Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08

1100769 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Lars Jonsson behöver nog julvilan. Har mest åkt omkring och sett paff ut senaste tiden.

P:S: Paff = förbryllad/förvånad/ouppmärksam/handlingsförlamad. Spel med höjda ögonbryn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Gusten: Kan inte bli dummare? Jag är då inte så dum att jag dunkar skallen
i kylskåpet iaf. O sen klagar jag inte på dommaren varje match som du påpekar att jag gör heller! Men när dommarna håller den dagisnivå som dom gör så ofta (senast igår) Så blir man förbannad! O om ditt val då istället är att bara tiga, o tycka att dommaren alltid gör rätt så okey...Då är det nog du som inte kan bli dummare isf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
65selander: Nej Teneriffa =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
65selander: ska det inte spelas 55 omgångar?
Bra i alla fall att Modo är förankrade nere i skiten för en gångs skull.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
GävleLasse: Ser ut som vi slutar på plats 7 eftersom HV leder komfortabelt med 3-0 borta mot MODO, en tråkig match helt enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Skitkul match igår! Dommarn sög! Widing, var han full eller? Jonsson också kanske? Dax med nya ideer i PP, skulle vara kul med ett eller annat backskott ibland. I fem mot fem spel liksom i PP borde brynäs satsa på en annan taktik än den med pass bakifrån förlängda mållinjen som sedan skall likt en gretzkymacka bli till en målgivande passning (funkar ju bevisligen bara 1 till 2 ggr per match).
Wingding är kass men han har en djävla vilja i alla fall.
Mot slutspel säger jag.
Kommande 6 matcher måste det nog till minimum 3 mål per match för poäng, börja att skjuta lite mer kanske vore en idé.
Saknar Brenl, Bissett, Davydov och Janne Larsson lite.
Emil Sandin är grym, bäst i Laget (av utespelarna det vill säga).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Partyjack: Aftonbladets teori om Rönnmarks insats igår:

"Har fått frågan om Ulf Rönnmarks insats i Gävle i lördags.
Han var inte bra. Vet inte varför Rönnmark uppträdde så nervöst.
Han jobbar som marknadsföringschef på Hockeyligan och kanske ville han att Djurgården skulle vinna i Gävle. Åker Djurgården ur elitserien tappar ju serien i marknadsföringsvärde."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Kan inte Rönnmark hitta ett nytt jobb, hade inte tvekat att hosta upp en femhundring till honom ifall det varit han som stod och serverade glögg och lussekatt framför den patetiskt långa kön utanför.

Svensk hockey är på väg så långt åt helvete så det inte är sant, mtp på vår geografiska situation är det ett under att hälften av alla Brynäsare inte börjat inse situationen och veckopendlar till Helsingfors via båt för att få se på normal ishockey igen.

Jag mår psykiskt och fysiskt illa när en sån jävla clown lyckas gå in och förstöra något som mkt väl kunde ha blivit hockeyfesten light.

Jag skrev visst att vi skjuter för lite efter förra matchen..
Efter Sandins kvitteringsmål borde det förefalla uppenbart för Hietanen, Dackell, Molin & co att det faktiskt lönar sig att slänga iväg någon puck mot mål.. Men inte, det ska väntas till övriga fyra står och skymmer målvakt innan man tveksamt slår ner pucken i hörnet så hela proceduren kan få börja om.
Skjut för i helvete SKJUT! Satt i närheten av 20-talet 10-12-åringar som spenderade 50 av de 60 effektiva minuterna med att skrika just "SKJJUUUUUT" med den gällaste stämma man kan hitta i Gävle.

Ändå fattar ingen poängen med ishockey, skjut för att göra mål.

Efter juluppehållet finner ni mig i valfri finsk västkust-stad, där jag avnjuter en riktig ishockeymatch utan hockeymarodörer som Rönnmark, Rådbjer, Lärking, Vinnerborg.. Kanske borde sluta där..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Huge: Bara att konstatera att det är den här standarden vi har på våra domare. Tycker Pucken har en riktigt bra krönika idag där han sågar domarna jäms med fotknölarna. Klubbarna bedriver seriös verksamhet i mångmiljon klassen och deras vara eller icke vara bestäms av ett gäng pajaser som totalt saknar känsla för spelet och är dessutom arroganta och inkompetenta. Widing slog verkligen huvet på spiken i periodpausen igår när han kritiserade dåren som dömde. Återstår att se hur mycket böter det blir, för dom är ju fridlysta också.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Huge: Nädå, jag har inte missat det. Men jag känner väl ändå att med några undantag ( Markan framförallt ) så är de inga bärande spelare än. Men det kan mycket väl komma. Gillar det jag sett av Bertilsson t.ex.
vet inte riktigt hur det sett ut i DIF, men de är väl också lite slitna.
Rönnmark körde clown-stuket periodvis.

Jonsson kan bättre, typ...:-P

Bara att hoppas att du får rätt, med fräscha skallar och ben efter jul...
Och att det räcker....
Skulle vara riktigt surt att "slarva bort" den fina starten på serien. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08

Huge: Efter att ha kollat på matchen igen så är det rätt intressant att se hur Brynsä försöker skapa lägen på samma sätt hela tiden. Svåra inlägg framför kassen utan hungruiga spelare som tar vara på de lägen som kommer. Detta kontra hur målen kommer till. samtliga mål kommer genom skott utifrån.

Varför i hela friden skjuter man inte mer? 7 skott på de första 40 minuterna är bedrövligt. Man måste VÅGA mer.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Tommy: Har du missat att juniorsatsningen redan burit frukt? ;-)

Markan, Sandin, Alcén, Bertilsson m.fl har ju visat att satsningen håller.

I övrigt avslutar vi inför uppehållet med en bra match med tanke på förutsättningarna: tunga ben och tunga skallar efter tätt matchande den sista tiden. Sundström och Linds skador har gjort att både Dixon och Hansen fått slita hårt, och ändå gjort det bra. Hoppas att iaf Sundström kan bli spelklar när det drar igång igen mot HV.
Båda lagen kramade igår ur de sista krafterna i en rivig match, där Djurgården såg klart hetast och rappast ut matchen igenom.
Starkt att vi ändå kunde vända tillbaka efter 2-3, efter att Rönnmark tagit ett par djävligt tveksamma tvåor på våra killar.
Tänker främst på när Sunken åker för interference efter att ha jagat ifatt en gårdare och sätter in en tackling just när båda spelarna kommer fram till pucken. I det läget måste väl deras kille ändå räknas som puckförare och därför också vara tacklingsbar?
Och tvåan på Granis bakom målet när båda spelarna åker armkrok och drar i varandra varpå deras kille råkar ramla först, den tvåan är ju fullständigt obegriplig.
Resulterade väl dessutom i ett djurgårdsmål, om jag inte har helt fel.
Nä, Rönnmark som i normala fall brukar vara bra hade ingen av sina bättre kvällar igår.
Hade väl inte Jonsson heller, om man säger så.
Måste ha varit en av hans sämsta insatser så här långt: mkt fipplande och svåra pass i trånga lägen vilket resulterade i livsfarligheter varje gång.
Kanske våndan med att vara spelskicklig samtidigt som ett trött huvud inte riktigt hänger med.
Kommer dock tillbaka med fräscha ben och klar skalle efter uppehållet, liksom övriga spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Jajjen: jo, vi får väl hoppas att det kommer att löna sig att satsa på egna juniorer. det brukar ju kunna göra det under en period i alla fall. Det behöver vi kanske mer än någon annan. Chans att fixa till ekonomin lite under tiden...

Bäckström ja, honom saknar man ju en del.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Tommy: Håll ut! Om 4-5 år måste A-laget börja märka resultatet av den här statistiken:

J20
1 Brynäs IF 26 19 3 4 121 : 57 62

J18
1 Brynäs IF 17 16 0 1 100 : 20 48

Det gäller att hanka sej fram till dess.

Såg förresten Bäckström lira för sitt Washington på Canal+ nyss. Saknar honom litegrann i Brynäs. Tycker väl inte att han har ersatts fullt ut. Näe.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Gusten: ha ha...jag har slutat att ge mig på döda ting. Har lagat hål i gipsväggar m.m. i min ungdom....funderar på att börja skära mig eller nåt...Nåt straff ska man väl ha för att varje år tro på en bättring
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Tommy: Pannan är härdad efter år av frustration, så jag måste nog säga kylskåpsdörren :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Gusten: Vad tog mest stryk igår förresten...pannan eller kylskåpsdörrn ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Gusten: :-) Ja, åtminstone sluppit långresa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Tommy: Ja då hade Markan kunnat dubblera :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Lite synd att inte J-VM går i Sverige...helst Gävle....:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Bissett19: Ja det är lite kluvet det där. Ser gärna Sverige gå hela vägen, men bara om Lindbäck eller Eriksson spikar igen här hemma...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Angående Markan/J-Vm så får man väl hoppas att han fortsätter storspela o att Småkronorna har lika impotenta avslut som Brynäs o inte går så långt i turneringen.CZ: " Har Sverige inget att spela för flyger vi hem honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Gusten: Bra skrivet! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08

Gusten: Tur att det är upphåll ett tag nu. Nu blir det två snabba Fernet så man kan ruska av sig skiten och vänta in "El derbi Español"

Lär ju synas ett antal fulla spelare på stan ikväll när det är uppehåll. Widing kan stanna hemma och träna skott och inbrytningar innåt mål på garageplan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
andreasknox:

"Gusten: Ni som inte ens klagar på kvällens dommare..Behöver fan inte yttra sig nån annan gång heller..Idioter! -BORTA-"

Jag försökte mig på en annan vinkling med mitt missnöje med domaren och delgav min alternativa lösning på problemet. Istället för att sitta här som en papegoja som du gör VARJE match och spyr galla över domaren så gick jag och dunkade huvudet i kylskåpet.
Du borde prova på det, du KAN inte bli dummare ... jag lovar.

Tragiskt att inte spelarna insåg det i princip ALLA andra gjorde när Sandin gjorde 3-3 ... DET LÖNAR SIG ATT SKJUTA! Men nääää då slutar Brynäs att lägga puck mot mål ... helt ofattbart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
andreasknox: Snart utomlands Skall du till Arbrå? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Utan Markström är vi körda, bara att bryta ihop o komma igen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Jag är ff förbannad, om dommaren hade varit bra så hade vi nog tom kunnat vinna matchen. Ja Markström ger oss 1p iaf, utan han hade det blivit 0p. Snart utomlands =) då slipper man se mer elände...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08

aphac: 1p en poäng är en poäng men det är  ett skamligt spel på hemmaplan. 17-37 i skott på hemmaplan... näe det duger inte.
Vi spelar PP sämre än U-10. Tur att det är ett uppehåll så man kan ladda sina batterier fysiskt som psykiskt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
zpith: Lagets bästa match? jag tycker nog Sundqvist är en av våra bästa backar. krigar varje match och följer med uppåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
aphac: Visst, Jonsson kladdar för jävla mycket.. Men han är fortfarande våran bästa och viktigaste back.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Jajjen: Så här går det när man inte TÖRS vinna!
Jonsson/Hietanen FOR SALE!!!!!!!!!! Utan dessa backar hade vi fan vunnit.
Tråkigt med oavgjort men BIF la av efter kvitteringen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
med 91 i räddningsprocent.. MArkan höll oss kavar i matchen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Jajjen: Tack markan....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
65selander: Ännu en Markströmpoäng. Tack Jakob!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Jajjen: Vadå, det är väl inget fel att bli uppsnurrad på löpande band. Gigantisk räddning av Markan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Är det inte dags att bänka Jonsson resten av matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Gissa vilka som förlorar på att domarn slutat döma nu i tredje perioden. När Brynäs ligger på och jagar kvittering. "Drabbar lagen lika mycket." My ass!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Gusten: Ni som inte ens klagar på kvällens dommare..Behöver fan inte yttra sig nån annan gång heller..Idioter! -BORTA-
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Gusten: 8-24 i skott!! Det är för fan straffbart att vara så jävla kass men vi har ju haft några minuter i BP men...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Sen hörde jag nåt om att brynäs har nåt slags "buserykte" om sig
att man spelar så, alltså är det nåt jävla skämt eller??

När en dommare får avgöra en match (som han kommer att göra, o har
gjort ikväll) så undrar man vart sporten är på väg...Mutad dommare??
Eller bara helt jävla slut som dommare?? Välj själv.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Enaranger: Han funkar som alla andra domare. Han kände att han var tvungen att kompensera för det tveksamma videomålet. Och när Brynäs spelar hemma finns inget "yttre" tryck på domarn att ge fan i det. Skillnad i Scandinavium. Där ska det mycket till för att en domare ska kompensera bortalaget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Enaranger: Det var ett tag sedan jag klagade på en domare ... och jag ska låta bli nu också ... jag går och dunkar huvudet genom kylskåpsdörren istället! FAAAAAN!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Får en domare vara hur dålig som helst utan några konsekvenser,
som t.ex. avstängning? Sveriges största viktigpetter till domare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
mikenomad: Ja inte fan håller då jag på Timrå iaf! Men seriöst det är ju som
Widing precis står o säger nu, dommaren är i fokus o han kommer att avgöra den här matchen till Djurgårdens fördel. Den jävel som säger nånting annat kan inte ett förbannade dugg om hockey. Ställning efter 2 perioder
Brynäs-Djurgården Plus Dommare 2-3 (för övrigt så suger brynäspubliken som stöttar sitt lag endast i ledning!) Jag skäms! Kämpa...!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Inge bra att bli utspelat av seriens jumbo på hemmaplan. Och Brynäs PP... 7 poäng till kvalspel just nu. Skulle smaka med en pinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
alfnisse: A på tal om att domarna förstör matchen så spelade jag innebandymatch idag, lite ointresant men då var domarn urusel vi fick två billiga utvisningar emot oss. Lyckligtvis vann vi matchen senare med 8-7 med det matchvinnande målet av mig...:D Bara så du visste.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
andreasknox: Ja. Fast hellre en tönt än en looser som håller på TIK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
alfnisse: Ulf Rönnmark e ju som gäst domarna som har varit här... Har ingen nivå alls.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 13/12-08
Tommy: Ulf Rönnmark förstör matchen helt just nu !!! han har helt tappat gräppet...
det är lika bedrövligt för båda lagen
Kommentera

1100769 · »