1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759784 inlägg · 7967 ämnen
« · 2973005 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
parks: Bäckis har dominerat en del i PP den här säsongen, tyvärr var det ett tag sen nu. I motsats till en del andra av er tänker jag inte kasta skit över en legendar som för kärleken till Brynäs gjort enorma ansträngningar för att överhuvudtaget kunna spela hockey igen. Alla kan se att han är inne i en formsvacka men det finns också något ovärdigt i att såga sönder Bäckis fullständigt på nätet. Man märker tydlig skillnad på fansen i arenans attityd gentemot spelarna och de som bara sitter och gnäller online.

Dallemas: det är inte hälsosamt att titta på dem.

Brynäs måste ha extremt mkt pengar som har råd att ha en sjunde back för 250000 kr/ mån...

Farsang: Jaha. Men vad är bra med det? Vill du inte vinna allt?

Nu slipper vi CHL i alla fall, det verkar ju inte alls kul om man skall tro kommentatorerna från alla hockeyorakel här.

xxx BIF xxx: Du förstår tyvärr varken vad jag eller Lemp menar om backsidan. Du förstår fortfarande inte att det handlar om mixen av spelartyper. Har försökt förklarat i basics men beklagar bara att jag inte har lyckats nå fram.

Nej, du behöver inte hålla med, men det hade varit trevligt om du hade förstått resonemanget. Jag ber om ursäkt att vi inte har lyckats förklara det på ett för dig begripligt sätt.

Sjukt hur stabila Frölunda är. 5 matcher mot oss och vi har egentligen bara haft chansen att vinna en gång, då blev det ändå 3-1 till Frölunda.

Helt ok. Vi slapp se en förlust och vi slipper tänka mer på CHL. Titta på vad trivigno gör i 6mot5, han drar ett avslut på mål, inget superläge, men det blir returer och kaos. Det är bättre än att stå och bolla gris hela jävla tiden. Jag vill se högre tempo och "kontrollerad" desperation i numerära överlägen.

Goa chips fick Stenberg i alla fall.

Skönt att KalleAnka är över, utdraget då julen redan har passerat. Vi spelade en hyfsad match ändå mot Frölunda.

Aja, vi är ute ur den här turneringen nu iallafall 💪🏼

Så där var skiten över!

Peja: fast 7 diskussionen du lade dig i i, handlade om ju om att Brynäs saknar backar som spelar i nhl.

Kanske du ska börja läsa vad som diskuteras innan du lägger dig i.

munkas: En matteuppgift. Hur mycket lösviktsgodis har man råd att köpa för 249 000 kronor?

När man behöver 2 mål i en period 3 med 0 att förlora inte ens målskillnad spelar roll, så känns det liiiiite dåligt att ens knappt få iväg skott mot mål

Treklövern1912: Frölunda kan spela av tredje perioden med skydden på och är ändå överlägsna…
Tack Alcen för denna ruskigt bleka mellanmjölksupplaga.
”Vi ser hela tiden över möjligheten att förstärka laget”…
Jo tjena.
Alcen sitter fortfarande paralyserad i ett hörn och dreglar över Bäckis påskrivna kontrakt.

lapad:
”Vi kör PP rund sargen”

Japp det är troligen backarna fel om man får tro vissa,
kunde ju förvisso sätta in forwards där istället om backarna inte håller,
men helst inte för då kan man ju inte enbart skylla på backarna.

xxx BIF xxx: Nja, du förstår ju överhuvudtaget inte vad jag menar. Eller tror du inte det finns spelskickliga backar som inte kräver NHL-löner? Eller förstår du inte att spelare kan vara olika spelartyper?

Vid flera av tillfällena som Brynäs har släppt in mål i 6mot5 har Hägg varit på isen och nu är Bertilsson på isen i spel 6mot5. Det säger allt och lite till om hur felaktig nischen på backsidan är.

Ticko :
Titta hur BIF försöker ta aig ut egen zon.
Alltid mes pucken under kontroll där det ofta består av att slå pucken i passningsfickan för att sen lägga in i banan på forward som kommer mdd fart.

PROBLEMET är att de tappar ofta pucken vid egen blå & då tappar de även egna spelare i.o.m att de är på väg ut i mittzonen.

Snygg diving av Frölunda spelaren där.

Hade det vart SHL hade dem fått en prick i registret🤣

Inte en enda målchans i 3e.

lapad: Jag håller med om att det har sett risigt ut senaste 10 matcherna, men sett över hela säsongen ligger man åtta i PP-statistiken. Det är långt ifrån bra, men det är heller ingen kris som i BP där man varit sämst i hela serien.

När PP har fungerat har det oftast varit med Bäckis, Kinnvall och Silfverberg på isen. Framförallt när man har hittat Silfverberg och Kinnvall på skott, i Kinnvalls fall helst med trafik framför.

Det som den formationen gjorde konsekvent bra var att etablera spelet i offensiv zon. Man var skickliga i etableringsfasen. Det uppställda spelet fungerade tyvärr inte senaste ~10 matcherna, men jag tror fortfarande att de tre på sina grundpositioner skulle ha störst möjlighet att vända på trenden, i kombination med en annan PP-formation där Norlinder, Andersson och Bellows utgör en triangel.

Som man gör idag, med Bäckis, Silfverberg allmänt förvirrade i PP, kommer ju inte att resultera i någonting bra över tid. De testar något annat, men ingen verkar ju veta vad de ska göra och heller inte riktigt tro på det.

Sen tror jag ett misstag som man har gjort är att PP#1 har matchats för hårt. Ibland har de varit trötta redan när de har kommit in på isen, och det är dömt att misslyckas.

bradberry: Mot ett lag där merparten av motståndarna ser ut att vara tolv år gamla är det vi som är naiva i varje situation…

hanelugn_112: Så blir det när man sviker gänget och spela JVM

Jockster : Kommer ju inte hända enligt Alcen för han vet att han är högst delaktig i skiten vi ser på isen!

Så jävla dåliga i 3:e… Helt stillastående, noll initiativ…

Klasskillnaden lyser tyvärr igenom…

hanelugn_112: Japp. Så sänker man honom med!

xxx BIF xxx:
Fyfan vilken tråkig comeback för Pettersson. Spelat med scott och Vesel...

Peja: mhä,oj då, funkade inte din symbolik hela vägen, ok, men ja du skriver mer på infall än på helheten.

Men du får tro att Brynäs kommer att värva backar som tackar nej till nhl-löner och väljer Brynäs istället för en billigare peng.

lapad:
Tror jag aldrig sett en back med sån fruktansvärt dålig balans som Kempny. Ser så sjukt stapplit ut för honom på isen.

Jockster : Nerförsbacken för VF har börjat eftersom de har bara oavgjort för dagen en medioker Brynäs

Peja: Men Peja, Bäckis femman i PP går i slowmotion. Det ser exakt lika ut varje gång, Bäckis till Kinvall, Kinvall till Silver som skjuter. Vad är det som er bra? Bäckis själv drar ner tempot med att hålla i pucken hur länge som helst

Forsberg 1978:
Dags att Gälla & snusgubbarna får sparken nu!

parks: 🤣

Peja: Du tycker ju Bäckis dominerar i pp.....

Danne66: Alla det obekväma ut i sina nya roller i den PP-uppställningen. Jag tycker fortfarande att Brynäs bästa PPn den här säsongen har varit med Silfverberg, Bäckis och Kinnvall på isen samtidigt.

Dallemas: det är ju så dpligt...hur svårt ska det vara att flytta pucken med fart...snabba pass men icke. Hela säsongen har det sett ut så.

Patetiskt, rent jävla patetiskt PP, hur i helvete är det möjligt som elitklubb att ha ett så här uselt PP? Skäms ta mig fan!

Tycker man kunde startat med Bellows lina i pp. Belöna dom som är heta.

BIF Kungen:
Oves PP vettu.

Allt enligt plan

BIF Kungen: #19 slår 2 obegripliga pass. Fan!

Man får ju fanimej psykbryt å kolla på Brynäs PP.

Jag tänker att om Kinnvall misslyckas med dragningen som sista man åtminstone 3/4 av gångerna kanske han skall ge fan i dem hela tiden…

Bengt Ramen: Är det botten-rekord i PP…

hanelugn_112: Vi kör PP rund sargen

hanelugn_112: Du måste vara rolig på fester

Peja:
Sopan i båset matchar silvers pp femma endå.. Vilket såll till coach

xxx BIF xxx: ” Idag brukar de flesta köpa både bord och stolar om de vill sitta och äta ergonomiskt.
Väldigt få som endast tittar på det ena men inte det andra.”

Ja, men om bordet går sönder måste man fortfarande köpa ett nytt bord. Man behöver inte köpa ett nytt bord och nya stolar.

Brynäs har inte ersatt backarna som man tappade med rätt spelartyper. Det borde vara uppenbart för alla. Brynäs själva har naturligtvis dragit samma slutsats och kommer göra allt för att värva andra spelartyper till nästa säsong.

hanelugn_112: Lasse Falk…den party-killen🍾

Peja: Hans största merit är att han tjafsade med Larsson när han spelade i Bofors….

Treklövern1912: Åtta starkisar in borde han vara lite skojigare😅

« · 2973005 · »