1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446110 inlägg · 7966 ämnen
« · 2603684 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Farsang: Skjuta mitt i magen är han bra på iallafall!

Undrar varför kvist har blivit helt osynlig? I hans dåliga matcher så har man ändå sett hans skridskoskolan så jävla lätt. Men jag har inte sett han alls på 3-4 matcher typ.

Spelar han halvskadad så han åker annorlunda eller?

Något jag noterat även om det bara är några få gånger är att Clara verkar kommunicera mycket med spelarna. Pekar och (antar jag) pratar med var motspelare kommer osv. Det gillar jag!

Shit vesel fick varken mål eller assist på det målet enligt Flashscore 😂

Larsson är fan inte bra dax å steppa upp som lagkapten

Praktikant från lågstadiet som sköter reprisbilderna idag.

Gavve: De struntar inte i pucken, de "sticker" för att kunna kontra, vilket är helt felprioriterat med en back "nere för räkning". Sånt ser man mycket oftare i juniormatcher än på A-lagsnivå, det är en fråga om avvägningar och rutin.

Snyggt 2-1!

JohnnyBotox: Ja han hade inga som helst problem att kliva upp direkt när målet kom, så överdrivet lär det ha varit. Han såg ju medvetslös ut så länge spelet pågick.

JohnnyBotox: Har du fått en sån smäll så ligger du kvar och känner efter att ögonen klarat sig. Det tar några sekunder och är rätt otäckt.

Peja: ordentlig domartavla men också ordentlig "tavla" av Brynässpelarna som tappar puck/inte får med sig pucken och kladdar i egen zon också vilket leder till pucktappet från början. Ser helt sjukt ut där 43 och 24 bara struntar i att ta pucken.

JohnnyBotox: kan bara hålla med

JohnnyBotox: Håller med om att Cukste antagligen borde ha rest sig, men tycker ändå problemet där är försvarsspelet från forwards och att Larsen inte har vett nog att ta en utvisning framför kassen. Där måste han ju riva ner målskytten om han inte kan låsa fast klubben, kasta in honom i målburen eller vad som helst för att undvika baklängesmål. Istället glor han på pucken och är inte beredd på vad som sker, det är för dåligt av Larsen.

Fattar att det är en domartavla, men spelarna måste kunna reagera på situationerna de ställs inför. Samma sak mot AIK, även om domarna tog billiga utvisningar så måste spelarna klara av att städa av efterföljande boxplay. Hur svårt BP-spelet är påverkas ju inte av om utvisningen var korrekt eller ej.

Håller med om att Clara gör ett bra intryck hittills. Den första räddningen han gjorde var faktiskt ganska lik det skott som Lindbäck släppte in direkt mot AIK. En standardräddning, men likväl gör han den.

Vetefan...det var en rätt rejäl sving med klubban han fick rakt i nyllet. Ganska sjukt att ingen ser den. Borde blivit 2+2.

Riktigt dåligt att inte blåsa av där. Men Cukste borde ha rest sig när ingen signal kommer, gillar inte att han ligger kvar så länge. Gör säkert skitont, men jag är tämligen säker på att han överdrev.

Hursomhelst, jag känner mig bra mycket tryggare med Clara i mål.

tourz: Intressant att Benn helt plötsligt spelar powerplay. Hans status i gruppen är uppenbarligen hög, men man undrar vilka egenskaper med puck som gör honom till ett bättre alternativ än exempelvis Billins och Johanesson. Med risk för att svära i kyrkan, men Ove Molin imponerar inte som PP-coach.

19-10 i skott. Trodde inte det var så många skott från något av laget. Men där ser man! Ser lite skitnödigt ut långa stunder även om vi har mycket puck. Inga misstag från Clara än heller, han kan knappast lastas för målet som inte borde varit ett mål.

SuneMangs: Brynäs har skapat en del chanser och haft två ganska svaga PP, i alla fall ett svagt. Nybro kvitterar efter att domaren missar en solklar utvisning och vår fjärdekedja agerar naivt i det läget.

Vi är bättre än Nybro utan att för den sakens skull vara jättebra.

Inget riktigt spel & tempo från Brynäs, gröt mål i powerplay, och missad utvisning som ledde till baklänges mål.

SuneMangs: bra spel, sätter inte våra chanser och ett yxhugg i ansiktet som leder till 1-1.

SuneMangs: domar skandal.

Gunderson: Nej jag ifrågasatte inte Forsberg. Hade helt enkelt inte koll.

Hur fan den frågan osa dryghet??

Missade första perren, kort sammanfattning någon?

Zappaholic: Ville bara upplysa dig att det faktiskt hänt och sagts i media. Var inte menat som något drygt så som ditt svar osar av. Det lät på dig som du ifrågasatte skribenten men jag kanske tolkade fel?

Synd att domarna som vanligt är totalt klappkassa!

Riktigt dåligt av domarna, det är verkligen bedrövligt från deras sida. Men inte heller nån direkt bra period av oss, tycker PP fortsatt ser segt och lättläst ut. Överlag tycker jag att de där sista 5 % intensitet och vilja att ta sig framåt saknas.

Farsang: Vi är sååå jävla dåliga! Va fan är problemet?

Farsang: Rätt kasst, oinspirerat spel som vanligt. Tråkigt att titta på.

Borde vara 2+2 på den här utvisningen nu då? Eftersom Cukste började blöda i ansiktet och dem sket i det helt

Peja: Nu hittade de en highsticking

Lunkz: Så jävla less på att vi ska behöva 10 kvalificerade målchanser för att få utdelning. Sen att vi har en tredje- och fjärdekedjan som är fruktansvärt dåliga.
Nu börjar domarna kompensationutvisa för missen vid målet.

havre: Skulle gissa på att domarna inte hann uppfatta om det var motståndar- eller medspelares klubba som kom upp i Cukstes ansikte.

Dåligt avslut av Kinnvall där...den ska sitta högt.

Obegripligt hur domare kan misssa sånt där. Mitt i synfältet. Tittar dom inte på matchen? Och sen låter de spelet gå också.

Måste ju vara tändvätska delux kör över Nybro nu

Men kan undra hurihelvetet laget står som fån istället för att spela tills zebrorna blåser.

Zappaholic: Ruggig miss av domarna men också otroligt dåligt försvarsspel av fjärdekedjan. Istället för att uppfatta att en back ligger på isen och ställa upp en box ligger 1-2 forwards på rulle vilket gör att Nybro återerövrar pucken i Brynäszonen och flera är borta från försvarsspelet.

Domarna var jävligt snabba på att blåsa av felaktigt när pucken dansade runt Nybromålet, men man blåser inte av när en Brynäsare fått slag mot huvudet....

Domarjävlar

Jävla soppa

Såna här matcher händer bara Brynäs.
Helt otroligt

Zebrorna kanske skulle skaffa ledhundar och skippa sponken.
Vilken JÄVLA SKANDAL.

Vilken jävla skandal!

Forsberg 1978: Klubba rätt i nyllet som två blindstyren missar.

Det är fan helt otroligt.

Bra domare. Bortom ofattbart.

Stark bedömning av domaren. Fantastiskt verkligen..

Hönsgård deluxe men varför i helvete blåser inte idioterna av?

Gunderson: Jag läser inte så mycket media men jag får väl be om ursäkt för jag inte visste. Ska fråga dig i fortsättningen om jag upptäcker att jag missat något.

Kan jag få mina 7-0 nu

Zappaholic: Dom har stängt in sig efter typ 3 matcher och tagit ett snack. Hur kan man missat det?

Forsberg 1978: Aha. Det hade jag dålig koll på.

Viktigt att ta ledningen för nu kan inte Nybro fortsätta att parkera bussen om de vill vinna eller ta poäng.

Det var som fan!!

« · 2603684 · »