1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741930 inlägg · 7967 ämnen
« · 2592053 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Södertälje gör minst 4-5 mål idag. Vår offensiv måste leverera rejält för att vi ska ha en chans att vinna.

Matchen starta kl.19 undrar om Brynäs är medvetna om det?

Bedrövlig start.....

SaggeBoy:

Inviger min nya spis med att göra Stroganoff och se på SSK - Brynäs

Tips: 3 - 4 efter förlängning.

Silfverkroken: ska sluta ...

SaggeBoy: Lindbäck har inte inlett säsongen starkt, det tror jag de allra flesta är överens om. Jag tycker det är rätt att man gått med Clara på sistone. Men varför har vissa av er sånt enormt behov att hacka konstant på Lindbäck, till och med nu när han inte spelat på ett bra tag? Kollar man din historik senaste tiden handlar typ hälften av dina inlägg om Lindbäck och har oftast en väldigt otrevlig och onyanserad ton. Jag tycker det är så tröttsamt.

Tigerhjärta: Spännande ikväll. Enligt en del underliggande siffror är SSK ligans bästa lag och Brynäs tvåa.

Båda lagen har haft relativt svagt målvaktsspel enligt siffrorna (typ där man värderar chanser och ställer det i relation till insläppta mål, ”A-chanser” osv).

Brynäs släpper till fler chanser men skapar också mer än SSK, men sammantaget är deras +/- i chansväg alltså bättre.

Jonasson: Härligt! KK hade ju sina rötter i UB06 som startades av några gymnasieelever i Gävle år 2006.

Gavve: ah, konstigt. Vet inte om jag fick upp något gammalt men stod ”ej med: Scott, ölund, Benn” förut

Clara ikväll igen.. lindbäck värme upp stolen... hehe skojar bara..

Avdelning: Bra att ha 8 "ordinarie" backar idag.
En jättechans för Johannesson och Larsen att visa upp sig.

JohnnyBotox: Benn spelar med Johanneson i andra backparet. Publicerades precis på bland annat Twitter av Brynäs.

Yngre

JohnnyBotox: Benn tränade inte med Billins på träningen, om du nu baserar detta på att Benn är inte är i förstakedjan med Billins som Brynäs har släppt.

Någon som vet varför Benn inte spelar?

Farsang: Yngre än så. Grabbar i gymnasieåldern är det

Lemp: Det viktigaste är ju att han kan röra på sig. Va aktiv med sin familj .Hockey..är inte A o O nu

Ja jag snackade med Bäckis på intern matchen. Om hans höft operation, han har ju gjort en likadan operation med höften som exempelvis Johan Salmonsson i Oskarshamn som gjort operation på båda sina höfter. Det är en annorlunda höftoperation som man får göra utomlands och med den kan förlänga sin idrottskarriär.

Lemp: Ja nu känns slutet här tyvärr… Ska väl inte spekulera egentligen men precis allt talar ju för att det är höften som krånglar och då är det tyvärr gonatt…😢

Bäckis pausar karriären på grund av skador, den minimala chansen för återkomst i Brynäs i framtiden kan man nog lägga ner nu.

Känns som vi börjar se slutet på en fin karriär.
twitter.com/Capitals/status/1719723592366088699?t=bJaKFRVU9Q8hngUoFyQV3Q&s=19

Om Kinnvall & Bertilsson saknas ikväll gäller det verkligen att våra top6-forwards producerar mycket framåt. Står Lindbäck gäller det att han håller tätt, om inte läggs det ännu mer press på våra spetsspelare. Minst 7-8 mål framåt behövs ikväll ;)

Alvin : möjligtvis FD medlemmar i KK eller yngre än så?

GG 23 verkar vara någon ny supporter grupp också . Verkar som att det är ett gäng unga grabbar som startat

Anders Berg: Det var verkligen ett komplicerat system iaf!

Har en känsla att Lindbäck står ikväll

Var på matchen mot Björklöven, grym match. Om några timmar åker man mot Södertälje för att se matchen live. Har köpt biljetter på Hovet mot AIK också, kul med hockey som 08 då det är lättare att se fler matcher i närområdet. Har sett två matcher i Gavlerinken i år än så länge, blir garanterat fler.

Vill gärna se Clara i kassen ikväll. Benn leverera, Tärnström göra mål, Kasper tacklas och en förbannat bra inställning. Blir säkert utsåld arena.

Anders Berg: Åkte ner vid jul efter 22 omgångar. Vann 17 av 18 matcher. Dackell hade fullständig lekstuga med 2,0 p/match.

Möter SSK i bäst av 5 i final. Hemmaplansfördel… Torsk med 1-3 i matcher…

SSK upp till Elitserien. Brynäs till kvalserien för en ytterligare chans… Vinner den serien och avancerar till SHL…

Erat: Å den gången blev det väl någon form av final som vi förlorade(?) och sen blev det ett kval efter det? Minns inte exakt - men det var ingen walk in the park på slutet.

Det är inte första gången vi spelar i allsvenskan! 😄
Uppladdat:

500x0-screenshot20231101-120651.png

Alvin : Vi får passa på att njuta den här säsongen. Just nu är det nyhetens behag som råder, plus att laget vinner nästan alla matcher.
Blir vi kvar i Allsvenskan nästa säsong så finns det en överhängande risk att våra stjärnor tappar tålamodet och söker sig till högre ligor och mer deg. Lägg därtill att fallskärmen är borta och det kommer ett degraderat lag från SHL som vill göra snabb comeback till SHL.
I värsta fall HV71 med sin kappsäck på 50 miljoner.
Hua…
Ponera en regnig novemberkväll 2024, Brynäs ligger 6:a och du börjar mer och mer inse att den här upplagan inte har någon möjlighet att gå upp.
Ditt hopp står till säsongen 2026/2027 när Bäckis kanske rundar av sin NHL-karriär och kommer hem.
Bara 3 år kvar, kämpa…får inte tappa hockeyintresset…. Kämpa

Måste bara säga att det är fantastiskt kul med att vi har haft en sån fin publik siffra och bra tryck hittills under hemma matcherna !! Och även på bortamatcherna

Jugge: Jag citerade Gefle Dagblad så då behöver jag ha dem där. :-)

Anders Berg: vi får hoppas att det bara är försiktighetsåtgärder...Vi börjar se ut som Brynäs berömda sjukstuga....

Anders Berg: Just ”matchen” mellan ”BIF” och ”SSK” på ”försäsongen” var väl ”ganska välspelad”.

Anders Berg: Du behöver inte ha citationstecken där, dom är stjärnor på HA nivå, det är bara att kolla statsen. Berra och Kinnvall har varit HAs bästa backpar hittills.

”Backstjärnorna” saknades på gårdagens träning. Är första backparet borta ikväll då, kanske?
Blir en tuff match om laget inte taggar till ordentligt. Spelet vi visade upp mot Löven hemma kommer vi nog inte få se mot dessa lite sämre lag.

Svensson_62: Ja, det verkade strula med länken, o jag slängde bara en snabbtitt på jobbet.
Va gött om Ölund är på is igen. Får vi fler skador så kommer vi få det tufft. HA var inte riktigt så smidigt att spela i som man trodde.

Honken72: Om jag minns rätt (länken funkade inte nyss): Kinnvall saknades idag.
Däremot hade Ölis äntligen kört nån form av lättare pass på is i röd tröja - hoppas det kändes bra 👍

SaggeBoy: Alla Brynässpelare är mina kompisar,
Då jag är född Brynäsare och kommer att dö som Brynäsare,
Sen är jag övertygad att om någon lagdel behöver förstärkas så kommer det att göras,
Men en hatkampanj i mot vissa Brynässpelare betackar jag mig i från.
Uppladdat:

500x0-img0672.jpeg

Davey85: kollade igenom GD lite snabbt på fm o har för mig att Sasse skrev att Bertilsson var förkyld. Såg inget om Kinnvall.

Peja: Åh, jag tror att Alcén i det längsta väntar in att värva en målvakt pga förra cirkus säsången med alla målvakter....

Jag både hoppas och tror på Clara! Sen J20 målvakten, varför inte? Tänk på kvalserien med två unga målvakter: Lindbäck och Markström.

Peja: Ja, allt annat vore naivt av Brynäs. Och signalerna har ju också varit att man planerar bredda.

Davey85: Johanesson går väl an i serielunken, men väldigt tveksamt om han håller i slutspel. Matchen senast mot Björklöven är den enda matchen med riktig slutspelskaraktär hititlls, det var det även tydligt att juniorkedjan har en bra bit tills de är redo för den typen av matcher. Björklöven känner nog att de har bättre bredd, och det tillsammans med ett bättre målvaktsspel är saker som gör att de säkert ser goda chanser att spöa Brynäs i en eventuell/trolig final.

Tror dock Brynäs plan är att fixa till bredden genom att förstärka laget senare under säsongen. På backsidan har man ju redan gjort det.

Huss888: Ja, har lite svårt att se det positivt, men det skulle vara det då. Larsen har varit bra på sistone, Johannesson är det knepigare med tycker jag. Talangfull och smart, men väldigt lätt i defensiven.

Davey85: Fördelen är att då får Kasper och Johannesson mer istid och förhoppningsvis växer de av det.

Bertil och Kinnvall saknades på träningen idag, Gälla klargör inte om det är sjukdom eller skada. Så potentiellt blir det en tuff bortaturné med Ölund, Scott, Bertil och Kinnvall borta...Aj, aj aj...

J-S: ber om ursäkt om jag skrivit nåt illa om din kompis....

J-S: det är bara limpan ....

SaggeBoy: ” Måste säga att det är både kul och roligt att läsa när ni skriver om lindbäck..”

Känner lite detsamma om dina inlägg, eller så är dom bara sorgliga..
Det mesta av dina inlägg är bara negativ retorik i mot Brynäs, Limpan eller någon annan som inte faller dig i smaken…
Är bara ärlig och säger vad jag tycker sorry….
Tack för mig..

« · 2592053 · »