1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen
« · 2600361 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
bradberry: Kanske är bra att åka på en till överkörning, kanske de kan ta tummen ur arslet och försöka laga ett väldigt trasigt brynäs.

Att det blev Gälla fattar man nu. Ingen vill ta över detta sjunkande skepp.
Men han borde satt ett spelsystem redan tycker jag. Men kanske han inte kan.
Sedan bör han få vara kvar. Men sätt ett system. Tror att min 12 åring kan sätta ett om han vill ha hjälp.
Nä detta går snabbt utför. Tror inte vi spelar final, tror knappt vi blir topp 6. Alla lag kommer att backa hem köttmuren, tills Brynäs kommer på vi kör en och en. Och med målvakter som kanske inte har sina bästa tider nu

För vilken säsong i ordningen får man en bestämd uppfattning att något skaver…? Larssons prestation idag SKRIKER att något är fel. VESELS prestation ännu värre…

Det sista Brynäs behöver just nu är en bortamatch mot ett formstarkt AIK på ett fullsatt Hovet.

Brynäsgubbe: Hur kommer det sig att laget vill svika alla sina fans, sin stad, alla som går och tittar? Var finns stoltheten och jävlaranammat? Fansen är fantastiska, ställer upp och går på matcherna. Själv är jag medlem och betalar dessutom extra till Brynäs varje månad. Dags nu att laget steppar upp och bjuder tillbaka till sina fans. Kanske dags för en ny målvakt också?

Ove Myling: det där med grundspel och linjer i spelet är det som förvånar och oroar mig mest. I början tänkte jag att det kommer sätta sig efter några matcher...

Nu har det gått 17 matcher (för Brynäs) och jag kan fortfarande inte se en tillstymmelse till något av detta i matcherna. Dumpa puck och jaga verkar vara grejen? Man ser ut att vara rädd för pucken och det finns inga indikationer på att vilja spela som ett lag heller. 18 skott på hemmaplan där knappt något kändes farligt. Har alla lag redan läst sönder Brynäs och hur vi spelar?

Kul att kasta in mjukisdjur i powerbreak.bara det är pinsamt . Kasta in dom utan huvud så kanske nån fattar att detta inte e okej

Bratwursten : Ett par nya spelare innebär inte att laget får ett fungerande grundspel. I bästa fall höjs den individuella skickligheten men det kommer inte räcka mot lagmaskiner som ssk.

Peja: hur många bra matcher har Brynäs gjort spelmässigt hittills? Visst vi har vunnit en hel del men enligt mig inte spelat bra i mer än någon enstaka match.

Kanske har jag för höga krav??

Bratwursten : Vill inte ha mer okej spelare.
Tar hellre nå hungriga 23 åringar som fastnat i hockey ettan.

Vi behöver inte mer undreperserande stjärnor.
Det har vi gott om...

Farsang: men det är inte DET vi säger...Hur svårt kan det va att fatta?? Limpan gör en jättebra match...fram till tabben..MEN ..en bra mv ..vinner matcher åt oss...Att ge oss möjligheten att ta poäng o den möjligheten förstör han med att återigen göra en tabbe...

Davey85: tröttare trio i båset har sällan setts. Man tappar ju livsgnistan bara av att titta på dom.

AIK borta på fredag. Sen match 20:30 och fullsatt hovet. Kommer bli bra drag. Om de inte kan visa karaktär då och rycka upp sig så ser jag inte hur detta lag ska kunna ta sig tillbaka till SHL.

Farsang: Det är ingen som förväntar sig att Lindbäck ska hålla nollan, men du frågade hur han skulle kunna rädda laget. Att göra en bra match utan tavlor vore en bra start, men det mäktar ju Brynäs målvakter bara med någon gång i månaden.

Om Södertäljes målvakt hade gjort en dundertavla så hade Brynäs antagligen tagit poäng ikväll, men likväl är Lindbäck den enda målvakten på isen som gör det.

Kanske tur om vi inte vinner serien😌

Hemmaplansfördel hade sänkt oss

Gunderson: ”Man har ju bytt tränare på löpande band, det har varit defensivt, styrspel, zonförsvar, gladhockey, hyperoffensiv och fan vet vad. Ingenting fungerar. Kan det, jag undrar kan det bero på spelarna?”

Eller så svarar du delvis på frågan själv där, så många tränare och olika spelsystem att de som är kvar varken vet ut eller in.

Å andra sidan, vissa tränare verkar kunna få ordning på vissa lag direkt. Men jag vet verkligen inte.

Nu måste det ställas svåra frågor till Brynäs. Detta är oacceptabelt ta mig fan. Vad fan är tanken från Gälla?

Håller inte med en tjockis i mål att de inte fattar det

Vore jag stormrik skulle jag köpt alla biljetter till nästa hemmamatch. Å låtit hela jävla arenan stå tom

Peja: konstigt tankesätt att man ska förvänta sig match ut och match in att våran målvakt ska hålla nollan. Kvittar tydligen helt hur våra utespelare spelar??

Kan väl bara vara Brynäs fans som tror det😂

Tommy: benn som är sån frälsare har fortfarande inte vunnit på hemmaplan och har hittills förlorat fler matcher än han vunnit. Vilken injektion.

Men sen tränarna. Herregud jag hade väntat mig ett bättre grundspel. Ser inga linjer i Brynäs spel. Antingen har man inga idéer eller så når man inte fram till spelarna. Något är fel

Med denna fuskbudget och med detta lag är fem (5) förluster, innan vi ens är inne i decembermånad, INTE godkänt någonstans...

gwl: Ny målvakt och en ok spelare för andra/tredjekedjan önskar jag mig i julklapp

Sätter tyvärr stort frågetecken redan nu på tränarkonstellationen med Gällstedt i spetsen.

Peja:
Moralsänkarnas moralsänkare...

Stefan R 63: Precis. Laget gör en skitmatch men likförbannat är det Lindbäck som sätter spiken i kistan med sin dundertavla. Hade blivit helt annan nerv på slutminutrarna om det fortfarande varit 0-1.

Silfver: Vi kommet som bäst 6a i HA. Åker i kvarten.

Finns inget driv från varken båset eller på isen.
Någon av våra 3 assi coacher näste kliva fram nu.

Tyvärr är det så här det blir när det är högre prio på vänskap än hockey.

Axelsson: Lugna nu. Snart dyker überstrutsen upp och lägger upp bortförklaringar på löpande band. Gonatt!

BIF Kungen: lost for words, ser ju patetiskt ut, vad är det som händer i den här klubben, såg bra ut i början, men sen trodde dom var överlägsna i den här serien, lagen läser ju brynäs som en öppen bok, ny tränare igen? suck trött på skiten

Önskar efter matcher som dessa att media haft access till spelarna precis som i NHL. Så de får stå där i omklädningsrummet och skämmas. Nu får de åka hem och inte ställas till svars öht.

lapad: trodde ärligt talat bara vi skulle förlora enstaka matcher här och där. inte hamna i svaclkor med detta lag. Tre raka nollor hemma fanns inte i min värld
Är dock inte sämre än att jag kan revidera förhoppningarna. Nu hoppas jag bara vi får fullt lag
Kanske han det hjälpa

Farsang: Jaha du...O du tror inte det är en jäkla skillnad på att leda med 1-0 ...med två min kvar kontra 2-0 ...

Ove Myling: ”Hittar inget motmedel mot ssk dominans”

Tycker inte vi hittat motmedel de senaste fem-sex matcherna, dock vunnit enstaka mot sämre motstånd på ren skicklighet. Men det räcker inte långt.

Bockensdricka: Tippade själv att det är Lövens tur att gå upp i år. Har väl inte ändrat mig direkt…
Krävs ett stort jobb på ledar och spelarsidan om det här laget skall ha en SHL chans. Både lagets jämnhet och inställning är undermålig.

Farsang: "hur i HELVETE ska Lindbäck ha chansen att rädda oss när resterande 19 spelare inte kan få in en puckjävel?"

Kanske blir komplicerat nu, men du förstår väl att Brynäs inte hade torskat om Lindbäck hållt nollan?

Genom att hålla nollan hade Lindbäck kunna räddat matchen åt laget. Svårare än så är det inte.

Däremot tror jag absolut ingen förväntar sig att Lindbäck ska hålla nollan. År 2023 är Lindbäck en målvakt som har många fler dundertavlor än nollor.

Peja: ”Det är som vanligt alldeles för dåligt sportcheferi.”

Alcen borde aldrig fått jobbet som sportchef och han borde definitivt inte fått fortsätta efter degraderingen.

Vi ser dominoeffekten av alla dåliga beslut nu. Felbyggt lag och inte tillräckligt bra coacher

Novembermörkret lägger sig hårdare och hårdare.
Lindbäck slänger upp handsken och hoppas på det bästa.
Anton kämpar på något konstigt sätt ändå.
Indrasis i PP ser ut att ha rök 6-7 sköna.
Kopacka trampar som han alltid har gjort på högerkanten och fattar varför de inte funkar fortfarande.
Larsson är en NHL spelare?
Blomman är mysigt men ser lika förvånad ut som mig när han är första gubbe ut i PP.
Tänk då då december och januari kommer att se ut? Solen är tillbaka i februari har jag hört..

Forsberg 1978: Rättvis seger. Grattis till SSK, men var inte för stolta, ni mötte HA sämsta lag. 😫

Att man förlorar matcher må väl vara hänt, men hur jävla totalt ynkligt och utan inställning som man gör det får mig att bli vansinnig. Man skulle ju skämmas över att låta lönen komma in på kontot.

Farsang: Det är fan sjukt vad dåliga dom kan vara när dom är dåliga, sanslöst! Har pågått sedan 2017. Hönsgård i egen zon och inga linjer i anfallsspelet.

Man har ju bytt tränare på löpande band, det har varit defensivt, styrspel, zonförsvar, gladhockey, hyperoffensiv och fan vet vad. Ingenting fungerar. Kan det, jag undrar kan det bero på spelarna? Var fan finns spelare som Rödin och Larsson i en sådan här match?

Som sagt. Riktigt orolig för hur detta ska hålla i slutspel!

Stefan R 63: hur i HELVETE ska Lindbäck ha chansen att rädda oss när resterande 19 spelare inte kan få in en puckjävel?

lapad: nu säger jag verkligen inte att Lindbäck gjorde en bra insats på andra målet. Men han är nästan 94%-ig i dag. Det är verkligen inte hans fel i dag (säger inget om andra matcher). Det är ju knappast Brynäs målvakters fel att vi på 9 perioder inte gjort ett enda mål framåt på hemmaplan.

Ove Myling: Det är oroande. Och inte bara mot SSK, utan även mot Tingsryd m fl

Bockensdricka: Ser ju ingen spelidé överhuvudtaget i årets Brynäs. Inget lagspel med för stor tillit till individuella prestationer och när våra stjärnor är i svacka samtidigt så ser det ut som idag.

Peja: November och Brynäs funkar inget vidare, jag är så glad att det inte är slutspel i HA då har vi varit rökta.
Jävlar vad dåliga vi är i kväll, vad som är mest skrämmande är att jag ser inget spelsystem hur vad tänker Gälla?
Skämskudde på igen börjar bli tröttsamt att vi är lika dåliga i HA som i SHL.
Tack och godnatt nu går jag och sover.

Det här laget kan dra åt helvete, god natt!!!

Lindström: svårt att finna ord, ofattbart dåligt.

Tommy: Precis vad jag skrivit i flera matcher nu. Kan bli många år i HA

Tommy: stort frågetecken för coacherna. Hittar inget motmedel mot ssk dominans. Får inte igång laget.

{10426}: Trött på alla muppar som försvarar våra målvakter inkl Gällstedt som förresten misslyckats totalt som tränare i Brynäs tillsammans med Molin som borde hålla sig till ungdomarna och Masken som är på sin höjd är en duktig soffcoach. Att vi inte visar energi, vilja och motivation är bara tragiskt.

Jag känner mig illamående av att se detta eländet och kommer inte vilja se hockey ett tag framåt.

Fyfaaaaan

« · 2600361 · »