1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750149 inlägg · 7967 ämnen
« · 96273 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Någon som ska på nåra träningsmatcher?
65 Selander: Har du varit på Mästar cupen förut ?
Tänkte nämligen åka dit så jag skulle vilja höra hur det är där.
Om du har vart där förut kan du väl berätta lite om hur det är där `?

Tack på förhand

Sv: Är detta ett guldlag?
lucky luke: Håller med totalt, 4 femmor ska vi ha.
Lätt att bli pessimistisk i förtid, bättre att vänta och se hur säsongen uttalra sej innan man dömer ut vårat Brynäs.

Take Care

Aftonbladet rankar alla fans!
Aftonbladet har rankat fansen i Sverige, alla kategorier.Se länktips!

Fråga gärna mig saker!
Fråga gärna mig saker som gäller Brynäs IF och övrig hockey!!

Tor Sammanfattar dagens diskussion
Jag är mycket förvånad att Brynäs styrelse verkar ha ett "hysfat" förtroende av er andra här på forumet!
Är de bara jag som inte ängnar en ledig stund av tänka på vanstyret av våran FINA OCH TRADIONSFYLLDA KLUBB.
SOM HAR 12 SM-Guld på merit-listan??!!!!
Jamie Ram får börja som förste-målvakt om jag får tänka.
De är tveksamt om de blir några träningsmatch för min del?
Ingen match i Gävle!!??
SYND!!!!!!!!!!!!

Är mycket glada att meningsskiljakheterna med LetsGoPens löste sig!

Sv: Laguppställningen som jag tycker!
LetsGoPens: Man måste arbeta kollkektivt om man ska nå framgång tänk på de. Nåra hysfande nyförvärv förändrar inget lag!

Sv: Vem gör första målet?
Gavlerinken: Jag ska till med ett oprövat kort ja... Tror att Simon Östlund gör första målet ja...

Tor Karlström: För min del så har jag spikat Mästarcupen och sedan Lugano i Schweiz (Electro Oil Trophy Cup)
i år har dom sparkat ut Tysklagen och ersatt dom med ett gäng bättre.

Deltagande lag
Lugano
Frieburg
Brynäs
Djurgården
TPS Åbo

Sedan så skall jag plocka in någon match hemma också
troligtvis BIF-HV i Sala eftersom tjejen bor i Västerås (Tyvärr FBK:are) samt Brynäs-Södertälje (i kringelstan)

Fridens liljor på er

/Patrik Snart på Turné
Vojens
Mästarcupen
Lugano

Jag vill ha 4 femmor i år från start och inte melins feg-coachning, det är dags att även vi tror på vårt lag och våra kontrakterade spelare. Det gäller att ge och visa förtroende, då växer alla.
Som inför alla säsonger tror och hoppas jag naturligtvis på GULD - namn har aldrig gjort mål, däremot gör LAG mål. Låt alla spelare visa vad dom går för innan ni snackar om "allsvensk klass" osv. Våga tro på Brynäs i st f att bara nedvärdera, eller är det fråga om att skaffa en feg brasklapp för att kunna säga "vad var det jag sa!"
Jag drar till med en outsider som förste målgörare, nämligen "Vello" även om han själv inte ser sig som någon uttalad målskytt.

Janne säger jag...

För mig blir det Sala matchen och förmodligen Mästarcupen.
Träningsmatcherna är inte avslagna, brukar vara enda chansen att få se någon junior :o)
Kul att se nyförvärven är det också.

KentaK: Hmmm, avslagna och tråkiga.
Senaste gången jag såg en försäsongs match var typ 1995-1996.
Modo - Brynäs i Kempehallen, Davydov var ny då !
Trist var det iaf.
Tänkte åka ned nu med Brooklyn Tigers å se mästar cupen.
Men enligt din mening är det inte värt besväret/pengarna ?

Hade

Sv: Laguppställningen som jag tycker!
Tor Karlström: Anger och Veli-Pekka Laitinen lär juh knappast vara nöjda med att spela i 4:e femman , eller hur ?

Bright: Ove Molin säger jah !

Sv: Kan vi sluta fred?
Tor Karlström: Visst Tor !
Här har du kardan =)

gordo: "Tyvärr räcker inte forwardsmaterialet till att köra på fyra kedjor"
Varför gör det inte det ?
Fjärde femman ska juh mest avlasta de andra femmorna.
Så de pallar nog 5-6 minuter per match utan att de ska få katastrofala följder, det tror jag iaf.

Fjolårets båda final lag spelade med 4 femmor mestadels av säsongen.
Även om FBK och Modo har bättre spelare så tjänar man på att lira med 4:a femmor.
Åtminstonde i grundserien, då sliter man juh inte lika hårt på de bättre spelarna vilket resulterar i att de är mindre slitna i ett eventuellt slutspel.
Men det vet du nog redan.

Hade

P J Davydjoos: Laget har en blandning av gamla och unga ja.
Men frågan är hur bra nyförvärven är.
Spelar inte Anger/Veli-Pekka Laitinen/Miettinen på en ganska hög nivå kan säsongen lätt sluta med fiasko.
Skulle däremot alla lyckas till 100 % , jadå kan Brynäs gå så långt som till SM-Seminfinal , men inte längre.

Jag ska personligen sluta hacka på Tor Karlström, framöver skall jag härmed bara koncentrera mej på få till en givande discuss.

Din laguppställning ser väldans bra ut.

Skulle bara vilja sätta frågetecken för Pekkalas plats i första femman, skulle personligen vilja se han i 4:e femman istället för Johansson eller Andersson.
Kenneth Bergqvist skulle eventuellt kunna byta plats med Björne också.

Men vem står ?

LotharHsand:
Kan avslöja att försäsongsmatcherna oftast är tråkiga och avslagna tillställningar!!
Men det skulle verkligen vara intressant att se dom nya spelarna på is, i våra kära brynäströjor!!

Tor Karlström: Ville även säga att jag å LetsGoPens ska nog på Mästarcupen i aug. Det ska bli spännande och mycket intressant. Det är första gången jag kommer åka å se Brynäs på nå försäsongsmatcher så det längtar jag till...
Ska du också me dit å ska du nån annanstans me?

Sv: Årsmötet!
Tor Karlström: Hej Tor. Tänkte fråga dig, varför vi medlemmar ska stå där ute å skandera att styrelsen ska avgå?
Tänkt om man vill ha kvar den då? De kanske inte hade alla papper färdiga för förra mötet men de har de nog nu och jag tror inte det kommer att bli bättre om man sparkar styrelsen så här tätt inpå säsongen... Själv så tycker jag styrelsen gör ett ganska bra jobb- kanske inte den allra bästa i hockeySverige men den förjtänar knappast att sparkas...

Någon som ska på nåra träningsmatcher?
Jag har extrem stor hockey-abstinens!!!!
Någon som ska på nån träningsmatch senare i sommar med Brynäs som enapart?

Årsmötet!
Jag har blivit ständig medlem i klubben. Så jag tänker besöka Årsmötet på söndag kl.16.00 i Gavlerinkens Resturang. Min abition är att ställa vissa frågor till våran styrelse exempel gällande bokföringen osv. Finns de några andra här på forumet som håller med mig?
Så får ni gärna också besöka mötet och backa upp mig. Om ni inte är ständiga medlemar i klubben. Så kan ni stå utanför skandera AVGÅ STYRELSEN!

Jag ger min lott på Kyrö, skämt å sido så tror jag att det blir Soling alt Sjödda 4.54 in i första perioden.

I fjol så var ju Danielsson fruktansvärt bra på försäsongen jag hoppas nu för guds skull att han sparkar igång skyttet igen.

Sen så tänker jag på alla pessimister som skrev att Soling inte var något vidare, så till er så säger jag vänta och se några matcher innan man hänger ut någon spelare som kass, värdelös mm.

Visste ni förresten att Brynäs blev tvåa i en Inline turnering i Västerås, förlorade mot Hv i finalen.

/Patrik snart på turné i Brynäs vackra färger
-------------------------------------
Vojens
Mästarcupen
Lugano
ES 2002/2003

Laguppställningen som jag tycker!
Jamie Ram förste målvakt

Johan Asplund båsöppnare

Joakim Lundström utlånad till en allsvensk klubb

Första femman: Tommy Sjödin höger skytt,Henrik Petre vänster skytt och kedjan från höger: Jonas Soling,Jan"Janne"Larsson och Ove Molin.

andra femman: Pär Djoos höger skytt,Henrik Rehnberg vänster skytt och kedjan från höger: Kenneth Bergqvist,Roger Kyrö och Tony Mårtensson.

tredje femman: Adam Andersson höger skytt,Jussi Pekkala vänster skytt och kedjan från höger: Simon Östlund,Tommi Miettinen och Mikko Luovi

fjärde femman: Daniel Johansson höger skytt,Veli-Pekka Laitinen vänster skytt och kedjan från höger: Björn Danielsson,Daniel Wågström och Niklas Anger.

Jonas Floberg,Per Mårs och Kristoffer Jobs utlånade till en allsvensk klubb.

Bright: De blir Tony Mårtensson som gör första målet och får sitt stora genombrott kommande säsong.

Jag drar till med ett annat nyförvärv. Niklas Anger gör det första målet under försäsongen.

Vem gör första målet?
Hallå! Så här mellan sommarskurarna kan vi väl hitta på nåt skôj och helt simpelt tippa vem som gör säsongens allra första mål för Brynäs fram i augusti. Jag gissar på Tommi Miettinen!

Kan vi sluta fred?
Snälla alla hockeysnackare!
Jag vill sluta fred med dom som har regerat på mina inlägg.
De viktigaste med detta forum är att diskutera BRYNÄS IF !!!
Inget annat!

Hälsningar Tor!!!!

P J Davydjoos:
Tyvärr räcker inte forwardsmaterialet till att köra på fyra kedjor.
Då är frågan:
Formera det bästa man har på tre kedjor eller sprida ut det på fyra?

Danielsson tillsammans med Anger och Larsson känns väl lite tveksamt. Vad skall han tillföra där? Hellre Soling i så fall, med fart och fläkt...Eller en "etablerad" forward, det saknas åtminstone en sån i truppen...

Berka-Wågen-Östlund är en allsvensk kedja och inte en kedja man fightas om SM-guld med...

Mellansäsong...PJ...mellansäsong...eller typ kvarten som bäst...topp åtta i Sverige... Yippie...

Inte bara en hockeyspelare...
Nu har vi inte bara värvat en hockeyspelare också utan en snygging med.

Se länktips (Aftonbladet)

Är detta ett guldlag?
Få se hur Esko formerar laget, men jag tycker att vi har ett lovande lag, med unga friska inslag, blandat med det gamla gardet.

Tänkte det skulle vara roligare om debatten handlade lite mer om något som har lite mer med Brynäs att göra. Börjar bli mäkta trött på både Tor Karlström och hans motkritiker, lös det privat, och diskutera Brynäs här istället för utropstecken osv.

Så, här har jag ett litet förslag på hur femmorna skulle kunna formeras.

1:a femman
----------
Ove Molin Tommi Miettinen Jonas Soling
Tommy Sjödin Jussi Pekkala

2:a femman
----------
Niklas Anger Jan Larsson Björn Danielsson
Pär Djoos Henrik Rehnberg

3:e femman
----------
Mikko Luovi Roger Kyrö Tony Mårtensson
Veli-Pekka Laitinen Henrik Petre

4:e femman
----------
Kenneth Bergqvist Daniel Wågström Simon Östlund
Daniel Johansson Adam Andersson

Jag tyckte att dessa forwardskonstellationer verkade intressanta, jag har dock svårare att formera backparen, någon som har några bättre idéer?

Är detta ett guld-/topp-/mellan-/bottenlag i vinterns Elitseriespel?

Sv: Mer seriös debatt tack
Tor Karlström: Det där kan se från olika vinklar.
Sandlin hade massa fina år i Brynäs, men frågan är om en saga nån gång måste få ett slut ?
Svaret är ja tycker jag.
Titta bara på vilka resultat han gjort efter Brynäs sejouren, iof har han haft dåliga lag i svåra tider.
Men det är bara att inse att tiden kommit ikapp hans kunnande.
Det är vad jag tycker iaf!

Sv: Jag längtar!!
LotharHsand: Målvakternas kamp skall bli mycket intressant att följa.
Frågan är om Asplund kan ta steget upp och bli den förste målis vi så länge drömt om. (Närmare bestämt sen "Honken" stack till NHL)
Men den som lever får se.

Sv: Fick 2 inlägg borttagna!
KentaK: *LoL*
Skulle inte förvåna mej, men jag har fått reda på att det var en "Över" moderator som tog bort tråden, inte nån moderator här på discussen, och Tors morsa var det nog inte heller ;) ?
Eller vem vet, hon kanske hade ett finger med i spelet ändå ?
Hähä

Sv: Sluta bråka tack!
Tor Karlström: Återigen börjat bråka ?
Vad jag vet är detta första gången.
Visst, det är orelevant egentligen, men man kan inte låta bli att irritera sej på det !
I detta inlägg skriver du som folk juh =)
Fortsätt med det !
Att du skulle kunna mer om hocjey än men kan man juh bara skratta åt !

Hade

BJ: Hittade det med en gång, med din hjälp förstås !
Thanks !

Tor Karlström: Rätt å Rätt... Det var rätt å sparka han från att vara huvudtränare -96 men jag tyckte det var mycket dåligt av föreningen att kicka han från Brynäs If (föreningen)... Han var ju bra på att leda juniorlaget så jag förstod aldrig varför han fick kicken därifrån... Men ledningen i Brynäs har det alltid stormat kring, inte bara ledningen utan hela föreningen, tyvärr...

Men vad ska man göra- ledningen hade fattat ett beslut om att kicka han å man kan inte göra så mycket åt det utan än att gräma sig över våran lite "konstiga" ledning...

Men att gå ut att säga här på GD att ledningen inte har nåt Brynäshjärta och att de ska avgå, de vet inte nånting de...
Därför att alla som sitter där vill Brynäs bästa men sen så är det många starka viljor som är svårt att samarbeta ibland, därför blir det så här... Men i det stora hela så funkar våran ledning, kanske inte helt prickfritt men den gör ett bra jobb, anser jag.

LotharHsand: Tja tycker du att de var rätt att sparka Tommy Sandlin från klubben?

KentaK: Jag håller med KentaK ja.. Sätt Mårten på yttern så kommer vi nog få se mycke mer av han både i poängligan och + ligan... Vi såg ju bara när Mårten spelade med Soling å Harder förra säsongen, att det blev mycke mer spel, rörlighet å poäng från hans sida + när han spelade med Björne: De har ett mycke bra samarbete när det går ruskigt bra för dem...

Sv: Jag längtar!!
Tor Karlström: Min Käre Tor. Jag tror alla Hockeyfans i Sverige längtar till nedsläpp den 24/9 och då får vi se det ända riktiga "derbyt" som spelas i år, den mellan Bif-Lif.

Det ska bli mycket intressant säsong det här, nu får vi se hur de nya spelarna i Bif , hur de är i våran miljö och det.
Sen så ska det även bli spännande att följa våra 2 målvakter-Aspen å Ramen- hur de håller måttet som och om de kan vara en topp 6 målvakt (nån av dem)....

LetsGoPens:
Jag har fan också fått några inlägg borttagna tror jag, käre Tor Karlström kanske inte klarade av kritik, och bad mamma om att hacka bort dom.. =)

Tor Karlström:
För att svara seriöst på ett av dina inlägg för en gångs skull, Tony Mårtensson har jag också hoppats på länge.. Men faktum är att Tony aldrig kommer bli nåt bättre än vad han är om vi envisas med att låta han spela center.. Han är helt enkelt för dålig defensivt, ge han en fri roll som högerforward, de e då han e farlig!!

Tor Karlström och ditt rocka fett niclas vet vad han pratar om han är en stor spelare

Tor Karlström: Du måste vara absolut den siste som skall bedömma andras seriositet ...

Sv: Sluta bråka tack!
Tor Karlström: Återigen?

Jag längtar!!
jag längtar till nedsläpp 24 September!!!!!!!!
så långt borta!!!!!!!!!!!!!

Målvaktsbesättningen
Jag ska första säga att jag inte sätt Jamie Ram spela.
Så jag kommer i min bedöming gå på dels "känsla" och de fakta som finns tillgänligt.
Jamie Ram född 1971,vikt 80 kilo,längd 180 cm och klubbfattning vänster. Spelande i finska Jokerit förra säsongen.
Räddningsprocenten var 93,6 % . Gjorde enligt rappoter en starkt grundserie med Jokerit men blev sen i slutspelet utkonkurrerad av de finska superlöftet Kari Lethonen som ledde klubben till Guld.
Ram var också Kanadas tredje målvakt i senaste VM-tuneringen i Sverige.
Har spelat en NHL match med New York Rangers.
Jag tror att de kan både vara en flipp eller flopp känner mig mycket osäker.

När de gäller dom övriga målvakterna så åter kommer jag.

Mer seriös debatt tack
Tja alla Brynäsare som skriver på hockeysnack!
Jag tycker att en riktigt seriös debatt saknas här.
De känns som de är bara några stycken som försöker väcka debatt och de saknas mothugg som jag gillar.
När de gäller interjuv med forwarden Niclas Anger 25 år från AIK så blev jag postivt överaskad av herr Angers svar!
De blir perfekt som en konkurrent till de gamla gardet.
Tony Mårtensson så har jag hoppats länge nog på de där stora genombrottet för hans del. De gäller att visa att du ROCKAR FETT FETT NU!!

Sluta bråka tack!
Singnaturerna BJ och LetsGoPens har åter ingen börjat bråka om att jag använder för många utropstecken,frågetecken och punkter i mina texter!
Detta handlande är fruktansvärt barnsligt och totalt irevlevant när de gäller ett forum om vår klubb i våra hjärtan Brynäs IF.
Är de kanske så att ni att dom två lider av bristande kunskaper i sporten ishockey?
Anledlingen att jag tar upp detta är för att de har hänt för ofta!

Anger
Gillar helt klart Angers inställning! Läs intervju på www.brynas.se

"Du hade inga planer på att stanna i AIK?
– Nej. Jag vet om min kapacitet och den ligger långt över Allsvenskan. Jag ska fortfarande bli bättre och vill kunna satsa på landslaget och kanske även spel i NHL."

« · 96273 · »