Brynäs IF

705163 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-HV71 15/11

617377 · » Till forumet


Sv: Brynäs-HV71 15/11
Makkan: tja, vad han tycker är väl uppenbart...

OM det nu är Miettinen som har vädrat sitt missnöje så har vi Boorks "svar på tal" ikväll...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: Hur som helst så pekar Boork med hela handen när dessa 2 herrar sätts på läktaren. Signalen är hur tydlig som helst. Vad det leder till återstår att se, uppenbart är att det finns spänningar i truppen. Eller som Wikegård uttryckte det i AB's hockeybilaga; "eller så får någon part dra åt varmare trakter. Något kommer att hända, var så säkra."
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:

Frågan är egentligen vad Boorken tycker.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Makkan: Jag tycker inte att Miettinen är en person som åker runt på en skridsko, då finns det andra som är värre.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Davve17:
Lind har varit bra. Wahlberg är nog ute i kylan pga av personkemi..
Först petad av Flemming och nu Boorken. Walle kanske borde ta en funderare vad han har för attityd...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: Ett sista inlägg inför resan hem.

Det bänkades ju folk i fjol också och då var ju Walle också med. Om det är en attityd eller att han är krasslig idag är ju frågan.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:

Hur många räckmackor fanns det i Brynäs sa Inge Hammareström ?
Dom börjar i alla fall minska nu då om Miettinen och Wahlberg också är borta :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: Frågan är vad det är som ligger bakom det hela. Det kan ju vara Boorkens ledarskap som vissa ifrågasätter. Börjar fundera om han är den perfekta ledaren egentligen. Det finns personer som får ut det mesta av laget utan att vara en uberstumbanfurer. Det är bara att gå till sig själv och fundera på vilken typ av chef vill man ha. Skall det vara en som står och hytter med näven hel tiden eller?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: Ja det börjar att bli tunnsått...Meen, vinner Brynäs ikväll så blir väl Boorken helgonförklarad, jag skiter i vem eller vilka som spelar så länge poängen kommer. Uppenbart är ju i alla fall att det kommer att bli ett rejält korsdrag i Brynästruppen nästa säsong. Wahlberg kommer väl att försöka komma ifrån Brynäs om han inte får spela snart, han är inte typen som är beredd att fajtas om en plats. Han är van att vara en starter.

En räkmacka på att han är näste man att lämna Brynäs...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Davve17: Miettinen har dock betydligt mer att få ut av sitt spel, det lilla jag har sett.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: Okej, jag har inte sett så värst mycket i år. Men har verkligen Lind varit SÅ mycket bättre än Wahlberg hittills? De fåtalet matcher jag sett har de väl varit jämnbra/dåliga?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
Han måste ju bereda plats för dom nya Almtunaspelarna som dyker upp i nästa värvningsfönster...

Finns det nån allsvensk ledare kvar som törs svara i telefon när 026 kommer upp på displayen..

Säga vad man vill om det men det är ju inte direkt spetskompetens vi värvar...

Låter han hållas ett tag till, men jäklar om han rör Ove o Lind!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: Visst kan det vara andra orsaker som ligger bakom. Säger som Lasse vore intresssant och höra vad "Sjödda" anser om det hela. Hur som helst, hoppas jag på en bra insats ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: Det finns en solklar risk att Brynäs kommer att förlora en hel del tekningar idag iaf
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
brynästigern: Kan ju vara annat som ligger bakom.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: Hur som helst så är mycket vunnit med Korhonen i mål. Att han bänkar två av de tänkta "startingcentrarna" är intressant. Dock så tror jag inte vi har råd med att Boork gör sig osams med så många av det "gamla gardet", det börjar luta åt panikåtgärder från herr Boork. Skall han göra en "nokelainen" å få spelarna emot sig? Det vore intressant att få reda på hur Kapten Sjödda resonerar angående detta.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: Det är väl bara för herrar Miettinen och Wahlberg och se till att bli bättre på träningarna då, annars blir de kvar ute i kylan.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Två till ute i kylan nu alltså...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
HF: Där gick väl oddsen för bortaseger upp ett par hack till.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: De verkar köra med tre kedjor om man får tro swehockey, endast tre centrar finns ju upptagna i laguppställningen.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
65selander: Wahlberg skulle ju vara på gång men han föll väl i onåd igen. Boork gjorde glasklart i dagens GD att alla spelare ska besiktigas noga före varje match. Först därefter tar han ut laget. Det är en riktig strategi, men den förutsätter en bredare trupp än vi har till vårt förfogande.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: intressant att se, undrar när Dacke, Molin mfl gamlingar får kliva av.

Undrar om han skickar över alla från Almtuna snart till Brynäs och vice versa ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
HF: Swehockey har kommit ut med laguppställningen för i kväll. Korhonen står.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
HF: Kollade och på swehockey.se så är dom inte med. Va fan. Hur ska det här sluta?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: Källa?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: Jaså?......
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: Varken Wahlberg eller Miettinen är med ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: Jag har det nånstans. Men att tro att vi skall få fram några varje år är utopi.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Busen: Har inte du gjort en beräkning på det här? Har för mig att den visade att det var oerhört svårt att få fram nya talanger.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: Hur många ES spelare tycker du att vi borde få fram per år i Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Satsningen på ett hockeygymnasium är en förutsättning för en bra plattform att stå på.
Men den blir ju ointressant om inte ngt ES-lag (läs Brynäs) tar hand om och försöker vidareutveckla spelarna.
Och här menar jag att vi först på senare tid på allvar börjat denna process.
Det är mkt möjligt att ingen av de spelare jag räknade upp kommer att bli nå´t. Vilket visar hur stort steget är och hur svårt det är att vaska fram riktigt bra talanger.
Månsson är 24 år men har spelat i AS hela tiden. Att 19 omgångar i Brynäs skulle göra honom till en fullfjädrad ES-spelare, det tror du väl inte ens själv på?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Du är som vanligt ytterst smickrande i dina omdömen om andra....

Vad gäller talanger hänvisar jag till Huges inlägg.

"Spets kommer aldrig att bli nåt" - Och det vet du?

Avslutningsvis hittade jag ett litet ordstäv av den romerske filosofen Seneca som passar sällsynt väl på dig;

"Ingen har krossats av motgången annat än den som låtit sig dåras av medgången"
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
Eller varför inte Martin St Loius , han är ju ett klockrent exempel på latebloomer
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
okänd: Nej det finns ju bra exempel på sk. "late bloomers" Per Djoos för att nämna en...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf:

Vet inte om jag missupfattar dig ang ditt inlägg men bara för att månsson är 24 år så betyder väl inte det att han ska vara en fullfjädrad elitspelare redan ?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: "sedan vi på allvar började denna satsning"

Om vi snackar yngre förmågor så har satsningen hållit på hur länge som helst,sen Gävle fick ett hockeygymnasium.
Av dom namn du nämner så håller jag med om Bäckis,som med rätt utveckling och matchning kan bli hur bra som helst.N.A kom från Norrtälje och är här bara för att Skoog var så jävla usel.Spets kommer aldrig att bli nåt.Sunna,Morin går samma väg som Floberg,Jobs,Engström,Östlund etc.Månsson är 24 år,borde va en fullfjädrad ES spelare redan,om man sen tycker att han är det så är det väl knappast Brynäs som utvecklat hans talang.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: " Fan va du tjatar om 19 omgångar?! Jag skiter i om det gått 6000 omgångar.Vi får lik förbannat inte fram nåra blivande ES spelare ur våra juniorlag."

Nä, jag kan hålla med om att det varit tunt de senaste åren med spelare som kommit från de egna juniorleden.
Men nu svarade jag ju på claesw:s påstående att vi är urusla på att ta fram talanger, oavsett om dom kommer utifrån eller från de egna leden.
Och då menar jag att det ännu är för tidigt att bedöma om det lyckats eller inte.
Av de juniorer som tagits fram sedan vi på allvar började denna satsning kan vi väl idag nämna namn som Bäckis, N Andersson, Sunna, Morin och ett par till.
Nu har vi ju ett par talanger utifrån som heller inte kan bedömas förrän kanske nästa säsong eller ännu senare: Spets, Månsson bl.a.
Ditt påstående om att vi öht inte skulle få fram några ES-spelare tycker jag därmed inte håller riktigt.
Även om det har sitt berättigande till viss del...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: Fan va du tjatar om 19 omgångar?! Jag skiter i om det gått 6000 omgångar.Vi får lik förbannat inte fram nåra blivande ES spelare ur våra juniorlag.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: "I fallet Niklas Andersson så tog det inte mer än ett par tre matcher förrän han skickades till Almtuna för "utveckling". Har Bäckström varit SÅ tongivande i laget? Nej!


Kontinutet?"

Fallet med Niklas A säger väl inte så mkt om försöket till kontinuitet i stort.
Ibland kanske man måste frångå principerna av olika anledningar.
I detta fall anser jag att det mest berodde på att vi vid denna tidpunkt hade ett antal backar som de facto för dagen var bättre.
NA togs ju senare tillbaka vilket väl vittnar om att det inte låg ngn prestige bakom det hela.

Bäckström har inte varit SÅ tongivande, nej.
Men ändå så pass bra som man kan förvänta sig av en junior som debuterar på allvar i ES. Att Boork låter honom fortsätta ser jag som ett tecken på att kontinuiteten trots allt finns där.
Liksom att Månsson och Spets även får fortsatt förtroende, trots att dom emellanåt kanske inte kommer upp i rätt nivå och är lite ojämna.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Steget är väldigt stort, helt rätt.

Men för att förtydliga det du skrev, FBK la inte ner hela juniorverksamheten, de har allting kvar ända upp till J18 (som jag tror lirar i samma serie som Brynäs) det är endast J20laget som försvann och spelarna går istället till Skåre eller Bofors (fortfarande i FBK's organisation dock)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: "Boorken är väl den förste som verkligen försöker att satsa på yngre förmågor. Och vi vet ju ännu inte hur dessa kommer att utvecklas så därför kanske det inte räcker med 19 omgångar för att avgöra om man lyckats eller inte."

I fallet Niklas Andersson så tog det inte mer än ett par tre matcher förrän han skickades till Almtuna för "utveckling". Har Bäckström varit SÅ tongivande i laget? Nej!


Kontinutet?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: "Vi plockar inte fram nåra talanger,så enkelt är det.Bäckis undantagen,men han är ju å andra sidan inte mogen ännu."

Nä, just det: han är inte mogen ännu.
Vilket var det jag försökte säga: Boorken är väl den förste som verkligen försöker att satsa på yngre förmågor. Och vi vet ju ännu inte hur dessa kommer att utvecklas så därför kanske det inte räcker med 19 omgångar för att avgöra om man lyckats eller inte.
Fast som otålig dysterkvist kan jag förstå att du anser 19 omgångar vara en alldeles för lång lärotid...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: Almtorp suger som tekare. 36 procent är inte bra, bättre att låta valfri ytterforward ta hand om tekningarna.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: Att fortsätta med Almtorp är väl snarare ett bevis på kontinuitet än saknad av detsamma. Vad syftet sedan är kan ju diskuteras.
Han håller väl trots allt rätt hygglig klass defensivt, vilket är ngt som inte helt oväntat passar in i Boorkens filosofi: safety first.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: Dra ut din näsa ur Boorks arsel nu och vakna...

Boorks agerande saknar helt kontinutet. Han verkar ha en del älsklingar i Brynäs, Almtorp för att nämna en. ETT mål på 20 matcher.... hmmm
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: "Därför skall man nog ge spelarna en rejäl skopa av sleven innan man hoppar på de supportrar som troget dyker upp...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
65selander: Ja dessa trådstrukturer....;)

Var det nån som tappade tråden så var det väl du i frdags, min käre Selander...

Härmed likviderar jag denna tråd då matchen redan är spelad!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Eftersom ni alla gillar att gnälla så gnäller jag på att ni är fruktansvärt kassa på att hålla en trådstruktur.

Tänkte snacka om matchen mot Färjestad här och det är väl ok? .-))

Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Jag ska ner på träningen idag, det skall bli högintressant att se hur de ser ut. Gellerstedt måste ju få chansen tycker man, eller brände Boork allt sitt tålamod på Skoog?

Fråga 3: Kommer Boork att bänka sig själv efter att hans spelsystem inte fungerat? 4 mål bakåt i två matcher på raken, är det svängdörrar i betongmuren numera?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: Färre lag högt i seriesystemet kanske, men det ser de ut att fixa själv just nu? :-) Nä, skämt åsido så var det väl att få till en bra organisation kring A-laget för ungdomarna skulle fortfarande vara särade.
Kommentera

617377 · »