Brynäs IF

715243 inlägg · 7953 ämnen

Almtorp

« · 474113 · » Till forumet


Sv: Almtorp
Hong Kong: På denna i flera avseenden mörkaste dag pååret kan man glädja sig åt att Soling såg pigg ut på träningen igår. Se där, alltid något.

Inga förstärkningar. Almtorp är en extrem nödlösning. Kanske något att ta med mer permanent nästa säsong, men i år... Vad det hela handlar om är ju Brynäs styrka jämfört med andra klubbar, och i det avseendet är vi svagare nu än vi var innan fönstret öppnades. Vi har förlorat Korhonen och nu är det bara att be till högre makter att Honken inte går sönder.

Glöm slutspelet. SSK och HV kommer att börja röra på sig i tabellen. Vår målsättning blir densamma som den varit de senaste 4-5 säsongerna. Med vajande flaggor och full tifo sprids budskapet "Våga Vägra Kvalserien". Varje matchvinst framöver bör vara direktmeriterande för bragdmedaljen.

Man blir ju bara deprimerad. Klubben förtjänar bättre. Supporters förtjänar bättre, ska vårt lidande aldrig ta slut? Spelarna förtjänar bättre än att behöva gå runt på tre femmor mot NHL-späckade lag med full besättning.
Kommentera

Sv: Almtorp
Hong Kong: Och vad har Almtorp med detta att göra. Det råder lite trådkaos här när det är brist på hockeymatcher..*L*
Kommentera

Sv: Almtorp
stefan Bskv: Nu förstår jag inte riktigt vad du är ute efter. Alla som jobbar med supporterklubbarna gör ju det på en frivilligbasis. Det man kanske kan begära av moderföreningen är hjälp i mera praktisk form. Och där tycker jag dom har gjort en avsevärd förbättring.
Kommentera

Sv: Almtorp
stefan Bskv: Jag som trodde att dom stälde upp för Brynäs och vill att Brynäs ska få det bättre. Vi får starta en insamling till Supporteklubbarnas styrelser...
 
MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Almtorp
Lundström 6:
Supporterklubbarna får inte den kompensation som killarna i respektive styrelse utför. Vill ha en fast summa som varje år tilldelas respektive supporterklubb.
Gratis matcher!? Nja, jag är väl i den åldern att t.o.m jag förstår att man ej kan utföra tjänster gratis från en förenings sida.
Kommentera

Sv: Almtorp
stefan Bskv: Ekonomiskt till supporterklubbarna?
Jag som trodde att supportrar skulle stötta sin klubb med pengar:)
Fram för gratis matcher till supportrarna eller ...
 
MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Almtorp
Hong Kong:
Bara att hålla med. Finns massor av saker som på många sätt har blivit bättre. Mycket har faktiskt tillkommit under det senaste året, så den nya styrelsen skall ha all credit för det.
Det finns även planer på att påbörja resor från Hudiksvallsområdet, alltför att knyta till sig mer publik till Gavlerinken...
Vidare finns det ett medlemsråd som förhoppningsvis kan vara med o bidra till att föra klubben framåt....
Har som bekant blossat upp en supporterklubb i Stockholm, vilket var bra...

Dock bör hjälpen, särskilt ekonomiskt till supporterklubbarna förbättras. Givetvis finns det förmåner, men lite mer borde klubben kunna bidra med...
Kommentera

Sv: Almtorp
Lub: Omorganistaion i juniorleden sedan några år, som resulterat i topp-4 placeringar för både j-20 och j-18. Bättre sponsorsaktiviteter, kampanj för att dubbla antalet medlemmar, bättre kontakt med supoortrar, ombyggnad av Gavlerinken, nya och bättre personer i styrelsen, information och hemsida. Det är lite rent konkreta saker som gjorts. Hoppas du är nöjd med svaret.
Kommentera

Sv: Almtorp
Lub: Ett viktigt moment var att vända ett negativt kapital på ca 7 miljoner om jag inte minns fel till ett eget kapital under en säsong.
Kommentera

Sv: Almtorp
Hong Kong:

Ok.. kan du ge mig ett par konkreta exempel på vad som har gjorts för att vända trenden då?
Kommentera

Sv: Almtorp
Lub: Jo dom hader ju inte direkt blivit ett bottenlag utan NHL spelarna, det tror inte jag heller. Men svårt att sia om detta då man inte vet hur dom andra klubbarna hade löst sakerna.,
Kommentera

Sv: Almtorp
Lub: Mig vetligen har jag aldrig påstått att Brynäs skulle vara uppe och kriga i toppen om konflikten uteblivit. Däremot så tror jag serien skulle se annorlunda ut och att Brynäs skulle ligga något snäpp högre upp.

Det verkar som du inte har så god insikt i Brynäs. Det har gjorts massor för att vända skutan. Men det går inte över en säsong. Det borde väl Timråiter veta, hur många säsonger var ni utanför elitserien??
Kommentera

Sv: Almtorp
mok:
Ok, kanske Linköping... men jag tror nog att de värvat ngn forward i början av säsongen om de inte gjort ngr mål... så jag tror ändå att de varit högt uppe...
Kommentera

Sv: Almtorp
Lub: Linköpijng tror jag inte hade vart ett topplag utan sina NHL spelare. Bara att spana på hur många poäng dom snubbarna gjort.
Kommentera

Sv: Almtorp
Hong Kong:

Det är bara naivt att tro att Brynäs hade varit och krigat i toppen om NHL konflikten inte hade varit. Frölunda, Timrå, Färjestad och Linköping är alldeles för bra lag för att Brynäs ska kunna mäta sig med dem över en hel säsong (därmed inte sagt att de inte kan vinna enstaka matcher mot dessa lag).

Mycket av Brynäs nedgång ligger på klubbledningen anser jag, laget har gått dåligt flera säsonger i rad och så vitt jag kan se så har ingenting gjorts för att vända trenden. Tyvärr men Brynäs är nog inte bättre än så här...

Brynäs-Timrå 26/12... = Julen när den är som bäst...

Timrå IK :-)
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe:
Ja du, Jag tror bestämt att dom flesta MoDo-iter kommer från Örnskölsdviksområdet och TIK-are kommer från Timråområdet m omnejd:-)))
Kommentera

Sv: Almtorp
70Igor: Det verkar vara allmänt trögt vad det gäller värvningar. Sen är det som vanligt väldigt många här inne som plockar fram motorsågen så fort det börjar ta emot lite grann. Man bör väl invänta onsdagen innan det är dags att utvärdera läget? Helt rätt att låna ut Korhonen om han inte känner sig motiverad för bänken, Jokela är inte av samma kaliber, men säkerligen en duglig backup. Dessutom frigörs pengar som kan användas till att förstärka svagare lagdelar.
Kommentera

Sv: Almtorp
Gusten: Som Munkas gjorde när han ringde SVT om Rob Blake ;-)

Undrar förresten om det är så att SSK, MIF, HV71 med flera redan har gjort klart med förstärkningar men väntar med att tillkännage dem tills strax före midnatt på tisdag.

Tänk om mormor sitter där småleende med Koivu och Niedermayer i rockärmen...

Sorry drömmer bara lite.
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe: *Asgarvar*
Kommentera

Sv: Almtorp
Petra: Hur är det med satslogiken? ; -) Kan bara uttala mig om Brynäsare, men nu när Du drar upp det har jag faktiskt undrat rätt länge var alla Modoiter och TIKare egentligen kommer ifrån... :-)
Kommentera

Sv: Almtorp
Gusten: Klockren sammanfattning.
Truppen var billig redan från början. När man gick upp ramlade det automatiskt in ett antal miljoner från förbundet/HL. Sponsorerna blir också automatiskt mer intresserade när det vankas ES-spel.
Lägg därtill lite ytterligare sponsorsuppvaktning så har du lite att handla för.
Man visste från start att hårt arbetande spelare var det som gällde. Cleary och Horcoff var två perfekta scoutningar som passade som hand i handske.
Tur eller skicklighet? Lite av båda förmodligen...
Marcel Hossa spetsade till det hela och baktanken fanns säkert att brorsan eventuellt skulle vara intresserad vid lockout i NHL.
Av bara farten har kompisar till slovakerna nu hakat på.
Jag tror att t.ex en spelare som Marian Hossa känner sig väldigt hemma i Mora, och då talar jag inte bara om kompisarna. Övriga i laget sliter och kämpar och det funkar nästan lite som i NHL där man har sina rollspelare.
Därmed kan Hossa ibland glassa lite grand och däremellan blixtra till med sina otroliga uppvisningar.
Kommentera

Sv: Almtorp
70Igor: Dra i dig några stänkare...slå "ettan" och fixa ett rykte själv.
Sen när du vaknar så blir du skitöveraskad när du slår upp tidningen. ;)
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe: Här är det dags att ändå göra ett försök. Gonatt, och låt oss hoppas att Aftonblaskan till imorgon bitti har lyckats rota fram ett riktigt smaskigt transferrykte till Brynäs.
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe: Kompisvärvningar! Sen tror jag nog att MIK har ES billigaste trupp.
Halva laget ligger nog på lägsta ES-lönen. Pavlikovsky t.ex var nog inte lika dyr efter fiaskot förra säsongen. Tur och fingertoppskänsla skulle jag nog sammanfatta det hela.
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe:
Är det bara Brynäsare som är född av kvinnor eller??? :-)))
Kommentera

Sv: Almtorp
70Igor:
Kedjorna så här då om Dackell, JJ och Soling saknas och ingen köps in

Molin-Wahlberg-Björne
Viitakoski-Lind-Miettinen
Sjögren-Almtorp-Malmström

WOOOOW! Hoppas inte Molin får migrän...då får vi gå på två centrar och tre ytterforwardpar
Kommentera

Sv: Almtorp
70Igor: Håller med. Ingen Brynäsare av kvinna född sover gott just nu.
Kommentera

Sv: Almtorp
Gusten: Men Du som kommer från de där bygderna, Gusten, förklara för oss hur Mora kan prångla fram så mycket kulor att de köper allt som rör sig, toppspelare efter toppspelare. Vad gör Mora som inte brynäs klarar av?
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe: Visst vi kan hoppas att allt bara en ond dröm och att mormor bara mörkar men håll med om att det ser aningen mörkt ut när vi knappt har folk till tre femmor.
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe: Låter ju inte som om han har spenderarbyxorna på direkt.

"Några nya NHL-värvningar verkar inte direkt nära förestående för Brynäs. Enligt Sundlöv går det segt.
- Jag vet inte om de därborta väntar på om det ska lösa sig med NHL eller inte. Eller så kanske det är så att de som brinner för att spela kanske redan är här i Sverige."

Tydligen funkar det för vissa iaf. Nagy till MIK och Fernandez till Luleå...men vi får väl hoppas att han mörkar.
Kommentera

Sv: Almtorp
70Igor: Men hallå, är det ändå inte liiiite tidigt att kasta in handdukarna? Låt oss se vad Sundlöv hittar innan vi kasserar in nederlaget. Han bör rimligen ha pengar att handla för, så låt oss se vad som händer först.
Kommentera

Sv: Almtorp
70Igor: Lägg till JJ och Soling också :(
"frågetecken på Jakob Johansson och Jonas Soling". Enligt GD
Kommentera

Sv: Almtorp
Sundlöf hittar inga spelare. Vi har 3p ner till kvalplats. Laget kan mycket väl vara sämst i ES utan Timonen, Sulku, Dackell & Korhonen. Brynäs brukar ju dessutom falla ihop helt i matcherna efter jul även utan att tappa de tre bästa spelarna. Nä nu känns det riktigt dystert.
Kommentera

Sv: Almtorp
70 Rodrigues: Nej, men ärligt talat vill jag helst se en lösning i NHL men än så länge måste mormor anpassa sig till verkligheten.
Kommentera

Sv: Almtorp
Dom säljer konstiga cigg på Christiania i Köpenhamn...man läser så konstigt när man rökt dom...*L*
Kommentera

Sv: Almtorp
70 Rodrigues: Det är nya tränaren, Kyrö har just skrivit på för Trelleborg Vikings. Han ville ha lite större utmaning...*L*
Kommentera

Sv: Almtorp
bocken: Ironi :-)
Kommentera

Sv: Almtorp
70 Rodrigues: ?????????????????????????????????????????????
Kommentera

Sv: Almtorp
70 Rodrigues: Klart det ordnar sig. Jag är inte orolig över att vi ska trilla ur ES. Men jag vill ju se Brynäs i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Almtorp
Hong Kong: Almgren, vem fan är det :-))
Kommentera

Sv: Almtorp
bocken: Om det ändå hade räckt med sömnlösa nötter. Jag som hade slutat röka, nu är man snart uppe på den vanliga dosen igen för att lugna nerverna..*suck*
Kommentera

Sv: Almtorp
bocken: Nu får vi inte vara "dysterkvistar" utan se allting positivt, det ordnar sig ska ni se :-))
Kommentera

Sv: Almtorp
70 Rodrigues: Fy f-n vad jag är less på den här säsongen. Det är nästan så man inte orkar bry sig längre. Nu börjar man förstå varför det nästan inte finns några riktiga "hockeyfans" i nordamerika. Man får vara glad och det är samma laguppställning tre matcher i rad.

Tänk så fartblind man blir. Hade det här varit en vanlig säsong så hade man nästan jublat åt att Sjögren kom till Brynäs och tyckt att Almgren är ett bra nyförvärv som man kan bygga på i framtiden.
Kommentera

Sv: Almtorp
70 Rodrigues: Rätt svar! Som belöning blir det spel i kvalserien.

Hur många timmar har man tillbringat i Gavlerinken för att stötta Brynäs och vad får man för det? Ja, sömlösa nätter!
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe: Det ordnar sig nog, mormor fixar säkert ett par stabila div 2 spelare som är spelsugna o utvecklingsbara :-))
Kommentera

Sv: Almtorp
Jompe: Mormor försöker vara nån slags hjälte, eller?
Kommentera

Sv: Almtorp
Vi lånar alltså ut Korhonen så att han kan få spela utomlands (han är väl redan utomlands, nej?), och i gengäld för detta lovar han att spela för oss nästa säsong? Och vi värvar Leksands tredjemålis som vår nya andremålis? Om Honken skulle gå sönder ställer vi alltså Jokela mot LHC:s NHL-kedja, bröderna Hossa, Satan och alla de andra. Få se nu, var ställde jag vaiumen..?

Hjälp, mormor! Mormor? Hallå?
Kommentera

Sv: Almtorp
Bissett19: Otroligt! Det är bara det att alla andra lag i ES har ju redan massor med NHL spelare.
Kommentera

Sv: Almtorp
Angående ett nyförvärv innan fönstret stänger på Tisdag så ser det mörkt ut,så här säger Micke Sundlöv till Keben:


. "Just nu är det lite segt på den fronten. Alla verkar avvakta händelserna. Och vi har inte råd att ta hit en spelare som inte gör fler än tio matcher. Vi vill ha en för säsongen ut. Och som är beredd att göra ett viljestarkt bra jobb hos oss".
Kommentera

Sv: Almtorp
70 Rodrigues: Japp
Kommentera

« · 474113 · »