Brynäs IF

713286 inlägg · 7953 ämnen

AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8

1392630 · » Till forumet


Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Lunkan: Ok, jag gillar dock när det är lite fart i båset iaf när det krävs :-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
70 Rodrigues: så sant, mao jag tror det är mer Sandlin än Bäckman
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Lunkan: Det brukar ju vara så att om man har ett sätt o coacha så brukar det se likadant ut oavsett träningsmatch eller ej.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
upprättad poängliga

Poängligan
Målvakter:
Niklas Svedberg 4
(Johan Holmqvist)
Förstafemman:
Ryan Gunderson 1
Niclas Andersén 2
Mats Lavander 1
Calle Järnkrok 2
Jakob Silfverberg 2
Andrafemman:
Lars Jonsson 1
Simon Bertilsson 1
Daniel Widing 2
Mads Hansen 1
Sebastian Lauritzen 2
Tredjefemman:
Victor Berglind 1
Jörgen Sundqvist 1
Johan Larsson 3
Jonathan Granström 3
Andreas Dackell 1
Fjärdefemman:
Simon Löf 2
Jonathan Carlsson 2
Jesper Ollas 1
Martin Johansson 2
Joachim Rohdin 1
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
70 Rodrigues: TJ såg inte direkt aktiv ut i båset det lilla jag såg därifrån. Kanske lite panikvarning dock om han skulle börja tokcoacha redan i andra träningsmatchen.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
se ovan

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
70 Rodrigues: 1an på Andersen och 3an på Löf är väll dom 2 största felen på gds spelarbetyg.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
MarcusElving: Blir nog jävligt svårt att göra en sämre, eller :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8

70 Rodrigues: Haha, ja vem hatar inte förluster. Jag tror på en bättre match från Brynäs på måndag.

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
70 Rodrigues:

Äh ni har bra gruppdynamik det räcker.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
MarcusElving: Härligt, då får man ju hoppas att grabbarna börjar spela hockey igen? Jag hatar förluster oavsett!!!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
GD/AB webbsänder matchen mot Skellefteå på måndag :)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
claesw: Vet inte om du noterade det men hur såg TJ ut i båset, var han aktiv tillskillnad från Czarnecki vill säga(visserligen inte så svårt) men ändå :-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
70 Rodrigues:
Ja, stämmer bra!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
claesw: Vet inte om du håller med GD men spelarbetygen verkar säga rätt mycket om hur det såg ut på isen??
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
70 Rodrigues:
Jag var på plats. AIK spelar transatlantiskt- rakt på mål (oftast, dock inte i PP), många skott...(utifrån oftast). Brynäs DUTTAR, som vanligt. Oroväckande när även nye Gundarson(stavning?) visar stora prov på duttandets konst.... Redan...

Dock, ungdomarna ser bra ut.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Tommy Jonsson medgav att skillnaden var större än han trott:
– Jag gillade inte vad jag såg, så kan jag väl säga. Jag och Janne Larsson ska analysera det här på ett djupare sätt i morgon.
AIK åkte skridskor snabbare, tacklade hårdare och passade pucken rejälare.
Skotten 11–5, 13–4, 19–5 skvallrar också om att det blev värre ju längre matchen led.
– AIK styrde oss hela matchen och vi hamnade på hälarna. Jag förstår att Roger tycker det var roligt, sa Jonsson och sneglade på kollegan Melin som just sagt att hans lag ”hade bra kontroll och höll igång pucken i en rolig match med känslor och fart”.
Melin tröstade dock:
– Det är svårt att värdera såna här matcher, lagen kan ligga annorlunda i träningsfas.
Faktum är dock att AIK, liksom Brynäs, bara spelat en match innan gårdagens – och det var för tre veckor sedan mot Visby efter bara ett ispass.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
arnio:
Jaja..... då var handdukarna inlämnade, yxorna kastade. Är det nån som vill följa med upp och riva medlemskortet ? ;-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
arnio: Nej för fan, det är kört, förlust i säsongens andra traningsmatch...... Klart det kommer gå åt helvete.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
På nåt sätt så är det bra med förluster i träningsmatcher
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
MarcusElving: Inte då, när "geniet" inte fick ur han mer än 5% när han satt i frysboxen så vilken tränare ska kunna få ut något mera ur han då?...
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
MarcusElving: Det tror jag med. Men han hade inte gjort det om han va kvar i Brynäs.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
70 Rodrigues: Ja, som sagt.. Kahnberg kommer bli vass den här säsongen, det är jag fullständigt övertygad om.
Kommentera


Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
MarcusElving:" "Hopefully wake up tomorrow and forget that one ever happened"

Det gäller dom flesta i laget :-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
MarcusElving: Kahnberg fortsätter att göra poäng, ikväll 1 mål 1 ass i segermatchen mot Tappara.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8

Gunderson verkar inte allt för nöjd han heller.

Han Twittrar: "Hopefully wake up tomorrow and forget that one ever happened"

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
43-14 i skott till AIK?? Vad sysslade Brynäs med ikväll då? Spelar ingen roll att det är träningsmatch..!!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
rafalski: "Eagle känns lika realistiskt just nu som ett positivt inlägg från Anders Berg;-)"

*ASG*

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
foppa78: Man tackar för det unika och fyndiga inlägget. Ska prova caps lock jag med, JÄVLA SKITLAG, hmm jo det känns lite bättre nu.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
foppa78: JA, jag var där, det var verkligen inte ES klass på Brynäs ikväll. AIK var mycket bättre...på allt
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Fyfan vilken jävla rövmatch HORRIBELT!!!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
När ska exempelvis "förstebacken" Lars Jonsson göra en bra säsong? Nej, det är faktiskt viktigt att ha bra målvakter, forwards och backar. Det funkar inte att chansa med budgetbackar. Men du, Huge, vi kommer säkert alltid tycka olika, orkar inte hålla på att tjafsa. Facit har vi ju ändå: det var länge sen Brynäs höll hög klass.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Anders Berg: Trodde du var det, men är glad att all din positiva energi slösas på Brynäs.....
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Hemkommen efter matchen 4-2 till AIK. Faktiskt rättvis. Brynäs var riktigt dåliga.
Många var långt ifrån på topp.

Gunderson såg skakig ut, tveksamt vad han kan tillföra i år.
Lavander spenderade allt för mycket tid i utvisningsbåset

Ollas var duktig och kämpade och slet, gjorde också 0-1.
Järnkrok var också stuntals riktigt duktig gorde 1-2
Widing körde på och ser bra ut

Svedberg gjorde så gott han kunde , fick inte alltid så mycket hjälp.

Nej detta duger inte, Brynäs måste höja sig mycket, AIK var mycket bättre, snabbare , tuffare och såg mycket piggare ut

Forza Brynäs
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Huge: Dra och snacka golf i eran egen moderatbandyforum och fan inte här inne!!!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Anders Berg:

Trycker tummen upp på den.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
rafalski: Det kunde varit värre; man kunde varit Leksandssupporter!
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Huge: Allt utom drivern är är iskallt just nu;-)
Eagle känns lika realistiskt just nu som ett positivt inlägg från Anders Berg;-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Huge: Ja, oro därför att AIK verkar varit totalt överlägsna. Det känns ju inte bra. Tycker du det? Har vi bra backar?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Anders Berg: Ja, du kan inte ha det lätt: klackarna i taket och allt frid och fröjd häromdan och nu hänger orosmolnen som våta handdukar över dig efter dagens förlust.
Var är Gusten när man behöver honom?
Dags att bumpa upp KS-tråden....
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
rafalski: Lugn min vän, det verkar finnas andra som hetsar upp sig så det räcker och blir över.
Själv inledde jag rundan med en eagle på Haninge idag: drive, spoon upp till 3 m från staken och sen i med putten. Behöver inte vara svårare än så.
Att jag sen följde upp med en dubbel på tvåan är en annan femma...   ;-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Huge: Myser inte alls. Är lite oroad och tycker att det som vanligt är tråkigt med en förlust. Vinst mot allsvenska Almtuna i all ära, men det här var inte alls kul.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8

Poängligan uppdaterad! Har även räknat ut och lagt till målvaktsstatistik.

Allt under fliken "Försäsongen 2011/2012 + Stats"

Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Anders Berg: Lite gulligt att se hur du, Clarence och andra solstrålar riktigt myser nu efter en förlust i årets andra träningsmatch.
Och det är ingen hejd på alla slutsatser ni drar.
Är det en slump månntro, att ni var som bortblåsta efter vinsten mot Almtuna?
Om man inte visste att era "analyser" verkligen är allvarligt menade så hade man kanske skrattat åt eländet.
Men dom är tyvärr allvarligt menade, vilker gör det ännu roligare...   :-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Tänker inte hetsa upp mig för en förlust i augusti när dagens golfrunda gick käpprätt åt helvete;-)
Får invänta matchrapport från nån som var på plats men ser man till skotten så är det en bit kvar till slutspelsformen;-)
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Anders Berg: Man kanske gör en "Jonathan Carlsson" med Dale Clarke och ber honom komma tillbaka?
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Men om nu Ekholm kommer tillbaka, eller att Brynäs ersätter honom - det räcker ju knappast för att ta guld.
Kommentera

Sv: AIK-Brynäs IF torsdagen den 18/8
Man ska kanske simma lugnt i augusti månad, men jag tror inte mycket på det här laget jag. Högst kvartsfinal, the same procedure as last, I mean every year, James..
Kommentera

1392630 · »