1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742193 inlägg · 7967 ämnen
« · 2594367 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Silfver: Ja, nu har Brynäs tyvärr gått rakt in i Moras fälla. Tycker även coachingen är lite halvmärklig. Nu har man tekning i egen zon efter powerbreak och kastar in Johanesson-Benn med tredjekedjan framför. Där tycker jag att förstakedjan ska in och inte Johanesson på backen.

Hade ju ALDRIG hänt att man plockat Lindbäck efter 2-0 i baken. Gälla visade precis att han inte är rätt man för uppdraget.

Skit vad muppiga moraiterna är, publiken med!

Bra PP NOT......

gwl: Katastrof-PP! Nu lär det hämtas ut åt andra hållet snart.

Peja: Blev helt plötsligt en helt värd tackling av kvist

Peja: Mora har fått matchen dit de vill. Ryckigt och flängigt.

{9684}: Japp

Peja: Hämndaktionen är ju direkt livsfarlig

{9684}: Samtidigt har Mora fått bort Brynäs momentum genom att få Brynäs att lägga massa energi på "tjafset". Kvist tar en helt idiotisk utvisning, men likväl är "hämndaktionen" på Kvist antagligen fulare än själva tacklingen. Det är bara Mora som tjänar på att det blir så här.

Danne66:

HAHA Moras " klack " skanderar " Domarn är leksing "

Humor ;)

{9684}: Ser fortfarande efter 1/4 av serien ingen konkret spelide. Vi får se hur det ser ut i mars-april.

Pappa Benn retas lite med småpojkarna i Mora

Benn ❤️

Lindström: Tyvärr dags att bänka Johanesson nu. Mora driver hårt mot kassen och han klarar inte av det.

Lindström: haha. Provocerade lite. Förstod det.

gwl: varför är du inte i Mora och hejar fram Brynäs ??????????
Du som har åldern inne , typ 15-18
Jag har åkt nästan landet runt och supportat Brynäs när det begav sej i slutet av 80-talet och till mitten av 90-talet när jag var i din ålder.

Danne66: 3-0 till 3-2 menade jag

Lindström: Vände?

Lindström:
Folk är på riktigt riktigt dumma i huvudet🤣🤣🤣
Fram med popcornen och läs härinne. Roligare än att se på Fredrik Andersson. Och det säger inte lite😉😉

Lindström: Innan Little dyker upp rättar, vi har inte vänt.

Missad första period, kan någon sammanfatta?
Såg att det var 3-0 innan dom vände till 3-2, underskattning eller tavlor?

Silfverkroken: Dom måste vara superhärliga att leva och bo ihop med.

gwl: Man undrar ju hur vissa klarar av vardagen så som man går bananas vid minsta lilla motgång här.

Silfver: Bra analys.

Erat: Alla spelare har sitt egna ansvar att göra sitt jobb precis som det åligger tränarna att förbereda truppen på rätt sätt. Större delen av truppen har så mycket rutin och erfarenhet så att vara övertänd och inte klara av att hantera läget ska ej kunna ske. Men skönt att de ändå lyfte spelet och inställningen efter 10-12 minuter för det såg onekligen lite lojt ut i början.

Erat: I den här matchen undrar man hur förra mötet mellan lagena påverkade matchinledningen. Brynäs krossade ju Mora fullständigt i Gävle, de måste ha varit revanschsugna och kanske underskattade Brynäs de lite...?

Danne66: Det är väl en kombination av faktorer. Dels vill alla lag gå ut och tokköra när man har Brynäs hemma.
Största skalpen man kan ta i år (Löven har trots allt varit i HA ett tag).
Sen att Brynäs fortfarande inte fattat detta och förbereder laget utifrån detta är svagt. Spela enkelt som fasen första 10, sarg ut är helt ok. När stormen lagt sig så kan man ta tag i det. Kanske öppna med bara tre femmor?

Jag har en lös spekulation.

Det har varit i flera matcher där vi har inte varit förberedda på motståndet, speciellt på bortaplan. Lagen som vi åker till har Brynäs som deras "årets match" för både publiken och spelarna.

Men jag tror Brynäs är FÖR förberedda och det blir pannkaka av det hela. Det är samma sak när man försöker för mycket, så kan det se ut som tvärtom.

Problemet med "surk*karna" är ju att de bara lyfter det negativa hela tiden och när Brynäs gör nåt bra då är man lite sarkastisk istället.

Ganska oskönt.

{9684}: Detta vänder Brynäs! PP kan vara vapnet ikväll. Vore bra om det lossnar i den spelformen. De har ju etablerat spel i PP hela tiden, mycket spela runt dock.

Ikväll vill jag se Rödin och Kopacka i målprotokollet. Stärker deras självförtroende så de fortsätter att vara kreativa framåt och drar med sig sina kedjekamrarer.
Kopacka direktskott brukar träffa mål så kanske får vi se det tidigt i andra.

Davey85: Han har ju varit jäkligt bra de senaste matcherna och om man skärper till sig och hjälper honom till skillnad från de första 10 minuterna så släpper han max ett mål.
Sen får han gärna hålla sig i målet. Inte bredvid eller bakom.

Det var några här som kom in lite snett i debatten. Hoppas dom lyfter sig i andra perioden

SuneMangs: Håller inte med, så jävla B sändningar, får ångest så fort man ser SHL!

Gött att vi är tillbaka i matchen. Hoppas vi kan göra 40 bra min nu. Bra läge för Limpan att imponera.

Lunkz: Vad är det för nivå på inlägget egentligen? Kan du bete dig som en vuxen människa tror du?

Fan vad folk ska bråka här inne. Kom igen nu, 98% håller på samma lag här inne? 3-2. Detta tar vi!

Erat: Inte ett jävla dugg.
Vad som är big yikes är att man kliver in på isen och uppträder så här.

Huge: Jag var likadan när jag var 15 år. 😄👍

Tror vi kvitterar tidigt i andra och vänder det här.

Silfver: Bra sista 10. Men varför är det så taffligt första 10? Ser man aldrig i FBK. Handlar om inställning och fokus. Och ja, det är där vi ska vara. Ingen annanstans är ok.

Axelsson: Brynäs skakade av sig bussresan och vips var man med igen. Mora har nog bränt sitt krut nu och det här vänder vi.

Forsberg 1978: Sök hjälp så slipper vi skiten?
Vi ska scrolla men inte du? Funny guy..

Kollade V75-6 och hux flux så har BIF gjort två mål! Såja!👊👊

{9684}: Eller hur? Jag älskar Hockeyallsvenskan.

Underhållningen är det inget fel på i alla fall...

Jockster : Ja, försökte multitaska medan jag kollade på matchen, menade att han är tydlig 8:e back ur min synvinkel. Alltså borde han bänkas idag.

gwl: Märkte du vad tyst det helt plötsligt blev på Forsberg78 och alla andra tragikomiska gnällkärringar?
Man skäms inte så mkt över dom, tycker väl mest att dom är tokroliga i sitt svartvita och schizofrena supportande där allt ska sparkas vid minsta motgång.
Haha…. 😁😁

Axelsson: Benn är väl den enda som inte dragits med i raggarhockeyn fullt ut.

« · 2594367 · »