1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736849 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-HV71 15/11

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: Hur många ES spelare tycker du att vi borde få fram per år i Brynäs?

Busen: Har inte du gjort en beräkning på det här? Har för mig att den visade att det var oerhört svårt att få fram nya talanger.

JanT: Jag har det nånstans. Men att tro att vi skall få fram några varje år är utopi.

Busen: Varken Wahlberg eller Miettinen är med ikväll.

Busen: Jaså?......

Busen: Källa?

HF: Kollade och på swehockey.se så är dom inte med. Va fan. Hur ska det här sluta?

HF: Swehockey har kommit ut med laguppställningen för i kväll. Korhonen står.

Busen: intressant att se, undrar när Dacke, Molin mfl gamlingar får kliva av.

Undrar om han skickar över alla från Almtuna snart till Brynäs och vice versa ;-)

65selander: Wahlberg skulle ju vara på gång men han föll väl i onåd igen. Boork gjorde glasklart i dagens GD att alla spelare ska besiktigas noga före varje match. Först därefter tar han ut laget. Det är en riktig strategi, men den förutsätter en bredare trupp än vi har till vårt förfogande.

Busen: De verkar köra med tre kedjor om man får tro swehockey, endast tre centrar finns ju upptagna i laguppställningen.

HF: Där gick väl oddsen för bortaseger upp ett par hack till.

Två till ute i kylan nu alltså...

Busen: Det är väl bara för herrar Miettinen och Wahlberg och se till att bli bättre på träningarna då, annars blir de kvar ute i kylan.

Clubsport: Hur som helst så är mycket vunnit med Korhonen i mål. Att han bänkar två av de tänkta "startingcentrarna" är intressant. Dock så tror jag inte vi har råd med att Boork gör sig osams med så många av det "gamla gardet", det börjar luta åt panikåtgärder från herr Boork. Skall han göra en "nokelainen" å få spelarna emot sig? Det vore intressant att få reda på hur Kapten Sjödda resonerar angående detta.

brynästigern: Kan ju vara annat som ligger bakom.

Busen: Det finns en solklar risk att Brynäs kommer att förlora en hel del tekningar idag iaf

Busen: Visst kan det vara andra orsaker som ligger bakom. Säger som Lasse vore intresssant och höra vad "Sjödda" anser om det hela. Hur som helst, hoppas jag på en bra insats ikväll.

GävleLasse:
Han måste ju bereda plats för dom nya Almtunaspelarna som dyker upp i nästa värvningsfönster...

Finns det nån allsvensk ledare kvar som törs svara i telefon när 026 kommer upp på displayen..

Säga vad man vill om det men det är ju inte direkt spetskompetens vi värvar...

Låter han hållas ett tag till, men jäklar om han rör Ove o Lind!

Clubsport: Okej, jag har inte sett så värst mycket i år. Men har verkligen Lind varit SÅ mycket bättre än Wahlberg hittills? De fåtalet matcher jag sett har de väl varit jämnbra/dåliga?

Davve17: Miettinen har dock betydligt mer att få ut av sitt spel, det lilla jag har sett.

Clubsport: Ja det börjar att bli tunnsått...Meen, vinner Brynäs ikväll så blir väl Boorken helgonförklarad, jag skiter i vem eller vilka som spelar så länge poängen kommer. Uppenbart är ju i alla fall att det kommer att bli ett rejält korsdrag i Brynästruppen nästa säsong. Wahlberg kommer väl att försöka komma ifrån Brynäs om han inte får spela snart, han är inte typen som är beredd att fajtas om en plats. Han är van att vara en starter.

En räkmacka på att han är näste man att lämna Brynäs...

GävleLasse: Frågan är vad det är som ligger bakom det hela. Det kan ju vara Boorkens ledarskap som vissa ifrågasätter. Börjar fundera om han är den perfekta ledaren egentligen. Det finns personer som får ut det mesta av laget utan att vara en uberstumbanfurer. Det är bara att gå till sig själv och fundera på vilken typ av chef vill man ha. Skall det vara en som står och hytter med näven hel tiden eller?

GävleLasse:

Hur många räckmackor fanns det i Brynäs sa Inge Hammareström ?
Dom börjar i alla fall minska nu då om Miettinen och Wahlberg också är borta :-)

Busen: Ett sista inlägg inför resan hem.

Det bänkades ju folk i fjol också och då var ju Walle också med. Om det är en attityd eller att han är krasslig idag är ju frågan.

Davve17:
Lind har varit bra. Wahlberg är nog ute i kylan pga av personkemi..
Först petad av Flemming och nu Boorken. Walle kanske borde ta en funderare vad han har för attityd...

Makkan: Jag tycker inte att Miettinen är en person som åker runt på en skridsko, då finns det andra som är värre.

GävleLasse:

Frågan är egentligen vad Boorken tycker.

Clubsport: Hur som helst så pekar Boork med hela handen när dessa 2 herrar sätts på läktaren. Signalen är hur tydlig som helst. Vad det leder till återstår att se, uppenbart är att det finns spänningar i truppen. Eller som Wikegård uttryckte det i AB's hockeybilaga; "eller så får någon part dra åt varmare trakter. Något kommer att hända, var så säkra."

« · 617264