1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741514 inlägg · 7967 ämnen
« · 2589006 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Beror lite på hur Alcén tänker. Ska jag ta in en yngre kille som vi kan utveckla på ett flerårskontrakt eller går jag all in och tar in någon som kan leverera för oss resten av säsongen då vi ska tillbaka direkt?

Är det det senare alternativet skulle jag mycket hellre se exempelvis Wännström. Här och nu skulle han vara en mycket bättre hockeyspelare ihop med Scott och Ölund än Stakkestad.

Peja: -11 på 13 matcher i HV. Mer eller mindre hela laget är ju på minus (Oscar har +-0, jag vet) så det säger väl inte jättemycket men -11 är lite oroväckande då det är sämst i laget. Självklart något helt annat i SHL jämfört med HA. Ser ut att ha gjort en hel del poäng som junior och en del i Karlskoga förra året. Kan honom alldeles för dåligt själv dock.

Peja: Ingen jättekoll på Stakkestad, såg han i Jvm för några år sen. Vad är han för spelartyp? Han kan inte vara i sitt livs form om han inte platsar i ett totalt uselt Hv.

Tigerhjärta: Stakkestad extraforward i HV. Med tanke på att de säkert kommer ösa på mer fler värvningar så kanske det inte är så långsökt att han blir tillgänglig snart. Rent spontant vore han en spännande tredje länk med Ölund och Scott.

MrCarla: Mindre ångest helt klart. Men nej, klart man hellre velat vara i SHL. Tackar dock inte nej till ett rakt byte med HV när vi summerar säsongen

Farsang: men så är det alltid, det finns ingen speciell sändning före matcherna förutom den som går i hockey kanalen.

Andy Tiger: Olesens och Eklinds största problem i Brynäs var att de var hysteriskt ineffektiva. Båda hade haft rejäla målskördar med en normal effektivitet.

Farsang:
Ja, uppenbarligen trivs han med O-hamns spelsätt.
Bara det att han kändes så bortkommen ut under de två säsongerna hos oss men det var han ju inte ensam om..

Så fruktansvärt jävla skönt att det är Hv och inte vi. 100 av 100 hade jag hellre valt där vi är nu. Såklart förvisso, men ni förstår mig.

Andy Tiger: inte så konstigt när han är i ett lag som vill spela rakt på mål. Istället för styrspelet och sarg rundningarna Brynäs höll på med förra året.

Visst har det väl varit fullsatt i exakt samtliga bortamatcher vi spelat hittills? Och våra bortafans har varit fantastiskt högljudda i stöttningen.
Och efter morgondagens match är vi väl nästan uppe på 7000 i hemmasnitt. Efter nedgradering till HA… Är imponerad av vilken enorm supporterkraft vi har. 😍

Olesen öser in poäng i O-hamn..
Märkligt med tanke på hur medioker han var hos oss..

Husfriden del 2😬😬😂: ”missade”senaste matchen, prioriterade Arsenal dagen innan. Därför ”tyst” från min sida senast.

Kände som att vi skulle vinna ändå utan mitt stöd😂😂

OM jag tolkat inläggen rätt så var det ingen glamour-hockey men 3 sköna poäng, korrekt?

Svensson_62: Håller med fullständigt!!!

J-S: håller med, Dima och hans prestation senaste säsongen är ingen tillgång.

För mycket ego, släppte pucken när han var tvungen, inte vid det optimala läget för att sätta en medspelare i ett bra läge. Dåligt fys dessutom.

Till hans försvar: har skills. Skulle han spela utifrån sin potential då han grym men hans ego ”står i vägen för det”. Synd, kan jag tycka…

Tycker synd om Björn Hellkvist. Fy sjutton.
Nästan så att vi skulle stötta honom med ett tifo.
Det vore verkligen att visa klass och att visa att hälsa och omtanke går före derbyrivalitet.

Stenis: Vet inte hur det funkar faktiskt. Men Lindstein måste börja förtjäna mer istid, han kan mycket bättre än vad han visat.

Davey85: finns det någon risk med att ha lindstein som 7-8 back?
Tänker om nhl-klubben kan placera om honom i annat lag för mer istid?

Svensson_62: Kul med Kinnvall att han verkar fått igång poängproduktionen.
Såg på GD att Kinnvall stannar kvar extra på is för att träna vilket inte skulle hänt förra säsongen med skadorna han läkte.

Jugge: Håller med om Larsen-Billins fungerade bra senast. Har bara svårt att hålla ihop dom utifrån resten av backarna.

Tycker det finns en del tveksamheter att spela en aningen stukad Lindstein med Benn som aldrig lirat i Sverige och kanske behöver en stabil inkörare. Ser dock att dom kan funka länge fram, om Benn flyger redan från början.

Såhär hade jag satt ihop backparen :

Bertil-Kinnvall

Billins-Benn

Larsen-Cukste

Lindstein 7:e, Johannesson 8:e

För att få en smidig acklimatisering på Benn så behöver han spela med nån erfaren och spelskicklig. På sikt ska/bör inte Lindstein vara 7:e såklart, upp till honom att sno Larsens plats (i min bok).

Lemp: Jag tycker att Larsen-Billins har fungerat bra ihop. Däremot så tycker jag att Lindstein haft det riktigt kämpigt emellanåt och kanske skulle behöva Benns erfarenhet bredvid sig.

Allra helst skulle jag nog se att man vilade Lindstein ett par matcher nu när Benn gör intåg. Han är trots allt bara 18 år, har haft en sjukt hektisk sommar men 4 resor över pölen tror jag? Det kanske är det som börjar komma ikapp honom lite?

Axelsson: Ska bli intressant att se de nya backparen med Benn. Tror Billins kanske skulle behöva honom, typ Benn-Billins, Bertil-Kinnvall och Lindstein-Larsen. Tycker Larsen är en av få som är riktigt rejäl defensivt (utöver Bertil).

KulaShaker: Utan Bäckis hade ovie inte varit på plats 7 .

Topp 6 Brynäs poängliga
1) Anton Rödin 6+8
2) Tyler Kelleher 6+6
3) Jack Kopacka 9+2
4) Miks Indrasis 4+7
5) Tyler Vesel 3+8
6) Johannes Kinnvall 2+9.

Fyra bra nyförvärv!

KulaShaker:" Skriver väl som bradberry: källa på det? Mats Wennerholm??"

Nedan källa och artikel,,,,,,,,,,,,,,,,,

När ansedda hockeymagasinet Pro Hockey fick chansen att utse tidernas allra bästa européer som spelat i NHL så blev det stor svenskfest i rankingen. De tog hjälp av en expertpanel och hela 19 svenskar tog plats på topp 50 – där tre svenskar tog sig in på de åtråvärda topp 10-platserna, se hela listan här nedanför.
Han toppar listan
I konkurrens med stora namn som Jaromir Jagr, Dominik Hasek, Teemu Selänne och Alex Ovechkin så är det faktiskt en svensk som är högst upp på listan. Och ingen blir väl särskilt förvånad att det är just Nicklas Lidström som pekas ut som den bästa européen i NHL genom tiderna.
– Man märker sådan skillnad nu när Lidström inte är kvar, hur bortskämd man var. Allting fixade sig för han var ju där. Det har varit en stor omställning för oss som lag. Vi har inte kunnat hålla samma kvalitet. Det går inte riktigt att förklara, säger Detroit-lagkamraten Niklas Kronwall till Pro Hockey när listan gjordes 2013.
Kronwall får sedan ge sin syn på bilden av ”Lidas” som den ”perfekta människan”.
– Ja, men så kändes det, svarar Kronwall med ett skratt.
– Det spelade ingen roll vad det handlade om, utan man visste, att så länge han var involverad blev det bra. Han har inget ego överhuvudtaget, och det känns aldrig märkvärdigt att umgås med honom. Han får alla att känna sig hemma.
Annars är det mest anmärkningsvärt att Mats Sundin inte ens tar sig in på topp 10 utan återfinns först på en elfteplats i rankingen. Ha i åtanke att den här listan gjordes 2013 av hockeymagasinet och att spelare som gjort entré i NHL efter det inte finns med, se alla 50 namnen här nedanför.

Håller du med om rankingen av de bästa européerna i NHL? Dela artikeln och säg din åsikt!
Så denna lista gjordes 2013 old news,

J-S: Den slutgiltiga listan! ;-)

KulaShaker: Ha ha ha källa på vad?
;-)

J-S: Skriver väl som bradberry: källa på det? Mats Wennerholm??

Stenis: "jag tror också att timashov hade varit bra med oss i allsvenskan."

Är väldigt tvedelad gällande Dima,
Tyckte han var mycket bra första säsongen i brynäs, andra säsongen inte speciellt bra ,
Nu kan många faktorer ha spelat in i den andra säsongen, Problem med tränarstaben gruppdynamik osv,
Därför lägger jag ingen skuld på Dima för förra säsongens lag debacle,

Men vi har nu två fungerande producerande kedjor vilket vore enbart korkat att bryta upp,
Och Dima skulle aldrig acceptera en roll i en tredje kedja.

Så jag håller med Peja in med en typ Kopacka i tredje tillsammans med Ölund Scott,

Jag skulle även kunna tänka mig Wännberg i tredje ihop med Ölund Scott.

J-S: Ja, det känns som om Stefan Persson och Bäckis saknas. Loob var en magisk spelare men han gjorde väl bara tre säsonger i NHL t.ex.

Silfver: Näpp i min värld så är Bäckis där uppe med Ovie.
Dom har varit radarpartners konstigt.

KulaShaker: Oflyt…och bara en massa andraassist.

Silfver: Nä, han har ju bara haft flyt att få spela med den 7:e bästa...

J-S: Ingen Bäckis alltså

Metalman: För att inte göra om samma misstag så är det väl bra att lära av historien...eller hur!!

Bästa européerna i NHL genom tiderna har utsetts........

Hela listan:
1. Nicklas Lidström
2. Jaromir Jagr
3. Dominik Hasek
4. Peter Forsberg
5. Jari Kurri
6. Teemu Selänne
7. Alex Ovechkin
8. Börje Salming
9. Sergei Fedorov
10. Pavel Bure
11. Mats Sundin
12. Pavel Datsyuk
13. Peter Stastny
14. Evgeni Malkin
15. Zdeno Chara
16. Henrik Zetterberg
17. Henrik Lundqvist
18. Daniel Alfredsson
19. Henrik Sedin
20. Ilya Kovalchuk
21. Alexander Mogilny
22. Sergei Zubov
23. Daniel Sedin
24. Miikka Kiprusoff
25. Marian Hossa
26. Patrik Elias
27. Alex Kovalev
28. Peter Bondra
29. Markus Näslund
30. Igor Larionov
31. Teppo Numminen
32. Mats Näslund
33. Slava Fetisov
34. Sergei Gonchar
35. Jere Lehtinen
36. Thomas Steen
37. Milan Hejduk
38. Erik Karlsson
39. Pelle Lindbergh
40. Kent Nilsson
41. Håkan Loob
42. Tomas Sandström
43. Saku Koivu
44. Zigmund Palffy
45. Esa Tikkanen
46. Slava Kozlov
47. Bobby Holik
48. Ulf Samuelsson
49. Marian Gaborik
50. Tomas Holmström

bradberry: Timashov måste vara den mest egocentriska spelaren i Brynäs någonsin. Med en usel självbild och bristande ödmjukhet. Jag vill aldrig mer se honom i Brynäs.

Silfver: Ser Benn som en mycket skickligare spelare än Rahimi och mycket hårdare,
Är en jävla skillnad att spela i NHL AHL helst som defensiv back då han ska stå upp för toppspelarna och laget, ta fighterna,
Rahimi spelar i HA för sin storlek och att han är elak inte så mycket mer,
Ryker Rahimi Benn ihop så viker 100% Rahimi ner sig,
Men det blir verkligen intressant att se den duellen.
Kittlar lite redan😅
Hoppas att Benn inte slänger handskarna första matchen.

Tigerhjärta: Om bedömningen är att man har två toppkedjor och ska värva för att "bredda spetsen", så är nog inte Timashov rätt spelare. Även i SHL kändes han som en spelare som verkligen ville ha en topproll för att få återvända till NHL, han lär inte vilja ha en mindre roll i HA. Säkert kommer någon desperat SHL-klubb att fiska upp honom.

bradberry: Behöver man källa på en personlig åsikt? Den var ny för mig.
Jag skrev att jag(!) är rädd att han riskerar att störa gruppdynamiken, inte att det tvunget måste vara så.

Tigerhjärta: Källa på att han störde gruppdynamiken tack! Dima fick en del hårtorkar och bakbands i sin frihet på isen. Kombinationen Manner/Timashov var ingen lyckad sådan… Sen kanske hans back-check på isen kunde brista ibland men tror som flera andra han skulle ha roligt i HA…

Stenis: ”jag tror också att timashov hade varit bra med oss i allsvenskan”.

Tycker inte hans ego behövs i denna trupp. En spelare som hade gjort det galant i HA, men rädd att han riskerar att störa gruppdynamiken.

Men varför skriver inte Brynäs sådan glädjande information på den officiella hemsidan? Att benn spelar borde väl glädja och intressera alla kan man tycka.

Har det stått något om det är en av våra huvudpartner som levererat verktyg till Putins ryska poffar? Det kanske är ett annat bolag i koncernen det gäller kan man hoppas?

Silfver: sant

Stenis: Glöm inte att Rahimi både är längre och tyngre så det är väl snarare att de kommer hålla varandra i schack så att skillsen kan avgöra vilket lag som är starkast.

Stenis: nej vad trött jag blir. Reptilhjärnan går kvar i matchschemat från shl. Det är först imorgon det är match.

Axelsson: perfekt vad glad jag blir.
Jag skulle må så gött av att se Benn få Rahimi att vika ned sig i det fysiska spelet på fredag.

Fofi : Agressiva eller skickliga?? 😉
Brynäs har säkert fått in en del från sina sponsorer gällande Benn också (alt haft i sponsorkassan sedan innan) då 300’ inte räcker så långt.

Zappaholic: jag tror också att timashov hade varit bra med oss i allsvenskan.

« · 2589006 · »