1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736946 inlägg · 7967 ämnen

AIK-BRYNÄS IF

Sv: AIK-BRYNÄS IF
Hipp hipp hurra vad jag är glad.
Tack Ram för att du inte släppte in mer än ett mål

RavenLord: att skriftligen uttrycka känslan pendla mellan hopp och förtvivlan ungefär....

lindberg:Ja och det lär fortsätta pendla tyvärr i flera matcher innan det här är över ;) Hoppas nu på fullt ös på söndag

boldten: Ja det kommer man att göra.

boldten:
Hej Boldtan!
Har ni det bra i Ösk-land?
Inatt kommer jag sova gott!! Fan va skönt!!
Saknar dig å Magda
Hälsa runt....

Nu loggar jag ut för idag. Ha det så bra alla Brynäsare. Vi ses på söndag.

Få se hur mycket de visar från matchen på sporten nu 22:00
Skönt att se att Rögle-Skellefteå kryssar och tar poäng av varandra

Tja!
TACK!!! Gunnar,Micke & HELA laget. Tre poäng är underbart, nu ska firas resten av kvällen.

Det var riktigt länge sedan , de blev tre poäng.

Nu slår vi "Bajen" på söndag!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

RavenLord: Blir intressant och höra rapporter från de som var på plats.

Läste på text-TV att AIK:s målvakt gjorde en tavla likt Salo i oss... Sjödda sköt iväg skott på chans tydligen.... Det var tydligen högt tempo i matchen.

allsvenskan nästa=)
det är ju nästan att man vill bo i brynäs...... för dom slår ju alldrig någon

boldten: Japp ska bli kul att höra vad de har att säga om matchen..enligt text-tv va det högt tempo...men kan tänka mig att det blir sågning vid fotknölarna från de som var på plats ;)
Men man får glädjas över de 3poängen det är det som är det viktiga

mac3boy: jätte kul

tengan: jaja... det var det väl. men det är ju sant åxå=)

boldten: En skada på Molin tydligen enligt svt, inte underligt att han inte märktes något...

Molin ledbands skadad enligt SVT-sporten.

RavenLord: Jag kan inte se sporten!!! Vilken kväll. Först sitta totalt frustrerad framför datorn och inte vet nåt och nu inte kunna se sporten och få njuta av en seger. Här har alla gått och lagt sig utom jag...

mac3boy: ok....du ska veta att jag håller tummarna för timrå..jag har några polare från göteborg som jag skulle vilja psyka.

Sämre än Salo. Du är sämre än Salo. Sämre än Saaaaalo...
Skämt åsido; jag lider med killen och vi kommer undan med blotta förskräckelsen. Igen. Vi ska inte behöva den hjälpen, vi måste kunna vinna av egen kraft.

Gust: Våran vanliga tur med skador, SUCK. Fast å andra sidan kanske en hungrig junior får chansen och det kanske inte är helt fel?

boldten: där har du rätt...jag hoppas ochså på någon junis

Ford Prefect: Nä, men lite tur för en gångs skull skadar ju inte. Bara att vi vann under ordenarie tid kanske gör att spelarna lyfter sig till nästa match. Och sen hur segern kommer till är inte så viktigt!!!

tengan: härligt=) så ska det låta. men jag tycker fortfarande inte om brynäs, så är det bara

boldten: hade det varit den "gamla" Molin hade man varit riktigt bekymrad men som sagt han har ju inte varit sig lik denna säsong så...in med en junior som kan röra om lite.

boldten: inget illa om molin.....men det kanske blir någon ändring som ger lite mer jävlaanama

mac3boy: ja men lycka till ändå!!!!!!!

lindberg: Håller helt med dig! Fattar inte vad som hänt med karln. Han har ju totalt tappat gnistan.

tengan:tack så mycket!! i morgon vinner vi!!

mac3boy: Håller även jag en tumme för Timrå nu som enda Norrlag kvar i slutspelet....så varför avskyr du BIF då om man får fråga ???

Vilket jävla skitmål av Sjödda. HA HA HA HA HA Jag kommer att skratta mig till sömns HA HA HA HA HA Men det var Brynäs tur att ha flax för en gångs skull. HA HA HA HA HA

RavenLord: Pratade med Selander under och efter matchen..han var inte så nykter så man fick inget vettigt ur han..Men det han sa var att Brynäs hade tur och Ram räddade laget, han hade tydligen gjort några idioträddningar.

RavenLord: jag är född sån. men det är ju bar att du häller en tumme för oss.

Hong Kong: Okej kul att höra att Ram spelar bra åtminstonde för det kan behövas tyvärr när man ej klarar av att göra mer än 2 mål själva

RavenLord: hur länge ska man behöva vänta innan brynäs vinner med 3-4 mål......en som längtar efter detta.

mac3boy: Okej har du inge konstruktivt att komma med tycker jag du kan lägga ner helt.....bara 14isar som skriver skit och avskyr och ej har nå fakta att baka upp det med.
Ja jag håller tummarna för klyktatarna trots det surjämteblod som flyter i mina ådror

tengan: Ja man har gått på en oerhörd massa matcher nu den här säsongen och aldrig har det varit en fleramåls seger...hoppas det kan lossna mot bajen på söndag....att några får sätt dit pucken och höja självförtroendet

Nyss tillbaka från Hovet med en lätt heshet på rösten. Skriket från klacken när Sjödda stänkte in 2-1 var obeskrivligt att vara med om. Matchen började ganska trevande och 0-0 efter första var ganska rättvist. Efter Jannes 1-0 fick vi 2 PP-lägen utan att lyckas sätta dit den. Lite för omständligt spel, mycket plotter istf att spela på backarna då Gnagarna krympte boxen till tändsticksaskstorlek ungefär. AIK lyfte sig efter att ha klarat dessa 2 BP och kvitterar rättvist. Därefter mkt kämpa och ställningskrig, ingen vill bjuda på ngt extra, varken framåt eller bakåt.
Tyvärr så tar Ryhed ut Nyllet på 2+2 för en helt korrekt tackling skuldra mot skuldra i kamp om pucken. Starkt gjort att fixa detta BP och även ett nytt BP strax därpå. Liten uppryckning av oss i slutet men alla väntar på förlängning. Ni som sett TV-sporten såg ju själva vad som hände: Sjödda laddar från röda med 5 sek kvar. Persson gör en "Salo" och 3 pinnar är i hamn. Måste kännas ruskigt tungt för Gnaget som nu torskat 2 matcher men varit minst lika bra som motståndaren, om inte bättre till viss del.
Nåja, vi klagar ju inte, lite flyt måste ju vi också ha ibland.
AIK överraskade med bra defensiv och tillknäppt och disciplinerat spel, inte alls likt matchen jag såg mot Hammarby t.ex i SA.
Kan vi nu ta både Hammarby och Skellefteå i de två närmaste hemmamatcherna ser det mkt bra ut.
För övrigt var Sjöddas shufflesteppning vid TV-sportens intervju efter matchen, på klackens begäran, härligt att se.
Det vill vi gärna se igen. Ang Molin, så var han tillbaka i spel efter omplåstring. Inget allvarligt tydligen.
Som sagt, en tät kämpamatch, förmodligen ganska lik den mot LHC.

PS: Ram var helgjuten idag och räddade oss flera gånger.
Rätt skall vara rätt, äras den som äras bör.... DS

Huge: Tackar för den analysen av matchen

HM HM ja äntä konstigt för brynäs i tiiden ...

Huge: Och du slapp gå hem, som du lovat vid förlust. Fast du har bor väl ganska nära Hovet?

RavenLord: så fort timrå har haft en bra spelare aå har brynäs vart där å nypit den, fast en spelare fick timrå faktiskt behålla, HENRIK Z. han är väl ändå bäst. tommy sjödin spelade väl i timrå förut om jag inte missminner mig?

RavenLord: Hoppas på en urladdning på sön.....godnatt på er alla BRYNÄSARE....nu ska jag drömma om 3 nya poäng på söndag.
helst med lite plus mål ochså.

Huge: abbsolut han ska äras men han va inte bra i grund spelet ...

boldten: Mkt riktigt, har gångavstånd till både Hovet och Globen.
Nu gick jag ändå hem efter matchen, var tvungen att kyla av mig en aning efter kvällens nervtestare. Usch ja...... :-)

Huge: Det kan jag förstå att du behövde... Förstå hur vi har haft det som följt matchen via HS, det var fruktansvärt. Jag önskar att jag hade varit på plats istället!!!

Ford Prefect: jaha ni behöver inge hjälp då hm hm

jorka: Jo tydligen. Det är det jag inte gillar.

AIK skulle ha vunnit, Brynäs uppträdde som ett gäng juniorer, den ende som får godkänt är Ram han räddade oss mer än en gång.Pinsam uppvisning av Brynäs, ska dom fortsätta att spela så här så torskar dom elitseriplatsen. In med Danielsson d.y o Rönnqvist till matchen i morgon...

70 Rodrigues:
Varför bara 4870 på matchen?

« · 248076 · »