1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737582 inlägg · 7967 ämnen
« · 2883334 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
SuneMangs: Vi får köra en fansens värvning bara så löser det sig. Och Ekholm får väl hänga på dessa då 🙂

Charles: Ryktas om $17-20M för McDavid nästa sommar. Det löser vi med fansens värvning!

aplusb: För att det kanske inte är Hägg 😝

SuneMangs: Jag vettefan alltså. Varför ta första bästa bild från Google på AJF och göra en siluett av, när man då inte gör samma med Hägg? För jag kan inte hitta den siluetten av Hägg någonstans.

SuneMangs: ehhh vi kan swisha den summan

Charles: McDavid har kontrakt över nästa säsong också tyvärr. Men han gör Markan sällskap till Gävle efter nästa säsong har jag hört.

har vi hittat honom?
Uppladdat:

500x0-mcdavid.jpg

Svensson_62: Klart som korvspad att det är Hägg och Fjällby. Chansen att droppa två NHL-förvärv (fast egentligen AHL) på samma gång och få det att framstå som att NHL-spelare väljer Brynäs när dom kommer hem kan kan dom ju inte missa.

Att det är hockey-Sveriges två sämst bevarade hemligheter med utgångsdatum förra veckan är en annan femma.

Farsang: vänster sida på halsen buktar innåt .På fotot utåt . Inte Hägg I skuggan.

aplusb: Sasse gissar på att det är Hägg

Farsang: Nu har jag letat igenom i princip varenda tänkbar spelare som lirade i AHL förra säsongen (Hyfsad poängutdelning och 25+ gammal). Ingenting.
Känns som den kommer bli svår att ta...

Jonasson: hahaha var det mitt i prick eller 🤣🤣🤣

Silly: Foppa?

Farsang:
Kan det vara han? 😉
Uppladdat:

500x0-henrikh.jpg

Den jag hittat som är mest lik är nog Bibeau👍🏼
Uppladdat:

500x0-img0280_QBMhs5l4moe5UUl.jpeg

honken21: Haha, uppenbart då...
Jag har för övrigt jämfört den första siluetten med varenda bild jag kan hitta på varje spelare som ryktas in - det är antingen är sjukt random bild som inte dyker upp på Google (Otroligt, med tanke på att AJF var första träffen på Google typ), eller någon som inte nämnts här.
Ska fortsätta luska...

Hahaha nu har de tagit bort siluetterna

Samsung: Vad är det för fördomar om oss från Edsbyn 😅

OveJärnkrok: Ja, vad tusan. Järnkroken har ju varit over there i 13 år nu. Men han/den är väl ännu inte rostig...

Lemp: Tack för det klargörandet. Fick för mig att det var ett 24/25+1. Men blandar nog ihop det med Patrick Curry som har 24/25+1 ser jag nu. :)

Gavve: Det är samma kontraktslängd som tidigare, han har inte förlängt, kontraktet skrevs på tre år 2024.

Farsang: www.eliteprospects.com/player/284816/aleksi-heponiemi

Har nu mer kontrakt till 26/27. Tvivlar på att man förlänger sånt (tror de förlängt det) om han är på väg bort.

Farsang: det är absolut inte han på bilden. Han heter Aleksi Heponiemi, slaktade nog efternamnet

Vad hette den där finska centern som det ryktades om att Brynäs och HV71 var intresserade av?🤔

Alla stjärnor står i rätt ordning, slumpens skördar har sagt sitt. Det är dags för min favoritspelare Järnkrok att komma hem nu. Efter en tung skadefylld säsong, polarna som redan återvänt till legendarernas förening och snack om utköp, kanske kan drömmen om att se Järnkrok och Silfverberg återförenade bli sann.

Farsang: Ser verkligen inte ut som Hägg. Halsen stämmer inte.

Jonjo: STEFAN D! 🤣🤣🤩🤩

Farsang: Tycker inte öronen eller halsen passar in där riktigt.

Om vi bara går efter öronen tycker jag bilden stämmer mer med Jimmy Vesey som var klar för Modo innan de åkte ur. Men inte helt perfekt det heller.

honken21: går ni efter öronen så har vi värvat tillbaka Kasper Larsen ;)
Uppladdat:

500x0-img0279.jpeg

Farsang: Inte övertygad.

Är nog Hägg.
Uppladdat:

500x0-img0276.png

500x0-img0278_S4OYZmivsVFsLuM.jpeg

Fjällby kan vi räkna in, snyggt! Den andra, nej, kolla öronen. Vem kan det vara? Har spanat på många men inte hittat rätt. Kom igen nu detektiver!

Gusten: nu djupdyker vi här, men öronen stämmer inte

Peja: Tofsen är med på Beaudin iaf.
Uppladdat:

500x0-jc.jpg

Tigerhjärta: Nyförvärv#1 skulle kunna vara Jean-Christophe Beaudin som jag har hört är aktuell för Brynäs.

Peja: Ja, i kombination med dåligt försvarsspel så är det svårt att säga att Markström gör en dålig match.
Men samtidigt så är det väl så att en förstekeeper i NHL förväntas göra orimliga räddningar då och då.

Tigerhjärta: Tänkte precis posta den. Klockrent den bilden. Vem är den andra då?

Gavve: Otrolig spaning gällande frisyren på en av våra nyförvärvs siluetter!
Kanske till och med denna bild va?
Uppladdat:

500x0-img8399.png

Peja: Stevens skulle väl till Tyskland enligt Expressen, vill jag minnas.

Verkar vara många lag som är intresserade av Luke Martin (FBK, bland annat), så kan vi landa honom vore det roligt såklart.

Edit: Hittade det där om Stevens.
"En som däremot nappades på förra året var den betydligt mer meriterade Nolan Stevens, som sedan gjorde succé i Södertälje och var en av de nästa spelarna i hela Hockeyallsvenskan.

Stevens blir inte kvar i Sverige.

Expressen har nåtts av uppgifter på att Stevens hamnar i den tyska ligan. Ett par klubbar är med i slutkampen om honom."

honken21: Fortfarande samma text på sociala medier (FB och Instagram kollade jag). Så ingen tror att de ändrat där också. :)

Men hemsidan har en artikel som publicerades i dag och där står det precis så som du säger.

www.brynas.se/article/nohaswl-1ekad/view

Edit: Om man går in här brynas.chandla.se/ så kan man kanske(?) få en hint om nyförvärven. Nyförvärv 2 skulle kunna vara AJF. Inte så många med den frisyren. Om de inte valt generiska bilder men det känns inte som det.

Samsung: Haha, ja och är det inte fönsterfabriken så är det väl Eddsbyverken (möbelfabriken som är känd för Edsbyskidan)

Det fanns en lokal musiker från Roteberg (by utanför Edsbyn) som skaldade ”När vi siir fasaden på Edsbyverken tar alla i så ruterna bögnar” när han kom körandes i sin raggarbil från Alfta/Ovanåker och in mot Edsbyn.

Älgar och kor= Edsbybor ;)

👀 ...och kanske dyker ett nyförvärv upp?

verkar ha ändrats till:

…och vem vet – kanske får vi info om ett nyförvärv?

Ang livesändningen 28:e.

Peja: Ja, det är inga dussinlirare vi talar om direkt :)

Inga konkreta rykten till Brynäs - men några spännande spelare som fortfarande är kontraktslösa.

Nolan Stevens. Stor succé i Södertälje 24/25. Tvåvägscenter som kan användas i alla spelformer och eventuellt som powerforward i de matcher som Bäckis spelar. Kanske vore en prisvärd lösning för Brynäs?

Oscar Flynn. Spetsig ytterforward som gjort massa poäng i tjeckiska ligan den här säsongen. Såg honom i Beijer, och han såg ut som en mix av Rödin och Bobby. Sägs leta jobb i SHL. Skulle definitivt bredda spetsen.

Jimmy Vesey. 31-årig ytterforward med över 600 NHL-matcher på meritlistan. Enligt Mrmadhawk var han klar för Modo innan degraderingen; vad händer nu?

Luke Martin. Stor och poängstark amerikansk back som gjort stor succé i Liiga de senaste säsongerna. En potentiell ersättare till Söderström?

Drake Caggiula. Rutinerad spelare som är av intresse för Djurgården och Brynäs, enligt Aftonbladet. De påstår att han påminner om Johan Larsson, och den beskrivningen låter ju intressant.

Karson Kuhlman. Högerfattad grovjobbande forward som framförallt är bra i boxplay, men som också gjorde en del poäng i Liiga 24/25. En perfekt ersättare till Scott om han lämnar, förutsatt att rollacceptansen och pengarna finns.

Pavol Regenda. 25-årig slovakisk powerforward som imponerat på mig under VM. Bra framför motståndarnas kasse, oväntat bra händer och tar det defensiva jobbet. Lite ineffektiv, men har egenskaper som vore välkomna i Brynäs.

Martin Chromiak. Explosiv 22-åring ytterforward som imponerat mer live än framför tvn. Producerar nog för bra i AHL för att hamna i Europa redan nu, men definitivt en spännande spelare inför framtiden.

Silfver: Några av världens spetsigaste spelare kommer i rena frilägen och en del får målen till målvaktstavlor. Det är ju komiskt.

Förhoppningsvis kommer Markström hem nästa år

Hank:

Blir lite patetiskt att du går in här och försöker leka tupp

Brynäs vann serien. Brynäs gick till match 6 i SM-finalen. En unik säsong i svensk hockeyhistoria. Alltså fel läge att leka tupp när man håller på Timrå och inte ens uppfattar lukten av serieseger och SM-final…någonsin.

Så snälla gosse, sitt ned i timrå-båten. För baserat på vad som händer där just nu så ser den båten allt annat än stabil ut.

Hank: Tror inte Hallam tackat nej till Ullmark.
Ullmark har vart skadad under säsongen, ingen vet hans exakta status kring det och Ottawas syn på det.
Hallam fick ett tidigt svar av Markström. Där fick han sin helt kapabla första keeper.
Sen att Ullmark gråter ut i media som professionell spelare säger väl kanske lite mer om han.
Var väl mer att han grät ut över att inte ens fått frågan, hade han fått frågan är risken nog stor att det blivit Nej ändå.
Det finns nån stark övertro kring Fd Modo spelare, och surret om "tacka nej".
Känner igen sättet från en by i Hälsingland som kallas Edsbyn.
Där tror alla Bybor att Sverige stannar utan dem och att hela Sverige kretsar kring deras kära Edsbyn.
99% av alla här inne vet inte ens vad firman som kallas SP är för firma, men hela Edsbyns befolkning (lite överdrivet)som jobbar där tror att Sverige stannar om inte SP funkar som det ska.

Hank: ärligt talat var det ingen toppinsats av Markström men det är svårt att avgöra om Ullmark gjort det böttre.
Det var rent bedrövligt försvarsspel, med dålig gap control, markering och att man inte höll rent framför mål (alltså första kassen, uselt). Vet inte om det kan tillskrivas att Hallam valt att köra med stora fysiska backar som urvalskriterium. Det var fler än Pettersson som hade svårt med det utrymmet som Kanada fick. Bra lektion för 3kr.

Svensson_62: Fina NHL, alla klubbar byter ledare med varandra då och då. Våga vägra något nytt!

« · 2883334 · »