1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737616 inlägg · 7967 ämnen
« · 2883738 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Och bronsfinalen

Jugge: Nja. Fisker, Blichfeld, Aagaard, Nicklas Jensen och Røndbjerg hade också platsat i Brynäs.

Peja: trist för Danmark att de inte får ha sin semi, vi kan väl skänka den till dem efter denna otroliga bragd! Är ju så sällan man unnar Danmark nått

Peja: Sjuk skräll att Danmark slår Kanada. Är väl egentligen bara Ehlers som skulle platsa i Brynäs, ändå slår dom ut världsstjärnorna.

I OS har det ju hänt stora skrällar som USA 1980 och Vitryssland 2002, men det här måste vara största skrällen i VM.

IronKrook: Semifinaler och finalen spelas i Stockholm.

lapad: Om Danmark går till final spelas den väl i Stockholm ändå?

IronKrook: Japp! Och ja, ordentlig skräll. Oddset låg väl på typ 20 gånger pengarna för Danmark. Och 1.1 för Kanada inför matchen.

lapad: Jag ser ett gäng som önskar att det gick att ta ett Concorde från Kastrup...

IronKrook: Största skrällen i hockeyvärlden sedan Vitryssland slog Tre Kronor?

Tänk hur bisarrt det vore om Dichow får ett NHL-kontrakt nu när HV ändå försöker dumpa honom.

IronKrook: Helt jävla otroligt!!!!!!!

Bäska droppar: Är det vår gamle Olesen som gjorde det avgörande målet!? Detta är största skrällen på år och dagar

nittontolv: Nu har jag sett allt...

Bäska droppar: Helt sinnessjukt!

IronKrook: Fan ännu galnare nu 2-1

IronKrook: nick olesen! Haha herregud

Oj Oj, Kanada i gungning mot lilleputt-dansken…går mot sudden. Kors i taket 2-1 till Danmark!!!!

Peja: Håller med! Hatar sånt, kiss cam och trams som en del lag håller på med.

Peja: När Kenth slutar vill jag se hans kavaj och mikrofon upphissade i taket i arenan. 50 år som speaker - helt otroligt. Och fortfarande nummer 1.

Soffdomaren: Dels är det irriterande att en svensk publik uppmanas på engelska, dels kväver han alla möjligheter till egenstartade ramsor och sånger från publiken. Den där snubben hade kunnat förstöra stämningen i vilken SM-final som helst.

IronKrook: En extended Lidnersk knäpp typ.

Dichow som var hackkyckling i grundserien för HV verkar vara en man för de stora matcherna. Bräckte Lehtinen i playouten mot MoDo (94%) och håller nu nollan i kvarten mot Kanada. Motat drygt 30 skott hittills på två perioder…

Peja: Det är nog inte speakern det är fel på. Upplever samma sak i alla VM-turneringar. Tror nästan dom får ett manus att förhålla sig till.

Jugge: Kenth Larsson är definitionen på en opartisk, rejäl och superproffsig speaker. Inget trams. Inte fått för sig att han ska vara en cheer leader. Superproffsig. Punkt slut.

Peja: Nej, definitivt ingen Kenth Larsson inte. Se och lär!

Charles: Jag tänker på fjanten som ständigt uppmanar publiken att göra olika saker. Inte motsvarigheten till Kenth Larsson.

Peja: Håller med, är samma person som brukar köra djurgårdens matcher, mer nasal och gnällig röst är svår att hitta

Sv: Silly Season 2025-26
nittontolv: Har inte lyssnat på podden men säger nästan sig självt att Tomkins är intressant för Brynäs om man har råd med en målvakt i den prisklassen.

Svensson_62: Till och med från tv-soffan stör man sig på Globens speaker som tramsar genom arenans högtalare.

Svensson_62: Kul att han hittat nätet vilket är behövligt när Forsberg helt tappat målkänslan.

Lindström: Är på plats. Raymond klarar sig fint hittills.

Jonjo: Fullblodsproffsen ser ut och hantera pressen helt ok så här långt :)

Hur många kollar på SWE matchen nu?
Någon mera än jag som är vådligt trött på
Lucas Raymond egospel…

Huge: tror nog det kan finnas spelare klara eller nästan klara som varken media eller vi vet om, tänk bara dastous förra året som ingen hade koll på innan de hände

ME88x: Apropå negativt, man bara älskar svenska journalister (lite ironiskt) som Frida Nordstrand som ställer frågor till Nylander vid rinkside inför matchen. ”Känner du nån stress, press inför matchen nu, det är många som har höga förväntningar…”

Jag tror inte att vi hade hört en Amerikansk eller Tjeckisk journalist för den delen ställa såna frågor det sista dom gör inför match.
Det känns lite typiskt svenskt att vi bara måste plantera den negativa tanken och riktigt påtala för våra atleter oavsett sport om pressen annars har dom inte gjort sitt jobb som journalist.

Det är ju inte helt ovanligt att det är vid dessa tillfällen som svenska lag presterar som sämst där man får känslan av att rädslan att förlora tar över och blir större än viljan att vinna.

Jag hoppas att jag får fel och att vi får se nåt annat ikväll.

Svensson_62: Finns inte det i i Monitorn nu? Trodde det följde med den extremt dyra och nya kuben.

På plats i globens motsvarighet till sky bar. Har hunnit med att gratulera två gäng från Luleå.
Ice projection nu i globen. Vill ha i Monitorn.
Uppladdat:

500x0-img0359.jpeg

SaggeBoy: Samma tugg som Källgren vs Ludde. Lägg ner det negativa.

Synd att ersson inte startar.....

Gavve: Man undrar ju hur Sportnisse kan veta att det går segt, när han inte vet ett skit om hur långt Alcen har kommit i sina värvningsförsök och vilka som sannolikt redan är klara?

Peja: Man får nog göra skillnad på att det går segt för Alcén och att det går segt att kommunicera ut saker.

Vi har ju ingen aning om hur snabbt eller segt det går för Alcén och hur långt han kommit med lagbygget. Men det är ju inte så att arbetet med lagbygget börjar först när säsongen är klar. Däremot kan det kanske vara så att Alcén vill vänta på Järnkrok t.ex. och då kan inget kommuniceras ut förrän i mitten på juni (när utköpsperioden startar).

Tycker själv det går lite segt gällande nyförvärven (kommunikationen) men det är ju för att jag är så otålig och vill veta allt, helst i går!

Sportnisse: HAHAHA!

Sportnisse: Nja. Om det stämmer att Clara, Fjällby och Hägg är klara så har Alcén kommit väldigt långt med lagbygget.

Peja: Går segt för Alcen i sillyn måste man ju säga.

SuneMangs: Ja, nån vidare hög nivå på journalistiken är det inte!

nittontolv: Dom jobbar hårt på att driva trafik till sin sk*tsida märker jag. Personligen tycker jag att allt som skrivs på Hockeynews är rena retweets från Expressen eller Aftonbladet. Lite som när GD rapporterar från sillyn och hänvisar till samma tidningar.

MP & Hanson påstår att Brynäs är ute efter Tomkins och att Bäckström inte kommer spela enligt deras ”källor”

micke: hade vart en fin värvning 🤣

Jockster : Ja, Järnkrok borde bli kvar i NHL, men svårt att veta vilka signaler Brynäs har fått. Kanske är lösningen att Alcén värvar in en riktigt bra spelare som kan spela både center och ytterforward?

Esa Tikkanen, kom ihåg var ni läste det först...

« · 2883738 · »