Brynäs IF

715243 inlägg · 7953 ämnen

Brendl sista-minuten-köp?

« · 1305988 · » Till forumet


Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Enligt rykte.. Osäker källa. så har inte brynäs ens varit intresserade av Brendl. Vilket isåfall styrker att Cz tackat nej till en brendl i truppen.

Hoppas inte det är sant, för då är man mer än lovligt korkade.
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
70 Rodrigues: Men han skulle inte gå framåt, när han vet att det är 4 mot 4 ( om han visste det förstås:S )
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Erat: Någon måste ju backa upp Ekholm när han ger sig iväg, men icke!!!
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Och vårat kära fosterland förlorade sista matchen. Det svider i mitt svenska hjärta.

Ännu jobbigare är att det var Ekholm som gjorde så att finnarna kunde ta ledningen.
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Bissett19: och timrå borde inte ta mora spelare, har varit ett par fiaskon om man säger så....
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
GävleLasse:

Javisst fan..
Sen har vi Pär Djoos och Christer Olsson som hämtats från Mora,men det var knappast Sundlövs förtjänst;))
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Bissett19: Han lyckades ju även skapligt med Nolander.
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Jajjen:

Sundlöv ska nog förstsätta värva från Mora,där är han 100-procentig med Granis,Brendl och Ekholm.

Apropå Ekholm så fortsätter han imponera och få fortsatt stort förtroende av Mårts,kollade istiderna efter första perioden nu mot finnarna där Magnus Johansson hade mest med 7,20,sen kom Ekholm med 7,07..

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Bissett19: Svårt att fatta att en sån spelare öht har lirat i lag som Mora och Brynäs.
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Om det var någon som nu hade hoppats på Brendl så kan ni sluta drömma nu.
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?

Huss: Storm i ett snapsglas, om du frågar mig....    :-)

Ang Pucken och telefonsamtalet så är det svårt att veta om just det samtal han talar om verkligen har förekommit?
Om det förekommit så måste antingen Honken eller Sundlöv ha gett Pucken den informationen.
Känns som att ingen av dom skulle ha avslöjat nåt för Pucken, mer än att man möjligtvis i rent allmänna ordalag avslöjat att kontaker förekommit, bl.a på telefon.
Och sen har Pucken använt detta i sin spekulation om det påstådda samtalet och spekulerat vidare om vad som sagt i samtalet.

Ang Brendl så blir det lite mer komplicerat, som det känns.
Ändå samma här: nån av Sundlöv eller Brendl/dennes agent måste ju ha läckt uppgiften.

Det mest troliga är väl ändå att Sundlöv i båda fallen vid något tillfälle sagt nåt som sen fått alldeles för stora proportioner.
Oavsett om han sagt det utan nån tanke på att det skulle kunna bli fel eller misstolkas.
Fast du kommer nästa fråga: han brukar ju normalt sett tiga som muren så fort det blir tal om ev nyförvärv och har ju alltid framhållit att man inte säger nåt förrän nåt är påskrivet.
Varför skulle han då i de här fallen helt plötsligt börja prata bredvid mun?
Låter väldigt ologiskt och konstigt...

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Huge: Lite av ett storm i ett vattenglas förvisso men det är jäkligt olyckligt att Sundlövs diskussioner per telefon sprids vidare. Oavsett vem som är skyldigt i detta avseendet.
Ang. Brendl, hur fick pressen nys om att de pratats vid?
Ang. Puckens blogg/Xpressen, hur kom det ut? (logiskt med spekulationer iofs med tanke på hus och så, men hur kom telefonsamtalet med i bilden?)
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?

GävleLasse: "Det enda jag reagerar över är att du helt utesluter att Sundlöv skulle kunnat göra fel."

Suck...

Kan du inte läsa innantill?
Jag skriver ju att Sundlöv mkt väl kan vara boven i dramat, om han medvetet överdrivit och sagt att Brendl VILL till Brynäs igen, fast Brendl kanske bara sagt att kan kan tänka sig Brynäs nån gång i framtiden (underförstått: i slutet av sin karriär).
Mao: jag uteslutet INTE att Sundlöv kan ha gjort "fel" i den här historien.

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?

GävleLasse: "Sundlöv kan väl aldrig göra fel, han är ju tydligen den enda perfekta och felfria människan på jorden..."

Klart att mina argument tar slut när när man får ovanstående standardfras som svar på i stort sett allt som diskuteras.
Jo, han brukar iofs variera sig och emellanåt dra till med det lika begåvade:

"bla bla bla..."

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Huge: Finns bara ett ord för sådana som dig, tyvärr så får jag inte skriva det här på forumet, men jag kan ta det med dig när/om vi träffas den 16:e sep??
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Huge: Det enda jag reagerar över är att du helt utesluter att Sundlöv skulle kunnat göra fel. Är det nyans att endast ta upp tänkbara scenarion där hela välrden förutom Sundlöv gjort fel?
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?

mikeymike: Det är helt klart "Hassan" som har återuppstått och helt sonika blåst Sundlöv..

Samtalet komer på CD till jul :)

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
GävleLasse: Jag har framlagt 3 i mitt tycke tänkbara förklaringar där ett av dom gör Sundlöv till boven i dramat.
Det hade du märkt om du läst mitt inlägg.
Det är väldigt bekvämt för dig att beskylla Sundlöv för något så nu är det min tur att kräva bevis.

Om det nu är så att man talat i förtroende så borde det väl rimligtvis ha gällt allvar och inte nåt allmänt snack om ev spel i framtiden, om förutsättningarna är dom rätta.
Och om det gällt allvar: varför skulle Sundlöv i det läget riskera att tappa Brendls förtroende genom att gå ut i media och avslöja vad man diskuterat?
Jag får inte ihop det rent logiskt.

Det blir däremot logiskt om det bara varit allmänt snack och ett "löfte" från Brendl om att han kan tänka sig spel i Brynäs nån gång i framtiden.
I det läget kan ju Sundlöv knappast ha ansett sig bunden att hålla käft, eftersom det ändå varit mkt löst snack utan nån egentlig substans.


Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Jag tror det gick till så här: Brendl satt på semestern lite småpackad och ringde lite "polare från förr". Sundlöv missuppfattar Brendls glada, positiva humör och ringer som nästa samtal pressen med nyheterna som Pavel sluddrat fram.
Brendl själv har naturligtvis inte ett spår av detta samtal i minnet, det pratades med mycket folk och rann ner mycket godsaker den där kvällen, och dementerar naturligtvis!
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Huge:Slut på argument du med märker jag...
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
70 Rodrigues: Ojdå? Inget bla bla bla, din sedvanliga argumentation?
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
GävleLasse:Sundlöv kan väl aldrig göra fel, han är ju tydligen den enda perfekta och felfria människan på jorden...
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?

Huge: Alternativt. Brendl och Sundlöv pratar varav Brendl säger detta i förtroende som Micke inte kan hålla för sig själv.. Brendl lackar ur och dementerar..

Vad är det som säger att det inte är Sundlöv som är boven i dramat. Det är väldigt bekvämt för dig att beskylla Brendl för något så nu är det min tur att kräva bevis.

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?

GävleLasse: Ja, det där har jag också funderat över.
Det enklaste vore ju om Sundlöv bara gick ut och förklarade att han blivit felciterad, om han nu anser att han blivit det.

Eller så är det så enkelt som att det är Brendl som av nån anledning fått kalla fötter och inte vill erkänna det han sagt till Sundlöv mellan fyra ögon.
Att spelare i alla lägen talar sanning och aldrig ändrar sig, tror jag inte på.
Tvärtom.

Men eftersom Sundlöv hela tiden hållt sig till sin version av hur samtalet med Brendl utspunnit sig så får man väl utgå ifrån att det GD skriver också stämmer.
Och då ser jag som den mest troliga förklaringen att det är Brendl som inte står för sitt ord.

Som näst mest troligt får det bli att det är Sundlöv som brett på en aning för att det ska låta mer intressant och hoppfullt i fansens öron, eftersom han ändå vet att vi sannolikt ändå inte kommer att få se Brendl i Brynäs igen.
Mao: en liten vit lögn som inte borde göra nån större skada men som istället plötsligt fått allför stora proportioner.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?

"– Han har ringt mig och sagt att han verkligen vill spela i Brynäs igen innan han slutar, säger sportchefen Micke Sundlöv.

Huge: skall vi alltså utgå ifrån att gävle dagblad ljuger? Och om så är fallet varför reagerar inte Sundlöv om han blir felciterad..  i igressen till och med..

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
SH:

“Hej Micke, det är Honken. Jag har tänkt att flytta hem till villan i Valbo nästa sommar. Har du någon användning för mig i Brynäs?”

Någonting så lät det kanske i luren då Johan “Honken” Holmqvist häromdagen ringde Brynäs sportchef Michael Sundlöv.

Samtalet gick ut på att “Honken” ville informera Sundlöv om att han den här säsongen spelar sin sista säsong i Frölunda. Nästa sommar går flyttlasset från Göteborg hem till villan i Valbo.

Och “Honken” har inte tänkt sluta spela hockey. Han vill fortsätta spela hockey på elitnivå och då i Brynäs. Han erbjöd helt enkelt Brynäs sina tjänster nästa säsong.

Sundlöv var intresserad. De skulle fortsätta prata med varandra."

Så ser Puckens blogginlägg ut i sin helhet.
Lite försåtligt skrivet och det är lätt att få intrycket att han bara spekulerar i de två första styckena men att resten skulle vara fakta.
Inte konstigt om många fans med läsförståelseproblem kan missuppfatta det hela och ta Puckens spekulationer för saker som verkligen sagts.
Eller så har Pucken avlyssnat Honkens telefon, vilket jag dock håller för osannolikt...    :-)

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
SH: Ja, där har du absolut rätt.
Han kan få egna problem med bl.a fokus, som du säger.
Å andra sidan kan det ju vara bra för vår egen del:
tappar han fokus och spelar dåligt så kanske det påskyndar flytten hem till Brynäs.
Och då står vi kanske där till slut och hyllar Pucken för hans spekulation..
;-)
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Huge: Tyvärr har det ändå till stor del blivit Honkens problem, och tar det även fokus från säsongsuppladdningen iom att han sas har blivit ifrågasatt hos fansen är det säkert nära till hands att det beror på ryktesspridingen. Du vet ju hur det funkar, i slutändan är det Sundlöf som ställt till det....
Ingen Honken i Brynäs - "jävla Sunklöf"!!
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
SH: Ärligt talat: jag tror inte att Honken kan hamna i nån dålig sits pga spekulationer från en bloggare.
Pucken vet ju ingenting mer än att Honken ev har ringt Sundlöv.
Exakt vad dom snackat om är det heller ingen som vet.
Att Pucken sen sitter och gissar är inget man kan göra nåt åt.

Problemet är väl isf att det finns fans som inte kan tänka själva och drar slutsatser som i sin tur bygger upp alltför höga förväntningar/förhoppningar.
Och isf är det väl dessa personers eget problem och inte Puckens.


Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
SH: Håller fullständigt med, men journalister som Pucken har uppenbarligen inget annat intresse än att hålla sig själv kvar i rampljuset.
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Huge: Oavsett hur rätt ute han är så sätter han Honken i en taskig sits mot både klubb och fans, som (kanske lite långsökt?) ger en avog inställning mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Huge: Fler snillen än du som spekulerar...
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
SH: Ungefär samma scenario kan appliceras på Honkenryktena:

Pucken är säkert rätt ute, men man behöver å andra sidan inte vara nåt hockeyorakel för att lista ut att Honken kommer hem nästa säsong.
Att han nu förnekar saken hör som sagt till eller är det nån som tror att han inför seriestarten skulle säga att "Stämmer, det blir Brynäs nästa år..."
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?

SH: Ett relativt säkert tecken på att det ligger nåt i det som skrivs är att den utpekade dementerar...   :-)

Följande scenario är väl inte helt otänkbart:

Sundlöv har lite kontakt med Brendl, både på det personliga planet men även i egenskap av SC, det är hans skyldighet.

Sundlöv kastar ur sig en allmän fråga om Brendl kan tänka sig att spela i Brynäs nån gång i framtiden.

Brendl svarar förstås att man aldrig ska säga aldrig och det är mkt tänkbart under de rätta förutsättningarna.

Media får nys om saken och Sundlöv säger som det är, varpå media hårdvinklar det hela för att få lite rubriker.

Därefter förnekar den utpekade spelaren allting, helt i enlighet med rådande praxis.

Som sagt: nyhetstorkan verkar vara stor och den blir knappast mindre så här i rötmånadstider....

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Anders Berg: I Honkens fall känns det helt idiotiskt att skriva ett sånt inlägg som Pucken gjorde. Om tanken var att få över honom till Brynäs nästa säsong är han säkert inte lika sugen nu....
Brendl-artikeln känns bara skum, han vet ingenting om det men ändå står det i rubriken att han dementerar.

Är det torka på Foppa-fronten tro? Tre journalister som avhandlar sånt som INTE händer...
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Även jag ser fram emot alla intressanta förklaringar i ärendena Holmqvist och Brendl. Lägg därtill att jag redan har mina egna teorier att jämföra dem med, så att säga.
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
70 Rodrigues: Har en exakt bild på hur ursäkten kommer att se ut:)
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Gurra88: Nej nej nej, du kommer snart att få läsa ett inlägg från en ur forumets banjoliga att allting bara är ett stort MISSFÖRSTÅND, bla bla bla!!!
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
GävleLasse: Är Sundlöv mytoman?:P
Kommentera


Sv: Brendl sista-minuten-köp?
mikeymike: Det här ju Sundlövs uttalande rätt intressant...
Kommentera


Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Lindström: Haha!:)
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Peja: Vilket klippt han hade i skäret!! Å näsa för målet oxå!! För att inte tala om konditionen!!

Har en granne på 47 rappa år, kan trolla med stickan oxå. Undra om inte vi ska spela in en lite film å skicka upp på åsen!!

Så vem vet nästa vecka kanske man är scout på deltid.
Eller rent av att man får ingå i gruppen med dom stooora grabbarna som jobbar gratis på en död marknad!!
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Lindström: Eftersom vi inte vet hur Brendls kontrakt med Brynäs såg ut, så kan vi heller inte avgöra om de påstådda 2-3 miljoner vi fick för Brendl var ett skäligt pris eller inte.
Kontraktet kan ju mkt väl ha varit utformat på ett sätt som gjorde att pengarna vi fick t.o.m var det maxbelopp vi kunnat få ut när han bröt kontraktet och stack till Ryssland.

Att jämföra med andra spelare, ex Hlavac är således helt ointressant, eftersom alla kontrakt och affärer är säregna i sig.

Men eftersom du verkar ha utexaminerats i ekonomi hos Saida, så vet du förstås hur alla kontrakt ser ut och kan därmed jämföra alla övergångar och se vilka som förlorat resp vunnit på affären.

Du borde bli en tillgång i vilken organisation som helst...
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Lindström: Hutten var en värdig ersättare till Bäckis...
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Peja: Va tror du?? Var Hutten ledig?
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Lindström: Om Brendl hade gått för 1m euro eller dylikt hade nog försäljningen satt lite större avtryck på Brynäs ekonomi :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Gurra88: Tack så mycket!
Kommentera

Sv: Brendl sista-minuten-köp?
Huge: Men vänta nu, du säger: "i det här fallet VARFÖR Brendl troligen gick för kaffepengar"

Så det är inte bättre att få en säck med guld istället för småpengar TROLIGEN alltså?

Hur tror du Lhc har råd med Hlavac å co?
Tror du dom skeppa sina spelare till Khl för kaffe pengar?!

Ekonomi är din starkaste gren va?!
Kommentera

« · 1305988 · »