1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742927 inlägg · 7967 ämnen
« · 2599979 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
MA Fleury! Grym målvakt om inte den bästa .. men du du skriver ålder inne för att lägga av...

Gameday: tips från er.

Hoppas på seger, 3-1

Forza🇧🇪💪

nittontolv: Sådär publikuppslutning väl? Effekten av 0-2 hemma mot Tingsryd?

JohnnyBotox: M-A Fleury är ju den jämnaste målvakten i NHL de senaste 20 åren i min mening. Det är först den här säsongen han har börjat falla av, och han blir 39 nu om några dagar. Oerhört jämn målvakt!

SuneMangs: få matcher absolut, men inte så få matcher att det inte räknas. Två-tre matcher med bra siffror kan väl ifrågasättas, men 6 av 16 får man nog ändå säga vara ett ok arbetsprov.

Mest kul att du nämnde honom som exempel då jag senare tid förvånats över hans ganska bra siffror. M-A Fleury kanske ett bättre exempel på en mv som dippat på ålderns höst.

Vart är alla i klacken

Lindbäck står enligt swehockey.

JohnnyBotox: Notera att han bara stått 6 matcher också. Då kan nästan vem som helst ha bra siffror. Jag tvivlar på att han skulle kunna upprätthålla dom siffrorna om Shesterkin skulle gå och bli långtidsskadad.

Äntligen huvudmatch.

Zappaholic:

" Allt det här låter väldigt oseriöst "

Det behöver det inte göra.

Hockeyspelare på elitnivå har väldigt strikta restriktioner om att inte dricka så mycket alkohol under säsongen så det är inte undra på att rykten börjar florera och folk snackar vitt och brett, så är det inom alla lag.

SuneMangs: tyvärr dåligt exempel med Quick just denna säsong, har 92,8% i SVS och 1,98 i GAA (2:a i ligan) så studsat tillbaka fint i år efter några mindre bra säsonger… men got your point 😃

munkas: haha...Ja men han blir ju snabbare o blir så snabb...att han hinner ut o in på bolaget innan nån ser han;)

Samsung: "Målvakter kan ju fortsätta vara riktigt grymma och till och med peaka positivt i 35-40års åldern"

Ja, man kan komma långt på talang. Men när man når en sån prestigefull ålder som elitidrottare gäller det ju att man även fortsätter äta rätt och fortsätter träna hårdare än ungtupparna för att fortfarande kunna prestera. Inte ens en sådan supermålis som Jonathan Quick (37 år) har varit särskilt bra de tre senaste säsongerna, så det är nog fullt naturligt att Limpans tid kanske är förbi.

Speciellt i skenet av dagens skvaller så verkar det onekligen som att tiden är kommen för Limpan som elitidrottare. Jag menar, ränna på bolaget som en vanlig Svensson och köpa vin och sprit, det går ju inte. Säger ju sig självt ;)

Mattson: noll poäng för båda dem grabbarna ikväll 😎

I kväll gäller det att Brynäs har koll på seriens bästa spelare, Marcus Eriksson, 38 år. Förra säsongens bästa spelare, Videll 38 år, kan också ställa till det.

Stefan R 63: ” Så kan det vara...Jag blir dock glad av att höra att han tränar hårdare...O gått ner ett antal kg..”

Om det ändå skulle skita sig med en smalare Limpa så har han gott om tid att lägga på sig extrakilon inför slutspelet och täcka stor del av målet istället. Jag är lugn.

Peja: Så kan det vara...Jag blir dock glad av att höra att han tränar hårdare...O gått ner ett antal kg..Det tyder ju på att viljan är stor och hoppas att det kommer att synas på rörligheten och räddningar. Jag hoppas att han inte släpper så många returer som han gjort hittills. Jag hoppas på en trygg stabil Limpan...
Kom igen nu Bif och vår gamle målvaktsräv;)
Ett härligt klassikermöte idag...Tänker på 80 talet när man mötte Glenn ...Conny...Ola..i Ssk ..De var väldigt bra på den tiden;)

Tigerhjärta: tänkte också på den! Otroligt magisk 😂

Farsang: Hahaha indrasis är ju underbar!
Uppladdat:

500x0-54ed8801-74c2-4e98-8188-b954b922e84d.png

Farsang: Skönt att Lindbäck nyktrat till så pass att han är uttagen i truppen till dagens match....

Gräsroten, Svenska spels initiativ där spelarna får välja vilka ungdomslag som ska få en del av insatserna, har fördelat pengarna för 2023. Brynäs får knappt 80 tkr, masjävlarna drygt 500 tkr! Börja tippa!

Otroligt gullig laguppställning Brynäs lade ut.

En ritad bild av varje spelare från barn.

Peja: Ja men han går från två raka 92% säsonger i khl till dryga 89% i shl.
Och nu 89% i ett lag som är serieledare om antal spelade matcher var lika.
Förra säsongen så jag vet inte, men han kändes inte påkopplad eller vad man ska säga?
Målvakter kan ju fortsätta vara riktigt grymma och till och med peaka positivt i 35-40års åldern.

Samsung: Alltså, alla veteraner tar ju slut förr eller senare, även de mest meriterade. Danielsson hade säkert okså mycket högre krav och förhoppningar på sin återkomst till Brynäs, men det gäller massvis med spelare genom åren. Det kanske är så enkelt som att tiden har kommit ikapp även Lindbäck.

SaggeBoy: You tell me. Hur drar du slutsatsen om att han var han slut innan han kom?

Om han var så bra? Hur i hela helvete kan han vara så kass hos oss? Spela han i Växjö innan? Där spelarna tog allt? Kom igen nu ....

SaggeBoy: Du talar ur nattmössan.
Lindbäck kom till Brynäs med: 91.3%, 91.9% & 92.3% i ryggen de sista tre säsongerna.
Om det är definitionen på "slut" så tillåt mig att ifrågasätta dina hockeykunskaper.

Malken: håller med AL gedigen mot ssk

Inget illa menat mot lindbäck.. men han var slut innan han kom till brynäs.. han borde aldrig ha kommit... han var säkert en bra målvakt innan men nu lika bra och lägga ner..

J-S: "Enligt Sasse på GD så har Limpan gått ner att antal kilon till den här säsongen och tränat hårdare än någonsin på försäsongen"

Såg SSK-Brynäs på plats och i ärlighetens namn var SSK lika bra som Brynäs. ...Men Brynäs tog tillvara på de avgörande lägena och Lindbäck spelade fantastiskt, om än något hjälpt av turen. Han såg mycket rappare ut än förra säsongen. Jag har själv räknat ut Lindbäck flera gånger - men kan han stabilisera sitt spel på nivån han visade i den matchen håller han för förstaspaden.

Mattson: Tråkigt slut på en grym karriär. Hoppas Brynäs får möjlighet att dra nytta av honom på något sätt vid sidan om isen.

Samsung: Ha ha ha
Då jag har hört det motsatta från en källa som står laget mycket nära.
Limpan har tränat stenhårt skärpt till kosten och gått ner i vikt inför säsongen.
Sen är det möjligt att det inte räcker till ändå då han har kommit upp i åren.
Så länge du sprider illvilliga rykten om brynässpelare så är du en hatare....
Det är min åsikt.

Peja: räddningsprocentsmässigt ligger han rätt lika över alla säsonger han varit aktiv. 90-91% give or take (självklart finns några undantag).

Några exempel över tid:
2005-06 J18: 89.1%
2006-07 J20: 90.5%
2008-09 Brynäs: 91.6%
2009-10 Timrå: 91.3%
2012-13 Tampa: 90.2%
2013-14 Tampa: 89.1%
2015-16 Arizona: 89.4%
2018-19 Davos: 90.4%
2020-21 Jokerit: 91.9%
2022-23 Brynäs: 89.3%
2023-24 Brynäs 89.7%

De bästa säsongerna (kan också vara del av säsong sett till antal matcher) har varit:
Sabres 14/15: 92.4% (Bara 16 matcher dock)
Texas Stars (AHL) 14/15: 94.6% (7 matcher)
Torpedo 19/20: 92.3% (36 matcher).

Att jämföra med Voutilainen i Björklöven som senaste säsongerna har: 92%, 93% och i år 94.3%.Jämför så klart inte att stå i Björklöven med att stå i Tampa eller i annat NHL-lag och det vet ni också. Men Lindbäck kommer aldrig komma upp i de siffrorna baserat på hans historik, så ser jag det.

J-S: I ett sånt här forum får du nog lära dig att ta att allt som sägs kring vårt kära Brynäs inte bara är ros.
Jag berättade vidare vad jag hörde från en mycket bra källa.. sen är det upp till dig vad du vill tro om det.
Jag är ingen hatare.

Peja: Så kan det vara, men jag tror vi alla inklusive han själv hade högre krav än så här iallafall.

Samsung: Jag trodde Limpan spelade i Brynäs? ändå sprider du illvilliga rykten om hans träning kost vilket du vet nada om.
Att han synts till på bolaget är väll inget konstigt, Ett glas vitt till fisken är bara bra för förbränningen av fett.

Samsung: Frågan är om man fortfarande kan säga att Lindbäck underpresterar. Det kanske är så att den nivån som han hållt senaste 1,5 året är hans normala nivå på ålderns höst?

J-S: Hatare? 😅😅 Jag älskar Brynäs 🖤💛❤️

Zappaholic: Snyggt av dig. Helt exakt så är det!
Jag tror inte heller han har det.

SaggeBoy: Enligt Sasse på GD så har Limpan gått ner att antal kilon till den här säsongen och tränat hårdare än någonsin på försäsongen,
Då Sasse står nära laget och följt lagets träningar sen försäsongen så litar jag mer på honom än någon anonym hatare på HS.

Samsung: Du får absolut ha din åsikt och andra får ifrågasätta påståenden. Och jag får ha min. Det är väl en av anledningarna till att vi har detta forum?

Skulle det visa sig att Lindbäcks prestation hör ihop med alkoholintag, så är jag inte sämre än att erkänna att jag hade fel och andra hade rätt.

Han borde ha skickat nån annan för att handla till honom.... tips till lindbäck... gå aldrig själv för att handla hos staten....

Zappaholic: Du får nog köpa att spelare som är i skottgluggen och underpresterar granskas hårdare av folk med starka band till laget och klubben.
Tror inte, vi kan kalla han Erik, som sponsrar laget/Brynäs med över 200k per år skulle bry sig om han såg Lindbäck på systemet om han stog på huvudet kväll efter kväll med 94% i räddningsprocent.
Nu har Lindbäck underpresterat grovt i Brynäs och då blir det det här snacket , i det här fallet en sponsor.
Min personliga åsikt är att jag inte tycker det är snyggt att springa på systemet under säsong, det är MIN åsikt.
Du är fri att ha din.

Zappaholic: Fruns brors bästa kompis har sett Lindbäck på stan efter 22.00. Och så var han inte bra förra säsongen. Go figure.

Ove Myling: Det var därför jag skrev "t ex". Han kan ju ha köpt 18 flak öl också och sitter och super dagarna i ända...men det är inte så troligt.

Varför ens spekulera kring att systembolaget är anledningen till att han underpresterat? Det är så här rykten sätter igång och sprids, och det är rätt så olustigt att det är på det viset.

Rätt vad det är blir det en "sanning" istället,

"Dålig träning, dålig kost och osunt alkoholintag låter ju inget vidare tycker jag". Vad har du för källa på det där? Någon random tangentbordsriddare som gissar?

Allt det här låter väldigt oseriöst...

Zappaholic: Tilläggas i att det här fallet är en kille som har loge och reklam för stora pengar i hallen (om systemet).
Så det är nån som sponsrar laget med stora pengar som ser det negativt att träffa han där. Det är ju inte bra.

Zappaholic: "Spelar ingen som helst roll. Gå till systemet och köpa en flaska vin t ex...skulle det vara något konstigt?"

Nu vet ju inte du om han köpt EN flaska vin. Dålig träning, dålig kost och osunt alkoholintag låter ju inget vidare tycker jag. AL har ju underpresterat. Vad är förklaring till det? Säger inte att det är vad som skrivs ovan men låter väl inte som en orimlig anledning?

Zappaholic: Förmodligen inte, men eftersom folk pratar om att dom träffat han där samtidigt som han underpresterat så verkar det som att folk, inte du dock, ser det som negativt eftersom man gör en grej av det och pratar om det.

Samsung: Spelar ingen som helst roll. Gå till systemet och köpa en flaska vin t ex...skulle det vara något konstigt?

Jösses...

« · 2599979 · »