1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736336 inlägg · 7967 ämnen

AIK - BRYNÄS LÖR 2 MARS. AVGÖRANDET! (?)

Sv: AIK - BRYNÄS LÖR 2 MARS. AVGÖRANDET! (?)
Huge: Skulle vilja höja till 99.999999999999999999999999999999999999999999%

Huge: Så Nordan ska ersätta Hansen, ett föredöme och en kämpe?

Annars skall Hansen hyllas för sina insatser, en laglojal kille som gör sitt jobb i det tysta och sällan får de stora rubrikerna. Förutom när Cz använde honom som back i PP och BP. 

Huge: Nja, måste finnas nått bättre än Nordan. Visst frisk och hel är han helt ok men hur ofta är han det? Kan nog vara en av kandidaterna som vädrat sitt missnöje till tidningen.

Huge:Nordan blir väl inte elitseriemässig bara för att Hansen drar? Det enda som händer är att den som tar över efter Sundlöv får värva två centrar istället för en ;-)

DavyDjoos: AIK är teoretiskt sett beroende av vårt resultat i sista matchen, förutsatt att dom vinner sina återstående matcher.
Ergo: dom har INTE allt i sina egna händer.

Vad är det du inte fattar?

Att dom med 99.99% sannolikhet har saken i egna händer är en annan sak.
Det krävs faktiskt 100% sannolikhet för att det ska kallas för teoretiskt säkerställt att dom har allt i egna händer.

Zappaholic: Luleå verkar ju gå bra utan Klasen, Abbott, Skrbek och Kilström.
Hoppas det håller i sig över morrondan.
Tror att vi avgör hela skiten genom att slå AIK på lördag, sen får Sandberg dividera hur mkt han vill om hur mkt eller lite dom har i sina egna händer.
Skulle dom sno sista slutspelsplatsen så är det bara att gratulera till en skaplig upphämtning, även om det svider.

Angående Hansen: var inte med på träningen, enligt uppgifter.
Det var iofs inte Järnkrok heller, så behöver inte betyda nåt.
Tänkte på GD:s skriverier och att Hansen kan ha lessnat på det ev missnöjet hos vissa spelare i laget som visat det öppet sas.
Och att han beslutat sig för att inte förlänga och flytta hem till Norge.
Har nämligen en känsla av att Brynäs gärna hade velat förlänga.
Eller så är det inte konstigare än att erbjudandet om både spel och framtida uppgifter i Storhamar har lockat mer än att fortsätta i Brynäs, han är trots allt 34 år, har haft en del skador och har en spelstil/laguppgift som sliter på kroppen.
En riktig kämpe och ett föredöme på isen som blir saknad, helt klart.
Öppnar för spekulationer om ersättare och nu blir det viktigt att behålla Nordan. 

DavyDjoos:Det enda Huge försöker få fram är att det inte är empiriskt fö Brynäs kan ju göra MASSOR med mål och få en bättre målskillnad.

Att bara komma på tanken visar ju graden av medikament som behöver sättas in...

Samtidigt är det helt tyst från andra skribenter så hela boken domineras helt av denna ickediskussion.

Det hela är väldigt enkelt. Vinner AIK sina tre matcher så är de i slutspel och har såledesdet hela i egna händer. Att det inte är empiriskt rent teoretiskt är totalt ovidkommande.

Carl Lejonkräk: fast det har de, vinner de alla sina matcher, och ser till att inte tappa sin målskillnad, till och med att dryga ut den gentemot Brynäs dito är de ju klara för slutspel...

Sen att det är svårt, för de har ju motståndare också... Annars kan man säga att inget lag har det någonsin i sina egna händer, för det finns motståndare på isen i varje match...

Så skitsnack från alla håll... Huge har inte rätt, på vilket sätt har han rätt!?

Zappaholic: Verkar snarare som att det är viktigt för vissa att ha fel.
Iaf för alla som tycker att Sandberg har rätt....    ;-)

Redigerad kommentar

DavyDjoos: Huge har däremot rätt i att Aik inte har det hela i sina egna händer.

...vi får se efter sista omgången, ingen idé att tjafsa runt teoretiska situationer, lagen spelar om det, må bäste lag komma till slutspel... Kan rada upp fler floskler... Det finns alltid en floskel åt ena eller andra hållet...

Hoppas Brynäs klarar det, räddar lite ära etc...

sylf: Alla normalbegåvade begriper att jag naturligtvis inte tror att AIK kommer att missa slutspel om dom vinner sina återstående matcher.
Från början missade jag och trodde att VI hade allt i egna händer, du påpekade att jag hade fel och jag erkände genom orden: "Även solen har fläckar...".

Därefter kom jag på att Sandberg faktiskt har fel, teoretiskt sett.
Påpekade detta och då går du och hela skitkastarmaffian igång på alla cylindrar.
Vilket gör att jag börjar driva med ert triggande genom att fortsätta stå på mig för att retas ännu mer.
Att du inte fattar det är riktigt komiskt.
Nästan lika komiskt som att man ens ska behöva förklara sig...

DavyDjoos: du satte huvudet på spiken. Jag har försökt vrida diskussionen åt det hållet, men det är viktigare att få rätt gentemot andra än att ens bry sig om vad som skrivs

sylf: oavsett så var hans fråga befogad, ja han tänkte fel, för AIK har isåfall också möjlighet att dryga ut sin målskillnad...

Tomt prat runt en icke-diskussion, igen...

Zappaholic: så sant, jag är enormt trött på HS:are som försöker övertolka meningar och kalla varandra för diverse ord samt att på det sättet "vinna" den meningslösa pajkastningen...

Klart som f-n att Huge inte har rätt i och med rubriken på en hockeyartikel/-blogg på ett annat hockeyforum, eller att någon annan har rätt av någon annan anledning (orkade inte läsa allt)...

Det givna är, vinner ett lag alla sina matcher är det laget klart för slutspel, därmed har båda lagen möjligheten, beroende på hur de presterar i kommande tre matcher... Därmed har båda lagen allt i egna händer om man går på uttryckets innebörd i folkmun, inget lag har det mer i egna händer än det andra, dock har Brynäs poängfördel, medan AIK har form-/självförtroendefördel...

Ville inte in i denna diskussion egentligen, men kände mig manad då nivån på den är dagis-, kanske lekisnivå om jag ska vara snäll...

Tommy: Klart jag förstod. Men jag sket inte i den, försökte bara fasa ut debatten genom att lätta upp stämningen lite.
Vissa härinne går ju i taket så fort man drar igång nånting.
Att dom aldrig lär sig...  :-)

Huge:Haha, vilket bullshit!

"Förstår fortfarande inte hur man kan säga att AIK har det i egna händer.
Om dom vinner sina återstående matcher samtidigt som vi slår Modo och LHC, så hänger det ju på sista matchen och vilket lag som lyckas skrapa ihop den bästa målskillnaden.
Oavsett hur mkt AIK vinner med i sista omgången så är dom ju faktiskt beroende av hur många mål VI lyckas göra, eller...?
Hur kan dom då ha ödet i sina egna händer?
Eller tänker jag fel här?"

Var det detta du menade med att driva med andra?

Huge: Men träskallar funkar menar du?

Om bara din mamma kunde ha hållit på sig den där kvällen, då hade vi sluppit det här. Men näe...inte då :-(

Slajsarn: ":Jag fick en stund över såjag beslöt mig för att driva lite med huge."

Att jag från början drog igång debatten om Sandbergs uttalande för att retas och driva lite med dig och andra i vetskap om att ni skulle hugga som kobror då ni alltid sväljer betet, är väl det mest komiska av allt.... 

Huge: Jag tror du förstod min pik, men valde att skita i den... :-)

Redigerad kommentar

Slajsarn: Att bli betraktad som en idiot av ännu större idioter, kan väl inte kännas speciellt smickrande för dig och dina idiotkollegor?
Att gå till personangrepp utan anledning verkar för övrigt vara idioternas signum.
Jag skulle aldrig sänka mig till din låga nivå och kalla dig för idiot, hur korkad och idiotiskt du än beter dig.

Slajsarn: Helt ok Slajsarn,,.Idag kan vi gott slappna av och snacka lite skit för att förtränga vår ångest.

Huge:Så  du har "vunnit" en argumentation i ett ickeämne. Vilken fjäder i hatten på en person som numera betraktas som en idiot av hela HS (Ja förutom Arnio då förstås)...

Tommy: Precis.
Tungt att försöka övertyga träskallar om att dom har fel.
Man känner sig verkligen som Sisyfos härinne emellanåt...   :-)

Huge: Det var väl kul....du som kämpat så hårt hela dan....  :-)

Tommy: Skitglad!!  ;-)

Carl Lejonkräk:Jag fick en stund över såjag beslöt mig för att driva lite med huge. gästboken har ju inte varit seriös nån gång idag så det är ingen skada skedd...

Huge: Blev du glad nu Huge? :-)

En hel jävla dag har gått till ända och ni tjafsar fortfarande om AIK har allt i egna händer eller inte..Så fruktansvärt jävla tröttsamt, helt fantastiskt otroligt att vissa av er orka hålla på dagarna i ända. Diskussioner som inte leder nån vart och där ingen, verkligen ingen, någonsin lägger sig platt och ger upp, trots att man ibland är överbevisad. Tack för mig, hej!

Slajsarn: att du orkar

Trotsåldern någon ?.....

Huge:Man behöverinte ens gå så långt tillbaka föratt hitta en sån grej. Minns Boorks laguttagning mot SSK som startade en kraftig reaktion från spelarna i truppen...

Huge: Här:

"David Rautio fortsätter med största sannolikhet i kassen. Troligen vilas samma spelare som sist då klubben säkerligen inte vill riskera något inför kommande slutspel."

Huge:Jag tyckte att jag läste nånstans att Bryn har det i egna händer, vet inte o det var du som skrev det. Men i och med att du inte bestridit det så finns det en  sannolikhet att du håller med.

Istället har du kört någon linje som är väldigt "Far fetched".

Vad händer om Brynäs får poängavdrag på grund av "Fransongate"? Med dina argument så finns det ju inte ens en säkerhet att Brynäs spelar i ES nästa säsong ändå har du skrivit det massor med gånger.

Lev som du lär. ;-)

Zappaholic: Nån länk på infot om Luleå?
Låter märkligt, även om vi kanske inte ska säga så mkt.
Minns den berömda bortamatchen mot SAIK i KS för x antal år sen...

Zappaholic: Försök få alla träskallar att begripa det.
Lycka till...    ;-)

Slajsarn: Inte alls. När har jag sagt det?
Vadan detta plötsliga intresse, har du inget liv?
Jag säger att AIK inte har allt i egna händer, vilket är ett faktum som inte går att bestrida.

Slajsarn: Men vilken icke-diskussion. Båda lagen har möjlighet att påverka sina chanser att gå till slutspel! Något kan vi väl alla enas om i denna bok?

Huge:Så du menar att Brynäs har ALLT i egna händer?

Carl Lejonkräk: Luleå verkar ställa över fyra fem spelare. 

Slajsarn: Att du orkar kommentera...Skaffa dig ett liv...

sylf: " Chansen till guld är nog större. Ta in 19 mål på 3 matchen där vi alltså förlorar en, är det nog bara Huge som tror är möjligt!"

Nä, det TROR inte ens jag är möjligt, var har du fått den uppfattningen ifrån?
Det jag däremot VET, är att Sandberg har fel när han påstår att AIK har allt i egna händer.
Du verkar fortfarande ha otur när du försöker tänka....

Slajsarn: Modo är helt skadefritt inför morgondagen drabbning. På Brynäs skadefront intet nytt.

Huge:Att du orkar...Skaffa dig ett liv..

Horace76c: Handlar inte om några formler eller hur det sannolikt kommer att gå, har du inte fattat det än, smartass?
Det finns faktiskt en sannolikhet för att AIK ska missa slutspel, även om den är väldigt liten, förutsatt att dom vinner sina återstående matcher.
Och den lilla sannolikheten är exakt det som gör att dom inte har saken i egna händer.
Sen kan du yra om formler och om hur det sannolikt kommer att gå, det har inte med sakfrågan att göra.
Gick du i samma skola som Gurra, där dom delade ut betygen i Kalaspuffpaketen?

Tväst:

Föga förvånande att vissa tröttnar på allt trams här på HS.

Tväst: faktiskt! Vart har höken tagit vägen?

sylf: allt ifrågasätts härinne

Horace76c: Det verkar som att det hela är i gemensamma händer då, eller i ingas händer överhuvudtaget...

« · 1564717 · »