1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741582 inlägg · 7967 ämnen
« · 2589558 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Axelsson: Bra start Brynäs!

Erat: nu har det förvisso gått 6 min av första.. men är ju total dominans

JohnnyBotox: enig, får lite slutspelsfeelings, bra tempo

Bästa jävla inledningen på ett par hundra år! ❤️💛🖤

bra stämning. bra press och även en bra start av Benn. hoppas det här fortsätter i 56 minuter till.

TheMacamush: Ser matchen, kvaliteten på sändningen för tankarna till hockey på tjock-TV runt 1984

Vilka är GG-23? Nya Ultras på stå?

Något annat än Kalmar borta… älskar det!!

Erat: tänker tvärtom, att ställa Lindbäck denna matchen hade ju varit att lämna wo. Men efter denna ska nog Clara vila nån match

Spännande med Clara igen, även om jag hade föredragit Lindbäck just den här matchen.

Erat: precis sedan mäklar vi fred i Israel/Palestina konflikten

Kan vi lova att inte bli så förbannat skitnödiga om det skulle bli förlust ikväll? 👍

Oavsett resultat ikväll är mitt tips att det är djurgården vi möter i final .

Blå grottan: tror våran bredd kommer slå alla andras lags bredd i serie+slutspel.. oavsett hur det går idag

SaggeBoy: "Dom som jag ser i final med oss är björklöven.. tror inte det kan finns nån annan.."

Räkna inte bort Djurgårn, det är långt kvar till slutspel och många lag kan förstärka till slutspelet,
Så inget är klart innan the fat b lady sings,
Men odiskutabelt är att det ser bra ut...
Sen är jag jävligt taggad att se Benn i brynäs kostymen....

J-S: Barnen nattade, tvätten hängd och frugan borta på annat. Nu blir det livsnjuteri!

Dom som jag ser i final med oss är björklöven.. tror inte det kan finns nån annan..

Blå grottan: Nog tyvärr så. Oavsett hur det går i kväll kommer man vinna serien. Sjuk bra bredd i lBrynäs som inget annat lag kan matcha.

SaggeBoy: Nu börjar det snart slaget om HA,
Uppladdat:

500x0-img0116.jpeg

Glöm nu inte alla att björklöven kan vara riktigt grym där ute.. inga mjukisar på isen.. vi måste vara vaken från först sec dom kommer ut annars blir det inte lätt... hoppas på minst 2p =)

Benn kör ikväll =) hoppas han är nya granström =) tuff tuff har saknas länge i laget.. inte många i laget så kör på ordentligt på motståndare... dom är för mjuk i laget

6-2, Larsson 2+2

gwl: Om Brynäs torskar ikväll så kommer garanterat plast-fansen omedelbart slå fast att Brynäs inte går upp i SHL.

Visst ska det vara clara ikväll sen dags och vila han en eller två matcher.. blir inte bra för lindbäck och alcen att värmer stolen nu för mycke.. då kommer direkt en massa ??? Lindbäck???

gwl: och Rödin leder poängligan kl 23:00

J-S: ☕️☕️

eltifoso: Kaffekask?

eltifoso":Clara i kassen = ökad chans
Jag kokar Löfbergs och bänkar mig för att se kaffemålisen"

;-)
Jag brygger Gevalia och hoppas Clara har en bra kväll.
Tack för kaffet och lånet av Clara.

Ska bli väldigt intressant att se hur spelet ser ut mellan två ”SHL-lag”
Känns som matcherna mot Kalmar, Nybro, Tingsryd etc, påminner lite om juniorhockey.
Vid burskydd kommer två man på puckhållaren, ingen ställer upp i mittzonen o inväntar nästa drag, osv.
Här kanske vi kan få se lite mer civiliserad hockey. Om det är till våran fördel eller ej återstår att se.
Trevlig fredagskväll! ❤️💛🖤

J-S: Clara i kassen = ökad chans
Jag kokar Löfbergs och bänkar mig för att se kaffemålisen

eltifoso: Eftersom du är en bra person , så litar jag på Dej till 100 procent!

Drabbades själv av en dum Virus(dock ej från Brynäs) så har lite koll på virus och bakterier

gwl: Löven har kall korv och varm öl.

{8225}: ” Han kallades Hasse bland kompisarna, ända till dess att Mats Hedenström retade sig på att ständigt bli bortfintad av den så mycket mindre och snabbare kompisen och skapade smeknamnet Virus.

–Haha, du är ju inte större än en bacill, sa Matte. Hädanefter ska du heta Bacillen. Eller…nej, Virus är bättre.”

Costanza: Det var hårt sagt när modo inte vann ofta mot Löven😅

{8225}: Virus är nog väldigt intelligent och trevlig , men har missat varför han kallades Virus

Laget i kväll !!!
Fan vad kvällens match kittlar
Benn i mot Rahimi,
Uppladdat:

500x0-img0115.jpeg

gwl: Det hoppas jag! Annars är ni dåliga.

Ikväll tar vi 3 pinnar!❤️🖤💛

{8225}: Har respekt för Virus utöver hockeyn. Träffade honom under WC 2016. Skärpt, trevlig och stil. Körde ”Business casual- stuket” i ekonomiklass på vägen hem över atlanten. Ej diva.

{8225}: UK = uttagnings kommiten (till 3kr)

Svensson_62: Haha, Virus en Legendernas legend.

Minns att Arne Strömberg sa nåt liknande ''Gud bevare mej för skyttekungar" när Virus inte var välkommen i Tre Kronor.. Virus svar var typ "Gud bevare mej för UK-gubbar"

För unga läsare UK, var alltså en eller flera personer som tog ut lag, utan att ha nån koll. Typ som Förbundet fungerar idag med

{8225}: eftersom det är sån sen match så borde domarna se mellan fingrarna om Benn slänger handskarna i några närkamper 🙂
”The rumble in the Sätra jungle”

Är på plats: står ”BIF - VIK” på jumbotronen. 🤔
För övrigt såg jag legendaren Virus inne på Winn ⭐️👍

Brynäsgubbe: Tror dom gjort det några år, typ hockeykväll med 2 livesända matcher efter varann.. Dock inte så barnvänligt, barnkammaren stänger 7

Brynäsgubbe: Hockeyallsvenskan har en super-tv-kväll i månaden där en match börjar 18:00 (t.ex Brynäs premiär mot AIK) och en annan 20.30. Så man kan se båda matcherna.

Forsberg 1978: 20:30? Varför så sent? Aldrig sett förut.

nittontolv: tror inte han ens blir utvisad

Alvin : 👍👍

Va fan så börjar matchen kl 20:30!!! Jahaja då får man väl svida om igen och gå ut i garaget och göra service på hojen....

Tror Larsson kommer vara riktigt taggad idag!

« · 2589558 · »