Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09

« · 2236076 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Forsberg 1978: Kul med hockey! Lördagarna blir ett irritationsmoment som går ut över hela familjen. Sen är det 5 dagar till nästa match igen. Det blir nog en kort säsong i år. Pallar inte att se mer av dyngan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Fyfan vilket jävla strykgäng vi återigen har, spyr på skiten!!!
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja: om man skall få önska lite. En större fysisk back med bra skott. En målskytt till 2a linan istället för Gunler. Ha är lite för mjuk och vi kan inte vänta allt för länge innan han börjar producerar. Dock är han en talang. Sedan behövs en målis som konkurrerar med VV då VA troligtvis skulle behöva en nystart i ett annat lag.
Vad som är mest prio vet jag inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja: Tycker ändå att Bergman gör sin bästa match i BIF tröjan och då tänker jag inte bara på målet. Men det är tydligt att backsidan är akilleshälen med för låg skicklighet.

Sen förstår jag inte varför Manner inte provar Eklind ihop med Scott och Rödda. Nu har Olesen trampat vatten där i flera matcher. Testa honom ihop med finnarna istället och sätt Gunler på läktaren ett par matcher
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
lapad: Han som är tekniskt ansvarig på hockeysnack skrev nyligen så här: "HockeySnack har haft lite nertid mitt under matcherna och det har varit eftersom att belastningen varit för hög. Orsaken till det var att vi flyttade till en ny server i våras och den har inte varit helt optimerad. Det märktes först nu när säsongen drogs igång då trycket på HS blev högre än under off-season. Jag håller på att försöka fixa problemet så att ni vet..."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja: Förbannade jävla "Hockeysnack" som inte fungerar, inte Brynäs heller och inte jag heller numera. Är riktigt jävla iritterad just nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
bradberry: Problemet är väl inte Björk specifikt utan backsidan generellt. Med en bättre backsida hade han bara varit utfyllnad och istiden varit därefter. Mylläri och Bergman är budgetvärvningar som inte slagit särskilt väl ut, det hade varit bättre att skippa bägge och haft kvar Billins. Genoway har sina brister men helhetsmässigt tror jag ändå han är en av ganska få spelare i truppen som är värd pengarna som Brynäs betalar ut varje månad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
spolaisen:
Väntar på din fördelning av istiden!
Varsågod! Var inte blyg! Scenen är din, coach!
Hur skall det se ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Förstår inte? Vill man se hockey i Uppsala är det väl bara att gå och se Almtuna. Hockeyns populäritet i Uppsala speglar väl sig i deras publiksiffror, likväl som det gör i HVs och övriga HA-konkurrenters siffror.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Auchinleck:
Färjestad har många SHL-spelare
Brynäs har många HA-spelare
blir tydligt i en sådan här match att Färjestad har större tyngd
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Jockster : ” Gissar på ytterst få poäng mot bottenkollegorna tyvärr och det blir en sista plats, kval och HA nästa säsong”

Ja, jag ändrar inte mitt tips om sistaplatsen heller.

Många härinne skrev att det var helt omöjligt att Brynäs skulle upprepa förra säsongens tuffa förlustsvit på 6 eller 7 raka matcher. Nu står man på 4 raka förluster och man möter leksand borta och Luleå hemma kommande vecka.

Mycket möjligt att man tangerar förra årets förlustsvit
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
munkas:
Danielsson är målfarligare än innebandybebisarna Olesen & Gunler ihop.

Bebisarna behöver stämpla in och göra jobbet.
Grovjobb 60 min i tredjelinan och visa att lönen är motiverad!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
bradberry:
speltiden är väl backtränarens uppgift att fördela och backtränaren har erfarenhet från div 2 och super ettan..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
munkas: Björk är vår största akilleshäl då han får speltid likt en toppback men inte håller på SHL-nivå. Vi behöver göra oss av med honom. I allsvenskan skulle han kunna vara just en toppback men i SHL håller han inte. Så länge han får det förtroende han får kommer vi inte att lyfta…
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Jugge:
Alla vet ju hur det brukar sluta i matcherna mot IOK....
3/3 torsk mot Timrå denna säsong
Djurgården passar även de Brynäs sjukt illa.
Brynäs viker alltid ned sig mot Linköping....
Gissar på ytterst få poäng mot bottenkollegorna tyvärr och det blir en sista plats, kval och HA nästa säsong
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
4 raka förluster. 1 av 12 poäng, 9-20 i gjorda/insläppta och -11 i målskillnad. Nja, känns sådär att åka till Leksand på torsdag nu. 😏

Men tåget har inte gått än. Linköping, Djurgården och Timrå har det heller inte lätt nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Auchinleck: Ja, tyvärr så får vi nog fortsätta dras med Mannberg, Pettersson etc på isen då varken Kvist, Ljungkrantz eller Birgersson verkar ta några kliv i rätt riktning. Sen får man väl passa på att gratta Danielsson på sin 45-årsdag!
Han har åldrats 7 år sen första matchen. Totalt osynlig. Precis som Ölund.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Lunkz: fjärde raka förlusten och krisen är ett faktum.

Ja, Brynäs har ett dåligt lag. Mannen har ”ett bättre spel” än pa men jag tror vi måste ställa frågan om det kommer att ge mer poäng över tid än det spel som pa försökte implementera.

Jag är osäker. Mest beroende på att Brynäs har så bedrövligt dåligt lag

Positivt att Timrå och djurgården fortsätter förlora. Negativt att man torskat mot båda dessa
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
munkas:
Kvists "agerande" vid fyran är nu själva definitionen på motsatsen till tight spel. Hjärnsläpp.
Hela världen är full av hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja: Jag som är från Eskilstuna vill bara påpeka att Eskilstuna United är stadens klubb (damer). Det är AFC Eskilstuna som flyttat hit? smuts
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Brynäsgubbe: Mitt mål i år är ingenmansland - inte omöjligt med tanke på hur DIF/LHC/TIK ser ut så här långt….
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Tgl: vill minnas att vi vunnit en del matcher.. Men självklart behöver vi slå Timrå, Oskarshamn samt LHC och DIF. Sen några poäng mot de förväntade toppklubbarna likt vi gjort mot Växjö och SAIK
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja: det håller jag fullständigt med om. Vi måste prestera bättre än våra bottenkollegor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Brynäsgubbe: blir nog tyvärr 10 mål i baken leksand är ruggigt bra just nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Brynäsgubbe: Leksand nästa match.
Ska vi tippa på 8-2och skott 65-18
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Leksand ångar på...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Tror fan dom ska köra utan målvakt nästa match är ju i anfalls zoon då å inget farligt bakåt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja: Vi släpper det, dom förtjänar nog den publik dom har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Lunkz: Hade vi bytt målvakt med Färjestad så hade nog siffrorna varit omvända.
Ja, ja.. Det är bara att bryta ihop och komma tillbaks.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja: Bertilsson måste vara SHL proppmättaste back! Maken till skött och oengagerat uppträdande får man leta efter!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
fluffman1991:
Det funkar inte att köra Genoway och Björk!
Tror de har - 704 senaste 2 matcherna
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
fluffman1991: Jag känner inte till någon annan klubb som har flyttat i Sverige förutom Dalkurd och Eskilstuna United(?). Det mest absurda i det här är väl ändå ditt förslag att Brynäs ska byta hemstad som jag antar är helt seriöst från din sida?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Fjärde raka, go tigers grrrr….
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Önskar scott och Rödin kunde få in något pinne,
Ligger de 5 i topp i poängligan så finns det ju ett incitament för att behålla motivation på max
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Heja Brynäs vi har så bra målvakter målvakter
Bättre och ta in en dörrvakt från krogen i kassen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Semic: Ersson kan vi nog glömma. Desto mer troligt att Brynäs blir erbjuda Feilx Sandström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Stenis: Tåget gick när Färjestad anlände till Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
pastorn: Kommer vi upp i 300 mål i arslet den här säsongen? Inte omöjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja:
Men det är ju ganska uppenbart att de inte vågar ta de obekväma besluten då ett gäng avdankade spelare får fortsätta i föreningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Peja: Det absurda är väl att du jämförde en flytt av Brynäs med Dalkurd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Brynäs vill numera aldrig vara med och tävla. Det som är så nedslående tragiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Bra kväll för Björk... bedrövlig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Blå grottan: Hyfsat värdelöst av domaren att missa den armbågen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
bara köra upp armbågarna i motståndarna, förlusten är ju redan klar men det ger väll inte domarna rätt i att sluta döma
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Jävla pissdomare står ju å ser armbågen. Typiskt att fbk alltid har favör
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Vi är lite som sediment i vatten, vi virvlar uppåt ibland men dalar sakta men säkert ner mot botten igen 😩
Ha en go kväll kära vänner
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
fluffman1991: Nja, jag bara påpekar att det finns en klubb som flyttade till Uppsala för att få ett bättre upptagningsområde. Det var Dalkurd och det har inte gått särskilt bra, så vitt jag förstår. Så Dalkurd har ju redan gjort det som du föreslår att Brynäs ska göra, alltså flytta till Uppsala. Personligen tycker jag att det är en bisarr idé.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Semic: Har Genoway varit inne på samtliga mål bakåt denna säsong?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
ellis: De själva och typ hela Hockeysverige..
Kommentera

« · 2236076 · »