1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750152 inlägg · 7967 ämnen
« · 96838 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Får man inte göra sin åsikt hörd?
TOMPA:

Jag håller med Tor självklart får man bara hålla på Brynäs.

Jag var tex nere i Milano och såg Milan-Juventus och självklart höll jag på Brynäs likaså när jag såg bandyfinalen. I Engelska ligan håller jag på Brynäs och tro det eller ej under fotbolls VM höll jag stenhårt på just det Brynäs och mig veterligen har dom fortfarande inte åkt ur.

FORZA BIF, Juventus GIF, SAIK, Watford!!

Sv: Lovande visioner
LetsGoPens:
Nej detta är 1a gången om detta iaf. Kom till sent än blöt firmafest men jag tror på mitt BIF i år.

Nike89: Självklart så ska man väl få hålla på andra lag än bara Brynäs. Jag har t ex ESK som favoriter inom fotbollen, men i och för sig så är det nästan bara Brynäs som gäller för min del. När det gäller åsikter så ska man väl kunna skriva om vad som helst egentligen bara det är seriöst menat tycker jag.

LotharHsand:Självklart ska man ju hålla på andra lag än bara Brynäs.Det är ju ganska klart att som supporter brukar man bara inte heja på bara i det här fallet Brynäs.

Själv håller jag på Carolina Arsenal Sundsvall Hockey Gif Sundsvall Alnö IF(Division 4 Medelpad) m,fl.

Det är bra för självkänslan att hålla på mer än ett lag,tycker jag i alla fall.

Bright: Kul att du håller med mig... Det är även intressant att du också hejar på Gefle If å Sandviken, de gör jag me...

De lag som jag heja rpå e:

Hockey: Brynäs (Bäst såklart), Pittsburgh

Fotboll: Arsenal , IFK GBG, Milan, Gefle och Brynäs ;)

Bandy ; Sandviken AIK

Jag tycker det är bra att man kan hålla på andra lag när inte hockeyn håller på, eller hur Tor ?

Bright: Det gläder mej att det finns nån med vett här !
Hejar själv på ;Real Madrid, Manchester United, Parma, Gefle, Brynäs (Div 3), Redbergslid, Alvik Stockholm, Pittsburgh !

Men vad har du för åsikt angående det här med att det startas alldeles för mycket nya trådar här på forumet ?

[Lesky]

LotharHsand: Får jag lägga mej i ditt meningsutbyte med Tor Karlström och komma med min åsikt så är den glasklar: självklart får du hålla på vilka lag och klubbar du vill - i övriga sporter än hockey. För där hoppas vi förstås att du, som vi alla andra, är en genuin och osviklig Brynäsare. Själv kan jag väl bara för skojs skull få nämna vilka klubbar jag håller hårt på i en del andra sporter, nämligen följande... Fotboll: Helsingborg, Gefle IF, Åtvidaberg, Real Madrid, Roma, Ajax och Queens PR ( + en liten tumme för Brynäs, förstås.) Bandy: Sandviken. Handboll: Drott. Volleyboll: Sollentuna VK. Basket: Alvik och Ockelbo.

LotharHsand: Precis , samma sak har hänt för mej !

Tor Karlström: Vad har resten av forumet att göra med våra mail ?
Vadå bara snacka om Brynäs ?
Allt sportsnack är tillåtet här , bara de flesta på de respektive forumen är med på det.

Och för guds skull sluta starta nya trådar hela tiden.
Du förstör discussen.

Till alla: Tor skrev/undrade "hejar du på mer lag än Brynäs, det är inte bra, man måste bestämma sig för vilket lag som rular".

Mitt svar på de, käre Tor är att jag inte är en så fanatisk fan som du som bara tänker å skriver om Brynäs.
Utan jag hejar även på 4 olika fotbollslag, ett bandylag å ett innebandylag men för de så är jag ett stort Brynäsfan.
För jag är enbart inne på Brynäs hemsida, jag köper mest saker därifrån och följer dem mest.
Jag hejar ju på Arsenal å när dom vann "the dubble" i år så var det en magisk känlsa,Freddie Ljungberg var dominant hela året å jag hejar ju på Sabdviken Aik i Bandy å när dom man så var man nästan lika glad som när Brynäs vann -99.

Så för att inte vara en så fanatisk fan som du Tor, som bara bryr sig om Brynäs och inte om jobb, tjejer m.m så tycker jag att man kan heja på fler lag än bara ett. För om inte det laget vinner Guld så då har man fler lag som kan göra det.
Men att påpeka- jag är nog lika om inte mer fan till Bif än vad du är, jag vet inte- kanske-kanske inte men en sak är säker- så du vet så tycker jag inte om dig Tor för du iriterar både mig å andra här inne.

Angående den här tråden: Det här med att du sätter en massa trådar, ge upp med det. Starta en tråd å låt den bli utpratad om några veckor eller så, istället för att lägga upp nya hela tiden.
Står du inte för de trådar som du sätter upp eller? Du verkar sällan svara på dina trådar utan istället så skapar du en ny tråd till försvar- så våga svara på de trådar som du sätter upp å låt dem vara i några veckor här.

Skärpning.

PS: Jag kanske inte heller guds bästa barn men jag står för det jag skriver och säger det jag tycker.
Nu när både du å jag är stora Brynäsfan så tycker jag att vi ska sluta att skriva sånt här till varandra och ger varandra stöd och ser till att Brynäs vinner SM igen- men det här med att man hejar på andra lag än Brynäs i en annan sport-lägg ner det. Jag tycker att man kan göra det- det är inte bra å bli för mycket fans till ett lag- då det bli lidande i framtiden Ds:

Tor Karlström: Yes,du är ett störande moment.Inte p.g.a dina åsikter men allt caps lockande och utropstecken till miljoner gör att man hellre skiter i att läsa.Skippa allt sånt så funkar det bra.

Tor Karlström:Jo jag precis som många andra tycker om vad du skriver om Brynäs men det är det att du skapar nya trådar hela tiden...Precis som om du inte visste/kundé besvara..

Får man inte göra sin åsikt hörd?
LetsGoPens tycker att jag är ett störande element på forumet. Tycker någon annan de?
Att få göra sin åsikt hörd är en av demokratins hörnstenar.
Så jag kommer fortsätta med mitt skrivande. Jag tror att de finns minst någon som vill läsa om vad jag tycker om klubben.

Sv: Medlemskap
Tor Karlström: Snälla Tor , kan du sluta starta nya trådar hela tiden ?

Medlemskap
Att vara medlem i Brynäs IF då ska man vara stolt. Man får en fair-chans till att kunna förendrar saker. De ÄR en ära att vara medlem i klubben som har 12 SM-Guld!!
Dessutom så om man gillar laget tycker jag att man ska göra allt i sin makt för att stöta laget. Man att ge kritikt är ATT BRY SIG!
Så de är väldit så mycket att tänka över?
Töm era konton och ge pengarna till Brynäs IF!

Sv: Hockeysnack eller fotboll?
Frisco: Finns vissa personer som alltid ska trampa i klaveret ;)
Eller hur ?

Sv: Så här slutar grundserien?
6 Lundström: Din tabell var jäkligt logisk, men jag har doch ändrat litegrann i mitt tips.

Så här tror jag grundserien slutar:

1.Färjestad
2.HV71
3.Djurgården
4.Frölunda
5.Modo
6.Linköping
7.Södertälje
8.Brynäs
9.Malmö
10.Luleå
11.Leksand
12.Timrå

Lunkan: *LoL*
Brukar ni slå vad om pengar varje år ?

[Lesky]

Sv: Aftonbladet rankar alla fans!
Gavlerinken: Okey, vad får man ut av att vara medlem då ?
Stämmer det som står på sidan `?

MVH / Lesky

Varför denna ilska?
Varför blir ni så arga på mina inlägg?

Tors Krönika
Jag tror att säsongen 2002/2003 kan bli något av en ödes säsong för att ekonomin i klubben är inte den bästa som du flesta vet. 2,5 miljoner back förra säsongen är ruskiga siffor för ett fan som mig att höra. Så Janne Larsson & co se till att rädda föreningen nu med klapp-klapp spel!
När de gäller min inställning till Nationel hockey League så ska jag förklara mig.
Man kan inte åka ur NHL. Så hur kul rent sportsligt är de?
Dom europeiska klubbarna får nåra hundra tusen för en spelare som är av "Foppa-klass"!!!
Jag värna om Brynäs bästa i första hand så när en spelare sticker till nordamerika så blir jag väldit ledsen. Så jag vill för Brynäs bästa att han flyttar hem där med bums!
Så ni får gärna diskutera f.d Brynäsare men gör de helst inte på forumet. Ni kan skicka brev till varandra vi den funktion här på hockeysnack eller skriva på era egna gästböcker som alla användare har.
Jag försöker inte bestämma men vill helst att huvudforumet ska fokuserat på laget i våra hjärtan nämligen Brynäs IF.

Tor Karlström: Tor, om du hatar allt annat än Brynäs kan du väl hålla det för dej själv !
Först NHL och sen Brynäs IF fotboll.
Ignorera bara våra trådar om du stör dej så mycket på dem !

Tor Karlström: Vill bara väl??? För mig framstår du som nån som försöker vara en besserwisser mitt i sommarvärmen.

Hockeysnack eller fotboll?
Detta forum är till för fans till klubben Brynäs Ishockey Förening!!
Fotbollsklubben Brynäs har inget med hockey att göra förutom nammet. Klubbarna är två egna föreningar. Så Härnösands-grabbarna diskutera fotboll på nåt annat forum tack!
Jag vill bara väl.

Sv: NHL är de nåt att bry sig om?
LotharHsand: Såg det =)
1-1 i avslutningsmatchen , nära seger(Falu kvitterade i 85:e minuten)
Hoppas allvarligt på det jag med!
Skulle glädjas oerhört dom kunde gå upp till 2:an !

Hade

Bright: Jag tror att de kan gå både bra eller dåligt. Jag är mycket fundersam. Men hoppas på slutspel och där kan allt hända. Varför spela bra i serien när de är i playoff de gäller?!

KentaK: Ja du, heder åt dej som är optimist! Jag har skrivit det förut och jag kan väl göra det igen att visst har Brynäs lite slagläge nu för att överraska och kanske nå upp till, låt oss säga, en sjätteplats i sluttabellen. Men, handen på hjärtat, så kan det nog lika gärna gå illa och bli en kamp in på mållinjen för att klara sig kvar, är jag rädd för. Jag tycker nämligen, i motsats då till dej, att Brynäs inte ser direkt starkare ut på pappret än egetnligen nåt av de andra lagen. Men allt är så svårt också att bedöma så här i mitt i sommarn, elller hur?

Så här slutar grundserien?
Så här tror jag grundserien slutar:

1.Färjestad
2.HV71
3.Djurgården
4.Frölunda
5.Brynäs
6.Modo
7.Linköping
8.Södertälje
9.Malmö
10.Leksand
11.Luleå
12.Timrå

Jag ger mig fan på att Leksand kommer att gå hyfsat i år...Eftersom laget bygger på gamla Brynäsare åker vi säkert på däng direkt i derbyt....Eller blir det tvärtom? Känns lite David mot Goliat. Iofs har jag motsvarande känsla när det gäller BIF mot storstadslagen!

Bright: Hamnar DIF före BIF i tabellen blir jag 500 spänn fattigare. Så det får bara inte hända med tanke på vem som blir 500 spänn rikare (jobbarpolare och riktigt dryg DIFare)!

Sv: Fortsättning på NHL-snacket
Tor Karlström:
Det börjar bli samma sak här hemma med, mest pengar vinner.

Sv: Aftonbladet rankar alla fans!
LetsGoPens:
Du får betala in avgiften direkt på deras postgironummer.
Dom bryr sig inte om nått annat sätt, göra intresseanmälan på deras sida funkar inte alltså, att be dom skicka papper likaså.

Bright:
Ja tycker nog att det finns ett helt gäng med lag som är givet sämre än brynäs inför nästa säsong!!
Se bara på Malmö, vilken lag dom har!?
Djurgården har inte heller förstärkts vidare ordentligt.. Men Färjestad ser tyvärr ut att gå mot en riktigt storhetstid nu...

LetsGoPens: Ja på tal om div:3 fotbollen så ligger Brynäs 2:a i serien med 23 p-1 poäng efter serieledande Falu- så de ligger på en kvalplats.
Det skulle vara kul om de fick gå upp till 2:an, då kan man gå och se dem nästa år när man har flyttat till Gävle nästa höst.
Man måste ju följa alla Brynäslag, även fotbollen, eller hur Tor?

Lunkan: Håller med dej om att Malmö inte ser särskilt starkt ut. I dagsläget, alltså, för jag tror nog de har ett eller annat äss att skaka fram ur rockärmen framöver. Djurgården tycker jag däremot redan nu ser bättre ut på papiret än i vintras, så de får nog Brynäs - som vanligt - se framför sig i tabellen. Nä, den oroande sanningen är att inget lag egentligen ser givet sämre ut än BIF, om jag får bedöma det hela. Men å andra sidan är det 4-5 lag som Brynäs är ungefär lika bra som.

LotharHsand: Kan inte annat än hålla med till 100 % !
Allt som har med Brynäs att göra kan diskuteras här enligt min mening !
Till och med div 3 fotbollen ;)

Rock On !

Vill fråga er...
Hej alla fans. Vill fråga er vilka som ska åka med er/upp till Mästarcupen i Norrtälje den 14-17 aug?

Jag å min kompis LetsGoPens(Leffe) ska ner å det skulle vara jäkligt skoj om det bli ett 40-50 tal som ska åka med dit....
Vi måste ju se till att Brynäs vinner turneringen och att vi visar att vi är mycke bättre fans än många ute i hockey-Sverige anser...

Så följ med på denna härliga resa å Cup!

Hane bra//Lothar

Tor Karlström: Käre Tor- du verkar inte bry dig om gamla Brynäsare du? Men jag å massa andra Brynäs fans bryr oss om dem å vi vill följa NHL hockeyn för både deras skull å för att hockeyn är härlig där borta.
Bara för att man är Fans till Brynäs så ska man inte ge upp andra lag å serier bara för dem.
Jag är ett stort Brynäs fans men jag hejar även på andra lag som jag följer (men inte lika mycke som Bif).

Om du säger att jag inte är en riktig fans bara för att jag hejar på andra lag i andra sporter och inte ser alla matcher i Gävle- du e du riktigt bakom flötet- för jag är nog större fans utan för den skull bli riktig fanatisk som vissa fans blir (d.v.s slå ner folk, slår sönder saker när laget förlorar , viker sitt liv enbart åt brynäs å inte åt jobb, tjejer m.m)....

Så ta det lungt med dina utspel här på HS, du gör bara bort dig....

Lunkan: Förtydligar mig lite "normal skadefrekvens" dvs inte som denna säsongen då halva laget låg på sjukan i tid och otid.

Bright: Jag tycker inte det ser så illa ut. Jämfört med hur andra lag har värvat tycker jag inte det är någon kris. Kolla DIF och MIF tex. Får vi bara normal skadefrekvens kan det gå riktigt bra. Våra nya finnar tror jag stenhårt på inkl Esko.

gordo: Ja, jag hoppas också att det bara kan gå åt ett håll. Önskar att man kunde va´ övertygad om det, men tyvärr kan man nog inte vara det. Själv är jag inte så optimistisk inför 02-03. Laget är inte tillräckligt förstärkt, tyvärr. I bästa fall en 6:e-plats i sluttabellen kan jag tänka mej. Och slutspelet går nog inte så bra den här gången heller. Kanske kan de i alla fall vinna ett par matcher - som omväxling. Men längre än till kvarten? Det blir svårt - igen, tyvärr...

LetsGoPens: Ja, Arbetarbladet.

Bright:
Då är jag med vad du menar.
Frågan är vad Berg tänker göra åt det, det brukar varken han, eller någon annan heller för den delen, vara speciellt mångordig om.
Det är ingen bra utgångspunkt att jobba ifrån när ekonomin och resultaten pekar nedåt samtidigt. Å andra sidan kan det väl bara gå åt ett håll nu.

Lite varningsflagg dock för GENERATIONSVÄXLINGEN som med tanke på ekonomin och de två föregående säsongernas nedåtgående resultatmässiga trend kommer att bli jobbig om inte Bäckis & Co tar rätt beslut i parti och minut...

Knapp månad till ispremiären i Mora!

Bright: Arbetar bladet ?

Natten: I couldn´t agree more !

Tor Karlström: Så länge det angår ex Brynäsare är det absolut inte fel att snacka om det här !
Lugna dej lite Tor !

Sv: Mike Richer till Edmonton ?
Lysekil: Med tanke på att Dan Blackburn är 19 och honken 24 pekar nog det mesta på att honken får agera backup som bäst !
men hoppas kan man juh alltid !

Sv: Vi har ett problem!
Tor Karlström: Hålller med dej fullständigt !
Blir för syrt för mej att åka ned på matcherna tyvärr =(

gordo: Vad jag främst syftar på är Håkan Bergs insikt om att man, som han säger i AB-artikeln idag, inte är nöjd i Gävle med att ha ett lag bland de åtta bästa i elitserien utan att man vill ha ett absolut topplag. Dessutom verkar de där nya styrelse-snubbarna av sina uttalanden att döma även de vara inne på att inget annat än en topposition i Sverige är målsättningen i deras kommande jobb för Brynäs IF. Är inte detta "lovande" så säg?

LetsGoPens: Du, det finns ju en stor Gästriketidning till...

« · 96838 · »