1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750153 inlägg · 7967 ämnen
« · 97136 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Är detta ett guldlag?
LotharHsand:
Håller med dig om Aspen, det är helt klart en av dom talangfullaste målvakter vi haft i sverige på många år!
När han är som allra bäst tillhör han helt klart sveriges toppskikt!!

Men han är fruktansvärt ojämn, och har svagt psyke utav bara den!
Där tror jag att Jamie Ram kommer att tillföra mycket, Aspen kommer säkerligen att bli en starkare målvakt nu när han inte får hela ansvaret på sig.. För han visste väl lika väl som vi att Mattias Pettersson inte riktigt håller måttet för elitserien tyvärr!

Men nu med en förstaklassens målvakt att strida med/mot tror jag att Johan kommer att ta dom där sista stegen i utvecklingen som ger honom landslagsdignitet!!

Ispremiär
Bara 25 dagar kvar till ispremiären...
Tänk sommaren är kort...

Tor Karlström: Jag håller inte med dig om Ram å Aspen. Tror inerst inne att Aspen å Ram kommer nog att få stå lika mycke nu på försäsongen å då kommer vi att få se vem som kommer stå i början av grundserien. Men det betyder inte att han kommer att få stå hela säsongen. Har följt Johans karriär ända sen han blev B-junior. Då var han i Härnösand på en cup (Jag fick hans första autograf ja) å redan där var han rusakigt bra. Han blev framröstad som turneringens bästa målvakt å sen dess har han faktiskt utvecklats, kanske inte lika mycket som Honken har gjort men det tror jag att det är Johans ryggskada som han har haft i några säsonger nu att han inte kunnat ta i med 100 % en hel säong. Det kan vara därför han är så ojämn och att kan har tyvärr lite för dåligt psyke, men det går att tränar upp.
Nu så är han skadad å det bästa med det är att har opperarat sig nu i sommar å inte nära säsongsstarten som det blev med kyrö (han var lite längre in).
För nu så kommer han att vila upp sin skadade rygg riktigt ordentligt å kommer vbara fitt for fajt när ssäongen börjar.
Det här med Jocke Lundström, visst han är ruskigt bra men han är för orutinerad än så länge men kanske näästa år så kanske han är 2:a målis i Bif (om nån målis spelar dåligt i år å inte får ett nytt kontrakt) å om 2 år så kanske han är förste. Vem vet- men jag tycker vi ska både ge Jamie å Johan allll stöd de kan få i år för att sprla på, för jag tro det kommer hänga på målvakterna i år om det ska bli nå slutspel å titel elle inte....

Tor Karlström:
Du tror väl inte på fullaste allvar att Aspen kommer att vara tredjemålvakt i vinter???
Nog för att Lundström är en stor talang, men han är inte så bra att han petar en målvakt som är på väg att själv utvecklas till något stort (!?)
Och som dessutom har två säsonger som förstemålvakt i elitserien.. Lundström kommer få vänta i några år innan han får chansen, lita på det!!

Lunkan: Hahahaha =)
Du gör en väldigt god gärning !

En bra anledning till att dricka öl iaf ;)

Trevlig Semester tillönskas alla Brynäsare!

Undertecknad ska se till att Slottskällarns Bryggeri inte ångrar BIFs supporteröl som blir mitt officiella semesteröl!

Tor Karlström: Självklart ska man kunna byta ståndpunkt, det är det som skiljer de visa från de envisa. Men jag reagerar mest emot att du, som varit Aspens stora försvarare, plötsligt tar bort honom helt? Var ska han ta vägen?

Tor Karlström m fl:

Det blir ju nästan lite fånigt att så i detalj diskutera antal matcher per målvakt och laguppställningar i grundserien. Låt killarna visa vad de går för i träningsmatcherna först, så är jag säker på att ingen av oss kommer att ha kvar exakt de laguppställningar och önskningar om taktiska dispositioner mm som vi har i dagsläget.

Ford Prefect: Man kan inte jämt och ständigt ha samma ståndpunkt. Sen så är han hit värvad då måste man ske vad de är för klass på grabben. Sen så har mitt förtroende för Asplund inte höjts specielt mycket. Joakim Lundström däremot verkar var en riktig stor-talang så på långsikt kan de vara bra om Ram spelar denna säsong. För att då kan Esko matcha in Jocke lungt och veta att han har Jamie. Så jag skulle föredra att om Ram blir en flipp så låt han stå 42 matcher och Jocke få spela 8.Obs jag menar grundseriematcher. Om de bli kval eller slutspel ska Ram spela.

Tor Karlström: Drar mig till minnes att det var du Tor, som in i det sista var emot värvningen av Jamie Ram, för att Asplund borde få chansen att vara förstemålis på allvar. Varför denna kovändning?

Tor Karlström:Först jag tycker ditt förslag verkade bra.
Men för det andra skulle inte du ta en veckas semester från att skriva inlägg i Brynäs gästbok?

P J Davydjoos: Jag tror att de blir en sjätte placering för Brynäs. När de gäller din laguppställning så undrar jag om de är så bra att sära på Janne Larsson och Ove Molin. Sen så tycker jag att man ska köra med Pär Djoos och Henrik Petre eller Adam Andersson som första backpar. Sen när de gäller målvaktsfrågan så tycker jag att vi ska ge Jamie Ram chansen i dom åtta första grundseriemacherna. Men om han blir en flopp så ska Esko ge talangen Joakim Lundström chansen istället för Johan Asplund. För att "Aspen" har i mina ögon varit lovande länge nog och inte tagit de sista viktiga steget.Är de någon som håller med om mitt förslag?

Sv: Mästarcupen
65 Selander: Okey, ajdå, vi får verkligen hoppas att det inte går så dåligt i år !

Mvh - Lesky

LetsGoPens: Jo ja var där i fjol också samt året därinnan, fast hockeymässigt så var det inte så kul förra året. Tror att vi kom sist och Leksand vann hela skiten.

LetsGoPens: klart man har rätt inställning är det gäller Brynäs=)
men hemvägen kan va förjävlig ibland....hehe...kommer ihåg när ja åkte hem från gävle för nåt år sen....dom hade förlorat med udda-målet....men dom var så jäkla nära att kvittera i slutet...då är det grymt att sitta i en bil i 4 timmar efter matchen.....hehe

Brynäskille: Som LotharHsand skrev nedan så åker vi ned med Brooklyn Tigers.
Ska bli jäkligt kul att få träffa andra Brynäs fans och såna grejer.

Runt 50 mil från Härnösand till Stockholm , hur långt det är från Stockholm till Norrtälje har jga inte en aning om!

Mvh - Lesky

Brynäskille: Hähä, det där kallas rätt inställning ;)

Brynäskille: Tja! Jag ska också dit, åker med Lets GoPens å me Brooklyn Tiger, det är från Härnösand till Stockholm ca: 49 mil.
Vet ej hur många mil det är från Sthl till Norrtälje...

Hane bra//Lothar

LetsGoPens: men du ska va där alla dagar eller?hur långt är det från hörnösand till norrtälje då?

LetsGoPens: ja har ungefär ca 32 mil till norrtälje....det är inte så överdrivet långt.....ca tre timmars bilresa är inte så farligt när man vet vad som väntar=)

KentaK: Jag har inga egentliga invändningar mot din laguppställning, den ser både logisk och trolig ut. För även om jag helst ser att man blandar ut truppen för att kunna köra på fyra femmor så verkar det säkrare att spela på tre. Men; om du nu säger att Johansson och Petré har svagheter tillsammans, men är bra individuellt (vilket jag inte heller invänder mot) varför då spela dem ihop? Eller menar du att de ska stå utanför laget?

Brynäskille: Ajdå, otur för dej, kul att du kommer sista matchen iaf.
Hur långt har du till Norrtälje ?

MVH - Lesky

fasen va gött det skulle va att få va där uppe alla dagar.....men ja börjar gymnasiet den 15:e....och fredag den 16:e känns som den blir rätt viktig den med....och det skulle va lite konstigt att be om ledighet innan man ens börjat skolan=)...så ja får la festa med leksingarna nån annan gång....men mot modo ska ja äntligen få skrika mej hes igen...

65 Selander: 5m från hallen =)
Låter juh soft !
Var du där förra året också eller ?

Vi som åker med Brooklyn Tigers kommer att bo 5m från hallen tillsammans med Leksingsarna precis som i fjol och det är j-a kul, det blir mycket bollsparkande samt lite kubb spel. Se vidare info på Brooklyns hemsida (www.brooklyntigers.com)

Brynäskille: Ska personligen åka ned med Brooklyn Tigers, så det lär komma minst en busslast iaf !

Sv: Aftonbladet rankar alla fans!
Nike89: Observera att det inte var jag som började vara taskig mot Tor, utan han som började vara taskig mot mej.
Sen så är det skönt att slippa hans obligatoriska 4-5 nya trådar per dag.

"Fattar inte eller varför jag fick ett brev av Tor som det stog "Nu tar jag en vecka semester så nu slipper du mig"

Gissa varför ?

- Kille är lite skum helt enkelt

Mästarcupen
tjenare

är det nån som vet hur många Brynäsare det kommer till matchen Brynäs-modo på lördagen??va precis nere på stan och beställde en biljett till den matchen,samtidigt försökte ja förklara varför man håller på Brynäs,när linköping finns fem mil från min hemstad.....
men men....hoppas det komma många goa fans till matchen så att man slipper va ensam i klacken!
ha de gött!

Favoritspelare i Bif....
Här så tänkte jag skriva lite om vilka min favoritspelare i Brynäs är och varför de är det-ni får gärna skriva era favoritspelare å tycka till om mina/såga/hylla, eller vad som helst.

1: #21 Ove Molin - Ända sen säsongen 92-93 när han bildande kedja med Larrson å Gozzi så har jag tyckt om han för hans snabbhet, lurighet hans briljanta sätt att läsa spelet.

2: #4 Pär Djoos - Visst han är inte en av de snabbste backarna i ES men en av de klokaste.
Oerhört rutinerad och väldigt bra på att slå den dära "sista-sekunden" passningen, en genuin spelare.

3: #10 Jonas Soling - Han kom hem från Nordamerika och kom till Brynäs å han visade direkt att han kommer bli nyttig i Brynäs spel i många år. En duktig målgörare å den tyngd å smarthet i målsituationer som Brynäs har saknat (förtom Bissett).

4: #18 Tony Mårtensson - Redan nu så har han visat att han kommer att bli mycket duktig spelare. Har stannat lite i utvecklingen men när han är på topp så är han den kanske mest tekniska efter Ove i Brynäs. Har en väldiga finurliga passningar.

5: #19 Simon Östlund - Visst han har bara gjort 2 ES matcher men att göra 33 mål på 36 matcher i J-20 Elit e ruskigt bra.
Tror att han kommer bli den kanske mest lovande spelaren från Brynäs å de kommer att få mycke nytta av han, både i år å många år framöver. Sen så blir det NHL för dena underbara talang.

LetsGoPens:Ähhh...Sluta vara taskig mot Tor jag tycker nästan lite synd om han.
Fattar inte eller varför jag fick ett brev av Tor som det stog "Nu tar jag en vecka semester så nu slipper du mig"

LotharHsand: Det ska vara från Sundsvall å Norrut så gäller erbjudandet...

LetsGoPens: Det är ca:29 mil från Härnösand-Gävle, enkel väg...
Så bor du här uppe å söderut så gäller erbjudandet...

Jag skulle vilja lägga ett finger emellan när det gäller laguppställningen, men faktum är att vi skulle kunna behöva en lite tyngre back till för att jämna ut alltihop, men med tanke på att det var snabbheten där bak som ställde till det sist så.. =)

Djoos - Rehnberg
Soling - Larsson - Molin

Pekkala - Laitinen
Anger - Miettinen - Mårtensson

Andersson - Sjödin
Soling - Kyrö - Luovi

Petré - Johansson
Danielsson - Wågström - Östlund

Detta är för mig den bästa lösningen om vi kommer att fortsätta med lidningen att spela med tre femmor!!
Petré och Johansson visade tydligt att dom har rejäla svagheter tillsammans, men vi vet ju alla vad dom har individuellt!!

Soling skulle va ett perfekt komplement i första kedjan me tanke på att det sett lite segt ut där det senaste året..

Finnarna får spela in sig i andra med två skridskostarka lirare, det skulle kunna bli en ny smurfkedja utav det där!!

Adam Andersson SKA få chansen från start i år, han har sån enorm potential, och perfekt är ju att sätta in honom med Sjödda som är vår överlägset bästa back i år, alla kategorier!!
Tredje kedjan var ju tillsammans under långa stunder ifjol..

Fjärde femman blir naturligtvis väldigt svag med detta alternativ, och eftersom ja verkligen hoppas att Esko kör med fyra kedjor så lär detta inte bli nåt vidare alternativ..

Gavlerinken: Hehe, precis.
Men enligt vad jag tror så är det mer än 20 mil härifrån till Gävle.
Vet du hur lång det är från Gävle till Sundsvall ?

LetsGoPens:
Nu är det ju mer än 20 mil som gäller...
Men har du tur så vet dom inte var Härnösand ligger, så då kan det ju funka :o)

Lunkan: Det är möjligt, men det behövs nåt för att få honom att tända till också. En utmaning. Han har ju rutin i massor, låt honom ta sig an en "sämre" kedja. Gnäller han så kan Esko säga åt honom; "bit i å sämpa!". ;)

Sv: Får man inte göra sin åsikt hörd?
Bright: Håller med om att det är bra med en bred discuss, men hälften av trådarna är juh bara skit tyvärr.
Precis, om jag svarar långt och utförligt på ett inlägg så hinner det skapas massor va nya trådar innan den jag skrev till tittar in i formuet , och oftast orkar man inte hålla på och bläddra hur långt ned som helst på sidan.
Att ett ämne skulle vara uppe för länge är det ingen risk för just nu iaf.
Eller den här veckan kanske, Tor Karlström har nämligen tagit sememster från Hockeysnack den här veckan.

Sen så brukar det vara så att när jag går in på formuet finns det massa trådar, och då svarar jag på de flesta, vilket gör så att det bara står mitt namn längs upp på sida, vilket kan uppfattas som att jag är oseriös.
Plus att många inte som nämt ovan verkar orka bläddra längre ner på sidan

Best Wishes !

LetsGoPens: Du frågade igår vad jag tycker om att det kommer upp så många nya rubriker här på forumet. Tja... egentligen är det väl intressant med ett brett spektra av ämnen. Men blir det f ö r många som rasar in tätt efter varann kanske inte så många "hinner med" att delge sina synpunkter på en enskild rubrik och att så många som möjligt är med och diskuterar ett visst ämne tycker jag är det som är spännande med detta forum. Bara inte ett och samma ämne mals på i flera veckor. Det ä inge kul...

Huss: Säkra bakom Laitinen menade jag...

Huss: Ok, du har kanske rätt. Jag hade för mig att Laitinen var en lång, hårt spelande back och inte en finsk pinne. Djoos måste väl räknas som spelande även om han ger ett och annat också. Rehnberg imponerade rejält på mig i vintras med sitt enkla och gedigna spel så han får gärna säkra bakom Djoos. Synd med ditt förslag bara att Daniel Johansson inte får plats. Jag tror han har mycket hockey i sig trots allt. Men Johansson/Andersson ser för tunt ut för annat än bänken. De behöver var sin hårding bredvid sig.

Sv: Varför denna ilska?
rådbjer: *LoL*
Vår käre Tor kan behöva all tröst han kan få =)

Gavlerinken: Eftersom jag bor i Härnösand får jag inte så stor nytta av det, men tänkte utnyttja det här med gratis boende vid anknytning till en match om man bor mer än 10 mil från Gävle.
Men enligt dej så kan jag det va =)
?

Sv: Lovande visioner
Lunkan: Hähä, hoppas du tjänar 500 spänn på det dåh ;)

Igor: Ser intressant ut, speciellt på forwardssidan tycker jag du möblerat om bra.
Men 1a backparets kombination av spelande och fysisk hängde jag inte med på. Laitinen är ju modell tandpetare och Djoos skulle jag åtminstone vilja kalla spelande. Vad sägs om Rehnberg/Laitinen, Pekkala/Sjödin, Djoos/Petré, Johansson/Andersson ?

Ford Prefect: Kommer Molin igång och får en nytändning blir han elitseriens bästa spelare nästa säsong. Jag har det lite på känn.

Sv: Varför denna ilska?
Tor Karlström: Jag ska trösta dig med en sak som Alessandro Manzoni sa en gång: Det är en av de stora fördelarna här i världen att man kan avsky o hata utan att känna varandra.

Eller som Oscar Wilde sa: Livet är aldrig rättvist o det är tur för de flesta av oss att det inte är det.

Igor: Söker du bakåt i tråden så hittar du min variant, jag orkar inte posta den igen. Men det där ser också intressant ut.

Jag antar att jag missat laguppställningsdiskussionen men i alla fall, känn på den här!

Bergquist - Miettinen - Molin
Laitinen - Djoos

Anger - Larsson - Danielsson
Pekkala - Sjödin

Mårtensson - Kyrö - Soling
Rehnberg - Johansson

Luovi - Wågström - Östlund
Petré - Andersson

Fyra rätt jämna femmor med en mera fysisk back och en spelande i varje. ExAIKarna Anger och Danielsson får lira ihop och succéparet Mårtensson/Soling. Bergquist sin riktiga chans och Miettinen/Molin tror jag kan va en spännande combo. Top4 eller?

Jaha, här ska man dra upp sina favoritlag...
Hockey: Brynäs, Colorado
Fotboll: Västerås SK, Southampton, Brynäs
Bandy: Västerås SK
Formel1: BMW.Williams... :o)

LetsGoPens:
Det som står på sidan stämmer. Rabatten på ståplats tycker jag är lysande. Brooklyn har jäkligt många förmåner om man jämför med andra klubbar.

« · 97136 · »