1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446858 inlägg · 7966 ämnen
« · 63427 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Wallin kritiserar BIF
Frisco: Du snackar skit som vanligt och att du inte ens kan säga att det är mig du pratar om är patetiskt. Jag vet mycket väl att det var ett citat. Men menar att det är vad en person tycker vilket jag har sagt flera gånger men du är väll för dum för att förstå verkar det som.

Sv: Kan inte låta bli....
Lycka till ikväll brynäs hoppas på att ni krossar Wolfpack!
Lycka till!

Hörru Brynäs vinner med 4-3 i matcher efter en riktig rysare nere i Karlstad Mike Harder sätter pucken i SD det blir en vändning som i 4:e kvartsfinalen 99 mot MoDo!

Ja, det kommer nog att stanna vid sköna drömmar bara! :))

Hoppas nu Brynäs vinner i kväll så att man kan somna i sköna drömmar!

Tycker jag nog!
Man ska inte sparka på dom som redan ligger :))

Mitt tips är nu 1-4!

OK! Jag var nog lite för hård, jag ber så hemskt mycket om ursäkt och önskar självklart Timrå all lycka i Kvalserien för jag vill ha er kvar i Elitserien.

Villa jag skriva live it så får jag väll görra dettt!

o mitt Tips är nu 1-6!!
Tru or falsett?

Lidingö, var lite ödmjuk mot Tikaren, han har villat bort sig.....är väl lite ledsen att behöva vänta på att hans lag inte spelar på ett tag utan måste vänta på att knäckbrödserien tar slut så dom får vara med.....Vi skänker en tanke år honom

Karln måste ju få tippa ändå!

Rådbjer!

Vilka möter Timrå i kvarten? Just det ni ska ju spela i Kvalserien!

Rådbjer!

Det stavas Take it or Leave it!

Det är bra med optimism men ta inte i så ni spricker grabbar!!

Det kan bli ett ganska så högt fall!!!! :)

Tips BIF- FBK 1-5
Take it or live it!!!!

Brynäs-Färjestad
SLUTRESULTAT I KVÄLL:

BRYNÄS-FÄRJESTAD 4-3

Målskyttar: Soling,Mårtensson,Sjödda,Bisset!

Kan inte låta bli....
men OM vi klarar Färjestad så tror jag Guldet är klart. Att gå in i en semi efter det så tror jag att ingen rubbar Brynäs. Kort och gott, räcker att vi vinner 4 matcher mot FBK så är det klart, den 13:e guldet. (så har vi även fixat 2000-talet, sett från att vi tagit guld under -60,-70,-80,-90-talet) Lycka till ikväll alla Bifare. fan det känns som på 70-talet då Sverige mötte Sovjet, och man var sketglad om Sverige gjorde trots 11-1 i röven. Nä så Stora favisar är inte Fbk.

Sv: Timmar kvar!
Själv sitter man å laddar upp med lite drycker och annat skoj. Om 40 minuter tar man bussen till hockeytemplet och spänningen stiger för varje minut. Jag kommer ge 110% på läktaren, hoppas grabbarna på isen gör det samma.

SKJUT SJÖDDA!

Nu är det snart dax. Ölen är kyld och chipsen inhandlade.
Tyvärr tror jag Brynäs får stryk men att mitt Malmö vinner.

Tippade tabellen och det gick sådär (hade inte räknat med Brynäs alla skador och att Timrå skulle falla igenom så pass).
Förhoppningvis är ett av mina kvartsfinaltips felaktiga även denna gång:
FBK-Brynäs 4-3
Modo-Luleå 4-2
HV-MIF 4-2
DIF-Frölunda 4-2

Nu gäller det som sagt.
Tippar att om Brynäs kan slå FBK i match 1 & 3 så kommer nervositeten sprida sig i Karlstadlaget. Men visst är FBK favoriter med tanke på sitt spelarmaterial, i varje fall framåt. Svagheten ligger i försvaret som knappast är imponerande på pappret.
Hoppas, hoppas folk går man ur huse ikväll,
känns bittert att man inte kan åka upp och se varken match 1 eller 3.

Smurfen: VÄL talat, precis så känns det!

Nu är det dags att visa att man inte ikläder sig tröjan med de klassiska axeloken om man inte är beredd att offra BLOD, SVETT och TÅRAR!

Timmar kvar!
Snart är det bara tre timmar kvar till nedsläpp. F-n det är nu det gäller. Vinna eller försvinna. Gå in och kör för fullt. Pumpa musten ur de lilagula pajasspelarna. Få de att göra misstag. Få de att bli osäkra. Utnyttja luckan mellan Gerbers benskydd...

Det är motståndarlaget som har pressen på sig. Helt klart - och detta känner de av. Utnyttja detta faktum. Ge järnet.

Och så måste det bli fullsat på läktarna. Släpp alla hämningar. gapa och skrik. Höj din stämma och lyft fram laget.

Seger i kväll!!!

Domare match 1 och 2
Från 4checking!

De här dömer kvartsfinalerna
Varje år är det hårt tryck på domarna i slutspelet. När står det klart vilka som kommer att döma de två första kvartsfinalerna. Det blir samma huvuddomare i kvartsfinal 1 och 2, men linjemännen kommer att vara olika. Här är hela listan:

BIF-FBK: Roger Öberg, Åke Andersson, Per Svensson
LHF-MODO Peter Andersson, Fredrik Ulriksson, Joacim Karlsson
VF-DIF: Thomas Andersson, Anders Karlberg, Leo Takula
MIF-HV Ulf Rådbjer, Claes Hilmersson, Mikael Ljungqvist

Söndag 10/3
FBK-BIF: Roger Öberg, Conny Ekenberg, Joacim Karlsson
MODO-LHF: Peter Andersson, Per Svensson, Mikael Ljungqvist
DIF-VF: Thomas Andersson, Anders Karlberg, Leo Takula
Ulf Rådbjer, Niklas Smedman, Fredrik Ulriksson

Huge:
Jag hoppas på samma vinnare idag.
Om det sen blir vi som möts i en semifinal om vi båda går dit det bestämmer väl bara Tommy Töpel=)

Frisco

Ja, den här frågan verkar ha gått från debatt till en dialog.
Hoppas det inte till sist blir en monolog! ;-)

Hoppas också på en Zap-bortavinst samt en Canal+ - hemmavinst.
Tror dock, ärligt talat , att FBK kanske är lite för starka men
osvuret är bäst, större under har skett.
Är det vinnarna i våra resp matcher som möts i semi??

Huge:
Förstod nog att det var lite ironi där men lika bra att förklara ordentligt så det inte bli nåt missförstånd:-)

Jag ser det inte som nån debatt med XXXXXX som nån kan vinna. Det jag gjorde var ju att jag sickade in ett citat från Värmlands Folkblad som jag trodde alla tyckte var intressant så här i slutspelstider. Alla utom 1 person (inga namn nämnda) verkar förstått att det var ett citat från en fortfarande levande linus på linjen och inte från nån som tittar på canal zap ikväll och håller på bortalaget.

rättelse: Brynäs vann alltså SMguld senare än FBK.

Det är klart det är lite orutinerat att gå ut med att kritisera Brynässpelarna i detta läge. Gjöm inte att BIF vann SMguld senast och att många av dom grabbarna (bl a de "gnälliga") är kvar i laget...

Frisco

Vet inte om min ironi var lite för avancerad för er däruppe.
Får väl sätta ut en ;-) nästa gång....
Naturligtvis har du rätt ang Wallin, bara det att han binder nog ris
åt egen rygg genom att ge brynäsarna gratis tändvätska.

PS Verkar bli en maratondebatt med Natten.
Vem vinner?? ;-)

DS

TIPS omgång 1
Brynäs-FBK 5-3
VF-DIF 3-4
Lule-Modo 2-4
MIF-HV 4-2

Färjestad är och kommer alltid att vara ett jävla muppgäng.Som dessutom på senare år tror sig vara nåt speciellt.Dom kan knappt ta en förlust utan att gnälla och visa dåligt humör.Det är ju aldrig fel att ha vinnarinstinkt men ibland måste man kunna inse att motståndarna varit bättre.Bananer i pyjamas.

Huge: Wallin gör nog som han tror att man ska göra inför slutspelen medan Johan Norrman bara svarade på en fråga i samband med att hans domarkarriär avslutades.

Ngn som vet vem som dömer ikväll ?

Inte Lahti väl ?

Verkar som om Rickard Wallin och Johan Norrman startat ngn
sorts korståg mot vår oskyldige Djoos och vårt kära
Brynäs, ivrigt påhejade av vissa MoDoelement......

Ulf Söderströms visa uttalande/liknelse att BIF-FBK är att jämföra
med Sverige-Vitryssland var patetiskt....Hoppas på massivt publikstöd och speedigt Brynäslir ikväll så att Söderström m fl får annat att diskutera

Det står även:

Blyg och snäll kan man tro om Rickard Wallin.
Det gäller bara vid sidan av isen.
För 21-åringen är den i Färjestad som slänger mest käft med motståndarna.

saxat från Wermlands Folkblad

Jag tror Wallin för det hett om öronen i kväll ; )

Wallin kritiserar BIF
saxat från Wermlands Folkblad, citat från Wallin:

I KVARTSFINALERNA KAN han räkna med mothugg. Från spelare som Per Djoos, Janne Larsson och Ove Molin.
- De gnäller otroligt mycket, klart värst i elitserien. Jag förstår inte hur dom orkar.
Brynäs är det första hindret på vägen mot SM-guldet. Ett guld som Rickard Wallin verkligen suktar efter.

Sv: Namn på nya Arenan?
Lumber Jack:
Har ingen aning om eventuell försäljning av de fula kranarna. Däremot vet jag att det redan är en kille som står som nummer ett i kö för att köpa pissrännan på toan under gamla E1 på Söderstadion där Bajen Fans står nu när de ska bygga om. Han vill visst ha den som minne eftersom de varit goda vänner i 20 år.

Vore synd att blanda in Simon Templar, han har inte gjort något ont. Varför inte Ahlgrensbilpåse? (Rakt i munnen...)

Frisco:
Är kranarna till salu i hamnen, en polare är sugen på ett inköp?

Sv: Djoos
Natten:
Vad har du sagt?

Lumber Jack:
Skulle man inte kunna döpa arenan i Gävle efter Gävles första guldvinnare inom hockeyn Gävle GIK? Förslag: Godis arena. Eller kanske nåt som har med godtemplare att göra? Logen, Templet.

Alla:
Nån som har förslag på vad en eventuell ny arena i inre hamnen i Örnsköldsvik på nästan samma ställe som Örnsköldsvik vann Stadskampen mot Gävel ska heta??

Frisco: Jag har sagt det flera gånger men du verkar välja att inte förstå så det är ingen ide att forsätta.

Brynäs nya arena borde heta gefle center ha ha ........grymt va

Natten:
Fegt. Om du säger en sak måste du väl kunna tala om vad du menar.

Frisco: Jag orkar inte hålla på och tjafsa längre med dig.

Kålleseum stinker Göteborg, varför inte Läkerolasken och sedan måla den röd (min favoritsmak).

Gevalia Colluseum tycker jag klingar bäst. Gevalia som bekant är Gävle på latin och Colluseum där Romarna fick sin underhållning serverad. Ifall Gevalia går miste om den här chansen måste dom vara helt dum huvudet. Arenan ska ju ligga granne med deras fabrik, kommer synas från varje tåg som går förbi Gävle och vara stadens siluett 30 år fram i tiden.

Namn på nya Arenan?
Leaf arena låter ju lite NHL aktigt...
Gavle arena...
NorrlandsGuld Arena...

Sv: NY ARENA INGET FÖR GEVALIA!
För 100 mille får du kallat vad du vill....
Mästar arenan... kanske.

Sv: NY ARENA INGET FÖR GEVALIA!
om jag skänkte 100 mille till bygget, med villkor att de skulle döpa arenan till t.ex nåt i stil med Oves lada eller Molinrinken, tror ni de skulle gå med på det då? ;)

« · 63427 · »