1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755179 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
BIF Kungen: Jag måste berömma Johannesson också

vann vi? knappt uppfattat efter ett par dagar i nedflyttningsdimma. Bra gjort av grabbarna, fortfarande en viss uppförsbacke men nu satte vi ju lite tryck på dem..hoppet osv...kanske får vi se sportchefen i flera intervjuer framöver

{9908}: Så kan man välja att se det, men om han går in här och hånar Olki och mina åsikter och honom så blir det jävligt kul att just Olki spikar igen och ger oss möjligheten på nytt på torsdag.

{8399}: både ja och nej. Ingen topp enligt mig, men bättre än tidigare, stabilare och färre misstag.

Bra och viktigt inför torsdagens match.

Bulten: aj aj aj, det Bultar och det bankar.

Bulten: Känner nu så här inför torsdan, en tredje förlust i ett playout på rad hemma, då har man inte i AHL att göra. Därför andas jag en viss optimism inför den matchen.

BIF Kungen: fast jag tror ändå det är bra för Sklenicka att spela med Lindstein. Då blir mer eller mindre Sklenicka den defensiva backen han ska vara, innan har han behövt tänka för mycket på det offensiva.

Jag tycker även det känns att dem funnit varandra och litar på varandra, i både spelet mellan dem två och i nåt klipp efter någon vinst under säsongen där grabbarna ska ut på isen igen och Lindstein och Sklenicka står och småpratar massor och skrattar.

Farsang: visst jag förstår poängen.

Bästa backen spelar med den minst erfarna. Bra för Lindstein som kan blir grymt bra över tid om han bygger fysik.

Dåligt för Sklenicka pga Lindstein nämnda brister.

ellis: Ja, även att hemmamatchen senast var ok. Jag tror att Brynäs kommer vara det bättre laget på Torsdag. Sen får man se om det räcker till seger. En match i taget nu.
Chansen är ännu minimal att klara sig, inget lag har väl lyckats vända 0-3. Men chansen finns.

BIF Kungen: har sett Sklenicka spela med Bertilsson, Kinvall, Johannesson och Niemelä. Tycker ändå han spelar bäst individuellt spel ihop med Lindstein.

JawKee: Undrar när biljetterna släpps. Borde vara tillgänglig direkt då folk är segerrusiga.

ellis: Ja det är väl en ganska sund inställning. Förväntar mig vinst dock ska tilläggas. Men sen efter det tror jag nog det tar slut. Men kul med nerv i denna serie.
Drömscenario är att Werner börjar darra i kommande match så att målvaktsspelet blir en osäkerhetsfaktor inför nästa i Malmö.

Blå grottan:

MIF har stora spelare, säger själva att de utnyttjar tyngden i spelet, men tyngden inverkar också negativt på orken/återhämtningen i en lång matchserie...

Mr L: dom släpps kl 08:00 imorgon för allmänheten nu fyller vi arenan🖤💛❤️

Blå grottan: hur ska vi, läs jag, orka fler matcher. Så speedad nu, huvudvärk mm….

Jag måste vara helt knäpp. Engagera mig så mycket för Brynäs i min ålder, måste vara något fel.

En del i min omgivning bara skakar på huvudet och fattar ingenting om hur glad jag blir vid vinst men framförallt hur jag ”tar en förlust”..

Jag är en skitdålig förlorare…., ingen bra egenskap.

Så skönt med vinst ikväll, ångesten fortsätter åtminstone till torsdag.

Tack Ove för att du äntligen lyssnat på mig: MATCHCOACHNING💪💪😂😂🇩🇪🇩🇪

Molin å co har vänt på lite stenar, det syns, jag gillar sen ff att de matchar de bästa/heta lite hårdare - det saknade jag hos Manner: att gå ner på linor och toppa sista perren.
Björninen skulle inte ha gått i 4de heller utan han skulle ha petat palve ut på kant.
Sen förstår jag inte Alcen/Svedman - varför i helvete väntade de på att ta in Molin till sista sekunden? Sådan jäkla beslutsångest kan de väl för fan inte ha haft.
Ja ja, kändes bra att vi tog en match iaf - 4 raka hade varit för pinsamt.

Farsang: han är ett proffs. Han läser av att han måste ta ännu mer ansvar med Lindstein vid sin sida.

Lindsteins insats idag var absolut inte bra. Såg livrädd ut vid sargen.

Var närmare pucken men vågade inte vara först vid sargen…, så får det inte se ut.

Olki är i zonen nu. Stannar han kvar där och alla fortsätter jobba och slita finns en liten chans. Kan tyvärr inte åka upp till Gävle på torsdag men hoppas på en fullsatt Monitor så att spelarna får känslan av en sjätte spelare.

Grattis! Fortsätt kämpa. Går det inte hela vägen kan ni i alla fall vara stolta över avslutningen. Vill också säga det var strongt av Molin att bänka Palve, det är sånt där som förhoppningsvis sätter tonen för laget framöver, oavsett vilken serie ni hamnar i.

Kan matchen möjligtvis ha varit tipping point? Malmö hade ju en tydlig tipping point i höstas. Minns jag rätt ledde man serien efter typ nio omgångar för att sedan mer eller mindre haverera.

Timashov trodde ju redan efter första matchen att det skulle bli mycket svårt för Malmö att spela så intensivt över en hel matchserie. ...Och visst har Malmö varit på en betydligt lägre nivå de senaste två matcherna! Vi snackar stora, tunga spelare som behöver relativt lång tid för återhämtning.

Tror faktiskt chansen finns. Det är ju ändå inte omöjligt att vinna två hemma och en borta!

Björninens min säger allt. Ord är onödiga.

Ny match torsdag.
Uppladdat:

500x0-20230322005156.jpg

Fan vet om inte Kinnvall måste lira en del ändå, Bertil såg helt jävla färdig ut idag. Gissar att han spelar med X antal skavanker. Hoppas det finns kraft kvar i boysen efter den hårda matchningen och långa matchen.

Men men, som vissa har sagt, vi förstörde festen, de fick inte nolla oss och ekonomin får en liten boost. Vi tar det därifrån.

Och hatten av för Kvist idag.

Kidsen får leksaker för 34 papp, inte illa.

Brynäsgubbe: Bra initiativ för att visa stöd

När släpper dom biljetter till torsdags match så man kan köpa? Ska upp till Sandviken på torsdag från Värnamo och då måste man gå match !

Brynäsgubbe: fan jag kände vid matchstart när det var sån fest i arenan och alla stod upp osv. att vi skulle ta detta. Sen så mycket snack om att det var klart osv. Detta var vår match att vinna helt klart. Nu blir det otroligt intressant på torsdag faktiskt för vi blir ju bättre för varje match (två senaste i alla fall) och bäst i förlängningen osv.
Sen har de många stora tunga spelare som får det jobbigt nu hoppas jag.
Synd att inte Roy finns kvar bara och att Rödin är skadad. Rödin ja, kan han komma in snart, vilken boost det skulle kunna ge och Malmö skulle garanterat bli bajsis.

Kommer ni förresten ihåg vad jag sade innan matchserien? Jo att de som tar match 4 kommer att vinna 👍

Horace76c: noterar även att brynäs twitter går varm.

Sista chansen nu då att kunna förvalta en medgång, eller är vi mästare nu och platt fall på torsdag?

Synd att olki inte fått stå fler matcher.

Supportern: Medgångstwittrare 😂

{8399}: Ingen Rödin i kvalet enligt gd.

Falken: tänker Mats Sundin…, och det är beröm💪💪

Underbar bild

{8399}: ”Kommer ni förresten ihåg vad jag sade innan matchserien? Jo att de som tar match 4 kommer att vinna 👍”

haha baserat på..? känsla? Brukar man inte säga match 3? 🤔

Hursomhelst, det viktiga är iaf att släppa in första målet på torsdag!

Davey85: Varför värvade vi ens Kinnvall? När var han att lita på senast?

Anders Berg: Kan tycka att man ska lufta både Kinnvall och Palve när Malmö står på knäna.
Kvist gör sin bästa match i livet, dock kommer det ju inte bli mål. Det är ju ändå fortfarande hela känslan när han är inne

Såg aldrig Honken, var han med eller hade han kassan i hallen?
Måste säga att det va en skön känsla att se Rödin i båset. Såg inte så livrädd ut som de andra 😀

Svensson_62: Fan, folk är korkade. Tror folk att barnen blir lyckligare för det..?

Måste säga att Cred till molin för coachningen. Hade lindbäck stått mindre och manner coachat lite mer (överhuvudtaget) under säsongen så hade vi inte varit här är jag övertygad om.

{8399}: som sagt rädd att du tror att vi vunnit något nu.

Anders Berg: Hoppas innerligt att han inte får beträda isen mer under den här serien då han inte har psyke för det alls. Det enda han måste tänka är "tre nedflyttningar, tre nedflyttningar, tre nedflyttningar", snacka om hjärnspöken. Är väl därför han spelat som en påse skit också, för i början på säsongen var han faktiskt bra och gjorde viktiga mål.

Supportern: Nja jag tror att vi har chansen snarare än att vi kommer att klara det.
Sen kvittar det vad jag tror utan det viktiga är att spelarna har rätt fokus.

Biljetterna köpta till match imorgon =)) kör från Värnamo till Sandviken sen Gävle och match !!!!

SaggeBoy: jag kommer om vi får en match 6 😊

{8399}: 👍👍👍

Bulten: jag tycker tvärtom, palve och kinnvall spelar på alldeles för lite marginaler. Deras misstag kostar för mkt.
Jag tycker vi fortsätter bänka dem och kör på laget vi vann med i förlängningen. Dem kommer säkert att vara trötta men samtidigt har dem fått en enorm energi boost av vinsten.

Anders Berg: Kinnvall grym innan han åkte på lunginflammation. Minns i höstas när det kändes som han gjorde som han ville på isen.

Härligt att se vilken istid Malmö lastade på Ryan och Ollas Mattson, över 38 respektive 35 min. Jag tycker Sklenicka spelade mycket och han låg på 33 min..

Hank81: Jo men jag menar i situationer som i främst i fjärde när det är långt till båset och Malmö inte lyckas byta. Att ha Kinnvall och Palve kvar på bänken då tycker jag är en taktisk miss. Visst Kinnvall kan fumla med pucken men ingen i Malmö kommer ändå gå på anfall i det läget.

Bulten: Jag förstår hur du tänker med Palve. Men tyvärr tror jag inte Molin litande på att han skulle klara av att spela tillräckligt disciplinerat.

Kinnvall däremot är helt under isen och gör sig bäst på bänken som läget är nu.

Zzz: Mata skott med pigg kropp mot ett tröttkört Malmö kunde ha blivit jobbigt för Werner, men ja, det är gissningsvis så han tänker. Men det är heller inte kul att förlora pga tröttkörda ben när vi har pigga i båset. Bertilsson var farligt trött i vissa situationer. Kan inte se att det ska vara bättre.

Palve däremot som dessutom gjorde mål tycker jag kunde få lite mer tid. Menmen, det gick ju vägen denna gång :)

Blir otroligt spännande imorgon inför fullsatt arena

SaggeBoy: imponerande 💪 (noll ironi)

« · 2504682 · »