1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740287 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
p j davydjoos: Det var kloka ord tycker jag. Själv var man ju en av alla som ifjol satt och tyckte: "fan om bara Soling hade vart frisk och kunnat spela..."
Vi har mao varit med själva och skapat alla förväntningar. Därför blir också besvikelsen så mkt större när dom inte riktig infrias...

Huge: Du menar alltså att skillnaden mellan förra säsongen och denna är att förra säsongen svor vi över att Soling inte var med, medan den här säsongen svär vi över att han är med? ;-) En filosofisk betraktelse, onekligen.

Jompe: En variant av "man saknar inte kon förrän båset är tomt"?
"Kon är inte ivägen förrän den halkar omkring på isen". ;)

Jompe: Eller som den berömde Konfucius så vist sade:

"Hur man än vänder sig så har man arslet därbak"

Hörrni, vad har hänt med Micke Lind? Enligt poängprotokollen nu på slutet verkar han fullständigt avTIKiferad. Är han pigg och nyter i övrigt?

Bragd-Birger: Han samlar sig för slutspelet, där vi förhoppningsvis får möta Timrå förr eller senare.... :-)

Huge: Frågan är om han fortfarande är aktiv då.

Huge: Gunnar Konfucius Persson lär någon gång ha skrivit att "Hur han än spelar så kommer jag inte att bänka honom."

Jompe: Jag kom precis på vad det är för lapp Gunnar står och stirrar på jämt: Oddset-kupongen naturligtvis!

Bragd-Birger: Du menar att det kommer att dröja så länge innan ni går till slutspel?

Jompe: Eller som Timo Konfucius Lahtinen sade när Gahn lämnade SSK:

"Smart rat - knows when to leave ship"

(snodde citatet från en Charlie Chan-film. Såg ett program igår om vår svenske kinesdetektiv...) :-)

Huge: Mmm...ungefär så.

Bragd-Birger: Ähhh, nu börjar du låta som dom värsta dysterkvistarna här på sidan. Vi skall väl till slutspel i år båda två, eller....? :-)

Ford Prefect: Till tävlingen "Vad står det på GP:s lapp?" har hittills följande bidrag inkommit:

"En match består av tre perioder" (Svenska Hockeyförbundets cirkulär till elitserieklubbarna inför säsongen 2003/04, sid 12).

"Påminn om blodsmak i munnen" (T. Rodrigues)

"Glöm inte köpa två flaskor Trapiche Cabernet Sauvignon på vägen hem" (Fru Persson)

"Det är vägen som är mödan värd" (Karin Boye, numera PR-konsult på Vägverket)

"Brynäs IF ska bli dom bästa" (sign. Larry)

Fler bidrag innan vi utser vinnare?

Jompe: Jag har tidigare föreslagit att det står "Andas in. Andas ut. Upprepa."
Nu föreslår flickvännen att det står vad hans lag spelar i för färger.

Ford Prefect: Lysande!

Jag tror tävlingen härmed kan förklaras avslutad. Vinnare är Ford Prefects flickvän med förslaget "Idag är det vi som spelar i det mörka matchstället".

Återstår att fundera på priset.

Ford Prefect: Självklart är det ett lag till som har ett finger med i spelet.Faktum är att jag skulle kunna ta en eller flera förluster beroende på det faktumet.Men när det händer ideligen att man mer eller mindre klappar igenom och ALLTID förlorar dom matcher som står och väger eller är jämna över huvud taget.Det kan ju iofs bero på att man är ett skitlag,men kan man samtidigt spela jävligt bra hockey i en halv match för att sen dö,då tror jag mer på moral och instinkt.Den skall GP gjuta in i dom.Vad Brynäs skulle behöva är nåra enkla segrar,7-1,8-2 eller så,då kanske det skulle lossna.Läge att lägga in en träningsmatch under Sweden hockey games,ring Skutskärs juniorer !!

« · 369799