Brynäs IF

713119 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12

805191 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Äh jävla pantomimteater...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Fundamentals: Exakt.
Äntligen någon som är lite vaken.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Instrumental musik utan ljud?

Luftgitarr... :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: Med ljudet i musikalfallet, avsåg jag självfallet sången och talet. Fast instrumental musik utan ljud är heller inte att förakta.
Det finns ju många instrumentala grupper som låter för för djävligt... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: "Helt Ok för mig.
Jag gillar ... :-)"

instrumental musik, utan ljud?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: "Matchen igår var som att kolla på en musikal och ljudet försvinner efter en tredjedel av musikalen...

Hur kul är det?"

Helt Ok för mig.
Jag gillar instrumental musik... :-)

För övrigt en hygglig batalj mellan småkronorna och Kanade på Hovet. Högt tempo matchen igenom och rätt så mkt fysiskt spel, även om kanadickerna kommer att smälla på ännu mer när det gäller.
Gistedt bra i mål men totalskymd på deras 1-0 (en handledare från blå).
Berglund också bra och fick pris som bäste svensk.
Bäckis skaplig men kan bättre och det syns att dom har respekt för honom. Blixtrade till en gång då han trampade in från hörnet efter att ha gjort bort två kanadicker. Tyvärr så blev den avsedda lyftningen upp i nätttaket misslyckad. Roligast var deras nr 5 som i slutminuten åkte mot vårt bås och gjorde ett skrämselutfall mot spelarbänken. Spelarna innanför sargen bara garvade och började banka med klubborna mot densamma.
Som sagt: bara en förpostfäktning och det lär nog smälla lite mer på annanda´n....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Fundamentals: ja det kan nog stämma... Men det är väl lite typiskt för Gävlepubliken... luttrad som den här ;)

Det är precis det gävlepubliken gör... försöker att tråka ut motståndarna. Är vi riktigt tysta så kanske de inte ens tror att det är match, eller att den inte har startat än ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: Jag vet inte hur du kände men jag tror att de flesta faktiskt gick hem nöjda. Med Salles mål på näthinnan och det faktum att hyperviktiga tre poäng plockades hem känns viktigare än att vinna med 9-0.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
wap.hockeysnack.com
Lasse: I bland är slutresultatet viktigare än att det är bra hockey ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Jag tvivlar starkt på att DIF hade hållit nollan i andra om Brynäs fortsatt i samma stil under andra perioden. Tempot var inte specielt högt, det var DIf som var tvåa på alla puckar. Det mest troliga hade varit att de dragit på sig utvisningar och förr eller senare hade Brynäs gjort både 4 och 5-0.

Den största skillnaden hade varit att publiken hade gått hem nöjda med den underhållning de fått för entrépengen.

Matchen igår var som att kolla på en musikal och ljudet försvinner efter en tredjedel av musikalen...

Hur kul är det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: "Är det verkligen otur eller är det dålig coaching att förändra en matchbild när man redan dominerar matchen?"

Varken eller.
Det kallas för fingertoppskänsla, att kunna förfina taktiken under matchens gång.
Det tempo och den aggressivitet vi hade i första, hade vi nog sannolikt inte kunnat bibehålla ytterligare en period. Med en tokoffensiv i andra och noll mål i utdelning, hur mkt ork hade vi då haft kvar att stå upp ifall dom istället hade fått in en eller annan puck?
Härmed inte sagt att jag alltid förkastar den taktik du har förespråkat, men i just den här matchen och i just det läget så tycker jag att Boorken gjorde rätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Låter bra det... Själv ska jag slå in m i n Julklapp till mig själv med mig själv som "omslagspapper". Jag ska nänligen provsmaka min nyiköpta whiskey :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Du vet väl att Gamnackar är förbjudna på Hovet........:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: Hoppas han spelar ikväll, för jag tänkte mig upp till Hovet.
En lätt promenad på ca 15 min.
Rapport kommer senare ikväll...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Det stod nåt om att Bäckis skulle spela i AB's pappersblaska...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Huge: Hela min tes bygger på att Brynäs var så pass överläsna under första perioden igår så det fanns ingen anledning att dra ner på tempot och lägga matchens öde i "Fru Snedstuds" händer. Varför ens dra ner på tempot när man åkt ett lag sönder och samman under 20 minuter? Är det något ett motståndarlag VILL ha så är det en förändring av matchbilden. Något som Boorken bjöd på (som så många gånger förut). Denna gång gick det vägen när det studsade Brynäs håll. Men man har ju i färskt minne de gånger det INTE gått samma väg för Brynäs.

Om det skulle bli som det första mötet mellan Brynäs och DIF

Är det verkligen otur eller är det dålig coaching att förändra en matchbild när man redan dominerar matchen?
If it's not Broken, Don't fix it!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Matchen kan föjas på swehockey,men jag vet inte om han ska spela.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Är det ngn som vet ifall Bäckis spelar i kvällens uppvärmningsmatch mot Kanada inför JVM?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
sniper: För målvakten gäller sammar regler som för utespelarna, när pucken slås direkt över sarg utan att toucha ngt: 2 minuter i skamvrån.
Fast det var synd igår på Kristans snygga smash.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: "Men var det så säkert? Brynäs blev stillastående flera gången i mittzonen, spelade inte fysiskt och låg med backarna på tok för djupt i defensiven. Du kan ge dig fan på att det blivit en repris om Linkans ribbskott varit ett par cm lägre. Det var inte endast på grund av smart coaching från Boork som grundlade segern. Det var en rejäl skopa tur med i laget där. Det kan väl inte ens du förneka?"

Nä, turmomentet ska man aldrig underskatta och det har jag heller aldrig förnekat. Är det inte jag som oftast brukar bli beskylld för att skylla på otur, dvs att motståndaren haft tur?
Eller gäller oturssnacket bara andra lag, och inte Brynäs? ;-))

Som sagt: säker kan man aldrig vara, men med de förutsättningar som gavs INNAN match så tycker jag ändå att Boork tog ett rätt beslut.
Resultatet talar väl också för att så var fallet, även om det är en annan debatt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Någon som kan svara på vilka regeler som gäller när målvakten slår pucken över sargen. Det hände i matchen, Kristan blev utvisad och stora delar av publiken protesterade. Förstod inte riktigt vad de protesterade mot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: "Jag upprepar: med den återfunna tryggheten i spelet som jag tyckte vi hade hittat idag, så måste tränaren med det i tankarna bedöma vilket alternativ som är bäst i läget 3-0."

Men var det så säkert? Brynäs blev stillastående flera gången i mittzonen, spelade inte fysiskt och låg med backarna på tok för djupt i defensiven. Du kan ge dig fan på att det blivit en repris om Linkans ribbskott varit ett par cm lägre. Det var inte endast på grund av smart coaching från Boork som grundlade segern. Det var en rejäl skopa tur med i laget där. Det kan väl inte ens du förneka?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Jompe:
Där Ni jobbar är det bara det Ni vill mäta som mäts.
Skillnad det, Arne... ;-)

Förresten, Arne!

Ropen skalla: Jompes julsaga åt alla!

Jompes julsaga åt alla!
Jompes julsaga åt alla!
Jompes julsaga åt alla!
Jompes julsaga åt alla!
Jompes julsaga åt alla!


Ja, ja, Arne, jag duckar... = )


Ankan
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
rackham: Där jag jobbar är det bara det som kan mätas och kvantifieras som är sant. Tre pinnar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Jompe:

Ja, möjligen det.
3- pinnar skulle jag vilja säga...
Nobelsse oblige. Men inte igår... heller. Suck!

Mesta mästarmötet igår var... oinspirerat i kvadrat...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
rackham: Inga dystra vindar i skärgården idag! Kulingvarning, visserligen, men det är man liksom van vid här ute, som rackham vet!

Det finns inga stilpoäng på pinnarna i elitserien (borde kanske införas som särskild kolumn i tabellen?), så tre pinnar är tre pinnar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Jompe:
Egen fysisk fostran?
Usch, Jompe, usch, det trodde jag inte om Er... =)
Jag ser den där figuren i DaVinci-koden framför mig.
Det blåser extra dystra och plågsamma vindar på Björkö...

Men i sak har Ni rätt:
Skräp.

Vi sammanfattande matchen igår som:
En mjuk och halvöppnad julklapp...

Men, men... 3 pinnar i bagaget icke desto mindre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
65selander:

Svart i ögonen?

Låter som om han också läst Norbergs Sportchefsguide som Masken skrev om i sin Snabbanalys efter omgången igår.

Tyvärr hittar jag inte länken till Snabbanalysen just nu, tycker Aftonbladet är omöjligt att söka på ibland...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
65selander: Han var bara inte svart,utan jag tyckte mej skönja lite gråt i ögonen,när han pratade lät det som om gråtet var nära.Kul att se:))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12

Jompe: Historien och historien, det var jävligt kul att se dom i 1:a eftersom DIF inte hade ett skit med matchen att göra då. Nog för att DIF var uddlösa igår men det var kul att se iaf.

Challe var svart i ögonen i periodpausens intervju strax före 2:a :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
65selander: Tror att det var Lind som gled in framför DIF-målet och skymde målvakten precis innan Sjödin sköt 1-0. Snyggt.

Såg inte matchen (hade egen fysisk fostran att koncentrera mig på), och av det jag hört och läst så lär den väl inte gå till historien, precis. Men tre pinnar är tre pinnar, och det var precis vad vi behövde. Kul att se Salmonsson; han har blivit minst ett snäpp bättre undr säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
sylf: Chanserna fanns ju iaf på mera mål, pucken som rullade längs linjen o s v, fast DIF hade väl en i ribban. Det som var kul också att se att nu börjar dom anamma att ha en framför mål som gör det han skall göra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Beredd att hålla med dig ang Boorks taktik igår. Det absolut enda som gällde igår var tre poäng, det visste även alla inblandade. Bättre då att säkra vid 3-0 än att tokköra efter 4,5,6-0. Det tror jag även alla 5800 på plats och miljoner framför TV´n köpte. På det stora hela så är det ju så här Brynäs skall spela med det material man har.Tätt hemåt, sen kommer chanserna. Nu var iofs DIF lite för uselt för att det skulle va nån riktig värdemätare men det var ändå ett fall framåt jämfört med många andra matcher den senaste tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Kontrollerad markering? En markering som gör att centern hamnar bakom eget mål är inte kontrollerad ;)

Jag och resten av publiken hade velat se Brynäs fortsätta att pumpa på. Man leder och har fått en ledning med 3-0 för att man spelat bra och legat på hårt. Varför byta när man hittat ett spelsätt som fungerar?

Vad som händer är ju att man återigen släpper in ett mål i början på 3:e som ger djurgårdarna extra energi. Hade man spelat vidare som man gjort istället för att backa hem i andra så hade matchen varit afgjort mycket tidigare... För då hade 4-0 suttit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Peja: Vi kan inte ha varit på samma match. Widing såg ju ut som om skridskorna åkte runt med honom. Två gånger lyckades han vända bort sig själv och tappa pucken. Han skulle må bra av lite teknikträning...

Genrellt tycker jag Spets är klassen bättre. Spets blir bara bättre och bättre. Han har ju hittat balansen på rören och står ju helt rätt i banan nästan hela tiden i det defensiva jobbet. Offensivt gör han dock inte mycket väsen om sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Jasså!!! Nu går alla bra igen!!!Piggen hälsar alla en riktig God Jul!!!!
5
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: "Skön propp som Angell delar ut precis före 1-3 reduceringen. Synd bara att Alma inte hinner tillbaka från sin "utflykt" bakom kassen (vad han nu gjorde där?)"

Ja, där får Almtorp ta på sig målet. Han blev ju också rätt sur på sig själv, för Ölvestad fick sig ett litet hämndrapp direkt efter målskottet.
Och det värsta var ju att hans "utflykt" till en början var en helt kontrollerad markering, som han sen av ngn anledning bara släppte.
Som sagt, skönt inför julen med 3 pinnar.
Backis?
Vem är det? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: "Hade Boork sagt att vi ska ligga på och köra som vanligt och inte backa hem så hade det varit rätt...Huge är lite för mycket "förboorkad" för att besitta egna åsikter."

Lika nyanserad som vanligt, och lika svårt med läsförståelsen också.
Jag upprepar: med den återfunna tryggheten i spelet som jag tyckte vi hade hittat idag, så måste tränaren med det i tankarna bedöma vilket alternativ som är bäst i läget 3-0.
Kan du ärligen säga att det var ett felaktigt beslut att i det läget föredra en lite säkrare variant?
Om du istället hade kritiserat mig för att hålla med Boork i ett kontroversiellt eller misstänkt korkat beslut, så hade jag kunnat förstå din anmärkning.
Men när det handlar om att hålla med om nästintill självklarheter så blir ju din beskyllning bara löjlig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Bissett19: "Nu märks det att Magister Huge lyssnat till Magister Boork i intervjuerna under matchen."

Ja, tycker man att beslutet att backa hem en aning vid 3-0 var ett otroligt kontroversiellt och ofta ifrågasatt beslut, så kan jag förstå din undran varför jag håller med Boork i hans beslut.
Men nu tror jag nog istället att de flesta är inne på att det trots allt var ett rätt klokt beslut.
Tvivlar man så är det ju bara att se till resultatet.
Utfallet vid Gävlelasses alternativ lär vi aldrig få reda på, eftersom det är en hypotetisk fråga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
mattiaskarlgren: Det är sant att Widing inte gör mycket väsen av sig, men vad får egentligen Spets uträttat när han är med? Jag tycker att Widing var klart godkänd idag, flera positiva tendenser i hans spel även om det såklart är svårt att bedöma Brynässpelarnas insatser i och med att DIF var värdelösa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Bissett19: Givetvis. Hade Boork sagt att vi ska ligga på och köra som vanligt och inte backa hem så hade det varit rätt...Huge är lite för mycket "förboorkad" för att besitta egna åsikter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Nej jag hade hellre sett att man legat på hårdare, lagt ner pucken djupt och checkat hårdare. Jag är övertygad om att skansen hade vikt ner sig då och dragit på sig utvisningar.

Skön propp som Angell delar ut precis före 1-3 reduceringen. Synd bara att Alma inte hinner tillbaka från sin "utflykt" bakom kassen (vad han nu gjorde där?)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Huge: Nu märks det att Magister Huge lyssnat till Magister Boork i intervjuerna under matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: Vad hade du sagt ifall vi börjat tokjaga efter 4-0 och istället åkt på 3-1 i baken som följd?
Tycker att det trots allt var en korrekt bedömning att dra ner lite på offensiven, som framförallt i första var rent av stekhet.
Jag motiverar det med att vi, som du helt riktigt påpekar, gör en mkt bra insats rakt igenom. Det syns att man tränat på att hålla ihop laget mer över hela banan, och idag såg det ut ungefär som det gjorde under inledningen av serien. Mao: idag fanns det täckning för att backa hem en aning.
Jag kan dock hålla med till viss del om att man kanske borde ha försökt döda matchen vid de två PP vi fick i rask följd när det stod 3-0.
I det läget hade man kunnat satsa rejält, men å andra sidan: hade vi då åkt på ett baken i PP, så hade man ändå stått där med ändan därbak...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: Eller ett SMS......

Som sagt, GP måste leverera å det snaraste!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Det här var en sjön julklapp
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
GävleLasse: Instämmer till fullo, nu spelade inte Widing mycket idag MEN varför ta med honom? Bättre att lira med Spets! Tror inte att varken Widing eller Lavins kmr vara kvar i den snyggaste tröjan nästa år. Lavins verkar ju få spela varannan match och Widing lirar men är inte bra, han kör på hårt men han gör ju itne mycket rätt, tyvärr :/ Men iaf skönt med 3 pinnar! Go jul på er nu allihop :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
JanT: Om han ens får det på papper... Det droppar väl ner ett mail under julhelgen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Bissett19: Total dominans i första perioden, tyvärr så väljer Brynäs att backa hem och säkra. Varför inte spela ut och bjuda på underhållning istället för att sjunka till samma låga nivå som DIF bjöd på.

Inte konstigt att vissa matcher blir inför stora gapande hål på läktarna. 5800 ikväll är absolut inte godkänt.

Annars så tycker jag att Brynäs gör en bra insats, laget igenom, Kristan hade en svår match med lite att göra långa stunder. Extra kul att Hulken fick göra ett mål. Salmonsson blir bara bättre och bättre...

PP verkar ha fått lite mer fart när Centerjobbet delades mellan Lind och Hansen.

Matchens prestation var helt klart 4-1 av Salle...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 21/12
Bissett19: Kolla gärna in hockeybulletinen. GP är inte värd ett ruttet lingon....

Jag tror att han får avsked på grått papper inom kort.
Kommentera

805191 · »