1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736638 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Huge: Frågan är väl hur dom löser sportchefsfrågan ett år till ? Alla som nu sitter i kommiten har väl andra sysslor att sköta också.

Huge: vem ska vara sportschef tycker du då? Har Tommy blivit sportschef så ska han vara det. Hna kan inte spela ett år till och låta någon annan sköta den biten näst aår också, då kan vi lika gärna rösta om och byta sportschef om han ändå ska spela....

Huge: Tycker det är rätt att han lägger av. Tänk om han gör en Zigge.

sylf: Många klagar ju på dålig handlingskraft i ledningen. Kan dom bara övertala Sjödda att fortsätta 1 år till, då har dom gjort tillräckligt för iår.... :-)

Mickis:
Jo hoppas verkligen det

WarhawK: Kan vi behålla 2-0 perioden ut har vi nog en bra chans att vinna idag.

Mickis:
Nää men orkar inte ändra hela tiden , kan inte välja det i inställningar

Mickis:
Ja hade det blivit stolpe ut på den med hade han väll inte vågat skjuta nå mer denna match

WarhawK: Har du flyttat ifrån Hammarby?

Skönt att Molin gör en balja. Det har skrivits mycket om att Molin måste få upp sitt självförtroende så vi får väl se nu då.

BP nu,viktigt att hålla undan.

Mickis:
2 mål i PP oxå det är ju bra med tanke på hur dåligt det varit i vissa andra matcher tidigare

nu BP dock

WarhawK: 1-0, flåt 2-0 - UNDERBART!

Huge: Rädd att du kan knalla till Fonus på måndag :-)) Helt klart kommer han att lägga av.

Vem faaaan är Espen?

WarhawK: Fan vad skönt!!

2-0

WarhawK:
2-0 molin

Mickis:
Vore inte fel med ett till PP mål nu då

Sjödin Sportchef nästa säsong?
Över min döda kropp..... :-)

Lothar: Nej Kupan är tydligen sjuk. Mål av Sjödin.

såja 1-0 sjödda

YES !!!!!!!!!!!!!!!

Mickis: Är kupan med idag? Jo det krävs seger idag.....

Jag tor att matchen mot leksand hemma tors den22/1 kommer avgöra om det blir slutspel eller inte för båda lagen...

westerlind: Kedjan Miettinen - Molin - Lille-Daniel ser riktigt bra ut. Enligt Brynäs hemsida skulle Lille-Daniel gå i fjärdelinen men GP tycks ha insett att det är resursslöseri att ha honom där. Han är ju faktiskt en av de mer produktiva spelarna den här säsongen.

Blir svårt idag. Är Brynäs taggat kan man möjligen kriga ner Djurgården, men jag misstänker att torpedhockeyn med allt vad den innebär i termer av att sätta press på puckförande back passar vårt försvar ganska dåligt. Å anmdra sidan bör det ge utrymme för snabba spelvändningar.

Baar att hålla tummarna!

70 Rodrigues: Jo, jag såg att GP inte var riktigt nöjd efter Timråmatchen.
Jag gick ju mest på webbgubbarnas kommentarer plus att man får försöka lyssna lite mellan raderna, sas. Skulle tro att det mest var början på matchen man var missnöjda med. Upphämtningen och att det var nära kvittering visade väl ändå att det kanske inte var så jättedåligt ändå. Är väl också lite taktik från GP:s sida för att få grabbarna att jobba ändå hårdare. För det behövs nog i eftermiddag, skulle jag tro...

Bright: Hmm, enligt swehockey.se ska tydligen Ove Molin spela center mellan Miettinen och Nicklas Danielsson - kan det stämma?

Goalkeepers 25. KORHONEN, Markus 30. LUNDSTRÖM, Joakim
--------------------------------------------------------------------------------
1st Line 3. JOHANSSON, Daniel 33. LAITINEN, Veli-pekka
24. MIETTINEN, Tommi 21. MOLIN, Ove 11. DANIELSSON, Nicklas
--------------------------------------------------------------------------------
2nd Line 7. SJÖDIN, Tommy 16. KARLSSON, Mattias
27. ANGER, Niklas 36. LIND, Mikael 23. DANIELSSON, Björn
3rd Line 8. BJÖRCK, Jesper 14. ANDERSSON, Adam
17. RÖNNQVIST, Patrik 15. JOHANSSON, Jakob 18. NYLANDER, Peter
4th Line
10. SOLING, Jonas 32. ERIKSSON, Carl-johan 9. MALMSTRÖM, Henrik

Käcken: "... jag känner en olust känsla som säger kvalserien, det är precis vad vår ekonomi behöver...". Inget kan vara mer fel! Det räcker nog med den skärseld vi fick uppleva förra året. Kan man inte rädda sin ekonomi på annat sätt än att spela kvalserie, då är man illa ute i Brynäs. Mycket bättre då att inbringa sköna slantar i ett slutspel, eller hur? Men jag håller med dej i det du skriver i början. Brynäs är knappast bättre än en plats bland de tre-fyra sista lagen och att därmed slutspel känns mycket tufft att uppnå. Det man knyter sitt fåfänga hopp till är att lagen efter i tabellen fortsätter att ha kämpigt serien ut och inte hämtar igen poängförsprånget som Brynäs fortfarande lever på sen tidigt i höstas.

tjomme: Om det nu mot förmodan skulle stämma att Molin ska spela center då är GP snurrigare än vad jag trodde från början. Molin som center, det kan ju inte bli mer fel....

Under årets säsong har man ofta kunnat läsa efter matcherna att "vi var ej på bättet eller vi kom inte upp i rätt nivå".
Jag tror inte att vi är bättre än 10-12 i serien, så varför gå och drömma om det stora lyftet??
Vi glimtar till under korta stunder men sedan kan det bli noll och inget, skickligare spelare håller en högre och jämnare nivå än vad vi i BIF kan prestera. Grabbarna får gärna ge mig fel idag men jag känner en olust känsla som säger kvalserien, det är precis vad vår ekonomi behöver och lagen där skrämmer inte direkt.

tjomme: Var har du sett det någonstans???

Grattis till att ni får Vimmelkantig som huvuddommare idag.

70 Rodrigues: GP kommer inte att spela med samma lag som sist. Det har gjorts om en hel del i femmorna inför dagens match. Molin kommer att spela center mellan Anger ocg B. Danielsson.

GP tänker köra med samma lag som sist.Tänk att det ska vara så svårt att göra förändringar i laget, dom är proffs och ska fan kunna spela med vilka spelare som helst i truppen. Att man kör vidare med Molin i 1:a tycker jag är fel, vill hellre ha N Danielsson på hans plats.

Huge: Ang om Brynäs kämpade i matchen mot Timrå så säger GP så här -Nej, det var inte alls bra. Vi bjöd inte alls upp till kamp och det kändes att vi inte gav 100% i alla lägen.Vi var inte villiga att göra skitjobbet och då vinner man inga matcher i ishockey.Det måste vi göra mycket bättre i morgon.

DIForever: Du måste ha REALPLAYER installerat!

DIForever: som sagt - du får nog lugna dig tills imorgon... ;)
Jag önskar att vi inte spelade idag heller.. som det ser ut.

Ahaa... fel av mig, matchen spelas ju inte förräns imorn... sorry

Någon som vet varför man inte kan lyssna på matchen på HockeyLive?

70 Rodrigues: Rönnkvist värmer upp i J20 idag, har gjort 2 mål hittills i matchen.

Huge: Ska man våga matcha Lundström nu när det är så tätt i tabellen? Men självklart ska man låta honom spela om Koronen är sliten.

lindberg: Jo, jag såg den artikeln. Hoppas att GP låter Markus vila, fast enbart för att Markus själv vill. dvs om han känner sig sliten eller ngt annat. Tycker det är fel läge att byta bara för att Lundström skall få matchträning.

matsby: Nära blir det, men knappast nå´n match.... (för oss) ;-)

70 Rodrigues:
närå,,jag hoppas att vi på något konstig sätt skall kunna mötas i ett slutspel,,det blir ju nära till match dårå :-)

matsby: Vill bara förbereda er Tikare på vad som komma skall, och vad det är får du lista ut själv :-))

70 Rodrigues:
Tänk vad alla BIF.are och lulää patrask har börjat tala om ödmjukhet på sista tiden, vad har hänt ?
;-)

matsby: När man håller på ett lag som har åkt upp o ner i seriesystemet sedan Dacke dog, så ska man nog vara lite mer ödmjuk :-))

70 Rodrigues:
Det är ju så långt hemifrån.

Sedan är väll alla platser tillsatta med BIF supportrar som tror att dom skall klara sig undan kvalserien ;-)

matsby: Fan, du borde ju börja jobba på Norra Brunn din komiker där :-))

70 Rodrigues:

Har ni oxå dåligt med folk?

En beväring 3:e
Rullande i 4:e, har du någon statistik på dem?

« · 368829 · »