Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Djurgården 20170114

1790633 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Virvelvinden: Självklart så kan allt hända och förmodligen rycker vi upp oss och hamnar i alla fall topp sex tillslut (jag hoppas verkligen på topp fyra).

Det som skrämmer skiten ur mig just nu är förstås vad som hänt efter jul några gånger och framförallt förra säsongen...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Carl Lejonkräk: Otroligt tydligt när man läser vissa inlägg att man aldrig sysslat med lagidrott på lite högre nivå. Är varken första eller sista gången som ett lag har en tung period mitt i säsongen, vad det beror på kan man ju spekulera i, vilket även Brynäs gör såklart. Måste bara upplysa om att SHL är inte som när några i detta forum sitter hemma i pojkrummet o spelar hockey på Playstation, utan i verkligheten finns det så mycket annat som påverkar både spel och resultat !
Kom igen Brynäs, det här löser ni !!
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
ellis: 27 poäng är avståndet till Leksand på kvalplats, 13 poäng till missat slutspel och 8 poäng tio sjundeplatsen.. hua
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Carl Lejonkräk: Möjligt att de tar trappan istället. En mer stegvis nedgång.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Dalrt: Hissen ned har pajat, fritt fall nu.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Men fyfan vi är ju femma nu, det hade jag missat. Nu blev jag deprimerad igen.
Kommentera


Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
bradberry: Tydligen inte. Han tyckte att de gjorde en jättebra match och var bättre än DIF (som tydligen såg trötta ut). Men att ibland går inte pucken in. Brukar tycka att han analyserar bra... men här är han helt fel ute. Oroväckande.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Auchinleck: Ja både fysiskt å mentalt som d verkar...
Kommentera


Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Tycker faktiskt vår kapten visar prov på dålig sjukdomsinsikt. Jag var där, satt relativt nära isen. Det är tydligt att man brister i fokus. Obeslutsamhet och avslut i fel lägen... Räcker med att se ansikten på spelarna. Jensen hade ett 1 mot 1-läge i offensiv zon i hörnet. Difaren petar på pucken så att Jensen blir av med den. Istället för att tvärstanna å kötta in i situationen fortsätter han bara att glida utan att vända blicken, från situationen. Ett flertal liknande situationer på andra spelare oxå. En jätteskillnad mot tidigare då vi istället varit det lag som dikterat villkoren och fokuserat tagit oss in i situationerna. Igår var vi inte jobbiga att möta. Det borde kapten Blomqvist också noterat...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
dAVydov:

"Tack Brynäs. Så här lockar man publik."

Ja, det lockade ju inga större skaror när vi låg tvåa i serien heller.
Så att det skulle dra en massa publik då vi spelar bra.
Det kan vi konstatera att det inte stämmer.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Brynäsgubbe: Han måste vu full eller typ drivs
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Wow... Blomqvist var nöjd med dagens insats...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Zappaholic: Nikka Coffey Grain, japansk whiskey, helt underbar. Helt otippat så har jag blivit såld på japansk whiskey och jobbar mig genom sortimentet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Auchinleck: Sorry, magistern glömde ett kommatecken. Även solen har fläckar...😎
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Carl Lejonkräk: Cheers. Dricker en magiskt fin P.N från Oregon. Vin är kärlek.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Skål boys, mot nya strider 🍺
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Huge: Alla förluster är bittra, speciellt de på hemmaplan. I färskt minne 3-5 mot KHK, 1-4 mot Lakers och nu 0-3 mot DIF.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Bratwursten : Ända tills Kungsbacka.

I'm with you, poor guy...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Zappaholic: hör vad du säger ! Dock otroligt tung resa hem till Kungsbacka nu.....
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Rumpelstiltskin: Jag är alltid oerhört bitter när vi förlorar men jag är som du förberedd på det. Ser inget behov av att böla om domedagen efter några förluster eller för den delen motgångsbajsa ner mig här i forumet.

Men ordet är fritt och folk får göra som dom vill. Vill man sitta och gråtrunka och staka ut Brynäs riktning som ett sänke i tabellen så varsågoda.

Det lustiga är här att bara för man inte gråter ut här så tycks en del tro att man inte bryr sig efter en förlust.

Vissa kan hantera motgångar. Andra inte...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Huge:
Skall vi ha uppehåll mot Örebro...?
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Carl Lejonkräk: Ähh, bittert hade varit om vi torskat i en jämn drabbning.
Rättvis DIF-seger dock, även om siffrorna inte speglar matchbilden.
Nya tag efter uppehållet mot Örebro.
Känns som en vettig uppgift som omstart, iaf på papperet....
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Huge: DIF helt överlägsna tycker jag, bittert.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
pekka85: Bittra på bara, vem stoppar dig/er?
Blir faktiskt lite tragikomiskt när det sjukaste du kan tänka dig på ett hockeyforum är nån som inte är bitter, inte jagar upp sig vid minsta motgång och i allmänhet försöker vara så objektiv och nyanserad som möjligt....
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
pekka85: Copy paste på det. <3
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Huge:
Skitkul! 😃
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Chris11: Som du säger 2 usla matcher, där
vi tar en poäng trots allt. Obrydd? Självklart gör det ont att förlora. Men jag väljer att inte gräva ner mig fullständigt och ropa efter domedagen efter förluster. Då jag är förberedd på just detta. Jag tror på laget, jag har sett vad dom kan göra. Även om vi gör en plattmatch i det hela, så skapar vi lägen trots allt.

Klart man ska diskutera problem osv. Men allra flesta spyr galla. Så fort det kommer lite motgångar så skiter folket på sig.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Auchinleck: Ja, visst luktar pengar gott?!
😀
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Huge:
Den var så sur så den måste komma från Bomhus eller Skutskär...😂
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Auchinleck: Nä, Sulan har jag hört...
"Hela laget är matchat för slutspel, då blire en jäla sula på spelarna...🏃
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Huge: Man måste ju ändå älska alla sansade kritiker som vet allt här inne! Varför får vi inte vara bittra över ett nederlag? Jag förstår alla uppenbara saker du ser och säger! Alla gör det! Men ditt eviga tjat måste ju ändå vara det sjukaste på något forum! Jag är så satans nyfiken på vem du är som person för jag har fan inte en aning om vad du gör här egentligen, mer än att irritera dom flesta👏🏻
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Hört på stan...
"Halu hört att Bulan kallas Aulan numera?"
"Nä, vadålå?"
"Han har ingen plan B."

Men jag vet inte... 😉
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
ellis: Fullständigt ointressant vad som hänt tidigare säsonger, säger inte ett skit om hur årets säsong slutar i poänghänseende.
Mao: dom där siffrorna är lika slående som en halvdöd boxare utan armar....
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Och vips är vi 5a... 7p bakom andraplatsen som vi nyligen var med i fighten om. KUL.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Linköping och HV som väntat om oss i tabellen nu är vi 5:a!!! Suck!
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Huge: Lugn bara. Bara sju matcher än så det "traditionella" snittet kan tillrättaläggas. Vägen dit är ju tyvärr tydligt på gång att utstakas...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Brynäsgubbe: Ja, det ser slående bra ut den här säsongen så här långt jämfört med tidigare. Då snittade vi ca 1p/match efter jul. I år har vi hittills snittat 2p/match efter jul. Om jag inte räknat fel...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Brynäsgubbe: Och frånsett Mästarsäsongen är nog inte post-julstatistiken från en rad år innan särdeles munter heller.
Kommentera


Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
2954 personer ser damernas match. 0-0 efter 2 perioder. Rekordet hade garanterat slagits om herrarna inte gjort en sådan plattmatch. Synd för det hade varit fin PR för Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Jan Grismöbel: Känns jäkligt tungt nu. Skönt ändå att vi har åtta poäng ner till sjunde platsen, kan ju dock ändras snabbt med tanke på hur spelet er ut för tillfället.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
pekka85: Lika konstigt som ett forum som bara tillåter gnällig kritik och inga försök till sansade och nyanserade analyser av de du kallar besserwissrar".
I övrigt intressant hur du använder citering i din argumentation.
Du citerar enbart exemplet med Thorell så att det ser ut som att jag försökt säga att svackan berott enbart på HANS frånfälle, när han bara var ETT exempel på flera spelare jag nämnde och vars frånvaro jag anser vara en stor anledning till att vi förr eller senare skulle hamna i en svacka.
Om jag vore konspiratoriskt lagd, skulle jag kunna uppfatta ditt medvetet ohederliga citeringsförsök som mobbning...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Brynäsgubbe: När kvällens matcher är slut.. Går nog hv och lkc om Brynäs å då är vi 5:a och 1 poäng från plats 6 . Ojoj . Nu måste laget vakna å komma tbx till spelet igen .
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Peja: Är själv från det äldre gardet men kan förstå att folk är oroliga när spelet ser ut som det gör nu när det gjort precis samma som föregående år att efter nyår sjunka som en jävla sten i tabellen! Jag är orolig oavsett nertränade eller formsvacka för det ser förjävligt ut på isen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Chris11: Jag tror inte att någon Brynäs-anhängare gillar hur det har sett ut i de senaste matcherna, men vi som är lite äldre har nog ett lite annat perspektiv på det. Under en lång säsong är det naturligt att lag har minst en formsvacka. Det gäller bara att komma ur den så fort som möjligt. Annars blir det inte en formsvacka per definition, då blir ju 'formsvackan' den vanliga formen. Nu är frågan hur Brynäs ska ta sig ur detta.

Jag är väldigt tveksam till att BZ kan hitta en spetsspelare under pågående säsong. Brukar krävas lockouter för att klubbar som Brynäs ska lyckas med det. Utbudet är litet och många andra klubbar har tjockare plånböcker.

Kanske vore det intressant att försöka värva Emil Larsson. Han är uppenbarligen en spelare som befinner sig i en formtopp, vet hur laget spelar och har Brynäshjärta. Skulle kanske kunna bli en energiinjektion.

Ett annat alternativ är att släppa fram Boqvist, som knappast kommer göra det sämre än typ Mannberg.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Brynäsgubbe:
Ut med skiten ur kroppen/skallen. Gå vidare. Inte svårare än så...
Ältande leder bara neråt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Brynäsgubbe: Men oj, har vi fått nån som ska avgöra vem som är ett "riktigt fan", gulligt😀
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Honken: Ajabaja, sluta agera besserwisser nu och börja spekulera i att vi är i en svacka, då känner sig pekka85 mobbad.....
Kommentera

1790633 · »