1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446147 inlägg · 7966 ämnen
« · 54555 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Djoos
Jag hörde också att Djoos fåt sluta med isträningen pga av smärtor. För två veckor sedan pratade jag med Anders Bäckström och då lät det som att Djoos var på väg att göra comeback. Tydligen var det mest önsketänkande. Frågan är om han hinner komma tillbaka till slutspelet (om vi nu kommer dit). Vi får nog ställa in oss på att hans säsong är mer eller mindre över

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
De du ska tacka är Stisse,truckförarn och bagarn som drog igång hela bänklångsidan.

Sv: BIF- HV
lyck

Håller med helt och hållet vad du säger. Skulle till och med vilja
påstå att truppen håller högsta klass.
Med en dåres envishet framhärdar jag: roten till allt det onda är
helt enkelt alla skador vi haft i år (hittills!). I de flesta fall dessutom på nyckelspelare. Nu har vi helt plötsligt alla centrar tillbaka och det ser genast mkt ljusare ut. Mentalt sett var nog alla
inställda på en härlig säsong med offensivt spel och topplacering
i serien med tanke på alla intressanta nyförvärv. När skadorna
började komma fick man i stället hela tiden jobba i motvind och
laborera med laget. Svårare än så behöver det inte vara när det
gäller att hitta förklaringar till varför det gått som det gått.
Bra träning och vila under uppehållet kommer nog att göra susen
för våra krigare. Motståndet efter uppehållet tror jag passar Brynäs
då samtliga lag är spelande och troligen inte har så mkt att spela
för heller. Förresten, blir det ngn träningsmatch i Sthlm, ngn som vet??

Sv: Drabbas inte av hybris!!
skön seger igår!!

Drabbas inte av hybris!!
Visst var laget duktigt igår och skall ha all eloge i världen för den insatsen, men med matchen i söndags på näthinnan måste man stå med båda fötterna på jorden. Hur blir nästa match, ja, ingen
vet - denna säsong är allt upp och ner - det kan bli en "HVmatch" men lika gärna, tyvärr, en "AIKmatch". Så har säsongen sett ut.

Förändringarnas tid försvann ju inte med denna match

Gömde nämna att när man lyssnade på Radiosporten och "dödgrävarn" Wahlman var i sändning så hördes publiken i bakgrunden
och det utan att det precis blivit mål för hemmalaget.
Delades det ut halstabletter i publiken ?

Eftersom jag också förmodligen hör till dom som claesw kallar för gnällspikar och för icke-Brynäsare, så kan bara konstatera att du är helt fel ute - jag är Brynäsare sedan 1966 och känner enormt för mitt lag. Detta innebär också att jag mår dåligt när jag ser att mitt lag missköts, att det saknas långsiktighet i arbetet, när framtiden bara behandlas flummigt, detta är naturligtvis min uppfattning, min upplevelse och nå´t som du inte kan ta ifrån mig, möjligtvis kan du tycka att jag har fel! Jag anser att ett djupt engagemang också ibland genererar kritik, även skarp sådan.
Icke desto mindre njöt jag igår på Gavlerinken av härlig inställning och som frukten av detta en suverän seger och kan bara instämma i andersp:s TACK till alla förtjänta!
Naturligtvis måste Harder, Sjödda kontrakteras inför nästa säsong, oj vad jag njöt av Harders uppvisning, kommer främst ihåg hans fint, klubba-fot-klubba, HÄRLIGT!! Kanske läge för en travestering: "When the going get´s hard, Harder get´s going"!!!

Håller med dig Jompe,
Mellan hopp och förtvivlan slits man som Brynäsare. Visst var det en härlig seger igår , men man var fortfarande lika dåliga mot AIK. HV matchen var en av alla dessa måste- matcher som genomlevs nu och spelet är verkligen som i en berg och dalbana.
Det hade varit bättre med 3 raka förluster och 3 raka segrar. Men någon tillstymmelse till kontinuitet syns inte.
Nu ser jag fram mot det mirakel som kommer inträffa under OS-uppehållet. Alla spelare kommer tillfriskna (undrar hur det är med Djoos..)och vips så står det där ett samspelt lag fyllt av självförtroende inför Modomatchen.
Harder är verkligen en frisk fläkt, han blev utnämnd till bäste Brynäsare på Hovet också.
Både som spelare och person är han ett riktigt stort tillskott. Att läsa intervjuer med honom i Gävletidningarna är riktigt kul.
Kul också för P att hålla nollan.

Nu är hotet från det nedre strecket borta även rent teoretiskt.... Skönt för en som alltid förväntar sig det värsta (men hoppas på det bästa...) Brynäs-Leksand i kvalserien hade inte varit min medicin för långvarig hälsa.

Dags att sätta bom och lås på slutspelsplatsen! 3 veckor att ta igen dålig grundträning (jag är övertygad om att Brynäs inte längre är det hårdast grundtränande laget i Elitserien; långt därifrån. Kanske den gemensamma nämnaren man sökt som förklaring till alla olika skador i år, och att man ständigt "oförklarligt" rasar ihop i sista perioden? Skulle vara intressant att se en serietabell som bara grundar sig på tredjeperioder). Också läge att få hela laget på plats. Jag tillhör dem som tror att truppen totalt sett håller god klass, om den är vältränad, frisk och motiverad. Tycker det har brustit på alla dessa punkter i år...

Skönt!! Äntligen roligt att gå på hockey! Bra stämming i Gavlerinken! Livet blir så mycket enklare. Går runt med ett leende på läpparna idag!

Tack BRYNÄS!!
Tack publiken i Gavlerinken (Vad har det tagit åt er? ;-)
Tack Pettersson (Suverän match!)
Tack Harder (Dina dragningar i andra var värt hela biljettpriset!)
Tack Rudslätt (Skjut mer!)
Tack Sjödda (Rätt inställning!)

claesw

Jag är förmodligern en av dem Du placerar i kategorin gnällspikar. Efter AIK skrev jag att BIF-truppen är bättre än många tycks anse, att laget behöver mycket support, men också att oförmågan att motivera sig inför matcher som AIK är ett tränarmisslyckande. Det finns inget i HV-segern som egentligen ändrar den bedömningen. Det heltända Brynäs som ägde hela matchen var ett gäng killar som visa vad de egentligen kan. En helt underbar seger, såklart, men den stora drivkraften. motivationen, djävlar anamma-attityden tror jag inte kom så mycket från Melin. Den kom från att laget ville visa vad de kan. Den kom från den suveräne Harder; se hur han stod upp i båset under SSK-matchen och skrek "all the way, boys, all the way" när man började vika ner sig i tredje perioden. Håller med dem som menar att man inte bör släppa honom; vilken fighter. Den kom från Sjödin; respekt för en sådan kille. Den kom från P i målet, som fått ta mycket kritik men som ger sig f**n på att spika igen. Och den kom från många fler.
Alltså--en suverän seger, men tänker man långsiktigt finns det frågetecken kvar.

Prosten: Jag håller med dig vi behöver killar som Sjödin Larsson och Harder nu när läget är som det är. Om vi visar upp samma fighteranda i resterande matcher så ska vi nog kunna fixa en plats bland de åtta främsta.

VAR ÄÄÄR NI??
Nu är jag nyfiken på var alla gnällspikar är? Min teori om motståndare som vill knäcka oss står fast! Notera alla nya nicks som ALLTID dyker upp, men bara efter förluster-givetvis är det inga ÄKTA BRYNÄSARE, så SNÄLLA kanlsipersonal mm, ta dessa pajaser med en klackspark när de dyker upp. Ta däremot åt er från saklig, kunnig kritik när den framokommer (t ex Ford Perfect m fl). Tomma tunnor skramlar mest, som det heter!

Äntligen visade Brynäs rejäl vilja att vinna, dessutom var mål-P väldigt bra ikväll inte några onödiga returer alls. Det som annars brukar vara våra målisars signum denna säsong. Två råd i all vänskaplighet till Brynäs ledning: Se genast till att få kontrakt till nästa säsong med Brynäs två största ledargestalter på plan Sjödda o Harder! (nej jag har inte glömt Janne Larsson).
Till Djoos : Snälla kom tillbaka, Ove och vi saknar dina djupledspassningar!

Tommy Sandlin
Satt och funderade lite över kvalserien. Nått som igentligen inte hör hit, men endå. Lekte med tanken att ett lag var klar för ES och Leksand o AIK gör upp om den andra platsen i en avgörande sista match. Vilken härlig revanch för Tommy om AIK lyckas slå Leksand i en ev sådan match. Oj vad tankarna flyger iväg på nattkröken.

Sv: Mike Harder
jag har faktist sett Harder i 4 lr 5 matcher på raken nu och han är precis den som Brynäs behöver just nu. En kille med ett stort hjärta och moral

jag var o såg matchen.. å d stämmer som ni säger att Hrder var kung ute på isen. Han fullkomligt strålade av självförtoende.

Men jag har alldrig sett HV blekare än idag.. man spelade som Brynäs gjorde mot AIK borta senast. Har väl svårt att motivera sig när man befinner sig mitt i ingenmansland.

D var faktist rätt hyffsad stämning i Gavlerinken ida.. Man hade lite svårt o känna igen sig faktist =)

*satt förresten bredvid Djoos på läktarn. Han såg pigg ut iaf*

Mike Harder
Det verkar som Harder går från klarhet till klarhet, säger jag utan att ha fått se han live i någon match. Verkar vara en spelare som tar för sig ordentligt oavsett vart han hamnar och med vilka han spelar. Bra jobbat sportkomitén!

oj nu var det visst inte lika hårda ord här längre, tänk vad en vinst kan ändra på mycket men blir det förlust nästa match så är det väll tillbaka till det gammla vanliga gnället igen.

Fan va skönt, äntligen nåt positivt. Nu är det bortaspelet som saknas bara. Wahlman är förresten den hårdaste Brynäskritikern av alla. Efter ett antal år vid sportradion har jag aldrig hört honom säga att Brynäs spelar bra, det är möjligen motståndarna som spelar dåligt eller är ineffektiva. Antagligen nåt personligt...

Sv: Janne jubilerar!
Micke!
Vad bra! Då får man väl gratta både dig och Janne då!

Brynäs SM GULD: Hockeymagasinet har redan ändrat sin text nu. Janne är i fint sällskap med sina 500 poäng, Masken och Loob.

Jag tror inte det som står i Hockeymagasinet stämmer. Han fick sitt 499:e poäng på assisten vid 2-3 målet mot AIK. Målet ikväll innebar poäng nummer 500.

Vänta bara. Hockeymagasinet ändrar nog snart sin text när dom insett sin tabbe. :)

Djoos
Såg någonstans på sidan att Djoos slutat isträna eller ngt ditåt.
Någon som kan bringa klarhet i saken?

Sign. Bissett har nog helt rätt ang Wahlman på radiosporten,
han måste vara Brynäshatare.
Har aldrig hört att Brynäs gjort en bra match när han kommenterar.
Eller också är han som många av signaturerna här på sidan dvs
han älskar Brynäs men när spelet inte stämmer så sågar han laget
jäms med fotknölarna....;-))

Micke!
Enligt Hockeymagasinet så var det Janne Larssons 499:e poäng, vi får hoppas att han gör sitt 500:e mot Modo den 28/2!

Sv: Harder!!!
Harder var utan tvekan bäst på isen. Strålande insats och inställning från hans sida. Brynäs fick ordentlig fart på sin förstaline med Harder som back (!) med offensiva uppgifter. Därefter fick han ta över som tekare istället för Larsson och vann i princip allt. Hans lekstuga i andra perioden ledde till två HV-utvisningar samtidigt. I tredje spelade han istället för Soling med Kyrö och Rudslätt och då var det brynäs bästa uppställning. Harder var grym, instämmer med ramannen: Försök behålla honom!

Harder!!!
Vilken underbar tekniker Mike Harder är. Han hade en otrolig show i andra perioden. Behåll Mike nästa säsong söger jag bara!

Janne jubilerar!
Janne Larssons mål ikväll innebar (om jag har räknat rätt) hans 500:e elitseriepoäng i karriären! Ett stort grattis till Kung Janne!

På Gävle-Dala visade dom målen och en underbar uppvisning i puckkontroll och teknik av Mike Harder. Mike drog HV-spelare efter spelare och trampade runt i anfallszon över ett helt varv. Hans otroliga uppvisning i mitten av andraperioden innebar ett powerplay i 5-3 efter att Niklas Brännström i frustration cross-checkade Harder efter spelet var avblåst.

Sv: JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Där kom, varsågod!

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Fan va stabilt!!!!!
Första gången Petterson höll nollan, tror jag. Nä, ett uppehåll nu med ett nytänt lag efter, är ju perfekt.
Just nu känns det ruggigt STABILT.

krobbesupport! Nästa match e ju mot Modo hockey

Krobbe:

Finaltorsk-95 och allsvenskan-96 var det väl!!!

Ja då ska vi spöa Malmö,men det brukar vara svårt där nere...Men Ove kanske fixar det!

Ja det stämmar det ja!! Sm Guld 93, finaltorsk mot HV 94 och allsvenskan 95 förlåt mig claesw!! Det måste vara segerruset ha ha. Men jag undrar fortfarande vad det är med Ove Molin?? Snart är det äntligen dax för Brynäs att komma till Malmö! Som jag har längtat efter att se Brynäs live!

en gammal brynäsräv..35...(ooops)

Magnus Wahlman
Va där det med den där karln Magnus Wahlman på sportradion, hatar han Brynäs eller??"Elitseriens klart sämsta målvakter" ang.Aspen och "P". Skulle vilja höra nån annan berätta om matchen, enligt Wahlman var HV det bättre laget, men Brynäs drar ju iväg 39 skott.

Nåja,ruggigt skönt med tre pinnar, nu ser det genast bättre ut igen, och då får Wahlman säga vad han vill!!!

Nu tar vi OS-uppehåll och njuter av Tre Kronors jakt på Guldet!!

poptompa! hur gammal e du

jag bor i sthlm..eller strax utanför då...

Vem bor i sthlm?

Bra Krobbe! Men det var 95-96 i allsvenskan, men ändå! ;

tio i tio

När börjar sporten så man kan se bilder från matchen

Krobbesupport blev äntligen medlem i Brynäs när laget låg i allsvenskan -94 , så någon medgångssupporter är inte jag i alla fall!! Fan vad jag är glad!!!

hade varit en "BIF" (mot AIK) om DIF ´hade torskat mot Tälje....

När börjar sporten så man kan se bilder på tv?

Djurgården , Djurgården , Djurgården !!!!!

HAHA, ja nu är tongångarna uppåt-hoppas eventuella medgångssupportrar känner sig träffade :!!

Det enda deppiga resultat idag är luleå timrå

lysande!! bara en pinne till kringlorna alltså...idag var det ju riktigt skojigt..*ler*

krobbesupport !!!!! lart som f*n man är stolt att vara Brynäsare

« · 54555 · »