1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736641 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Frölunda (7/10)

Brynäs-Frölunda (7/10)
Drar igång en tråd om morgondagen håll er till ämnet så skall ni se att det blir lättare hatt hitta i gästboken!

Har inte så mycket att säga just nu om matchen men ju fler segrar på raken desto närmare förlust kommer man. Brynäs vinner med 4-3

Fast allt mer än en poäng är en seger och vad jag vet så har Frölunda fortfarande inte tappat in ett mål i BP och det är starkt!

Full fart framåt från matchstart är det som gäller!

Sv: Brynäs-Frölunda (7/10)
65selander: Frölunda är ju inte direkt kända för att vinna många bortamatcher. Men kan dom hålla igång det spelet dom hade mot LHC och MODO så bör dom vinna. Och som du säger så har Frölunda ännu inte släppt in mål i BP vilket är starkt.22 mål framåt och 6 bakåt säger den del med. Du får la hälsa på Heda , Danne mfl som åker upp från GBG imorgon. Själv har jag förhinder.

mok: selander sa ju mer man vinner ju närmare kommer man förlust frölunda har väll två raka borta nu?

Ahlbom: Det stämmer ju men Frölunda har bara vunnit 1 bortamatch denna säsongen hittils. Faktiskt så är MIF och VF dom enda lag som vunnit borta

Ahlbom: Skall man se till att spräcka en vinstrad så har Brynäs tagir 1 påäng mot Frölunda dom två senaste säsongerna. Enligt det så borde det vara dags för vinst nu.

mok: okej men jag tycker att vi brukar spela bättre mot dem än mot malmö iallafall om man ser från förra säsongen.

Busen: ja visst fan är det dags för en rykande fräch tre poängare ;)

Någon som har hört nått om Wahlbergs mystiska sjukdom?

Ahlbom: Malmö brukar ju tråka ihjäl vilket lag som helst....

mok: jo men vi har gjort riktiga skitmatcher mot dem i de senaste mötena.

Ahlbom: Jo frölunda brukar oxå göra skitmatcher emot MIF eftersom dom ofta ställer sej på blå och avvaktar misstag och vinner matcherna på detta vis. Frölunda spelar bättre mot lag som bjuder upp till dans som det så käckt heter.

mok: får jag lov? ;)

Ahlbom: Det vet du väl :)

mok: då svänger vi loss ordentligt imon då så det blir en rolig och bra match redan från början sen som slutar förhoppningsvis med seger för brynäs ;)

Ahlbom: Därom tvistar dom lärde. Tyvärr kunde jag ej haka på vår resa upp imorgon får då kunde vi tagit en tango i pausen men det kommer säkerligen fler tillfällen.

mok: haha... jasså ni kommer upp imorgon? kul får kanske till en liten klack match då med :) hehe ja det blir det säkert..

Ahlbom:

Japp! Vi blir hela sex man som kommer upp imorgon! Klack och klack, vi är där iaf:)

Ahlbom: Som Danne säger 6 man från GÖtet men förhoppningsvis finns dte väl någon eller några vilsna Frölundaiter där uppe. Inte speciellt långt att åka från SThlm heller för den delen där det finns en del.

Danne_l: hehe jasså var det inte fler? det visar ju iallafall på att det finns moral i supporterklubben eftersom det dyker upp folk även om det inte är så många. men ni indianer är ju nästan utdöda ;)

mok: ja det skule vara kul tycker om att vara i klacken och det är ju då mycket roligare om det finns några att försöka överrösta

Ahlbom:

Blanda inte ihop oss med supporterklubben för allt i världen. Vi är inte Goa Gubbar! Inga förolämpningar här nu;)

Ahlbom: Vi tillhör inte Frölundas supporter klubb Goa Gubbar utan åker på eget bevåg till allt vi orkar och hinner. Mer info www.wildwestsupport.se

Ahlbom: Indianerna är inte utdöda vet du väll, vi lever i våra reservat och det största ligger i GÖteborg :)

Danne_l: hehe jasså inte? bara supportrar ändå alltså?

mok: ja jusst ja så var det ;) förlåt jag är glömsk hehe...

Ahlbom: Tur jag finns här och kan påminna dej då :)

mok: ja det är ju det :) chekade sidan som den andra killen länkade åker dom 6 pers i minibuss eller?

Ahlbom: Det var nog jag som länkade den och jepps dom åker minibuss. hade gärna åkt med om jobbet hade tillåtit det imorgon. Gillar Gävle resorna :)

mok: hehe där ser du vilket minne jag har ;) jasså? det låter ju bra att du gillar de resorna då har tyvärr alldrig vart i göteborg med det kommer så småning om :)

Ahlbom: Jo har en del goa minnen av staden och mottaganden av Brynäs supportrarna i travpubben samt den i våningen under. Många goda minnen.

Samma lag igen i morgon mot VFHC. Således Honken i mål och NA + ND på bänken...

mok: hehe det låter bra det hoppas att det blir fler gånger då ;)

Här har ni länken om kvällens match!

65selander:

Ja, vad bra det blev...:-)

Poffa: Koncentrera dig på Luleå matchen du, ni är på väg neeeeeer i tabellen ;-)

65selander:

Det är lugnt, vi vänder det på lördag.

Har sett första perioden och konstaterar att Brynäs spelar MYCKET bra än så länge.0-0 med mersmak.

En fundering.....Hur kommer det sig att Rådbjer ofta dömer DIF men T.Andersson aldrig Brynäs???

Är ND sjuk eller utlånad till Almtuna?

Noterat från 1:a perioden:
Brynäs spelar mkt bra och täpper till i mittzon med bra aggressivitet i forecheckingen.
Finns det ingen zoomfunktion på kameran i Gavlerinken eller vet kameramannen inte var den sitter?
Kan inte Djoos säga åt tomten till kommentator att Kupan heter Kuparinen och inte Kauparinen?
För övrigt en trevlig tillställning. Tyckte mig se Rodrigues vid en kort panorering över läktarna.
Bådar inte gott... :-)

sylf: Rådbjer är ju gammal gnagare. Borde väl knappast gynna djurgårdarna, snarare tvärtom.....

Huge: Så alla dystergökar sitter framför tv:n i kväll eller är uppe i Gavlerinken. Då får man väl sitta här själv och lyssna.

visar dom matchen på Pay-per-view?

leek: Japp

sylf: Nu blir det jobbigt!

Dvs 0-1 Ronnie Sundin

Nu har lyset gått också...

rackham: Är det bara min PPV som slocknat?

sylf: En säkring har gått iGavlerinken. Lyset är reducerat och jumbotronen har lagt av.

FBK-Mora 2-3 skaplig skräll

leek: 2-4

från 0-2 till 2-4 det är grymmt på bortaplan mot FBK.

« · 429782