1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446714 inlägg · 7966 ämnen
« · 60739 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad tror ni om kvällens match?
2-1 Mårtensson

Inte faan ska Crippa ut i Europa!?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
CRIPPA 1-1 JAAAAAA
i numerärt underläge!

1-1 Olsson

Äh, så går karln å blir utvisad istället. Håll ihop, rensa!

De e bara att bryta ihop och ta nya tag. SKJUT SJÖDDA!

ja tr0r att rudslätt gör två mål och sedan gör modo ett... och sen gör ove molin ett........ så ja tror att matchen kommer sluta 3-1 faktiskt... men man hopppas ialllafall att det bästa laget vinner... ASSÅ BRYNÄS SÅKLART!! elle va tycker du da+??

Men Modo brukar ju starta skit hårt det vet vi ju! det snackade vi ju om förut!

1-0 efter 21 sek! Va fan säger man?

Börjar ju bra. 0-1 efter 21 sekunder.... *suck*

Sv: Laget ikväll!
Varför står inte Asplund?

Brynäs vinner enkelt med sisådär 7-2 Mike Harder gör 5 mål och Tommy Sjödin 2 ENKEL Vinst MODO blir MOSO som blir MOSAT.

Jag tror det blir 14-1 i Brynäsfavör.

Alla tolv forwards gör varsitt mål + Eriksson, Pekkala och Petterson. Petterson gör sitt i egen kasse.

Vad tror ni om kvällens match?
Vad tippar ni? Jag tror det blir 4-3 till Modo efter straffar.

Sv: Bra spelschema
Det är kanon att vi har ett tufft spelschema, nu får vi ju bra matchning inför slutspelet. Istället för att möta TIK och AIK som bara laddar för kvalserien...

Samtidigt, om vi får ett Kaffederby så kan vi ju inte vara sura om vi åker ut... Inte som mot MIF förra året direkt...
Är det inte lite 99 läge att få möta Löfbergs Lila i kvarten och absolut ingen tror att vi ska slå ut dom...?

Nej det vill vi inte!
Allsvenskan är en lagom nivå för honom, i elitserien håller han inte, tyvärr!

Skulle inte Östling spela i Rudslätts femma?

Så ni vill ha tillbaka Daniel Olsson?

Skön femma ikväll enligt brynas.se.

Daniel Johansson, Henrik Petré, Johan Molin, Daniel Olsson, Johan Lindström

Har de värvats tillbaka lite folk under uppehållet?
:)

Jo det skulle förstås smaka fågel om vi började en lååååång vinstrad ikväll och därmed kunde strunta i vad alla andra gör.

Hoppas vi kan glömma alla andra resultat och gå vidare pga egne triumfer. Tuff match i kväll men sist vi hade "fullt lag" hade vi 17-3 i skott och 3-0 på mOdO i mål efter 1 period. Visserligen hemma men ändå men det var som sagt innan alla skador.

En seger i kväll skulle onekligen kännas j-a bra.

Ja, i detta läge ska vi inte kunna missa slutspel. Sedan gäller det ju att ha tur i lottningen, men för att vinna GULD ska man kunna slå alla lag iofs...

Bra spelschema
Spelschemat ser rätt ok ut nu på slutet. Vad gäller våra konkurrenter i alla fall. LHC, SSK och LULE möter visst varandra i parti och minut de två närmsta omgångarna. Det lär bli svårt för alla de tre lagen att ta full pott. Skönt !

Sv: BIF-MODO
prosten:
Det blev fel i rubriken än en gång... Spillt grogg i tangentbordet?

BIF-MODO
Sorry...fel rubrik.

Äntligen dags för match igen!!!!!!!!!!!
5-2 till våra grabbar ikväll.

BIF-VF
Äntligen dags för match igen!!!!!!!!!!!
5-2 till våra grabbar ikväll.

jag hoppas också att fjärdelinen får speltid. det gäller att alla kommer igång om vi ska kunna skrälla i slutspelet. För dit ska vi väl ändå klara oss...

Hoppas 4:e femman verkligen får komma in på isen...avlastning neligt Melin brukar väl betyda ett byte per period...och Harder vill man nog se mer än så.

Speciellt andrafemman med Sjödin, Olsson Rudslätt, Kyrö, Soling ser jäkligt intressant ut. Hoppas att de lyckas!!

Det ser härligt ut att se laget på papperet.
Bara att hoppas att formen är god på så många som möjligt.

Laget ikväll!
Målvakter: Mattias Pettersson(Johan Asplund)

1:a Djoos-Rhenberg Molin-Larsson-Bisset

2:a Sjödin-Olsson Rudslätt-Kyrö-Soling

3:e Johansson-P3 Mårtensson-Wågström-Danielsson

4:e Pekkala-Eriksson Östling-Harder-Bergqvist

Fjärde femman kommer bara att spela sporadiskt för att avlasta.
Adam Andersson är nerskickad till juniorerna.

Tips: Modo-Brynäs 2-4

Målskyttar: Molin,Soling,Wågström och Olsson!

Sv: Rudslätt på väg bort?
Kul o se att det händnågot på spelarfronten.

Känns skönt idag blev jag sugen på hockey igen, blev helt off på hockey efter 3kronor matchen, som många andra misstänker jag?
Fast nu känns det riktigt kul att det drar igång igen.

Men uppe i en flytt, så det blir nog inget internet på ett tag, om inte allt löser sig riktigt snabbt på det nya stället.

//

Sv: Micke Wahlberg och andra rykten!
Mikael Wahlberg är på väg till Brynäs men inte till utbyte mot
Daniel. Och Janne Larsson är ju marknadschef i Brynäs så han
kommer inte lämna Brynäs och inte sluta som spelare heller
på ett tag. Tommy har sagt att han ska ta guld med Brynäs innan
han slutar.

Nu har jag inte läst Kvällsposten eller hört Rudan säga det personligen så jag tar det med nypa salt. Lite udda att en sportchef mitt under brinnande säsong skulle gå ut att säga en spelare i ett annat lag vill sticka därifrån och vi ska försöka fixa honom...

Nu har jag inte läst Kvällsposten eller hört Rudan säga det personligen så jag tar det med nypa salt. Lite udda att en sportchef mitt under brinnande säsong skulle gå ut att säga en spelare i ett annat lag vill sticka därifrån och vi ska försöka fixa honom...

Trist med Rudslätt. Gillar verkligen hans spelstil. Han måste väl ha gått ut via sin agent och meddelat att han inte vill vara kvar.

Sv: Det drar ihop sig...
mmm... Vi får väl se.

Dessa kontrakt går ut!
Följande kontrakt går ut den här säsongen: Mattias Pettersson,Daniel Johansson,Tommy Sjödin,Christer Olsson,Jonas Soling,Tony Mårtensson,Tom Bisset,Daniel Rudslätt,Kenneth Bergqvist och Jan Larsson! Önskar att dom kan förlänga med alla utom Pettersson och Johansson!

Tycker det räcker med sunt förnuft för att inse att "Survivor" svamlar. Mer än hälften av spelarna han nämnde har kontrakt med BIF nästa säsong. Han sa iofs aldrig NÄR spelarna skulle lämna Brynäs, det kan vara om drygt ett år, 5 år eller 10 år. Jag är oxå 99,99 % säker att dom spelarna någon gång i framtiden kommer lämna Brynäs...

SOLING!

Antingen har Survivor varit direkt inblandad i förhandlingarna
eller så har parterna efter förhandlingar informerat Survivor eller
ngn Survivor närstående om dessa.
Tycker du att det verkar TROLIGT?
Till dess att uppgifterna kan verifieras kommer JAG att betrakta
dom som svammel.
Nej, jag vet inte mer än ngn annan och aktar mig för att titta i
någon kristallkula.
Skulle det däremot visa sig att uppgifterna stämmer är jag den
förste att be herr(?) Survivor om ursäkt

Det verkar befängt att Sjödda, Janne och båda målvakterna sticker. En av keeprarna (Pettersson kanske) sticker, de andra blir kvar ser´u.
Att Det verkar vara klart med ett byte mellan Wahlberg och Wågen vet jag ingenting om , kanske kanske inte. En sak som jag vet iallafall är att Wågen har ett år kvar på kontraktet och att han bör spela klart det innan han sticker. Tycker att han gör mycke nytta i brynäslägret.

HUGE!

Vad vet du om att " Survivor " svammlar,vet du något som inte vi andra vet?

Det verkar som att vi har en spelaragent här på sidan,
nämligen "Survivor"........
Ärligt talat, maken till svammel var det länge sedan man hörde.
Det han möjligtvis kan ha rätt i är att Wahlberg EVENTUELLT är
på väg till Brynäs, resten drar vi en barmhärtighetens slöja över.

Rudslätt på väg bort?
Var just inne på Mifs del av "hockeysnack". dom har saxat lite ur KvP där!! Tragiskt om det stämmer, Rudslätt verkar inte vilja vara kvar nästa säsong....

Sv: Träningmatch
Huss:

HV har nog förstärkt en del jämfört med förra året. Nyförvärven inför säsongen var:

Bosse Ahl
Anders Huusko
Jouni Loponen
Kalle Sahlstedt
P-Å Skröder
Richard Pavlikovsky
Johan Davidsson

Dessutom kom ju Stanislav Jasecko nyligen.

De nyförvärven går väl knappast av för hackor??

Förlusterna var:

Stefan Örnskog
David Nemirovsky
Fredrik Stillman
Jonas Elofsson
Viktor Wallin
Fredrik Öberg
Jonas Fransson
Magnus Axelsson
Johan Lindbom
Johan Forsander

Ganska hyggliga namn en del där också, och många av dessa var skadade i stort sett hela förra säsongen och ett par la av bara därför. Men det är svårt att säga att man har istort sett samma gäng när 10 går och 8 kommer till. Men det var ett ganska bra lag på pappret även förra säsongen, men jag hävdar att det är bättre ändå denna säsongen.

Inte en chans i världen att Janne skulle sticka, eller lägga grillerna på hyllan heller. Kungen jobbar ju dessutom som marknadschef? så han kan ju ha framtiden tryggad i föreningen även efter karriären. Luovi, Pekkala, Aspen och Wågen har alla ett år kvar på kontraktet. Sjödda ska vinna SM-guld med BIF innan han lägger av.

"Byta" Wågen mot Wahlberg? Tja, gärna för mig. Låter som ett rättvist byte :)

Kan det verkligen stämma? Att så många spelare försvinner? Var ska dem ta vägen då? Ska Janne sluta?Sjödda? JA ja, ska bli kul och se vilka nyförvärv dem lyckas hitta iallfall.

Micke Wahlberg och andra rykten!
Enligt ledande personer i Brynäs så är Jan Larsson,Tommy Sjödin,Mikko Luovi,Jussi Pekkala,Mattias Pettersson,Johan Asplund och Daniel Wågström på väg bort från Brynäs.

MIKAEL WAHLBERG ÄR PÅ VÄG TILLBAKA TILL BRYNÄS!!!!!!!!!!!!

De uppgifterna är till 99,99% bekräftade av Modos ordförande och Brynäs ordförande Håkan Berg. Man tänker sig ett byte,Wahlberg till Brynäs och Wågström till Modo. Mikael Wahlberg ska signa ett kontrakt som löper på 2+1 år och lönen kommer att ligga på 50.000 i månaden och då ingår maximal bonus ersättning.Micke kommer också att få 200.000 i signingbonus.Avtalet kommer offentliggöras när både Modo och Brynäs har spelat sina sista matcher för säsongen.När det gäller Daniel Wågström så betalar Modo 200.000 för "Danne".Kontraktet löper på 2+1 är och lönen kommer att ligga på 30.000 och även där ingår maximal bonus ersättning.Daniel får 50.000 i signing bonus.

Sv: Träningmatch
Huss
Hur menar du rent konkret med att "lägga säsongen på hyllan"? Nu är det här läget och det är bara att hoppas på att vändningen kommer den här säsongen. Det kniviga läget borde ju faktiskt kunna inspirera laget till stordåd. Skadeläget är bättre än det varit sedan förra vintern och klarar man sig till slutspel så är det garanterat ingen "expert" som tror att BIF ska kunna rubba FBK eller Modo eller var det blir för lag. Det blir nog "slaktsnacket" igen. Då har vi chansen. Jag känner mig positivare än på länge. Det måste dock bli vinst i någon av matcherna mot MoDo eller DIF.

« · 60739 · »