1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741512 inlägg · 7967 ämnen
« · 2588305 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
J-S: Ni vann de är väl lite huvudsaken o de finns saker o skruva på men ni e bra och jämna tycker Lilla farbrorn!!🇺🇿🇺🇿🐯🐯

J-S: Kul att höra och, lite mer enkla pengar från svsp.

Tack för kaffet ☕️

Stefan R 63: Detta är välkända fall eller ska man kalla det för något annat. Systematiskt fusk är . Även Marion Jones make var snuskdopad å avstängd . Största av alla är tveklöst Lance Armstrong . Aldrig blivit tagen i test, men dom testerna var riggade . Så det är inte bara öst som fuskat å de grövsta . Men det är numera allmänt kännt . Finns inom friidrotten många rekord som strukits. Men finns några (omöjliga,) kvar .
För å avsluta den diskussionen, kontentan är att just nu är Ryssland i skottgluggen , men stora landet i väst är inte oskyldig . 3 nya pinnar. Inget skönspel men ännu en vinst. Grattis Brynäsvänner ❤🖤💛

Sådärja. Känns som att vi har svårt att hänga med dessa iller-lag vars spelidé är "bara kör", men det vi saknar i fart saknar de i intelligens. Brynäs är spelskickligare och har vunnit matcherna således. Men inte fan är vi snabba.

Så jävla bra vi är, helt överlägsna. Aldrig orolig

Blå grottan: Framfor allt en bra match av Clara han räddade oss i första,
Vi kommer ut som ett juniorlag, sen mal vi ner dom i andra och tredje..💪🏻

Jan Grismöbel: förekommer ju tyvärr överallt o i alla länder...mer eller mindre systematiskt .eller hur...Alla norskar inom skidor som har astma o käkar astnamedicin De har en höghöjsanläggning..Är det systematisk doping ..Vem är den på 100 m...inom sprint.. ..Är det doping?,
Försvar absolut inte vad som skedde i cccp..konstaterade att inte de ..red machine inte åkt fast i doping..

Kent747Socker: Vad har Brynäs för PTO?

Brynäs har haft rätt många klara målchanser i tredje

Kent747Socker: sen ska vi inte glömma att vi har Scott och öhlund skadade, två SHL-spelare och en NHL spelare på ingång.

Tord61: Jaja, nu jobbar vi in tre pinnar

Jan Grismöbel: KRIEGER OCH DOPNINGFABRIKERNA
Under två årtionden använde forna Östtyskland, DDR, idrottsmän som PR-sköldar. Projektet var ytterst cyniskt. Minst 10 000 idrottsmän ingick och ett litet land blev en sportslig stormakt. De mänskliga följderna blev i många fall tragiska. Som fallet Heidi Krieger. 1986 vann Heidi EM i kula för damer. 20 år senare heter hon Andreas. Heidi Krieger fick vissa år i sig mer än två kilo steroider. Till slut blev tillsatsen av manliga könshormon så stor att ett könsbyte framstod som det enda alternativet.

BALCO-AFFÄREN
Troligen det allvarligaste systematiska dopingbrottet i modern tid. Den före detta jazzmusikern Victor Conte slog på 1990-talet an helt nya ackord och startade sin dopningsfabrik Balco i San Fransisco. Bland klienterna fanns sprinters som Marion Jones och Tim Montgomery liksom basebollstjärnan Barry Bonds. Balco var ett DDR i Kalifornien och vi kan nog ännu bara ana konsekvenserna.

FESTINA-SKANDALEN
Tour de France hade flera gånger figurerat i dopingsammanhang. 1998 bröt helvetet loss på allvar och cykelsporten blev en veritabel brottsplats. Festina-stallet med stjärnorna Richard Virenque och Alex Zülle i spetsen spelade huvudrollen. Franska tullen stoppade massören Willy Voet och hittade 400 flaskor och kapslar med diverse preparat i hans bil. Festina uteslöts ur tävlingen och åtta av stallets nio cyklister visade sig vara dopade. På hösten samma år införde Frankrike en ny hårdare dopningslag.

Zappaholic: WTF😁

Brynäsgubbe: Indrasis är ju inte den som jobbar hårdast 😂

Tord61: Slow-tv

Stefan R 63: Konstaterar bara att av någon anl är ryssar uteslutna från sport i måååånga idrotter . Tänker inte rabla upp massa sporter . Misstänker att det inte är avstängda utan grund .

Tord61: Du måste ju läsa vad jag skriver innan du skriver ”WTF” 😂

Zappaholic: jösses Frank Zappa🤪

Vissa här inne är helt otroliga. Vi har varit en slagpåse under flera säsonger, nu när vi vinner match efter match klagas det också för att vi inte vinner med 7-0. Löjligt. Vi leder tabellen med en match färre spelad.

Vilken jävla rallyhockey...

Tord61: Det var väl precis det jag skrev för några inlägg sen? Att fansens kravbild är att gå upp.

Alltså jösses, Tord.

Jan Grismöbel: du får utveckla lite . Menar du i alla sporter??,

Satan vad snabb Kopacka är. Hemjobbet! Tar ikapp 10 meter på några sekunder. :D

Tord61: Är du läskunnig????

tourz: de blev testade . Hedberg o pröjsarn klagade o pröjsarn åkte dit för doping..

Zappaholic:Gå till SHL såklart, vad har du för krav?, kan vi ha något annat krav om inte är det väl fiasko eller?

Silfver: Att inte en spelare som Johan Larsson dominerar i en sån här match är för mig gåta, åker omkring som dagens åkning i Kungsan en vinterkväll🤣

Zappaholic: Jepp, att HA skulle vara en walk in the park hoppas jag ingen trodde. Vi leder, gott så.
Det är när slutspelet börjar som kravbilden höjs på tränare och spelare. Det är då det mentala spelet börjar i förhållande till målbilden.

Tord61: Kräva vad? Toppa ligan eller superspel varje match eller både och???

Vad syftar du på?

Stefan R 63: Det började under os i Ryssland. Så nog fan har det med doping å göra .

Varför skulle jag det

Stefan R 63: Oavsett doping elr inte så måste vi som älskar hockey 🏒 tycka att cccp va otroligt bra elr hur 😎

Stefan R 63: "eller hur Men DU så att the big red var dopade o ingen har väl blivit fälld av dem".

Hoppar in i eran diskussion.

Blev någon någonsin testad? Att inte vara skeptisk mot ett lag vars land systematisk dopade idrottare är bara naivt.

Soffdomaren: Jag njuter inte en sekund av HA. Det är inte där vi hör hemma. Men här verkar det emellanåt som div 1 vore ett ännu bättre alternativ för då skulle vi ha noll ångest och vinna allt. Ett antal säsonger som strykpojke i SHL har uppenbarligen tärt på skaran…

Zappaholic: Ska vi inte kräva det då eller? WTF

Jan Grismöbel: Sotji och alla manipulerade dopingprover,
Men inget i mot DDR och Sovjet där kvinnliga simmerskorna påtalade för varandra att dom glömt att raka sig
Flertalet idrottare inklusive hockeyspelare ifrån gamla Östeuropa har vittnat om övergreppen vilket förstört deras liv.

Alvin : Då föredrar du nog förlust före vinst.

Jan Grismöbel: jo men det är ju inte pga av doping eller hur som ju Var diskussionen här.

Scerban: Tror de kommer tackla av lite under säsongens gång.

SuneMangs: Fast teams. Det finns bara ett resultat som är godkänt i år och det är att gå raka vägen upp. Då måste det få finnas rum för kritik vid matcher som denna. Vi är dessutom för svaga på målvaktssidan i år igen och Alcén blundar för det faktum. Illavarslande, minst sagt

J-S: men snälla du...jag har väl inte sagt att det INTE förekom doping det finns det ju hur många bevis på ...eller hur Men DU så att the big red var dopade o ingen har väl blivit fälld av dem . O jag frågade efter bevis o då svarar du så där jädra töntigt.

Mattson: Håller med, de spelar rakt och fysiskt. Sedan kanske de vinner mer närkamper än de borde för att vi inte varit 100-procentigt påkopplade. Ska bli intressant att se om Nybro och Kalmar kan fortsätt hänga på så här bra i serien när första entusiasmen lagt sig.

Stefan R 63: Så vad säger du att jag har fel och ingen systematisk doping förekom i Östeuropa före 1989 i gamla Sovjetunionen?
Jag behöver inte styrka något utan detta är fakta.
Googla om du behöver.

Erat: tror inte du är ensam om att tycka det. Även om jag inte tycker att Brynäs gör allting rätt (än) så gör de väldigt mycket rätt som förening. Vi säljer ut arenor borta, det skrivs om oss "överallt", vi har sjukt bra publiksnitt hemma, vi leder serien, vi går mot en vinnarkultur sakta men säkert och hittar sätt att vinna trots att spelet inte alls sitter långa stunder. Vi snittar 2.5 poäng per match (om resultatet håller i sig i dag). Vi har inte förlorat en förstaperiod på 10 matcher.

Om det ser så här bra ut nu redan så tänk när/om vi får laget att spela som ett lag också?

Stefan R 63: Är ju precis det jag skrev .

Jan Grismöbel: de får ju ioförsig inte vara med o tävla nu... som du kanske vet. .

Silfver: Kravbilden från fansen är väl att gå upp i SHL i år. Samma kravbild som laget har.

Jobbigt för fans som ellis och munkas att vi leder serien. De får trösta sig med att spelet faktiskt varit ganska så knackigt denna säsong hittills.

Vi andra ser det som en styrka att ändå toppa ligan…

Silfver: Ja eller så tar vi läget för vad det är och njuter när det går bra. Tala om för mig vad det här laget har för kravbild i ditt synsätt.
90% vinstmatcher såhär långt. Inte bra nog?
Sätt vilka krav du vill, mitt krav är att vi ska vinna Stanley Cup i år, då är vi fan sämst i världen…

Hescores: Tycker inte dom gjort bort sig alls idag...

« · 2588305 · »