1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742822 inlägg · 7967 ämnen
« · 2599895 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Fast det var skrivit i en kombo med skvaller om dålig träning och dålig kost samtidigt som han underpresterat nå grovt.

Farsang: Så komiskt att gnagarna på twitter menar att det aaabsolut inte har något med Brynäs att göra. De är aktiva på twitter iaf, sen kan man fråga sig varför de inte går på matcherna förutom när det är derby, långt in i slutspel eller när de möter oss.

Hahaha…Anders Lindbäck har alltså synts till på Systembolaget.

Stoppa pressarna!!!

Alltså allvarligt talat…

Samsung: "Jag har aldrig skrivit att AL super till eller att han skulle ha problem med alkoholen, bara att han synts på systembolaget under säsongen,"

Precis, och jag tar läser gärna sådant. Ville bara skilja på vad som är skvaller och påståenden. Ser ingen fara med att skriva ut "vad man hört"

Farsang: Brynäs drar folk 😊

Inte dåligt av AIK fansen att sluta upp på det här viset ;))
Uppladdat:

500x0-img5717.jpeg

Ove Myling: Jag menade alltså; Vad ska vi göra av informationen? Ska vi bara dela den här som "skvaller" eller ska vi ringa Gällstedt och rapportera? :-) Det var så jag menade.

Ove Myling: Förtal är väl att tala om för tredje person att nån är klandervärd typ.
AL är en offentlig person i ett lag med fans över hela Sverige.
Baksidan av att vara det är väl att man alltid kommer vara granskad av media/supportrar, speciellt när man inte lever upp till förväntningarna.
Jag har aldrig skrivit att AL super till eller att han skulle ha problem med alkoholen, bara att han synts på systembolaget under säsongen, vilket jag har min åsikt om lixom andra har sin.
AL har underpresterat och med det kommer spekulationer och rykten, är otroligt vanligt i idrottsvärlden.

Anders Berg: "Fast om någon supporter vet om att någon spelare "super till rejält" - vad ska vi göra med den informationen i så fall? "

Ja, det där är ju svårt. Påståenden får ju stå oemotsagda eftersom spelaren inte kan försvara sig. Om man inte kan backa upp påståenden med bevis så kan det väl liknas vid personangrepp/förtal och det är ju förbjudet på forumet.

Men om man "vet något" så får man väl anta att personen sett det med egna ögon och att det då är en vittnesuppgift.

Farligt att "svinga fritt" men samtidigt är det ju upp till varje läsare att bedöma sanningshalten i vad andra skribenter skriver. Det gäller väl i stort sett alla inlägg härinne.

Ove Myling: Fast om någon supporter vet om att någon spelare "super till rejält" - vad ska vi göra med den informationen i så fall?
Tidigare (åtminstone) så var det väl allmänt känt att hockeyspelare söp som svin, men det hänger väl både ihop med ålder (oftast inte så gamla) och gammal förlegad machokultur.

Samsung: Personligen tycker jag det är uppfriskande med diverse skvaller. En av anledningarna att man läser på ett forum där användarna är anonyma.

Skvaller om eventuella nyförvärv, skvaller om att spelar X är en riktig ledar i omklädningsrummet samt om spelare X "setts på systembolaget"

Som många skriver är det inte uppseendeväckande om en spelare gått på bolaget och man vet inte om denne köpt en flaska vin till fredagstacosen. Men, jag tror knappast någon skulle reagera om någon gjort detta. "Setts på systembolaget" tolkar iaf jag som att AL setts där frekvent/köpt stora mängder (har själv hört samma rykten, från annat håll).

Tycker man kan göra som man vill med diverse skvaller. Är en spelare på gång till Brynäs kanske det är så, eller så är det inte så. Inget fel på skvallret i sig.

Däremot om man skriver att man VET att AL "super till rejält" , så är det en helt annan sak.

JohnnyBotox: Respekterar din åsikt! :)

bradberry: sen är ju inte handla på Systemet samma sak som att dricka alkohol heller. Jag var nykterist i typ 30 år och handlade ändå på Systemet ibland. Dels till mig själv vid jul (deras julmust de hade några år var helt fantastisk) och dels till både föräldrar och vänner som ville dricka gott när de hälsade på. Tvivlar på att Lindbäck som dessutom har 2 barn på 3 & 6 år har något större intresse av att "supa".

Sen är det ju som alla andra jobb, så länge man sköter sitt jobb (även om man spelar dåligt), är nykter på jobbet och att det inte går ut över andra så ska väl klubben och alla andra skita i hur och när man konsumerar alkohol vare sig det är 1 öl eller 1 flaska vin. Det är när det blir ett problem som de behöver hjälp (har själv varit nära folk med alkoholproblem på jobbet). Tränaren lär ju snabbt märka om spelaren/spelarna inte presterar på förväntad nivå också vare sig det är att de är otränade eller något annat som påverkar.

Sen finns det ju skräckexempel också och hur det inte borde gå till (enligt Fleury själv).
"Fleury said he failed 13 consecutive drug tests while playing for the Rangers, but the NHL did not want to suspend him because he was a top scorer."
en.wikipedia.org/wiki/Theoren_Fleury

Samsung: Håller med dig om det mesta. Tycker inte att spelare ska ränna på nattklubbar, men om någon tar ett glas vin till maten på en restaurang tycker jag är fine (dock onödigt kvällen före match)

Syns en spelare ute i svängen mycket och pimplar öl på löpande band, det är en sak, men rykten om att synas systembolaget, där ska man vara försiktig tycker jag.

Sedan, om det stämmer gällande dålig träning/kosthållning, så kan ju det vara anledning till avsked, framförallt i samband med dåliga resultat.

Håller med dig om att Lindbäcks spel inte varit tillräckligt bra, inte om vi ska utmana om SHL-platsen.

bradberry: Jävla tjusning ändå med att människor är olika :)
Jag tycker raka motsatsen till vad du tycker.

Samsung: ”Dessutom att han setts på systembolaget nu under säsongen.”

- Det är just den meningen… Hade du utelämnat den och kört det där med kosten och seriositeten… Då hade nog fler ”lyssnat”. Men den här meningen kastar ju omkull hela resonemanget… Är väl helt jävla självklart att spelarna ska få gå på bolaget! Köpa en flaska vin att dela med frugan en lördag kväll innan träningsfri söndag…(?) Kanske gäster som någon skrev. En bira i bastun, koppla av lite… Såna här iakttagelser speglar sorgen av vår tid. Vilket jävla ”fängelse” många offentliga personer upplever…

Peja: Okej. Nej kanske inte. Men från en spelare som gått kräftgång så tycker jag iaf att det är lite oroväckande.

JohnnyBotox: Sen tror jag också att det inte finns en enda person här inne som är 100% nöjd med vad han presterat sedan denna comeback i Brynäs tröjan.

Svensson_62:
Ha ha ha - eller hur.
Sorry mitt första inlägg gick iväg två ggr - var nog för snabb att stänga sidan först.
Och istället för att ha samma inlägg 2x så gjorde jag en redigering.
Och då vann jag luffarschacket - första gången jag vinner sen barnsben, men motståndet kanske skulle fått chansen också att lägga sina pjäser..

Samsung: Man behöver inte vara nära laget för att råka se om spelare eventuellt går på systembolaget, men jag är tveksam till om man kan dra några slutsatser utifrån det. I en perfekt värld kanske alla spelare är nykterister, men vi vet naturligtvis att många spelare brukar både alkohol och snus. Det finns väl ingen anledning att kritisera Lindbäck för att han eventuellt handlar på systembolaget, så som väldigt många andra också gör.

När det gäller hur bra spelare tränar, så måste man väl ändå att tränarna inte ignorerar från träningsprestationerna när de tar ut laget?

JohnnyBotox:

Absolut vi kan ha olika åsikter om det.
Jag anser att en elitidrottare inte bör vara ute på krogen och systembolaget osv under brinnande säsong.
Det är min åsikt, och den kommer nog från att jag är uppväxt med att se vad alkohol gör med människor.
Visst du kan dra paralleller med Daly,Fleury eller Mcsorley eller vem du vill.
Det är från en svunnen tid och jag tror inte du hittar ett aktivt missbruk från spelare som McDavid eller Crosby idag.
Sen finns det såklart och är nog mer utbrett än vad man vet och tror.
Fleury oco har väl hela livet varit in och ut på rehab.

Vi har olika åsikter.

Jag tar tillbaka ordet info och använder skvaller istället , och det jag hört från nån inom laget det är att Lindbäck har ett osunt leverne och inte tar träning seriöst.
Att det är/har varit ett problem internt kring det och att han har missat match/matcher pga det.
Det är från en källa jag anser har mycket mycket god insyn.

xxx BIF xxx: ”X X X”
Y Y
fasen du vann luffarschacksduellen 🙂

Samsung:
Inte för min skull.
Skvaller, information eller annat ord kvittar mig.
Jag uppskattar att du tar upp det du hör och som andra som jag inte vet något om..
..har du hört det från insider-personer/anställada ger det ju än mer trovärdighet och då är det verkligen ett problem.
Hoppas du inte tog mitt inlägg som kritik - inte alls menat så.

Samsung: Oavsett sanningshalt, nu är det skvaller vare sig du vill eller inte.

Vidare "har setts på systembolaget under säsong", det gör det du skriver ganska oseriöst. För det första så tror jag säkert att många spelare dricker alkohol under säsong, någon kanske bara tar ett glas vin i månaden, men säkerligen dricker flera mer än så trots att de är professionella idrottsmän. Theo Fleury och andra med honom var bland de bästa i sin generation och grava alkoholmissbrukare.

Vidare kan detta varit vid ett tillfälle.

Vidare kan han ha köpt en alkoholhaltig dryck som en present till någon, eller alkoholfritt till sig själv, vem vet.

Detta är just skvaller i syfte att sprida ett dåligt rykte, oavsett om det är sant att han har dålig träningsmoral, men där litar jag på att Brynäs som klubb tar rätta beslut.

Det går rykten om att min treåring sågs på systemet förra veckan. Det är sant, han var med mig och köpte en flaska alkoholfritt bubbel. Allt är inte vad det ser ut.

xxx BIF xxx: Okej jag skriver skvaller då.
Men som jag förstått det så ska det finnas matcher när han inte vart med som berott på detta.
Jag tar tillbaka info och använder ordet skvaller, men det kommer från en person väldigt nära laget.

Samsung:
Nä nog är det allvarligt om han inte tränar som han ska. Men det borde väl tränarteamet snappa upp och adressera. Masken har säkert någon åsikt i sånt fall.

Sen att han handlar på systemet betyder ju ingenting egentligen. Han å frun kan ha gäster men han är vit då, eller att han köper en gåva eller tack för hjälpen pava åt någon.

Hur som borde Alcen suga tag i målvaktsfrågan. Vi kan inte ha två stora frågetecken när vi går in i söutapelet.
Sen borde han se över 3de och 4de linan också och låta scott och Ölund rehaba sig klart så de inte går sönder i slutspelet.
Det ör skitsamma hur jävla dyr trupp vi har om vi tappar de vi behöver mest när det verkligen gäller.

Svensson_62: Det är absolut inget skvaller. Jag skulle inte skriva ut det om jag hörde det från Leif som jobbar på Lekia.

Det.här kommer från en person som får lön av Brynäs den 25e varje månad.

Samsung:

Det är inte info. Det är obekräftade rykten.

Stämmer det är det ju förjävligt men skillnaden och gränsen mellan skvaller och rykten är hårfin.

Samsung: Om du inte personligen sett allt du antyder så är det bara just - skvaller.

Var det inte nån pellejöns som kom med liknande skvaller om Lars Jonsson. Som mycket riktigt visade sig vara - helt fel.

Kan vara jävligt skadligt med skvaller.

JohnnyBotox: På riktigt? Vad är det för skit med det?
Han är en jävligt viktig pjäs i en av landets mest anrika klubbar och ett stort ansikte utåt framförallt till ungdomar.
En klubb som omsätter miljoner. Sånt här är inte skit skvaller. Det är oroväckande info.

Samsung: Kanske bara köpte något alkoholfritt till sin seriösa kost?

Sånt här skitskvaller är bara tramsigt och onödigt.

Samsung: Har också hört diverse rykten om Lindbäcks seriositet i samma stil som dina. Gäller både denna och förra säsongen. Oftast ifrågasätts inte en "avvikande" spelare när det går bra. När det går dåligt så har man mindre acceptans för den här typen av beteende.

Tycker också att Benn är en skön lirare. Däremot har han fått alldeles för mycket cred hittills enligt mig. När han kommer in i laget är Brynäs obesegrade. Han har spelat 6 matcher, varav 3 vinster och 3 förluster. Säger inte att det är hans fel men Brynäs har gjort sin sämsta period i serien sedan han kom.

Han kan säkert bli bra framöver men lovorden har inte matchat hans och lagets prestation hittills.

Gameday! Idag får man hoppas på lite rakare spel med snabba uppspel, å att dem går mer mot mål å mindre ut mot hörnen. Sen kan man ju även drömma om ett stabilt målvaktsspel…. men de är nog för mycket att önska.

Jugge: Alcén och Lindbäck är de största anledningarna till att vi lirar HA. Båda borde fått lämna inför säsongen. Nu fick de båda chansen på nytt otroligt nog. Lindbäck har inte tagit den chansen han inte borde fått. Alcén har gjort det bättre. Men det blir fortfarande underkänt om han inte värvar en målvakt under säsongen. Vi tar oss omöjligt upp med detta par vi förfogar över.

Någon som vet om det stora grusparkeringen (där man åker förbi JobMeal) fortfarande är aktiv nu när det inte är parkeringsvakter längre? & om den är aktiv, är den öppen dygnet runt eller är det någon vägbom som öppnas en viss tid före match?

{10375}: Det var en snubbe här inne förut som ältade Alcén och Limpan i var och varannat inlägg, inte kan du vara han va?…

J-S: han signade men inte han som ska ha cred. Vilket du förstår. Gällande målvakt så måste Lindbäck bort, snarast

J-S: När det gäller målvakter så är min åsikt att i Januari senast Februari måste vi få in en ny förstamålvakt,
Säg hej och tack till Färjestadslånet Clara.
När det gäller forwards plocka in Wännström på tryout,
Han tränar för närvarande i Gävle så kostar väldigt lite att ge han chans om Wänna är ok med det.
🤔

{10375}: Fan!!!! Vesslan nu har du tappat tråden var det inte du som konstant klagade på målvakterna helst Limpan..
Var snäll och släpp att JA kontrakterade upp Benn, trots att det går i mot din världsuppfattning,
Så vad tycker du om Brynäs målvaktsuppsättning?
😂🤔

Peja: Så du menar på fullt allvar att det var Hugh Heffners förtjänst att Börje Salming värvades till Brynäs m h a av ett par Playboy? 🤪

{10375}: 🤔😂
Du har helt rätt JA signade inte Benn jag måste ha drömt.

J-S: såklart det är en riktigt bra vävning, fortsatt inte JA:s förtjänst

{10375}: 😂
Tydligt är att du inte gillar JA men trots allt så var det JA som signade Benn, 👀🤔att Benn skulle signat sig själv eller eller att det var Scott som signade Benn känns inte troligt..
Säsongens värvning enligt min mening vilket framtiden får utvisa.
Sen får vi se om det möjligen blir fler värvningar vilket JA annonserat om det behövs, ( pengar finns tydligen)
(Målvakt, forward)

J-S: Absolut, men magstarkt att ge Alcén cred för en värvning som ingen hade tackat nej till och som enbart är aktuell pga Scott

Svensson_62: Ingen annan sportchef i samma situation hade gjort ett annat val. Det var en unik möjlighet att värva en meriterad spelare eftersom han är barndomsvän med en befintlig Brynässpelare, samma sak som när Sundlöv helt plötsligt värvade Timonen pga Miettinen.

{10375}Vad jag vet så är JA sportchef och Scott är en spelare, och om Scott hjälpt och rekommenderat Benn till JA vad är problemet,
Vore tjänstefel av JA om han inte följde upp rekommendationen av Scott,
Det är vad jobbet som sportchef innebär att följa upp tips scouta spelare och att ha ett bra kontaktnät osv.

{10375}: Tror i o f s att samtliga spelare har kompisar de rekommenderar. JA valde att slå till rätt i detta fall.

J-S: En värvning som aldrig varit aktuell om det inte vore för Scott. Eller menar du att det är JA:sfantastiska arbete som gör att Benn är här?

Silfver: Argumenterar inte i mot, men med Scott Ölund som kommer in så blir forwardsuppsättningen mycket starkare,
Sen in med Wännström och en jävligt bra målvakt i Januari/Februari då jävlar blir vi oslagbara.
😅

J-S: Benn är ett grymt bra nyförvärv. En fröjd att se på isen och fattar sällan fel beslut i sina aktioner.
Sen håller jag med Peja att vi återigen har alltför svaga 3e och 4e kedjor och att målvaktsfrågan varit och förblir osäker. Precis som förra säsongen.

« · 2599895 · »