1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737698 inlägg · 7967 ämnen
2884009 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Bob: skulle nog gissa på utlåning där faktiskt🤔

Tror man hellre fokusar på att ha egna juniorer som extra spelare och låter Lejon utvecklas i HA medans man cashar in när han blir draftad.

Sv: A proposito de nada
Mattson: ” Jag är inte förvånad att DIF tackade nej eftersom de redan har så många spelare för ”botten sex” i sin laguppställning, och det är ändå där jag ser Jonsson-Fjällby ta plats på SHL-nivå.” Andreas Hansson, Hockeynews.”

Diffet News är ju mer av karaktären supportersite än seriös hockeyjournalistik. Deras podd är ju en av de sämsta också inom området. Är det någon som har koll på vad Hanson gjort inom området för att kalla sig ”expert”?

Peja: Baserat på podden i GD tolkar jag det som att Lejon är en av 13? Svrcek, Sundqvist och Hillström nämnde han ju som 14 15 och 16.

Mattson: Den kommentaren är i klass med att Hinken tackade nej..

Farsang: Jag är också riktigt taggad på att få se honom spela. Tror det är en bra värvning.

SuneMangs: Sjukt bra två första femmor Djurgårn kommer ha.

Mattson: Att herr Hansson fortfarande har ett jobb som hockey-expert är det stora skämtet här. Jag tror inte AJF kommer göra en poäng per match, men en 25-35 poäng ska han nog klara av, förutsatt att han får spela L1 eller L2 samt PP.

”– Jag är inte förvånad att DIF tackade nej eftersom de redan har så många spelare för ”botten sex” i sin laguppställning, och det är ändå där jag ser Jonsson-Fjällby ta plats på SHL-nivå.” Andreas Hansson, Hockeynews.

Fjällby skulle mao. inte platsa på två femmor hos nykomlingen DIF.
(Hansson var alltså experten som menade att det fanns 50 spelare i Hockeyettan som var bättre än Bobby Trivigno.)

honken21: Reagerade också. Såg klart lurigare ut än vad han brukar göra där.

SuneMangs: Tycker det är riktigt smart..Vad man vill se det är att vi har spetsspelare på plats när säsongen börjar.Att värva spets när säsongen har startat är nära nog omöjligt åtminstone i November och framåt kanske möjligt i Augusti-September.Vi måste låta våra lovande juniorer få chansen tar de inte den kommer det finnas breddspelare att värva det brukar inte vara omöjligt.
Förövrigt tycker jag att Fjällby namnmässigt är en värvning Brynäs igenom historien sällan varit i närheten av att kunna ro iland såvida spelaren inte haft någon anknytning till Brynäs.
Fjällby hade en liten dip ponängmässigt förra säsongen annars tycker jag att han haft bra siffror i Ahl och även producerat lite i Nhl.Även bra plus minus statistik ja vet man ska inte titta förmycket på den statistiken men är den ständigt bra eller dåligt så är det ett tecken.
Därför är jag mycket mera positiv till en av Alcens värvningar än den andra.
Tror Fjällby blir en kanonvärvning.

Alcén snackar om 13 forwards + dett antal påläggskalvar dit Pettersson inte räknas, då han ses som mer redo än 07:orna, om jag tolkar intervjun rätt.

Larsson
Silfverberg
Rödin
Lindblom
Fjällby
Kopacka
Pettersson
Bobby
Ölund
Vesel
Scott

Då ska 2 till in utöver Scott, för det låter inte som att Lejon är tillräckligt etablerad för att räknas bland de 13. Det skulle också förklara intresset för en sån som Kristian Vesalainen. Man hade ju inte gråtit blod om Jesse Ylönen visar sig bli en av spelarna.

honken21: jag är 90% säker på att det är hägg som ska presenteras

honken21: Han myser ju påtagligt, någon form av räv har han bakom örat.

Mattson: Haha, ja, det lär väl ha varit sent nittiotal eller något...

Mattson: 50 år sedan typ…

2884009 · »