1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446104 inlägg · 7966 ämnen
« · 2603634 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Oh, godkänt mål. Det trodde jag inte! Men skönt.

Zappaholic: "krismöten" skrev jag och då menar jag när dom låste in sig samt mötet dagen efter.

Forsberg 1978: Om man räknar med situationen som de ringer på nu, så har Brynäs haft 5 chanser i slottet. Kelleher x 2, Rödin, Larsson och nu denna situation. Framförallt har chanserna skapats i powerplay.

Puck i mål! Tvivlar på att det blir mål dock.

Edit: Delvis i mål?

Forsberg 1978: Vad är det för krismöten du pratar om? Det har jag helt missat.

Vad har dom sagt på "krismötena" egentligen för det ser fortfarande skit ut!!!

Va e detta hemma mot Nybro. För 10 år sen skojade man att möta Nybro /Matfors å liknande gäng. Nu är vi där å har problem

Lindström: Vem är nöjd?

Får se vem som coachar bäst! Jag tror jag vet vem 🙈

Fortfarande så fruktansvärt dåligt

Illa när man är nöjd med 0-0 efter 12 min mot Nybro…
Dags att röra 5% mera på benen och driva på mål så kanske kanske vi spräcker nollan..

Bästa starten på länge…

Total oförmåga att skapa farliga målchanser!

6200+ sålda en söndag mot Nybro, trots att vi blivit nollade i tre raka hemmamatcher.
Sista chansen för laget att visa att de förtjänar denna enorma uppslutning. En undermålig insats idag, så får de räkna med att publiken tröttnar. De kommer även få jobba arslet av sig för att få tillbaka det förtroendet som byggts upp sen vår degradering.

{10426}: Blir det 0-2 idag också vet jag inte vad jag gör. Eller jo, det vet jag.

Clara startar idag.

Logan Hutsko 13:e forward och enbart 5 minuters speltid senast hos IKO.
Vore en fin förstärkning på HA nivå.

Gavve: Spännande med Johannessons återkomst. Även om han har defensiva brister, så tillför han mycket i spelet med puck.

Indrašis-Larsson-Rödin i förstalinan i dag. Fullständig laguppställning släpps 13 enligt Brynäs på Twitter.

Mattson: på hemmaplan är alla ett hot emot oss eftersom vi inte ens kan göra mål

{10375}:
Apropå kontinuitet, koncentration och uthållighet...
Under sin tid i USA, så gjorde Limpan i snitt endast ett tjugotal matcher per säsong.

J-S: ”🤔😂Gå och lägg dig nu, är läggdags för Färjestadare,
Satsa på en Färjestads målis värsta jag läst av en Brynäsare,
Kolla med Färjestad så kanske du kan lösa medlemskort där.”

Var inlägget riktat till Alcen eller? Ändå han som värvat Clara. Betyder det att han är färjestadare?

Ser jag en jävulsk plan där alcen låtsas vara Brynäsare och fört ned Brynäs i allsvenskan så att Färjestad kan gå om i antalet sm-guld.

Börjar förstå Brynäs lagbygge bättre nu måste jag säga.

Mattson: Haha, ja så kan man ju se på det! Men han är toppspelare i laget som ligger 4a, bara 2 poäng efter oss (med en match mer spelad dock). Snittar över 20 minuter per match. Knappast något negativt för oss i.a.f. :D

Gavve: Jobbiga tider när Niklas Nilsson i Nybro är ett möjligt hot mot Brynäs.

Positivt för Brynäs att Örebro kallar hem Niklas Nilsson direkt och att han därmed inte deltar i dagens match. Varit utlånad till Nybro under säsongen.

hockeynews.se/articles/31371/

SuneMangs: ”. Tippar 5-3 till Brynäs.”

Jag drar väl också till med ett tips då.

Säg 6-1 då

I vanlig ordning är det bra uppslutning på match, cirka 6300 biljetter sålda hittills. Hoppas för dom av er som ska dit att målen ramlar in och tre poäng in på kontot. Samtidigt är Samuelsson en mycket bra coach, så Nybro blir nog inte allt för enkla att slå. Tippar 5-3 till Brynäs.

Trallgöken: Frågan känns igen från tiden med Felix Sandström i Brynäs

Idag ska nollan hållas å 7 mål framåt vill se islossning idag

Gavve: Har Lindbäck varit på ögonkontroll ,han kanske behöver glasögon eller linser.

Samuel Ersson höll nollan inatt och räddade alla straffar när Philadelphia vann bort mot Islanders med 1-0 efter straffar.

Blå grottan: Den här gången har dom ingen Suomela eller Smejkal som kan rädda dom, till skillnad från förra säsongen.

J-S: men fortfarande bästa målvakten eftersom han har bäst statistik? Eller hur var det med det? Och vad fan har hans lagtillhörighet med något att göra. Större chans att han spelar hos oss nästa Säsong än att Lindbäck gör det. Du gör nog rätt i att gå och lägga dig, ständigt detta inmålande av dig själv i hörn.

{10375}: Du har läst mina tidigare svar!
Börjar bli tröttsamt att upprepa mig LÄS IGEN OCH IGEN.
Clara tillhör Färjestad inget framtidsnamn för Brynäs.
Godnatt 😴

eltifoso: Du får gärna ta tillbaka Clara då han behöver några säsonger till för att vara ett alternativ för SHL/HA inget illa om killen.

J-S: I förhållande till alla tavlor som Lindbäck gör vid sin ålder, med sin erfarenheten och på denna nivån, kontra Claras ålder och prestation såhär långt så har Clara gjort det mycket mycket. Att enbart kolla räddningsprocenten är väldigt smalt. Men om vi nu ska göra det så har Clara bättre räddningsprocent och mindre insläppta per match. Så med ditt sätt att bedöma målvakter är Clara bättre där med.

Flera stabilare prestationer från Clara och han är 18(!) år!! Han kommer växa under säsongen och spås en lysande framtid. Han är ung och att vara tvåa i Brynäs är rimligt men finns absolut noll anledningar till att han ska vakta båsdörren till förmån för Lindbäck.

J-S: Clara har väl bättre save % och bättre snittmål insläppt/ match

Sen är ju inte siffror allt.

J-S:
Clara har 2.51 i GAA och 89.71 i SVS%
Lindbäck har 2.59 i GAA och 89.43 i SVS%.

Clara släpper alltså in färre mål och har bättre räddningsprocent än Lindbäck enligt statistiken.

{10375}: ”Nu är han redan bättre än Lindbäck och kan utvecklas enormt vid hårdare matchande”

Ett jävla upprepande så lägg ner ditt rapande om Lindbäck,
Du har nu upprepat dig åtskilliga gånger men inget nytt samma jävla visa.
Hur kan han redan vara bättre en Lindbäck med en sämre räddningsprocent? Dessutom tillhörande Färjestad,
Som sagt ett jävla dravel ifrån en Lindbäck hatare,
Så tack för lånet Färjestad,in med en målvakt som kan hjälpa Brynäs i ett slutspel.

Blå grottan: med 80 mål insläppta på 20 matcher. Och 39 mål framåt. Patrik Karlkvist har -20! (6+ och -26). De har fruktansvärt usel statistik i stort sett överallt och i de flesta statistiktabeller ligger de sist utöver PP där de faktiskt ligger femma.

Några exempel:
Scoring efficiency - Näst sist
Goalkeeping Efficiency - Sist
Attendance - Sist
Leading after 1st period - Sist
Leading after 2nd period - Sist
Score first - Sist
Trail first - Sist
Goals For - Sist
Goals Against - Sist
Won Periods 1st - Sist
Won Periods 2nd - Sist
Faceoff Efficiency - Tredje sist

Blå grottan: Verkligen. Fördelen är väl att de snart kan ladda för ett kval och vara lika förberedda som Malmö. Hoppas att det blir Hv de får göra upp med

J-S: Om han inte är bättre än Lindbäck (enligt dig), varför skulle han platsa i Färjestad?

Nu är han redan bättre än Lindbäck och kan utvecklas enormt vid hårdare matchande. Men en ny etta måste in och Lindbäck skickas till Valbo.

Oskarshamn verkar bottenlöst dåliga, 13p

{10375}: ”varför skulle Färjestad vilja ha honom?”
Därför han har framtiden för sig i Färjestad och har ett bra avstamp i Brynäs eller?
Så vi har hjälpt Färjestad i utvecklingen av Clara men sparat pengar så nu kan vi anlita en toppmålvakt för resten av säsongen eller har du missat det, möjligen har du en annan förklaring ?

Buddha: ”Lindbäck på bänken imorn = 3P”

Tror vi vinner imorgon oavsett målvakt,
🤔😇

J-S: Givetvis är det så. Men om han nu inte ens är bättre än Lindbäck, varför skulle Färjestad vilja ha honom?

Lindbäck på bänken imorn = 3P

Stenis: Exempelvis touch mot backens klubblad vid långskott. Krävs att en kropp står i vägen för att man ska kalla det för trafik.

Peja: Hur kan det bli en touch utan någon som helst trafik? Utan trafik är det ju ett friläge.

J-S: Jag tycker också att Benn har varit bra i de flesta matcherna, men känns samtidigt konstigt att kalla honom för en frisk fläkt när laget har haft kollektiv härdsmälta i typ hälften av matcherna som han har spelat i.

« · 2603634 · »