1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750149 inlägg · 7967 ämnen
« · 96603 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mike Richer till Edmonton ?
Nike89: Tveksamt om han kan det men han lär inte ge upp utan en kamp iaf.
Sen tror jag inte Rangers kommer ha två så orutinerade målvakter utan skaffar en mer rutinerad förste alt andra målvakt.

Sv: NHL är de nåt att bry sig om?
Tor Karlström: Jag tycker det är intressant att se hur det går för gammla brynäsare i NHL och till skillnad mot dig så tycker jag det är roligt när det går bra för dom.
Jag tycker på nått sätt att det hör hemma här i GB också.

Fortsättning på NHL-snacket
NHL är handlar bara om pengar. De är dom klubbar som har mest pengar som överlever och vinner. De finns bara några stykten klubbar kvar i Canada där hockey har i sitt moderland.NHL förstör ishockey bara!

SLUT SNACKAT OM NHL TJAVSET!

NHL är de nåt att bry sig om?
Att Johan"Honken"Holmqvist kan vara aktuell för en fast plats i New York Rangers A-lag är ganska ontressant för oss Brynäsare. De är föresten till våran nackdel för de minskar chanserna att han spelar i Brynäs i framtiden!
Jag tycker att vi ska bojkotta NHL,landslaget och allt om hockey som inte har med Brynäs att göra.
Om man vill diskutera NHL mot all förmodan så kan man göra på NHL-gästboken.

Brynäs IF ROCKAR ROCKAR FETT FETT!!!!!

Lysekil:Nja...Kan Honken verkligen peta superlöftet Daniel Blackburn?

Tor Karlström: Det är INTE någon falsk fakta titta på länken så ser du att det kommer från Rangers egen hemsida, och att Honken skulle få spela var bara en förhoppning.

Mvh Lysekil

Lysekil: Tommy Salo spelar i Edmonton och han byter inte Edmonton bort mot Mike Richter. Salo är nästan bättre än Ritcher och dessutom yngre. Så snälla sluta sprida falska ryckten som är osannolika!
Johan Holmqvist de blir bänken,farmalaget eller ett byte med någon annan klubb.

Mike Richer till Edmonton ?
Hoppas att Honken får chansen i Rangers hela säsongen nu. Se länktips

Vi har ett problem!
De är många på forumet som har skrivit om att Brynäsfansen på matcherna skriker för lite och sjunger lågt. Vi måste ta vårat ansvar att ändra på denna ytterst pinsam detalj. Men hur?
Jag tror att de finns för få riktiga fanatiker som ger allt på matcherna. Vi måste lära oss av fotbollen och i synerhet Hammarbys fans som får Söderstadion att gunga var i match.

Sv: Lovande visioner
Bright: Vilken tidning har du läst egentligen ?
I GD stod det väl inget sånt iaf ?

Take Care

Sv: Aftonbladet rankar alla fans!
65 Selander: Det är så att jag tänkte gå med i "Brooklyn Tigers" .
Och min fråga till dej broder lyder som följer : Hur bär man sej åt ?
Har skickat in ansökan om att få papper så man kan bli medlem hem, men får det inte !

Hoppas på hjälp !

Ett fel!
Jag skrev fel de ska vara eventuell!!!!!!

Ursäkta mig!!!!!!!

Sv: Krönika
Gavlerinken: Hur faan kan man va tyst när Brynäs spelar ?
Om man är fan vill säga, brukar själv se Brynäs matcher i Kempehallen och Timrå isstadion , och då skrålar jag som faan =)
Skämt åsido men man gör juh sitt bästa för att klacken skall gå bra !
Men nu är det aldrig drag eller ?
Finns det inte tillräckligt många ungdomar som är riktiga fans ?

Take Care

Jag var otydlig
När jag skrev om en evntuell ombyggnad av Gavlerinken så tänker jag mig att den ska finansieras av kommunen och sponsorer.
Inga pengar ska tas från Brynäs egna kassa!
De kommer inte bli nåt skrytbygge på Alderholmen inom en tioårs period. Tror jag!

LotharHsand: Vad baseras rankingen på då ?
Är det på hur bra klack man har på hemmamatcherna , eller är det andra grejer ?
Jag förmodar att det är mest baserat på klacken !
Och Brynäs hemma klack suger juh dessvärre, så därför inte så konstigt att ranking platsen var så svag.

Årsmöte för fansen skulle var hur njut som helst juh =)

Hade bra mannen !

Förväntningar och förhoppningar
De är skillnad på förväntningar och förhoppningar. Förväntningar så tror man att de ska gå bra. Man tar de nästa förgivet att de blir en stor framgång. Förhoppningar du tror man inte på någon framgång. Man hoppas de är inte samma sak som förväntningar. Mina förhoppningar inför säsongen 2002/2003 är att Brynäs håller sig kvar i Elitserien. Om man går till slutspel så blir jag mycket överaskad och glad.
Så alla Brynäsare sänkt ribban vi måste kämpa för att överleva!

Sv: Är detta ett guldlag?
Natten: Okey, men hur bra är han egentligen ?
Har du sett han spela `?

28 September mot Djurgården
Jag tycker att dom som kallar sig Brynäsare in i själen ska åka ner till Gävle och gå på matchen Brynäs IF mot Djurgårdens IF lördagen den 28 September 15.00
De skulle bli ett sånt drag på ståpltas om ni kan massa er hit!!

Snälla!!!!

Hälsningar Tor Karlström!

gordo: Håller med dig gordo!!!!!!!!!
2,5 miljoner back!
Då ska man INTE SATSA!!!!!!!! Om man ska satsa så ÄR de på junior och ungdomsidan!!
Jag kan tänka mig att man bygger om Gavlerinen till 7500 personer max. Då ska man ha ståplats på båda kortsidorna!!!
Obs HELA kortsidorna istället för en liten bit som idag. Sen ska man bygga en ny träningshall för Brynäs ungdomar som ska sammanlänka A-hallen och B-hallen. Sen ska Tommy Sandlin bli sportchef.

Bright:
Vilka lovande (offensiva, framåtsträvande visioner för de närmaste, livsviktiga åren) uttalanden tänker du på, Bright?

Lovande visioner
Har läst dagens artiklar kring årsmötet igår och tycker de låter lovande de uttalanden som Håkan Berg gör kring klubbens framtid. Det är jättebra om offensiva, framåtsträvande visioner finns för de närmaste, livsviktiga åren. Dessutom verkar styrelsens inval av Widorson och Johansson intressanta. Det ser ut att vara två bra tillskott i ledningen, med genuina Brynäs-hjärtan.

LYCK nybliven ledamot i Brynäs
Vill bara gratulera "Lyck" till nybliven ledamot i Brynäs!

Se vidare under länktips

LotharHsand: Dert finns en officiell supporterklubb "Brooklyn Tigers" och dom har nyligen haft årsmöte, sedan så finns det en till supportklubb som heter Brynäs Supporterklubb Väst (BSKV) som också har haft årsmöte

LotharHsand: det blev nå fel-jag fortsätter.

Kyrö å Louvi förra säsongen å får både Jonas å Roger vara skadefria så tror jag att det blir en bra kedja iår igen.

Molin å Larsson hittar varann utan å innan å där så låtar man antingen "målsprutan" Björne elle teknigen Tony spela med dem.

Anger är en bra två¨vägsspelare å där så får han Mietinen som center som är snabb på rören å smart å till dem så får de antingen Tony eller Björne.

Det blir väl en 4:e kedja men de har potensial att bli en mycket viktig kedja tror jag. Östlund är en lovande spelare, samma sak med Berka.....

Tack för mig//Lothar

LetsGoPens:
Problemet är inte att fylla hallen, problemet är att alla sitter eller står och är tysta. Antingen är det en generationsfråga eller så är alla Gävlebor tysta ung som gammal.
För en 5-6 år sen var det iallafalll livat mot Leksand, och ännu några år tillbaks så var det drag mot AIK o Djurgården...

Ford Prefect: Det är lätt i att spkulera hur kedjeformationerna ska se ut men sen så kanske det bli helt annat- för nu har vi ju en ny tränare å han kommer testa olika formationer.
Men här ska jag försöka sätta ihop mina 4:a kedjeformationer som jag tycker skulle se bra ut (obs: tar ej med backparen, där så kan vem som helt spela med vem)

Mårtensson/Danielsson - Larsson - Molin

Soling - Kyrö - Louvi

Anger - Mietinen - Danielsson/Mårtensson

Bergqvist - Wågström - Östlund

Analys: Tyckte att Soling spelade bra tillsammans med Kyrö¨å

6 Lundström: Jag har läst denna lista som Sportbladet har gjort- "Sportbladet är ju som bekant Sveriges bästa tidning gällande sport". Som jag tycker så är de 5 första lagen (Dif-Fotboll, Lif-Hockey, Aik-Fotboll, Ifk Gbg-Fotboll och Haif-Fotboll) helt rätt bedömt av dessa herrar. Jag letade å letade vart Brynäs var å först på42:a plats så ligger vi-det är mycke dåligt!
Har vi i Brynäs inte så bra fans som Leksand m.fl å hur har det blivit så?

Jag tycker vi som hejar på Brynäs försöker göra allt i våran makt för att få vårat kära lag på iallafall topp 20 plats...

Sen så läste jag i Sundsvall tidning idag att Timrås fans har ett årsmöte (alltså fansen!)- varför har vi inte det för? Det bode kunna gå och ordna med alla fans som är sugna på att gå och bjuda in nån i Brynäs styrelse m.fl...
Vad tycker ni?

Hane//Lothar

Natten: Jag går på din linje här, sprid ut kunnandet och rutinen och blanda kedjorna hejvilt. Sen kan man alltid gå ner på tre. Tänker mig följande:

Soling - Miettinen - Mårtensson
Mårtensson och Soling spelade väldigt bra ihop med Harder mot slutet av förra säsongen. Låt dem fortsätta ihop med Miettinen som center.

Luovi - Kyrö - Bergqvist
Jag tjatade om den kedjan hela förra säsongen och jag står fast vid att Bergqvist kan slå igenom om han får spela med dessa två där han oftast gör bra ifrån sig.

Anger - Larsson - Östlund
Larsson får stå för rutinen och växa med ansvaret, Östlund får lotsas in.

Danielsson - Wågström - Molin
Smurfkedja. :)`

Backar:

Djoos - Petré
Sjödin - Pekkala
Johansson - Laitinen
Rehnberg - Andersson

En högerskytt och en vänsterskytt i varje backpar. Blandning av offensiv och defensiv, agressivitet och kyla.

Jag vet inte, men det är ett förslag bara. Jag vill se att man mixar ordentligt, istället för att som Melin gärna gjorde, sätter de bästa i första och de sämsta i tredje.

LetsGoPens: Ja b l a och ge han bra omgivning så han får en ärlig chans att visa vad han går för annars får han väll byta plats med Mårtensson eller Bergqvist.

Tor Karlström: Hej Tor !
Styrelsen kan få en chans till, men om inte bättring ses under denna säsong, jadå kan de tacka för sej tycker jag.
Räknar också med att Brynäs får det tungt i år :-/ (Hoppas innerligt att jag har fel).
Att målvakterna har den viktigaste rollen kan ingen ha undgått de senaste 2 åren.
Speciellt i playoff där våra målvkater sviktat rejält.
Men nu måste alla vara på topp om det ska bli slutspel i huvutaget.

Angående fansen så har jag aldrig begripit varför det´ska vara så dött i Gavlerinken.
Gävle är en stor stad, så varför så stora problem att fylla ut hallen `?

Forza Bif

Natten: Försökte du jämna ut femmorna så att kvaliten skulle vara ungefär lika jämn på alla femmor eller ?
Tänkte främst på Östlund i andra femman.

Sv: Tyvärr!
Tor Karlström: Det var juh synd, om du går på alla Brynäs hemma matcher resten av ditt liv , då borde du få nåt slags hederspris.

Go Bif

KentaK: Jag ber så djupt om ursäkt, helvete asså, vilket dåligt minne jag börjar få, kommer inte ens ihåg det.
Den där axel skadan hämmade juh han hela säsongen.
Vet du om han blitt kvitt den helt nu ?

Intressant synvinkel på hur FBK spelar, om man uttrycker det så som du gör, jadå går FBK helt klart på hårt arbete.
Men kom inte å säg att lagen som möter FBK inte gör det också.

Hehe, det är alltid kul att sticka ut hakan.
Brasilien Vs Kahn , du har alldeles rätt.
Men om jag var du skulle jag inte vara så säker på att Brassarna vinner den kampen.
Med rätt tur kan allt hända.
Tur slår allt.

Tippade själv 2-1 till brassarna direkt efter semi finalerna.
Men nu tror jag på 1-1 och sen vinner Tyskarna på straffar.

Klose, Roberto Carlos och Ronaldinho - ska bevaka dem noga på TV-rutan ;)
Inte långt tid kvar nu !

Go Bif

Ett fel!
Jag har råkat skriva bokstäverna NG i texten de blev fel.
Dom har inget med texten att göra!

Krönika
Jag ska börja med att säga att efter ett visst övervägande så ska jag ge styrelsen en chans denna säsong 2002/2003. Men om inte dom inte fixar detta så ska jag med alla medel försöka få ledning bytt. När de gäller truppen så tror jag att de blir platserna 6-10 som Brynäs får satsa på. Allt annat än en tionde plats är ett FIASKO och bättre än en sjätte plats är en stor framgång för laget.
Om Brynäs väl går till slutspel så kan vi stå ut i 7 matcher i en kvartsfinal men förlorrar till slut. Nyckel till detta är att tränaren Esko Nokilainen har fingertopskänsla, att antingen så blir Jamie Ram en stor positiv överaskning eller att Johan Asplund äntligen blir en värdig arvtagare till fantomen Johan"Honken"Holmqvist,Ove Molin håller sig skadefri och alla andra håller sig fria skador. Sen ska våra nyförvärv lyckas och övriga laget få en nytändning.

När de gäller oss fans så är en rejäll uppryckning dags att kräva!
Mer sång på matcherna är ett måste!
NG
OBS HOPPAS ATT LEDNINGEN HAR ORDNING PÅ KULORNA!!!

Trevlig sommar hälsar Tor Karlström

Så här kanske...

Anger - Larsson - Soling

Molin- Miettinen- Östlund

Luovi - Kyrö - Bergqvist

Danielsson - Wågström - Mårtensson

Eller jag vet inte det var svårare än jag trodde det här.

Tyvärr!
Jag har tyvärr fått förhinder att med verka på årsmötet i morgon. På grund av orsaker som jag ej kan avslöja dessvärre. Men jag lovar på heder och samvete att jag ska gå på alla Brynäs hemmamatcher resten av mitt liv och alla årsmötet för utom detta.

LetsGoPens:
Ove Molin var mestadels i korridoren mellan isen och omklädningsrummet hela jävla tiden, med småskada på småskada!
Ifrågasätta Kung Oves kvalitéer så här i Brynäs gästbok, SKÄMS!! =)

Ja håller med Gordo om att FBK går mest på hårt arbete!
Visst dom spelade den roligaste hockeyn ifjol, men deras system går ju ut på att pressa enormt högt för att få motståndarna till lätta misstag, och enbart trycka ner motståndarna!
Så man skulle kunna säga att det hårda arbetet lämnat utrymme åt finliret!

Men, Tyskland kommer aldrig att vinna VM-guld med det laget dom ställer upp med imorron! Ja e lessen!!
Spelare som Scholl, Deisler och nu också Ballack kommer att saknas enormt när det gäller att få igång nåt offensivt, jag tror personligen att det kommer bli dom brasilianska R:en mot Oliver Kahn!!
Klose, Roberto Carlos och Ronaldinho kommer målskyttarna heta när klockan står på 90 minuter!!

gordo: Min bedömning är att vi nästan kan få ihop 3 bra femmor.
Men felet är att de 3 femmorna bara är bra på pappret, vart var Ove Molin i slutspelet ifjol tex, jag menar , skit samma vad vi har på pappret.
Inled säsongen med 4 femmor och visar det sej att 4:e femman inte pallar att lira , jadå är det inte mycket mer att göra än att gå runt på 3.
Man måste juh prioritera att nå sluspel, bättre att nå slutspel med ett slitet lag än att missa slutspel med ett hyfsat piggt lag.

Du har så rätt angående FBK förra säsongen, personligen anser jag att de är ännu bättre i år.
Varken Brynäs eller nåt annat lag kommer ha en chans.

I final serien 99 tyckte jag Modo stod för finessen.
Modo jobbade visserligen hårt också, men dom hade juh pucken mest ock lekte stundtal, även om själva spelet var ineffektivt.
Dom pressade juh ner Brynäs i egen zon totalt många gånger.
Men Djoos och de andra backarna spelade rutinerat , ställde upp i en box och avaktade, på det sättet fick Modo inte så många klara chanser utan dom fick cirkla omkring i hörnen.

Brynäs tog till vara på de få chanser de fick, och se vad det räckte till =)
Honken i all ära men utan Bisset hade det inte blivit något guld.

Du kan inte mena att FBK bara går på hårt arbete ?
Jag menar de var juh det roligaste laget förra året, visst de kämpar som faan, med de spelar en rolig hockey med.
Ska nån kunna slå FBK blir det till att lira som Brynäs 99.
En bastant försvarsmur + en riktigt bra målvakt, och sen några forwards som blir glödheta i playoff.
Snipers som kan sätta de få chanser som FBK bjuder.

Men jag slår ändå fast vid att det är FBK som står för finess och dess motståndare som står för kämpa och gris hockey.
Kontringar kan vara snyggt , men resten av matchen handlar juh då om gris hockey och kämpa takter.

Slutligen så tror jag att Tyskland tar VM-Guld

Trots att Scholl, Deisler och Ballack tittar på.
Ett mittfält av världs klass i TV-Soffan.

Men Tyskarna har en bred trupp, plus världens bäste målvakt Oliver Kahn.
Så se upp Brasilien, imorgon smäller det

Väl mött Gordo - Skönt att få lite fart på den här slöa discussen

LetsGoPens:
Säg så här då:
Visst är det bra om man har spelarmaterial som både numerärt och kapacitetsmässigt tillåter att man kan matcha laget ekonomiskt (gå runt på fyra kedjor) för att hålla uppe formen och undvika skador.
Då kommer vi till frågan om hur bra numerär och kapacitet det finns i Brynäs trupp. Min bedömning är fortfarande att det bara går att få ihop två riktigt bra Elitseriefemmor, en skaplig och en som inte riktigt klarar av att hålla i spelet.
Om man då sprider ut de bra spelarna för att man av någon anledning "måste" köra på fyra kedjor (och tre backpar) så blir inte laget bättre för det.
Det som skiljde FBK från övriga lag förra året var att de hade fyra jämna kedjor och en målvakt som spikade igen. Inget lag orkade stå emot fyra kedjor i tre perioder. I de matcher FBK inte gick på alla cylindrar tändes laget när det gick ner på tre femmor.
Vilket lag kan matcha FBK:s bredd den här säsongen?
Inte Brynäs i alla fall...

Då är det bättre att fråga sig vilket spel som neutraliserar FBK:s hårt arbetande (närmast tyskt disciplinerat) spelsynsätt?
Och det är väl egentligen ganska enkelt. Samma förhållanden var det ju i finalserien mot Modo 1999. Dvs finess av Brynäs och hårt arbete av Modo...
Dvs låt de jaga efter pucken, tempoväxla neråt, håll pucken inom laget, låt motståndarna trötta ut sig, tempoväxla uppåt och blixtra till med högkvalitativa avslut... (samba Brasil, eller om man föredrar det: Klapp-klapp sambahockey a la Brynäs)
Brasilien-Tyskland (finess mot hårt arbete), vem vinner?
Utmanare?-FBK (? mot hårt arbete), vem vinner?

Sv: Vem gör första målet?
Tror allt att jag tror på Anger jag. Drygt elva minuter in i första... närmare bestämt 11,06!

Sv: Tor Sammanfattar dagens diskussion
la: Det vet alla redan.
Men hur var det med att Tony Mårtensson skulle vara klar för NHL ?

förluster
mattis pettersson klubb ej klar
mike harder klubb ej klar
Tom bisett klubb ej klar
c olsson Leksand
Daniel Rudslätt Djurgården
jens östling klubb ej klar
m Eriksson Rögle

Någon som vill starta ny hockeysida?
Hejsan!

Är det någon som har lust att starta en ny hockeysida som ska bli ledande inom Svenska Elitserien. Om ni är intresserade kontakta mig på mailen [email protected]

Uppge gärna:

Namn:
Bor:
Favoritlag:
Ålder:
Samt en presentation om dig själv!
M v h Hockey Älskaren

la: Jaha, vart har du fått det ryktet ifrån ?
`Vad jag vet är han inte ens draftad.(Kan ha fel)
Ska bli mycket intressant att höra vad du har för mer info.

rykte
vad jag har hört så skulle tony mårtensson var klar för nhl

Hugin: Det är väl inte bara styrelsens fel att Brynäs går dåligt ?

Tor Karlström:

jag kan bara ge dig rätt vad avser förtroendet för styrelsen. Dålig styrelse - dåligt lag. Bra styrelse - bra lag. Brynäs har de senaste åren åkt ur med 0-4 i kvarten - talar sitt tydliga språk väl??

Sv: Klart att vi ska ha fyra femmor!
6 Lundström: Ser helt klart intressant ut.
Bergqvist hoppas jag okcså mycket på, men tyvärr är det så att om han inte får till det i år , då kommer hans dagar i Brynäs dräkten vara över.
Det kan man nästan säkert säga.
Allt vi kan göra är att hoppas att grabben lyckas.

Go Bif

Klart att vi ska ha fyra femmor!
Så här tycker jag att forwardsuppställningen ska se ut:

1:a Molin-Larsson-Soling

2:a Anger-Miettinen-Luovi

3:e Bergqvist-Kyrö-Mårtensson

4:e Danielsson-Wågström-Östlund

Hoppas på att Bergqvist får massor med speltid, för jag tror att han får sitt stora genombrott denna säsong.

« · 96603 · »