många mål som görs tack vare ”One-timers”.

Thomas Kollar skulle inte jag vilja träffa i en mörk gränd...

Brynäsgubbe: tycker Ljungkrantz borde ha fått chansen i PP som Ölund fick.

SuneMangs: Bra sagt!!!! Kämpa Brynäs!!!!

Farsang: haha, balls of steel 😎

Buddha: Synd att hela vårt anfallsspel bygger på backskott bara. Rätt lätt att läsa sönder och bara ha en köttmur framför mål.

Brynäs måste öva på att skjuta direktskott. Det fipplas och missas alldeles för mycket. Kolla Leksands mål, har vi fått ett enda sånt i år?

Chanzone: tog en screenshot på mitt inlägg så lägger jag ut den i slutet av mars så får ni antingen leja en lönnmördare.

Eller så lägger jag ut screenshotten så ni kan tacka mig och sånt, så tar jag en screenshot på dem gratulationerna och sparar tills ett tillfälle det blåser starkt kring mig här på HS ;))

Bulten: sant, OM han spelar enklare och utifrån potential (vilket han inte gjort tidigare denna säsong) så är det ett bra sparkapital.

Farsang: Är du galen!? Skottpengar på att slänga ur sen en sån jäkla jinx!😅🙈

Är det första gången man kan säga Klassskillnad efter första perioden?

SuneMangs: Malmö lär steppa upp ett par snäpp i andra.
Vi börjar i PP och har möjlighet o bygga momenten från start..långt till båset..

Älskar glädjen från Palve. Ser gärna en formtopp från honom inför avslutningen av serien. MEN skotten är fortfarande för enkla.

Zappaholic: känns ovanligt att skriva, stabil period.

Bjuder inte på mycket bakåt, stundtals bra byten framåt, lite för mycket spel i hörnen dock.

Rumpelstiltskin: Hoppas inte spelarna också tänker så och går ut och underskattar MIF i andra perioden. Viktigt nu att alla i laget fortsätter kämpa hårt i 60 minuter och försöker få in en, två eller tre puckar till.

Treklövern1912: ja, den STORA skillnaden är att den ena är kapten ;)

Farsang: Som Rödin ibland

Lauridsen lät överlycklig i intervjun

Ren utklassning efter första perioden!

HELVETE vad sur Lauridsen var

1-1 kommer komma som ett brev på posten när vi inte lyckas få in pucken trots dominansen

Zappaholic: Få skott dåligt passningstempo

Danne66: Håller med , inga avslut
Fast man hade fina lägen så passar man ren igång för mycket

Zappaholic: känns ovanligt att skriva, stabil period.

Bjuder inte på mycket bakåt, stundtals bra byten framåt, lite för mycket spel i hörnen dock.

Brynäsgubbe: för det går så långsamt så motståndarna ligger i skottlinjen hela tiden, lite mer fart o rörelse

Danne66: Tycker PP är bra förutom en viktig detalj. Det skjuts för lite.

Bra period. Malmö oerhört bleka. De lär steppa upp i andra.

Zappaholic: Känns klart bättre iaf när man ser hur Brynäs kan manövrera ut Malmö totalt.

Forsberg 1978: man måste våga tro ;)

Zappaholic: PP uselt. Bra period annars.

Alldeles för långsamt PP. Varför har de så svårt att ta avslut och jobba på returer.

Forsberg 1978: Inte lugnt någonstans…detta blir en nagelbitare resten av säsongen

Davey85: Palve 👍

Farsang: Det är ett kval och helt andra matcher så lugnt är det absolut inte.

SuneMangs: nja, sett bra ut stundtals, speciellt efter målet. Kom ihåg: Vi är Brynäs.

Farsang: Utklassning just nu!

Farsang: Snygg jinx.

Om det nu skulle bli kval mot Malmö, vilket jag tror att vi slipper så känns det ändå rätt lugnt.

Vi har en tendens att göra dem riktigt dåliga alltså, tänker då på 4-0 och 2-1 vinsten mot dem den här säsongen. Har sett lite andra matcher med dem under den här säsongen och det är som att vi drar ner dem från 100% till 50%.

BIF Kungen: JAAAAAAAAA

« · 2477804 · »