1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741512 inlägg · 7967 ämnen
« · 2585824 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{10375}: Påminner lite om när jag var på ett föredrag på IBM:s kontor i White Plains på 90-talet. Föredragshållaren som var utflyttad svensk kallade med glimten i ögat oss svenskar för ”but”are. Han menade att en amerikan kan säga att något är ”great”. Medan en svensk också kan säga att något är ”great” men det kommer förr eller senare alltid tillägget ”but…” 🙂

Har Benn landat?

DoNaka: fel

Tigerhjärta: Riktigt riktigt fin värvning! Dock har samma Alcén varvat ligans sämsta målvaktspar samt i närtid varvat laget som åkte ur SHL för första gången på över 60 år. Förväntar mig att han ser till att laget är så pass överlägset att vi tar oss tillbaka direkt.

Davey85: 😂👍

pjåtor: Lite som tredje perioden igår dårå.

pjåtor: Ja, de gillar ju att värva Ryss-sympatisörer så det är väl passande.

munkas: Skellefteås vändning mot Rögle var som att se gamla sovjet dominera .

pjåtor: Mm, kollar på Luleå-Fbk. Det är ganska få sköna flipmackor från backar under press i egen zon. Det är rejält, barskt och 1-1. Hoppas Gällstedt, som coachar backarna, smygkikar lite på matchen..

Jobbig kväll; det enda som är roligare än att LHC förlorar är att Fffffnnnöluuuddda gör det. Ska jag skratta eller gråta? 😂

Är det bara för mig eller ligger allsvenskan hemsidan nere hela j*vla tiden typ?

{10381}: reklamen får dem att se smalare ut

Hockeyporr på sportkanalen just nu trots att det är två lag man inte håller på

Stenis: Björninen ser ut att ha tappat vikt och ser vältränad ut. Hamnar man i ett lag med höga krav så blir det så. 👍

Stenis: Tvivlar på att någon av dessa är intresserade av att spela i Hockeyallsvenskan, man kan ha fel.

Peja: jag tror mer på en sådan som Timashow som har levererat bra i nyss.
Han ser kanske att efterfrågan krymper och accepterar att komma tillbaka under marknadsvärdet?

Luie Eriksson kanske kunde göra lite poäng annars. Han glänste inte frölunda men i ha kan han ha lite att tillföra ännu.

Davey85: Tänker också så. Brynäs har ju lite av en historia att piska lag som Skellefteå & Frölunda, medan man torskar mot Malmö, HV & Linköping.
Men, jag är positiv till 3p mot Östersund!

J-S: Vi lyckades inte städa undan Tingsryd och Västervik, vi fick slita ont. Jag tror inte Östersund kommer sälja sig billigare, dessutom tre spelare skadade.

Kan bli tufft där uppe.

Stenis: Ond öm nacke på Lindbäck så blir förvånad om han inte är tillbaka nästa vecka.
Nu vill jag inte ta ut något i förskott men städa undan Östersund ska fan inte vara ett problem.

Svensson_62: Ja, "dislike" togs bort eftersom några enstaka vuxna män blev skogstokiga när de fick några minus vid sitt inlägg.

Namedroppar förresten Arvid Costmar som en bra ung spelare som kört fast en aning i SHL och skulle kunna må bra av allsvenskt spel. Då menar jag permanent övergång och inget jäkla lån.

Niclas Danielsson 2+2 på två matcher. Han kan än.

Peja: HS-nostalgi. Blev några dråpliga situationer när vi förr även hade ”dislike”.
Kommer ihåg att någon skrev något helt okontroversiellt om ”dislike” funktionen och hur den skulle kunna uppfattas som negativ, varpå någon förstås ”dislikade” just det inlägget vilket ledde till att skribenten i fråga blev oförstående och arg på hur man ”dislikat” detta oskyldiga inlägg. ”Hur kan detta dislikas?” osv. Självklart ”dislikades” då även denna reaktion 😂

Zappaholic: klagar såklart inte, det var bara vad jag tycker :))

Okej då förstår jag, tack!

Farsang: I glädjeyra jämförde jag Kopacka med Bissett. Självklart fattade jag att jämförelsen haltade. Tycker inte det var en stor grej…

Huss888: Ingen ser "hjärtat" på sina egna inlägg. Det är för att man bara ska kunna gilla andras inlägg och inte sina egna.

Peja: Det hoppas jag också

Svensson_62: De kanske har rehabat skador under sommaren, men generellt sett kanske de heller inte har så många seriösa bud som vi ibland tror. Om de tidiga 90-talisterna som var med och tog guld 2012 ska återförenas så är det dags nu, om de väntar några år till kommer Brynäs A-lag och Brynäs Oldtimers att ha samma roster. Jag hoppas att Wänna tar chansen att bli en kvalhjälte i Brynäs istället för fortsätta utomlands.

Stefan R 63: ingen problematik på så vis, men gillar när folk är sina egna spelare och inte bara jämförs med andra spelare :)

Lunkz: dock - 3 igår .men han har onekligen steppat upp

Farsang: ok...är det känsligt att bli jämfört med en legend ? Bisset blev jämförd ..Silverberg osv....förstår inte problematiken...

Peja: Jo men är han inte ute efter ett megakontrakt utomlands eller möjligen i SHL? Tror han (och liknande) vill ha den öppningen. Annars skulle de väl redan vara uppbundna? Tänker rent logiskt: vad i hela friden går dessa spelare och väntar på?

Hej,

Jag är ny på forumet och vet nu hur man kommenterar men jag vet inte hur man får fram hjärtat där folk kan gilla ens inlägg. Jag får i en annan tabell folks kommentarer på mina inlägg.

Vill tipsa om den här youtube duon som har vart på 6 matcher i år och lagt ut en video från alla dem matcherna. Väldigt roligt att kolla på i efterhand 🤩

Svensson_62: Jomen det är väl bättre om han skriver på för hela säsongen och öser in poäng hela säsongen?

Kan vi sluta jämföra Kopacka med andra gamla Brynäs spelare, utvecklas han rätt och inte för mycket så kan han bli en spelare som vi aldrig kommer glömma. Sin egna spelare :)

Jack Kopacka = Aaron Palushaj eller hur hans efternamn stavas... kanske inte går och jämför men

Lunkz: han är mycke bättre i år .. alltid sakt byt ut han ,men han är bättre nu.. kanske lakt på sig lite muskler så han vågar mer ..

Stefan R 63: en ny Bisset som spelar fysiskt.
Kopacka tacklade en Difare precis där vi satt.
Trodde sargen skulle rasa ihop :)

Peja: ”Varför bara korttid?” Jo det känns som att Wänna-typerna väntar ut tills de får napp i ligor som betalar mer än HA. Men med korttidskontrakt kan han få uttnyttja den tiden till att ösa in poäng och använda Bif som skyltfönster samt hålla igång kroppen/spelet på en tillfällig HA-lön. Medan vi väntar in LÖ och GS och sedan slipper lönekostnaden för ”Big Shot -aspiranten”.

Måste faktiskt hylla Kvist efter matchen igår som jag var och tittade live på.
Jävlar vilket jobb han gjorde i det tysta, spelar mer fysiskt nu , går mer rakt på kropp.

Makita: Helt rätt som amen i kyrkan,
Men tror inte det är slut på skador så våra junisar kommer få speltid utan tvekan även om vi signar Wänna......
Därför borde Wänna passa som handen i handsken på topp sex när vi har skador som nu och som troligtvis kommer att fortsätta säsongen igenom....

Tigerhjärta: håller med en otroligt bra nyförvärv....en ny Bisset som ngn skrev. Bra Johan:)))

J-S: Just nu tycker jag vi ska sitta stilla i båten sålänge som inte nya skador uppstår på forwarsidan.
Vi har två toppkedjor det borde räcka för att hålla oss kvar i toppen.
Vi låter spelarna i tredje och fjärdekedjan få chansen att visa upp sig.
Lägga pengar på lån och halvbra nyförvärv vid det här läget känns onödigt.
De pengarna kan komma väl tillpass vid skador under senare delen av säsongen och för att förstärka laget där vi har våra svaga punkter.
låt de yngre får chansen har vi tur så får vi en flipp som är bättre än Wänna.
Men utan speltid lär det inte hända.

Måste bara ta tillfället i akt och berömma en person i vår förening som jag tycker förtjänar lite kärlek, nämligen Johan Alcén. Mycket kan man tycka om denna herre och hur han rekryterades. Allt har inte varit guld och gröna skogar.
Men helt ärligt, Jack Kopacka!
Var det någon som ens kunde drömma om att han skulle vara såhär bra?
Detta är Alcéns värvning helt och fullt. Ingen Manner eller kompisvärvning, utan ren och skär scouting och fingertoppskänsla från Alcén sida.
Tycker det är på sin plats att hylla Alcén för denna rekrytering. En spelartyp vi saknat och som vi förhoppningsvis kommer få njuta av i Brynäströjan många år framöver!

Stenis: tror dem bänkade han för att spela Lindstein mer, kändes iallafall som om Lindstein spelade riktigt mycket i 3:e

Svensson_62: Varför bara skriva korttidskontrakt med Wännström? Det kommer dyka upp fler skador under säsongen och han har potential att spruta in mål i HA.

Stenis: Johannessson deltog inte på dagens träning sjukdom sägs det.

Var Johannesson bänkad i sista perioden mot DIF minns inte att jag såg honom då?

Svensson_62: ” Skulle vi inte fundera på att ta in nån arbetslös hockeyspelare som t ex Wänna på ett korttidskontrakt till Ölis och Scott är tillbaka? Borde vara win win för bägge parter.”

Tror Wänna skulle vara en bra förstärkning för resten av säsongen,
Jag tror inte det är slut på skador utan dom kommer säkert spöka under hela säsongen,
Det är bara titta på djurgården förra säsongen,
Så in med Wänna.🙏🏻

« · 2585824 · »