1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758658 inlägg · 7967 ämnen
« · 2478503 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Japp det går att spekulera fram och tillbaka. Jag hoppas också det är en tillfällig ny tränareffekt som snart kommer ge sig men jag ska verkligen understryka att jag HOPPAS. För jag är verkligen inte säker...

Silfverkroken: Svårt att säga vad som är Hv's normalläge, då de gjort riktigt stora ändringar i truppen, samt bytt tränare. Men utan att ha sett deras senaste matcher så verkar det inte som att de spelar skitbra.

JohnnyBotox: Samtidigt kan man fråga sig, kommer HV lyckas hålla det snittet säsongen ut? Hoppet är väl någonstans att de haft en formtopp och att det kommer en dipp nu. Dramatiskt är det iaf. Kommer man ens våga se matchen mot HV nästa lördag?

Falken: Det är lugnt om Olki får stå resten av matcherna - och får vara hel. Det hade varit noll poäng två senaste matcherna utan honom - nu blev det fem! Vi har plötsligt en världsmålvakt i buren. Det känns som på Markströms tid.

Huge: Både för och mot kan man säga i så fall.

Farsang: Nja, schemat är väl okej. Kan vi bryta de dåliga trenderna vi har mot vissa lag så kan det gå. Hoppas det.

Vårat poängsnitt mot de vi har kvar den här säsongen är 1,27 poäng. Det skulle i snitt generera 7,62 poäng sista sex, och vi landar på runt 62 poäng. Det tror jag inte kommer att räcka. Vi måste ta mer än så.

Frölunda, 1 av 9 poäng.
Luleå, 6 av 9 poäng.
Örebro, 9 av 9 poäng.
HV71, 1 av 9 poäng.
Timrå, 5 av 9 poäng.
Växjö, 1 av 9 poäng.

{8399}: Jo, FÖR Malmö, inte mot Malmö.
Dom hade bara varit 4p efter oss vid vinst, nu är dom 10p efter och i praktiken kvalklara.
Så nog fan var det en måstematch för skåningarna…

{8399}: Grattis till segern kul !!!!!!!!!!!👍👍👍🇺🇿

Honken72:
HV har 15 p av senaste 21 p möjliga
Vi har 7 p av 21 senaste 21 p möjliga

HV har topplagsstatistik. Det om något borde tala stark för att vi hamnar i kval.
Men hoppas att du har rätt gällande bortaspelet. Vi kommer inte prestera som ett topplag kommande matcherna.

Farsang: Härlig vinst, nu snaps.

Zappaholic: jovisst är det så, men ändå.

Vi stänger den diskussionen där :)

Farsang: För att det är en viss skillnad på kontaktnätet som Alcén och Bommen har.

Men du kanske har rätt Jag vet inte riktigt.

Skönt med seger. Fick panikattack vid 1-1.

Davey85: håller med, en skadefri Kinnvall lyfter laget.

Zappaholic: all vet att det är Alcén som ligger bakom den värvningen. ;) grattis till poängen idag alla Brynäsare!

Farsang: cmore livesändningar

Falken: Hv har plockat många poäng på slutet, men borta har de varit väldigt klena. Två vinster på de 10 senaste matcherna, en 3p och den stal de av Timrå.
Finns det någon gud i himmelen så fortsätter det så och vi kan korka upp en bira o titta på Hv - Malmö i kval.

Zappaholic: varför skulle det vara en viss skillnad? Är det samma värvningar så är det.

Zappaholic: Du har naturligtvis rätt i att Olki aldrig ens hade övervägt Brynäs utan Manner som tränare oavsett sportchef. Sammantaget är man ändå inte jätteimponerad över Manners handplockade spelare, särskilt inte om man sätter de i relation till kostnaden och vad konkurrenterna har hittat för finländska spelare.

Falken: ja just det ja, både oavgjort mot Växjö och Frölunda ja, min miss. Men ändå, inget bra schema på pappret

JohnnyBotox: Det ger ju laget chans att vinna även när spelet hackar. Precis vad vi behöver.

Hade varit önskvärt att få ha en någorlunda kurant Kinnvall nu. Han lirar strax under 9 minuter idag och gör inget väsen av sig. Farhågorna innan säsongen angående hans skadebekymmer har visat sig bli sanna. Vi får hoppas att han kan bli relativt smärtfri snart.

En sån Kinnvall behövs.

SHL var lite efter. Olkinuora har 94,3% senaste 3 matcherna. Mycket bra!

Farsang: Är det inte en viss skillnad?

Farsang: Vi har tagit minst en poäng mot alla vi möter hemma förutom HV71.

Zappaholic: hade alla sagt exakt likadant om Boumedienne hade värvat exakt samma spelare?

Tror inte det.

J-S: Njää...som vanligt har ju Brynäs sett till så att man måste bry sig om en massa andra lags resultat.

Får det till att Olkinuora har 93,5% senaste tre. Räddat det han ska och lite till, precis det man vill ha av en målvakt. Med honom från början så hade vi inte varit där vi är i tabellen. Kan bli ”guld värt” (nåja) i slutändan.

Farsang: Olki hade inte ens tittat åt Brynäs håll om det inte varit för Mikko

Blå grottan: spelar inte så stor roll? Bland dem 4 lagen vi har hemma match mot så har vi endast tagit poäng mot Örebro den här säsongen om jag inte minns fel.

Ser också en liten chans i att vi lyckas ta en fullpott med 12 av 12 poäng mot Örebro.

Zappaholic: Han spelar in sig lite snabbare än herr Lindbäck 😎😂

Peja: En Manner-värvning såklart.

Olki andas klass och kan bli tungan på vågen. Tyckte han såg lite vilsen ut första matchen men har betydligt bättre koll på ytor och vinklar nu.

Davey85: ”Måste ändå säga att jag aldrig har varit såhär missnöjd med en seger. Och det är 90% för att Hv vann och 10% för att vi spelade piss i 40 min. ”

Vad dom andra lagen i SHL presterar är utom vår kontroll,
Nu är det bara att vinna matcher vilket vi gjort i dom två senaste matcherna.
Så en dag i taget en match i taget och fortsätta vinna matcher är allt vi kan fokusera på.
😇💪🏻✌️

eltifoso: tackar men absolut ingen överkörning.
Vi hade tur och en grym keeper. Malmö värre i två perioder. Vi gjorde två i tom kasse på slutet.

Grattis till er också🥂

munkas: Håller med om att HV var bättre laget senast. Men det finns en till faktor att beakta nu, antalet hemmamatcher.

Peja: absolut Manners gubbe! Men det är Alcén som får skit när det går åt helvete med en ”Manner-gubbe” så då kan han väl få lite cred denna gången :)

Peja: det envisas alltså fortfarande med att Sportchef och tränare inte ska hjälpas åt med värvningar? Är inte Manner en av Alcens kontakter enligt dig?

JohnnyBotox: Det är väl i så fall Mikko Manner som ska ha credit för att han lyckades övertala Olkinuora om att välja kvalspel/Ingenmansland istället för andra intressenter som förmodligen kunde locka med slutspelshockey?

Huge: hmm, vi spelar mot seriens sämsta lag.
Lyckas göra en bra period. De två sista bedrövliga.

Prestationen pendlar något oerhört under samma match. Inte första gången tyvärr.

Vi har inget stabilt spel under en hel match. Vi hade tur, Malmö bättre i två perioder. Ovan kombinerat med extremt dåligt målskytte.

Vi har väl gjort 6 mål på långt över 100 skott på 4
matcher när motståndarna har haft en målvakt i kassen. Mao, jag räknar bort de två målen i tom bur.

3 poäng är 3 poäng, prestationen😬😬😬

Zappaholic: Har man problem med offensiven måste man lätta på defensiven, det är ju en kedjereaktion. Men jag påstår inte defensiven har varit super heller direkt, då hade vi inte legat här

Farsang: Ok. Så kanske det är. Men skönt att Olki ger stabilitet längst bak. Oerhört viktigt.

Werner och Maxvell i ett kval skrämmer inte direkt…

{9684}: Står Limpan nästa match så kan jag bara dra slutsatsen att Brynäs aktivt försöker ta sig till kval. Olki var riktigt bra idag.

munkas: det som kan rädda oss i den matchen är väl att deras nya tränare kanske satt ett annat spel i system som gör att vi spelar bättre mot dem den gånge

{9684}: Det hoppas jag verkligen inte! Det vore sådant jäkla tjänstefel om den ställer Lindbäck nu

Zappaholic: Fast just nu och i de senaste matcherna har målskyttet varit bedrövligt..
Tur att vi fått in en kille i buren som hjälper oss att vinna ändå.

Bulten: Ja, det mesta tyder väl på kval. Hv vet exakt hur de ska spela mot oss och klädde av oss rejält senast de var på besök. Mot Brynäs alibiskott kommer Ortio vara 102%-ig.

Det är nu genierna i ledarteamet kommer på den ljusa idén att spela Limpan i nästa match....

{8399}: grattis till segern , verkar varit överkörning av jumbon.
Se till att vinn nästa också, behöver hålla fiskrens bakom oss.

Någon som ger cred till Alcén för Olkinuora? Anyone? Anyone? Rönnqvist? Nähä.

Gillar Lindbäck, men, vi hade haft 0 p istället för 5 p med honom i mål de senaste två matcherna.

Zappaholic: dem drygt 10 senaste matcherna så har det dock vart vårt målskytte

Depression: Ändå har vi gjort fler mål än både Timrå, Luleå, HV, Malmö och Leksand. Det är defensiven som varit vår akilleshäl. Inte målskyttet.

« · 2478503 · »