1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446102 inlägg · 7966 ämnen
« · 2603396 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
J-S: Du säger emot dig själv. Han är sämre än Lindbäck men ska platsa som en av två i Färjestad nästa år?
Spelar han upp sig i år kan han fortsätta ännu en säsong i HA med oss alternativt skickas om vi går upp.
Lindbäck ska inte under några omständigheter vara en av två när säsongen avslutas. Skiter i vart målvakten kommer ifrån, det borde du med göra om du inte vill fortsätta harva i HA. Åsikter som din är hela anledningen till att vi spelar i HA. Att Brynäsare alltid är bäst lämpade för alla roller och på alla positioner i klubben.

J-S: Så sant. Benns prestation är ju inte begränsad till honom själv heller utan också vilken kollega han matchas med. Ska han ta extra lass och lyfta kollegan eller kan och får han lita fullt ut på sitt eget spel? Jag tycker Benn har varit bra och förstärkt laget.
Jag tar honom varje dag för löneskillnaden mot billins, Lindstein, Cukste, Larsen, Johannesson. Han har troligen en dimension till i slutspelet när fulspelet kryper in på plan.

Stenis: Om touchen sker långt ifrån och utan trafik, så är det puckbanan som pucken får efter touchen som är puckbanan. Målvakten har tillräcklig tid att reagera på touchen om det är långt ifrån och ska därför ta skottet oavsett vilket. Det är väldigt ofta som skott har någon slags touch på backarnas ben eller klubba när de försöker spela blad mot blad. Drastiska sidledsförflyttningar och dylikt är ju ingenting som en målvakt med modern målvaktsteknik sysslar med vid långskott heller.

Jag är inte aktiv på sociala medier så vet inte vad som skrivits där, får dock intrycket av att det är ett hårt klimat utifrån vad andra berättar. Här inne konstaterade väl de flesta att Lindbäck gjorde en ny tavla men fokus låg främst på lagets "prestationer". Det var när Huge vägrade kalla en tavla för en tavla som fokus hamnade på Lindbäck igen.

Peja: Benn har varit en friskfläkt sen han anslöt och har inget med kräftgången Brynäs haft på sistone,
Skulle gärna se han i andra istället för Cukste,
Finns saker att klaga på när det gäller Brynäs men att lägga det på Benn är anmärkningsvärt och väldigt beklagligt.

Peja: Hur fritt synfält har en målvakt om det kan bli en touch? Hur snabbt hinner han uppfatta touchen och ändrad puckbana? Om målvakten påbörjat en snabb sidoförflyttning eller sätter sig för att rädda pucken enligt första puckbanan så påverkar det också möjligheten att rädda en ändrad puckbana efter en touch på vägen. Det vi ser genom tv-vyn eller från läktarplatsen är inte det samma som målvakten ser genom masken.
Lindbäck kunde vara mycket bättre igår men hade laget varit detsamma så kanske vi hade vunnit ändå.
Lindbäck är extra sårbar som målvakt och jag undrar faktiskt hur mycket drevet efter honom påverkade hans prestation igår. Vi kan åtminstone konstatera att han inte är inne i ett flow.

J-S: Det vet jag, men om han som du inte tycker han är bättre än Lindbäck, varför skulle han få plats i Färjestad och SHL?

Precis nu gäller det att gå upp, och då är det viktigaste att bli av med Lindbäck fortast möjligt.
Clara är det kortet med störst potential, DETTA året.

En fundering som kommer bryta ert samtalsämne nu.
Men är det nån som har något exempel där det lönat sig att ta ut målvakten vid tre måls underläge?
Säg 1-4 med 3min kvar.

Mickesgolf:
Den dyra investeringen i en spelare med hans meriter vill man nog räkna hem via fler pluskriterier än att han skött sig rätt bra.
Tex utgår jag ifrån att han förväntas driva flocken framåt när det går tungt eller när vi kommer till matcher som avgör om säsongen lyckas eller inte.

Peja: Benn har väl +- 0? Varit inne på 7 bakåt och 7 framåt. Dvs han har varit inne på under 1 mål per match bakåt sen han kom. Senaste 8 matcherna har vi släppt in 21 mål om jag såg rätt?

Dvs tycker han skött sig rätt bra för att komma till Sverige och spela på stor rink

Tror inte han har ett smack att göra med att det går tungt nu

J-S: Jag konstaterar faktum - dvs att Brynäs har torskat mer än man vunnit med Benn i laget. Det är som sagt anmärkningsvärda siffror, men vad de beror på är svårt att säga. Benn har varit bra i många matcher, men hans inträde har naturligtvis förändrat dynamiken i gruppen. Eller hade denna formsvacka kommit ändå? Det är ju omöjligt att veta, eller hur? Men likväl vore det konstigt att helt ignorera sambandet mellan svackan och Benns inträde.

Peja:” Faktum är att Brynäs har torskat 5 av 8 matcher sedan Benn kom in i laget. Det är ändå ganska anmärkningsvärda siffror.”

Jag har läst igen, Ursäkta så vad är det du menar med det inlägget?
Jag tolkar det som att du skyller på Benn för dom mediokra resultaten sen han anslöt,
Eller vad är det du vill påvisa med dessa anmärkningsvärda siffror?

mk: Om en touch sker från långt avstånd och målvakten har fritt synfält så är touchen redan en del av puckbanan långt innan målvakten behöver göra räddningen och man kan därför förvänta sig en räddning, eftersom målvakten har haft tid på sig att reagera. Touchen blir därmed mer eller mindre irrelevant. Det är annorlunda med en touch eller styrning från nära håll. Lindbäck skulle givetvis vara den första att medge att gårdagens 1-0-mål var en tavla.

{10375}: Först var har du sett att Clara har ett år till i Brynäs han är på lån den här säsongen av FÄRJESTAD 🤢
Sen Limpan så är troligtvis den här säsongen hans sista på elitnivå, så ingen av dessa två är ett framtidsnamn för Brynäs,
Utan nu gäller det att gå upp sen kommer det bli ett helt nytt lag för nästa säsong.
Mitt recept är förstärk forwardsuppsättningen då vi behöver bredd och inte bara två linor, en ny förstaspade.

Huge: "Relativt ointressant om man inte tittar på hur farliga eller ofarliga chanserna är.
Med ihåligt försvarsspel är det väl högst sannolikt att chanserna mot oss även blir både fler och svårare att hantera för målvakten."

Det är precis för att undvika spekulationer som man har avancerad statistik. Tesen att Lindbäck skulle ha massa svåra chanser mot sig i jämförelse med motståndarmålvakterna är helt enkelt inte sann, statistiken visar att det bara är din subjektiva känsla och i detta fall felaktigt.

Om det hade varit så att försvarsspelet hade varit extremt ihåligt och att massa svåra chanser skapats mot Lindbäck så hade statistiken visat just detta, men det gör den alltså inte.

Den avancerade statistiken visar alltså hur många mål som motståndarna "borde" göra sett till hur farliga chanserna är, så det tas med i beräkningen. Lindbäck släpper in alldeles för många mål i relation till det.

Om man kollar på gårdagens match så gör egentligen Lindbäck inte någon jätteräddning. Han tar det han ska, förutom det första skottet som uppenbarligen är en tavla, du kommer aldrig hitta någon annan förutom du som anser att det inte är en tavla. De andra målen är svåra, men en riktigt bra målvakt gör naturligtvis även svåra räddningar emellanåt.

Även intressant att se skottkartan som du kan klicka dig till i länken nedan. Där ser man hur alla Brynäs mål kom från nära håll och att Brynäs hade klart fler avslut än AIK från slottet.

När Brynäs torskade mot Björklöven gjorde Voutilainen flera räddningar på riktigt bra Brynäschanser varav ett par frilägen. Det går att såga försvarsspelet i de situationerna, men en toppmålvakt räddar även en del svåra chanser. Det är liksom det som är skillnaden mellan en toppmålvakt och en "vanlig" målvakt.

Huge: Jo, det är tvådelat.
Som jag skrev tidigare. Man får inte hyllningar för det man ska ta.

Om du kollar på de målen gamla spelare, som är kommetatorer och bisittare nämner som mål som AL ska ha. Vilka är omöjliga att ta?

Allt kan inte vara otur och touchar.
Bara förra året kostade han 10 poäng.
Hur många blir det iår?

Huge:

Rak fråga, anser du att Lindbäck ska vara kvar i Brynäs? Anser du att han är tillräckligt bra för att vinna matcher åt oss? Spika igen kistan? Likt Högberg m.m kan göra åt LHC?

Hur många matcher har Lindbäck förlorat åt oss sen han kom till Brynäs? Ser du alla hans misstag han gör där det inte blir mål bakåt? Men det är fortfarande misstag herr Lindbäck gör?

Är Lindbäck kvar i målet så kommer vi aldrig ta oss upp till SHL! Han är inte i närheten att vara så pass stabil att kunna avgöra matcher åt oss, ge fan i dessa grova misstag osv.

Lyssnar man även på de som faktiskt kan hockey och har detta som jobb så säger de flesta exakt samma sak angående Lindbäck. Kanske inte alltid rakt ut alltid av respekt. Men man förstår vad dem menar. Han är för ostabil.

J-S: " Faan jag trodde det var Benns fel Brynäs har gått så dåligt på sistone, var det inte det du skrev i går,"

Nej, då får du nog läsa igen vad jag faktiskt skrev.
Skrev: "En intresant detalj är ju att laget har torskat otroligt mycket sedan benn kom in i laget. Han har varit bra i många matcher, men det är klart att dynamiken förändrades med hans inträde."

Faktum är att Brynäs har torskat 5 av 8 matcher sedan Benn kom in i laget. Det är ändå ganska anmärkningsvärda siffror.

JohnnyBotox: bra skrivet

J-S: bra skrivet. Jag håller med

J-S: Dock kan ha ett år till i klubben om han spelar upp sig, vilket är troligare än att Lindbäck gör det. Och som sagt, skitsamma, Lindbäck ska inte under några omständigheter spela i Brynäs nästa säsong, så att ”satsa” på honom gynnar absolut ingen, allra minst Brynäs.

Huge: Återigen...HAR man spelat i ett lag där en mv gör fatala misstag så blir backar osäkra...
Vi har inte haft ett tryggt grundspel på många år ..Det är ju dina kompisar de yrkeskunniga...som inte har fixat det...Det är ju deras jobb..eller hur???

Huge: Att Lindbäck är något annat än fruktansvärt darrig och relativt medioker är däremot ett påstående från dig som det inte finns nåt som helst konkret eller fastställt belägg för. Jag litar jäkligt mycket mer på exempelvis Svartvadets omdöme än dito från någon random äldre herre utan hockeyproveniens.

JohnnyBotox: I slutspel till våren så ser jag hellre Limpan som extra målis med hans rutin än en oprövad Clara,
Men först behöver vi en solid första spade vilket vi inte sett än.

{10375}: "Så det är bättre att satsa på en 35-årig Lindbäck som har karriären bakom sig och uppenbarligen inte är bättre än såhär."

Clara har en hel senior karriär framför sig MEN inte i Brynäs och har en sämre räddningsprocent än Limpan,
Så Clara är inget för Brynäs utan en ekonomisk nödlösning inget annat,
Jag tror och hoppas JA har planerat för att plocka in en toppmålvakt för avslutningen av HA.

JohnnyBotox:
"Å andra sidan, som jag skrev tidigare, så vet jag dock inte vad man gör med Lindbäck. 3:a? Hur tar han det? Hur blir lagsammanhållningen då? Har har säkerligen någon slags ledarroll i laget så kan vara dumt att peta honom med det i åtanke. Men spelmässigt hade jag hellre sett Clara."

I princip ALLA alternativa lösningar av den här frågan måste vara bättre än att komma in i slutspel där ALLT står på spel den här säsongen och ha pyspunka i laget pga ohanterad målvaktsfråga?

Om det är nåt som saknas, och har saknats de senaste åren, så är det ledarskap på isen.
Om Lindbäck har någon slags ledarroll i laget och det ser ut som det gör för andra säsongen så är det ett tungt vägande skäl för att lösa problemet illa kvickt.

J-S: håller inte med. Tycker att det i vissa av Claras matcher funnits ett lugn i övriga spelet (inte när han gjort tavlor) men tycker inte att det lugnet någonsin funnits när Lindbäck stått.

Inte värt att satsa på Clara på lång sikt, men i ett slutspel till våren så har jag hellre än någorlunda matchvan Clara än Lindbäck som 2:a. Lindbäck är ju heller inte att satsa på längre än denna säsong.

Å andra sidan, som jag skrev tidigare, så vet jag dock inte vad man gör med Lindbäck. 3:a? Hur tar han det? Hur blir lagsammanhållningen då? Har har säkerligen någon slags ledarroll i laget så kan vara dumt att peta honom med det i åtanke. Men spelmässigt hade jag hellre sett Clara.

Stefan R 63: Och det är inte de tabbar han gjort som är roten till vårt ojämna försvarsspel, klena PP och många gånger dåliga inställning till match.
Att ovanstående problem skulle bero på att spelarna inte litar på Lindbäck tror jag inte mkt på, även om en erkänt stabil och grym målvakt förstås underlättar jobbet för utespelarna.
Att utespelarna inte litar på Lindbäck är ju dessutom bara ett påstående härinne som det inte finns nåt som helst konkret eller fastställt belägg för.

Huge: Tittar du ens på matcherna? Det stora problemet med Lindbäck är att han gör ett par enkla misstag i varje match. Vanligtvis har det varit skott utifrån, långsam sidledsförflyttning alternativt att han blockat ett skott men reagerar alldeles för långsamt i situationen efter. Detta sprider en otrolig oro i försvarsspelet. Inte tvärtom

J-S: Så det är bättre att satsa på en 35-årig Lindbäck som har karriären bakom sig och uppenbarligen inte är bättre än såhär. Vilket man kan konstatera nu efter 1,5 säsong. Clara har hela sin seniorkarriär framför sig och kan växa under året. Hål i huvudet att satsa på Lindbäck av dessa två.

Silfver:
Ja, oavsett om han har förmågan så är det vad Brynäs situation behöver from nu.

Ansvaret hamnar en och två trappor upp.
Det är snarare där förmågan har sviktat över lång tid.

Huge: Bra Huge. Äntligen inser du att NÅGOT är för dåligt i Brynäs. Hatten av! Men är det inte så att allt som de yrkeskunniga gör är rätt? Det blir lite knepigt att förstå ditt ställningstagande generellt nu..!

Huge: Återigen...ALLA som har spelat i en lagsport VET att när försvaret inte litar på sin mv...så blir det så här...
Limpans knackigt mv spel har sätt oss i denna situationen...inte tvärtom..
Han gör inte tabbar för att försvaret gör fel...

KulaShaker: ;-) 2017 eller?

JohnnyBotox: Clara är på lån så inget att satsa på Limpan är bra som en extra målis då han får stå var tredje fjärde match, och har en betydligt bättre räddningsprocent än Clara.
Så in med en riktigt bra första spade.

J-S: När hade Brynäs ett fungerande grundspel senast? Fyra, fem år sedan?

J-S: behåll Clara. Han hade tre matcher i rad med 1 GAA och 95%, sedan fick han vila några matcher och tappade lite momentum. Potentialen och tiden finns. Tror på honom.

Vet dock inte hur man skulle lösa Lindbäck i ett sådant läge, men det har jag inte heller betalt för att lösa 🙃

Nu ska jag vara tyst

Peja: Faan jag trodde det var Benns fel Brynäs har gått så dåligt på sistone, var det inte det du skrev i går,
Limpan är ingen första målis han har passerat zenit och jag hoppas JA letar efter en ny första spade och tackar Färjestad för lånet av Clara,
Men Södertälje matchen förlorade vi inte för Limpan utan för ineffektivitet och ostrukturerat spel,
Vilket ligger på tränarstaben men om man har skygglappar på så är det lättare att skylla på Limpan för att vi inte kan göra mål eller hmm.

Peja: Relativt ointressant om man inte tittar på hur farliga eller ofarliga chanserna är.
Med ihåligt försvarsspel är det väl högst sannolikt att chanserna mot oss även blir både fler och svårare att hantera för målvakten.
Även jag hade sett och hoppats på en stabilare Lindbäck, trots det skrala försvarsspelet.
Tycker ändå att debatten är för ensidig och fokuseras för mkt på målvaktsspelet istf på hur det allmänt ser ut i grund- och försvarsspelet.

Huge: jag förstår den poängen. Men det är ju lite hönan och ägget här, Lindbäcks svajiga spel skapar också ett överarbetande försvar. Och många av tavlorna kan inte förklaras av försvaret. Det är nog därför jag väljer att se försvaret som ett resultat av Lindbäcks spel än tvärtom. Troligtvis en kombination.

Sedan är det inte bara tavlorna som jag syftar på, det är en hel det studsar som ger ett ganska osäkert intryck även om det inte renderar i mål varje gång.

Sedan, med tanke på förra säsongen, så blev han bättre, men bättre från en väldigt låg utgångsläge och han var ändå inte den där stabila målvakten iaf jag önskar.

Hursomhelst, det är bra att du nyanserar, men man måste också försöka vara objektiv och jag kan som supporter inte strunta i att kritisera en Brynäsare bara för att han är Brynäsare. Även om jag inte väljer att såga spelare för minsta misstag betyder det inte att jag inte får kritisera sämre insatser. Och jag tycker att kritiken mot Lindbäck är befogad. Han har inte varit tillräckligt bra, och det tror jag Lindbäck och Brynäs ledning också tycker. Hur man löser det är en annan fråga, men jag anser att man behöver värva då han fått tillräckligt med chanser och är för gammal för att det ska finnas utvecklingspotential.

Huge: Enligt objektiv statistik släpper dock Lindbäck in för många mål i relation till chanserna som skapas mot honom. Du kan släppa tanken att motståndarna radar upp frilägen mot Brynäs för det är inte vad som sker. Brynäs försvarsspel kan bli bättre men inte ens igår skapade AIK särskilt många riktigt bra chanser.

JohnnyBotox: Bra skrivet. Alltså, utöver alla objektiva experter är säkert Lindbäck själv den första att medge att Södertäljes sista mål och AIK:s första är skott som han bara ska ta. Det är inte ens nära att vara någonting annat än tavlor på elitnivå.

JohnnyBotox: Grund- och främst försvarsspelet har hittills varit för dåligt, för att på ett seriöst sätt kunna bedöm Lindbäcks prestationer.
När han började få hjälp innan och under KS ifjol så lyfte hans spel markant. Tror han har samma möjlighet framöver om och när utespelet blir jämnare och bättre.
Tror isf mer på att man dumpar nån av backarna som första åtgärd om grundspelet inte förbättras framöver, än att man dumpar Limpan.

mk:Efter att jag läst alla åsikter här på HS som är både högt och lågt så tror jag sanningen ligger någonstans mitt i mellan,
Helt klart är att vi behöver en riktigt bra målvakt som kan ta över första spaden, om vi ska klara av att gå upp i vår,
Limpan har svårt att hålla en hög nivå när han spelar flera matcher i rad, Clara håller inte i seniorsammanhang även om han är en stor talang,
Sen bredda forwardsuppsättningen,
Vilket var tydligt igår när Gälla var tvungen att köra stenhårt på två linor för att tredje och fjärde inte räckte till.
Scott kommer tillbaka (förhoppningvis redan Söndag) men vi behöver ett par forwards till Wänna och en till bredd forward skulle sitta fint,
Låt masken kliva upp som biträdande Sportchef för att hjälpa Johan,
Plocka in Janne Larsson som ass istället för masken,
Det är mina tankar som en simpel soffcoach,
Domarna är tyvärr inget vi kan göra något åt vilka låg till grund för förlusten igår vilket var uppenbart för alla som såg matchen,
Två helt horribla utvisningar på Brynässpelare vilket låg till grund för två AIK mål sen när Johan blir intryckt i AIK målet på övertid den släpper dom så AIK kan göra mål tre mot två.

JohnnyBotox: bra skrivet..O du kan lägga till fler av bisittarna o experterna på tv4...att de ifrågasätter Limpan!
Tyvärr är Huge en man som inte vill se....Han skrev att det var gulligt hur Vesslan skrev. Kanske är det samma kring Huge...att vi ska se det som lite gulligt hur Huge försvarar Limpan...Likt en 5 -6 åring som tycker/tror att pappa är bäst...hela tiden..

JohnnyBotox: tänk då på att i den statistiken räknas inte alla målvakter med heller. Så det är till och med lite "värre" än så.

Detta står som notis på Swehockey längst ned:
"Only goalies who particated more than 40% of their teams total game time will be included in the ranking."

Så en del som stått t.ex. 5 matcher räknas inte med (att man stått 1 match är inte jätterelevant för statistiken så klart). Ta t.ex. Melker Thelin i Björklöven som på sina 5 matcher har 91.3%. Ej heller Clara som har marginellt bättre siffror än Lindbäck räknas med i det du kollat. Ingen kritik på något sätt, bara info!

JohnnyBotox: Väldigt bra skrivet JohnnyBotox. Instämmer till fullo!

Huge:
Varning, långt inlägg. Gällande Lindbäck

Har sedan jag började följa forumet för ett par år sedan oftast stått på din sida då du nyanserar många ensidiga inlägg, ”sparka tränaren”, ”maila Svedman” osv. Vi som inte har insyn kan inte alltid förstå varför vissa beslut tas eller inte tas. Så är det. Klubben kan av flera olika anledningar inte kommunicera ut precis allt. Så man bör vara lite ödmjuk inför detta faktum.

Men i fallet Lindbäck kan du inte mena allvar. Att en touch hit eller dit försvarar hans uppenbara tavlor. Som jag tidigare skrivit, gällande dessa toucher så måste Lindbäck vara världens mest otursamma målvakt då andra målvakter inte verkar utsättas för dessa toucher, eller är det så att andra målvakter tar dessa skott ändå?

Lindbäck har inte ensam vunnit en enda match åt oss på 1,5 säsonger. Däremot förlorat en hel del matcher åt oss. Att dåligt försvar förklarar vissa tavlor? Ibland ja, men oftast nej, t.ex 0-2 målet i onsdags. Han väljer att försöka plocka en puck som kommer på stötsidan, och missar. Det förklaras inte av dåligt försvar, det är ett dåligt och märkligt beslut som absolut inte förväntas av en målvakt med Lindbäcks rutin.

Att vi inte gör mål är såklart inte Lindbäcks fel. Matcher förloras under en lång säsong, misstag görs osv. Surt i stunden men på sikt kommer man över det.

Jag har ingen avsikt att bedriva någon slags häxjakt, jag kan bara sorgligt konstatera att Lindbäck inte håller måttet om vi ska ta steget upp. Det går inte att blunda för de tabbar han gör gång på gång. Spelar ingen roll om han tar 40 skott i en match men släpper två billiga om vi förlorar.

Titta på någon annan match och se vad andra målvakter tar för puckar, du kommer häpna när du jämför dessa målvakter med Lindbäck om dina krav inte är högre än vad du beskrivit.

Allt är relativt, vad som är bra målvaktsspel för dig kanske inte är bra för mig, men faktum är att 8 målvakter i HA har bättre GAA och 13 (!) målvakter i HA har bättre SVS. Vidare undrar jag vad du anser om om kommentatorers/expertkommentatorers anseende? Är de yrkeskunniga? För senast igår, och även i ett flertal andra matcher när Lindbäck gjort tabbar har det sagts ”den borde Lindbäck tagit”.

Jag var supernöjd när Lindbäck presenterades, försvarade honom länge förra säsongen, tänkte att förlängningen till årets säsong var ok (försökte iaf intala mig det), att han i HA förhoppningsvis skulle bli bättre och studsa tillbaka. Men nej. Gång på gång på gång gör han uppenbara tabbar. Klart att en målvakt ibland släpper någon puck som 1-0 igår, men då går det kanske 5-10 matcher mellan varje sådan tabbe. Lindbäck gör typ en sådan tabbe i varje match, och det är häpnadsväckande! Det är ingen underdrift att han gör tabbar i fler matcher än matcher han inte gör tabbar, och då är jag snäll, för det är snarare i var 10:e match han möjligtvis inte gör en tabbe.

Vad felet är vet jag inte. Men ska vi komma långt i slutspelet så måste målvaktsspelet upp rejält.

Tro mig, skulle Lindbäck från och med nu studsa tillbaka så blir ingen gladare än jag. Men mitt tålamod har tagit slut. 1,5 säsonger av tabbar hade petat vilken målvakt som helst, dessvärre har vi en oprövad 18-åring som back-up vilket sätter oss i en prekär situation.

Jag är mest nyfiken på varför du in absurdum försvarar detta undermåliga målvaktsspel? Har du inte högre förväntningar? Tycker du verkligen att Lindbäck spelat bra?

Jag är absolut inget fan av att sparka folk hit och dit, men jag är helt övertygad om att vi aldrig går upp med Lindbäck i mål. Det måste värvas en ny målvakt. Sofftyckare Svartvadet verkar tycka det samma.

Silfverkroken: Funderar lite som utomstående. KK gav riktigt bra läktarkultur. Sen körde det ihop sig på nåt som utifrån uppfattas som ett par fyllegrejer av några få medlemmar. Lös det! för fan!!!! BIF har sedan dess bytt styrelse. KK bojkottar ändå klubben de säger sig supporta. Bojkotten blev så lååååååång att man tappade sina medlemmar och lades ned….
Amen va fan…??
”Ledarskap” 🤪

Huge: Om 9 av 10 kräver att han agerar så kommer han till slut tvingas till det.

mk: Ingen bestämmer nånting.
Jag har själv bara bestämt mig för att tro mer på att Alcen/Gällstedt/Svedman vet och kan bättre än mig eller nån annan sofftyckare härinne.
Om du sen tror och tycker tvärtom så kan jag inte göra så mkt åt det.

« · 2603396 · »