1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446783 inlägg · 7966 ämnen
« · 60333 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Träningmatch
Kort reflektion ang träningsmatchen.
Äntligen skulle Brynäs ställa upp med fullt lag, tre backpar och fyra kedjeformationer.
Vad händer ? 4 ordinarie borta som vanligt och förlust. Persson beklagade att matchen inte innehöll några kampmoment men vadå, borde det inte gynna ett spelskickligt och skridskostarkt lag som Brynäs ?
Nåväl, det var kul att Simon Östlund fick spela och han berömdes av Melin.

Frågan om vi inte redan nu kan lägga den här säsongen på hyllan. Även fast vi når slutspel är det ljusår från det spel som Brynäs kan prestera i sina bästa stunder och som behövs för att klara de tuffa slutspelsmatcherna.
Skadorna är orsaken till detta, ta HV 71 som exempel när man förra året hade ett relativt
starkt lag men inte klarade slutspel pga de tuffa skador man drabbades av. Brynäs har i år varit ännu värre drabbat och oavsett om man får ihop fullt lag till slutspel så blir det oerhört svårt att få in en formtopp nu.
Men, jag vidhåller också att det är ett starkt lag i grunden. Se återigen på HV som till den här säsongen har nästan samma gäng fulla av revanschlusta.

Sv: Honken får chansen nu!
I nattens match vaktade Blackburn rangers kasse med Richter på bänken. Honken var båsöppnare innan os, sen ner till Hartford igen där han spelat bra.

Kempehallen
Är det några som ska upp till Ö-vik och kolla in när Djoosen kommbackar ? Jag kommer att finnas på 1999 års guldläktare ihållandes ett plakat med texten "Welcome back - Perra Juice"
Hoppas att många bröder möter upp.

Melin/Persson
Som alla vet så har den här säsongen hållt bottennivå, både på grund av skador och dåligt spel stuntals.
Melin/Persson har gjort så gott det kunnat att cotcha laget till segrar men jag tycker inte det räcker.

Nu har duon tränat Brynäs i 4 säsonger och de har även en till säsong på kontraktet men om brynäs missar slutspel eller blir lika utskåpade i kvarten som förra säsongen så tycker att de bör avgå. Det är bättre att tacka för sig än att sparken.

Titta på Modo, de har efter Pelle Bäckman fått en väldigt kompetent tränare i Jim Brithen och ett tränarbyte efter 4 säsongen skulle vara gått i Brynäslägret, att få höra en ny röst m.m......

Honken får chansen nu!
Nu när Rihter stått så mycket i OS får våran Honken chansen i allafall båset åtminstone. Sen får vi väl bara hoppas att han får chansen att visa vilken bra keeper han är. Ett steg i rätt riktning iallafall.

Sv: Det drar ihop sig...
GONE!

På lördag blir det torsk för er!

Brynäs-Djurgården 5-2!

Sv: Kontrakt 2002/2003
Tycker det är ett flertal som har skrivit att Luovi har tillfört det han kan för Brynäs...
Men jag kanske har fel...

Det drar ihop sig...
På lördag kommer vi! Se upp :) Ni hinner väl tjuvstarta om jag inte är helt felunderrättad men för vår blir det första matchen på bra länge. Ska bli grymt kul att kolla riktig hockey igen. Ses på lördag!

Sv: Nya spelare
Ja dom hade tur tror jag.

Ang:Dackell
Och det vet du hur?
Om det ska börjas med sånt så BÖR källan skrivas!!

INGA RYKTEN!!!!!!

Lokinju: Says who?

Dackell är klar till nästa år.

frölunda hade bara ren tur när dom vann igår....

Jag bara Älskar Brynäs så ni vet.....

Det är på tiden att Melin börjar fundera på att köra med 4 kedjor. Han har under samtliga säonger i Brynäs hittills kört med tre kedjor oavsett skador eller inte jag tror att det är en orsak också till att en hel del spelare lämnat Brynäs efter en eller två säsonger för att de inte fått spela för vem blir bra av att sitta på bänken? Intressantaste kontraktsskrivningen till nästa säong är om Bergkvist blir kvar eller inte - vill han vara kvar, vill Brynäs ha honom kvar och framför allt vill melin ha honom kvar.

HOLD SHIFT ÄR OXÅ EN JÄKLA BRA SPELARE

Nästa säsong så har Melin/Persson och ledningen tänkt köra med 3 backpar och 4 kedjor. Det tackar jag för...
Den här säsongen så har det varit bara 3 femmor (mycke p.g.a alla skador) och det har inte varit så bra. Titta på Modo och Färjestad, de lagen ligger i toppen och de kör med 4 femmor, det har gett resultat.

Nu till kontrakten - De spelare som de bör skriva kontrakt med innan säsongen e slut e: Soling, Rudslätt, Mårtensson, Olsson och Louvi. Spelare som Larsson och Sjödin kommer ej att gå till en annan klubb så de kommer spela även nästa säsong.
Så jag tycker att man bör lägga ner mest energi på de spelare som kommer göra mycket nytta framöver och då bör man skriva kontrakt med de spelare först och tidigt. Annars så kommer andra klubbar dra i de spelare med bättre kontrakt m.m.

Laget till nästa säsong enligt mig skulle se ut så här.

Mv. J. Asplund (Nyinköpt mv)

Ba: P. Djoos, H. Rehnberg, H. Petre`, C. Olsson, T, Sjödin, A. Andersson, Nyförvärv, (Kanske nyförvärv)

Fw: J. Larsson, O. Molin, J. Soling, T. Mårtensson, M. Wahlberg, B. Danielsson, D. Wågström, D. Rudslätt, R. Kyrö, M. Louvi, Nyförvärv, Seniorer

Så har jag tänkt att laget kan se ut........

JAG TYCKER BRYNÄS SKA KÖPA AMERIKANEN CAPS LOCK: HAN ÄR JETTEBRA TYCKER JAG!

JAPP

Nya spelare
JAG TYCKER BRYNÄS SKA KÖPA NYA UNGA SPELARE T:EX HENRIK ZETTERBERG OCH SÅ KAN NI KÖPA TILLBAKA JOHAN HOLMQVIST.

Så det blev förlust ikväll, alltså? Inte bra... Jo, jag vet att det här bara var en träningsmatch, men man måste ju ändå kalla det en intressant fingervisning inför slutspelet att testa styrkeförhållandet mot ett lag som Frölunda, som jag tror kan gå ganska långt i år. Det hade därför känts riktigt lovande att i det här läget vinna mot göteborgarna. I synnerhet som Brynäs nu också hade så gott som ordinarie lag.

Sv: rykten
Soling trivs väldigt bra enligt rykten i Gävle, och det hoppas jag Brynäs ledningen uppmärksammat och erbjuder honom ett bra kontrakt! Han är i sina bästa år och en spelare man kan bygga kring, samma med Mårtensson!
Brynäs måste skaffa fler rutinerade spelare kring 23-25 års åldern... titta på en sådan center som Cannerheim... passar säkert i Brynäs!

Förlus med 4-2 enl. Brynäs hemsida. Nya tag på Torsdag.

Sv: johansson
jasså..

får väll se om rögle försöker få hem han denna säsongen

Träningmatch
Någon som har någon koll på om, och i så fall var, man kan ha någon koll på hur det går i kväll? För visst är det väl i kväll de spelar mot VF?

Enligt Kebab Eriksson på GD så har visst Jonas ett år kvar på kontraktet. Men det är alltså enligt Keb...

Klart man ska jobba för att få hem Jonas från VF,han är lika bra som Janne i sina bästa stunder och dessutom Gävlekille.Tycker dessutom att man gott kan skriva ett år till med Bissett,han har visat i år att han kan kämpa också,det är det många som skulle lära sig.

micke:
Hur dålig ska han inte bli det andrå året hos oss då :o)?
Men jag kan hålla med om att han borde kunna bättre...
Nästa år blir det ju en plats ledig hos Ove och Janne...

Gavlerinken:
Håller med om att han har gjort en usel säsong, men jag tror fortfarande att det finns potential hos honom. Kanske har haft det där "svåra andra-året"...

Östlund verkar onekligen lovande. Det blir säkert det första "nyförvärvet" till nästa säsong. Återstår väl att se om Tierp klarar sig kvar och samarbetet mellan klubbarna kan fungera bättre. En säsong i allsvenskan brukar underlätta steget betydligt.

micke:
4 mål är bedrövligt av en forward som man dessutom kunde ha lite krav på... Ska specialstudera honom mot Djurgården på lördag.
Tycker att där finns det en plats ledig om Dacke vänder hemåt...

Tja, Björne missade ju även han många försäsongsmatcher, Rudan å Molin t.ex spelade bägge fler försäsongsmatcher men fick ändå färre poäng än Björne - tillsammans... Visst har killen gjort en usel säsong men att han har kvaliteter och potential har han visat gott och väl under sina tidigare säsonger (b.la vunnit NHA:s poängliga 99/00 har jag för mig).

Sedan bör man väl ge Östlund från J20 en chans i A-laget. Han leder just nu både poäng och skytteligan.

micke:
Men hur svårt var det med halva laget i sjukstugan!
Vad har han gjort i serien? Ingenting...

Gavlerinken:
Jag kan tänka mig att Danielsson uppmärksammades lite pga han vann den interna poängligan (samt målligan) under försäsongen med 7 mål och 2 assist på 7 matcher. Likaså att han under sin debutsäsong i ES förra året gjorde fina 25 poäng i ett bottenlag.

Tierparna
Nån härifrån som kollar på Tierp? Våra Tierpare är mer än lovligt anonyma. Trodde att Jobs skulle visa sig men inte. Jocke Persson kanske skulle vara nått att plocka hem, Pappa Gunnar lär ju bli glad iallafall!

Danielsson kvaliteer får nån gärna tala om, för dom har jag inte sett röken av... Mårtensson gillar jag iallafall.
Vore det inte för Danielssons eksemproblem i höstas så skulle man inte märkt av han alls. Maken till anonym spelare har Brynäs aldrig haft!

Det är soffexperterna som inte ser att han producerar mål på text tv målservicen... Det vore ett stort misstag att släppa Mikko...
Speciellt eftersom Brynäs aldrig köper in en kompetent ersättare... :o(

Sv: rykten
Crippe har då höga tankar om sig själv efter en medioker säsong från hans sida... Eller kanske just därför som han vill spela i en sämre liga...
Bissett får man väl hålla med om att han inte ska ha nytt kontrakt!

Sv: Skulle ha varit bra för Brynäs
Jovisst han är skaplig, men vi behöver ingen gubbe till...
Hans lön räcker till 3 mycket bra spelare...
Känns fint om LHC åker ur nästa säsong och ska betala lön till honom i allsvenskan :o)

rykten
Här är lite rykten om Brynäs enligt aftonbladet

Brynäs
På väg in: Modos assistkung Mikael Wahlberg.
På väg bort: Jonas Soling uppvaktas av finska klubbar. Christer Olsson är sugen på Europa. Tom Bisset lär inte få nytt kontrakt.

Sv: johansson
Johansson kommer att erbjudas nytt kontrakt.
Han har haft en halvdan säsong pga ljumskproblem.

Sv: Jonas Jonsson
vet enligt kontakter att Jonas längtar tillbaka till Gävle, och Brynäs...om och när i sånna fall det skulle bli nån flytt vet jag inte...Jonas skulle verkligen bli ett tillskott för Brynäs.

Sv: Islossning?
Fick en "tokig" idé. Kan man inte dra ihop lite folk och visa vårt stöd på en träning? Eller är det bara i Leksand som en sådan grej är möjlig?

johansson
Denna gången ska jag skriva rätt..!

Kommer Daniel Johansson i Brynäs få något nytt kontarkt hos er nästa
säsong??

Han har ej lyckats bra i brynäs denna säsongen vad jag har hört???

Stämmer det?

Lycka till i ja vad ska man säga...nu efter uppehållet..=)

Sv: Islossning?
Det låter nästan för bra det G.P säger

"Det har sett fantastiskt bra ut måste jag säga. Samtliga spelare tar ett större ansvar. Jag upplever det som de bästa träningarna på flera år. "

Hoppas man kan visa att det stämmer i de 4 sista matcherna.

Nån som kan rapportera från matchen i kväll?

Islossning?
Intervjun med Gunnar Persson på hemsidan känns verkligen positiv. Äntligen är det lite folk på träningarna. Stämningen i laget verkar vara på topp. Framåtanda! Brynäsanda? Hoppas bara nu att det håller. Fyra tunga och viktiga matcher väntar. Och det är bara en sak som gäller - slutspel. Varför inte inte redan ikväll visa att läget nu är annorlunda och att ett friskt Brynäs är en given slutspelskandidat?

Skulle ha varit bra för Brynäs
Enligt hockeymagasinet har Janne Mertzig skrivit på för LHC
(2 mille per år i fyra år). En "skaplig" back som närmast kommer från C Olsson gamla klubb Klagenfurt. Hade gjort sig bra i Brynäs backbesättning inför de kommande åren!

Sv: Bara 9 dagar kvar.....
Intressant intervju med Gunnar Persson på hemsidan. Bra stämning i laget, bara Luovi som inte går för fullt, Mårten och Rudan rejält på gång, Pettersson har fortsatt spela bra på träning och kommer få vakta kassen efter uppehållet samt Rehnberg och Djoos tillbaks i ett backpar bakom förstakedjan.Skönt att serien drar igång snart igen!!!!

Summiten: Det är väll bara smurfen som inte vill ha han kvar eller är det nån mer som sagt det? inte vad jag har sett iaf

« · 60333 · »