1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742214 inlägg · 7967 ämnen
« · 2594500 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
munkas: Värva en riktig målis illa kvick.

Silfver: jadu.......tror inte dom vet själva

Stefan R 63: Det handlar om vilja och lagandan. Ofta besegrar motivation klass

Aha.. trodde på vinst men så vart det inte

Stefan R 63: Mora ser ut som ett NHL-lag i tredje. Brynäs har gett upp.

Peja: Man undrar hur tränartrojkan tänker när man slänger in juniorlinan nästan direkt efter Mora gjort 4-2 och fått luft under vingarna?

Peja: Riktigt dåligt av Limpan. Den måste han ta.

Nu vill jag se att vi rullar på dom två toppkedjorna resten av matchen, men jag vill att Nordh tar Indrasis plats. Indrasis kommer aldrig orka.

Danne66: just nu är det lite löjligt att se våra stjärnor ..

Slips 2.0 å där gick tåget.

Forsberg 1978: Som sagt. Brynäs målvakter tar inte ett skit förutom de enkla lägena som de ska ta. Ingen jätteskillnad mellan 4-2-målet och Johanessons läge minuten innan. Det är svårt att vinna jämna matcher när motståndarnas målvakter är mycket bättre.

Danne66: Vi har gigantiska målvaktsproblem!

Peja: Inte det här skottet heller…

"Helt otagbart"....

Ridå...... vilket jävla fiasko🤮

Forsberg 1978: Spot on!

Det finns verkligen inga linjer i brynäs spel....

J-S: Om du är en snäll gosse hela året kanske tomten levererar en Rolls-Royce den 24:e december.

Lindbäck var bra mot Almtuna men tycker ändå det var mer "han tog det han skulle" än riktigt kvalificerade räddningar. Moramålvaktens räddning på returen där Benn (tror det var) försökte få in pucken och räddningen på Kvists friläge var räddningar på riktigt bra räddningar på kvalificerade målchanser.

Tror Brynäs målvakter har tagit ett friläge på hela säsongen.

Danne66: Mitt i prick

J-S: Det är fan obegripligt att vi inte lyckas krossa ett gäng där 90% är okända medelmåttor.

Peja: "Jag håller med om att det inte enbart var Claras fel med de 3 snabba målen, men samtidigt önskar man sig att målvakterna steppar upp när laget behöver det "

Jag har önskat mig en Rolls-Royce i julklapp i många år tyvärr har jag inte fått någon,
Tycker verkligen att Limpan steppat upp dom sista matcherna peppar peppar!!!

Axelsson: Johan Perssons tackling som renderade i fem matchers avstängning nedan, för dom som vill se/inte har sett.

J-S: Jag håller med om att det inte enbart var Claras fel med de 3 snabba målen, men samtidigt önskar man sig att målvakterna steppar upp när laget behöver det. Moras målvakt gjorde flera högklassiga räddningar i den andra perioden vilket är den enskilt största anledningen till att Mora fortfarande har ledningen efter 2 spelade perioder.

Den typen av målvaktsspel - alltså en målvakt som steppar upp när lagets försvarsspel inte riktigt fungerar - har Mora haft idag och Björklöven hade det i deras seger i Gavlerinken. Brynäs har antagligen inte haft det i en enda match. När Brynäs målvakter gör en bra match betyder det i princip att de inte har släppt in något billigt mål, det betyder inte att de har gjort mer än så.

Ja, vad ska man säga om spektaklet på isen. Ordet ”påkopplad” ska in på lodrätt fyra, precis bredvid ”välbetald idrottsman”.

rafalski: Tack! Har inte sett situationen, men då bör det inte ha varit särskilt snyggt gjort.

J-S: Ähh sluta tjafsa nu. Huge kommer snart å redovisar facit.

{10375}:"Limpan hade inte behövt utgå efter likadan situation"

HA HA HA,
Kvalificerat skitsnack!!!
För det första är att det var inte enbart Claras fel att vi släppte in tre mål i inledningen av matchen, utan laget var inte påställt vilket är tränarstabens ansvar,
Ett målvaktsbyte behövs för att väcka laget så bra beslut av Gälla,
Oavsett vilken målvakt som stått så har Gälla tagit samma beslut.
Din hatkampanj i mot Limpan är bara att lägga ner börjar bli löjeväckande.

Axelsson: 5 matcher

Hur många matcher fick Johan Persson?

rafalski: Ja. Håller med. Synd att det inte ger utdelning.

Då får man väl landa i att Clara inte heller kommer vara tillräckligt bra. En målvakt måste in. Ölund och Scott lika så, snarast!!

Peja: Man ska ju inte svära i kyrkan men tycker tredjekedjan varit riktigt bra ikväll.

Dalarna är egentligen inget riktigt hockeydistrikt. Visst dyker det upp folk med matchtröja och så på matcherna, men det är mest en social grej att gå på match.

Mora giftigare i PP än Brynäs tyvärr

Gunderson: Skaplig förstärkning av den trippade svanen också.
9.5 av 10.0 i stilpoäng och utförande…🤣

Silfver: Jag skulle tro att Brynäs har skapat fler chanser efter 38 minuters spel. En avgörande skillnad för resultatet är ju att Brynäs målvakter "tar vad de ska" medan Moras målvakt har kommit upp stort i andra perioden. Brynäs måste helt enkelt skapa många fler chanser än motståndaran för att vinna matcher mot de lagen som har bra målvaktsspel.

{10375}: Bra tryck sista fem då tar Rödin en utvisning i offensiv zon med två min kvar. Klantigt!

Brynäsgubbe:
Dom har spelat hemma. Brynäs borta. Det är skillnad.

{10375}: å Rödin? Varför!?

SuneMangs: tack för rättelse, såg bara första målet och ska se matchen i efterhand. Såg på stats.swehockey och missade att bytet kom i samband med 3-0. Fortsatt, Limpan hade inte behövt utgå efter likadan situation

havre: Samma sak gäller Mora. Ingen ursäkt.

J-S: Så länge vi inte vinner närkamperna och inte går in först mot de lösa puckarna vänder vi inte.
Vi får hoppas det ändrar sig. Tycker man värderar lägena bättre nu mot slutet av andra.

Syns ju att spelarna är trötta efter denna veckan.

{9684}:

Man rör inte älgjakten ;)

En klassiker

www.youtube.com/shorts/DhpX5Nbd93I

mattias - 74: Säkert älgjakt...

mattias - 74: Då ska tilläggas att det är över 500 Brynäsare på plats i den publiksiffran också.

Silfver: Vi vänder tredje,
Finns inget annat, Brynäs är som en gammal
T-Ford startar alltid men behöver lite varmkörning sen är vi bäst,
👀😇🤔😂

{9684}:

Jo tack, inte ens fullsatt en Lördagskväll mot serieledarna, jävla plast

Silfver: Nu steppar Moras keeper upp genom att rädda så kallade "A-chanser" som Brynäs målvakter ytterst sällan räddar.

{10375}: Han plockade Clara efter 3-0 när han släppt 3 av 7 skott. Sällan har ett målvaktsbyte varit mer befogat. Dessutom har Limpan varit bra dom två senaste matcherna han har stått, bortsett från någon fadäs bakom mål sist.

{9684}: De krigar och Brynäsarna blir tjuriga för att man förlorar närkamperna. Det här blir tufft.

« · 2594500 · »