Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK

« · 668056 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Okej, fast oavsett om Lavins är med eller inte så tror jag att 4 poäng den kommande veckan inte alls är omöjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Fast det måste ju sägas att det är svårt att sia om skador och hur länge de blir borta. Någon läkare är jag inte, jag baserar endast informationen utifrån det jag snappat upp när jag frågat mig fram i gavlerinken på träningar/matchvärmningar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Okej, viktigt! Timråmatchen kommer ju att bli otroligt viktig. Mot Luleå är det ju inte hela värden om vi skulle råka förlora för då möts ju ändå DIF och MIK så båda de lagen kan ju inte komma ikapp. Skulle vi ta poäng av Luleå och spöa Timrå så är jag otroligt nöjd och då tror jag nog att Brynäs åter är i slutspel efter 4 (eller vad det nu är) års frånvaro.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Förhoppningsvis är han tillbaka i nästa vecka..Jag tror inte att han är med mot Luleå men mot Timrå skall han nog ha hunnit tillbaka skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: När kommer Lavins tillbaka? Han spelade ju riktigt bra och stablit ända sedan Skoog försvan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Vad var det för gäng som satt på kortsidan?
Ett jäkla bra drag på dom. Det där med Hockeyfesten som stod på deras tröjor har jag för mig att jag såg förra säsongen också...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: Helt rätt så var det. Korhonen var som ett bollplank där puckarna studsade hejvilt...Honken i målet ger en tryggare bild av försvaret. Backarna kan agera på ett annat sätt. Men nu är det som det är och allt vi kan göra är att hoppas att Korhonen hinner toppa formen till nästa vecka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Egentligen ska jag väl hålla käften,eftersom jag inte har sett matchen,men enligt webbradion spelade Karhu väldigt darrigt speciellt i andra perioden o släppte många billiga returer,vi får hoppas det var rinkrostighet bara...........okej Korhonen mot Luleå på Tisdag,men mot Tik vill man ju ha tillbaka en Honken i kanonform!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: Nåja, en för dagen rinkrostig Korhonen hade 92,1 i räddningar idag. Så illa är det inte... Även fast jag hellre hade sett Honken i målet...

Men vi ska inte måla fan på väggen...Vinner vi våra hemmamatcher så tror jag att vi fixar slutspel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Helt klart ska en hemmaklack kunna sjunga ut en 50 man stark bortaklack men det är inte alltid lika dåligt som det var i dag. I torsdags mot skansen så var det faktiskt rätt okej stämning utan att BSKV var där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
HF: Okej.........Keb skriver i sinfrågespalt att Honken kommer att vila i en vecka,inte bra isf!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Jag får väl försvara vår klack med att du satt 10 meter från FBK's klack...Akustiken är weird i gavlerinken...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Wolfpack hade 250 biljetter så 50 pers var de inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: Jajamensan, sen var det ju slutsålt och vissa som ville ha sittplats fick nöja sig med stå. Det var väl typ 80% av dem som stod på ståplats som var intresserad av att sjunga över huvud taget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Ja, men nu är inte BSKV där varje match, man tycker fan att en hemmaklack ska kuna sjunga ut 50 man FBK:are!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Ja det är pinsamt,men då är ju frågan,varför sjunger inte folk som står på ståplats??står dem där av ekonomiska skäl eller??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Men man ska i alla fall inte klaga på dem som står där och sjunger och försöker skapa stämning. Det är ju de som inte sjunger som man i så fall skall klaga på. Sveriges sämsta var nog att ta i, när BSKV är på plats så lyfter vi väldigt många plaseringar i den tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Om inte kortsidan hade dominerat så fullständigt i em så hade vi blivit utsjugna av en 50 man stark FBK klack!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Nej den står Linköping för.... De har allt för många rötägg i sin klack så den är fan sämre än Brynäsklacken på J18 matcherna t om...
(sist var det två barn med en flagga)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Pinsamt är ordet, sen får dom sk klackledarna säga vad fan dom vill, Brynäs IF har sveriges sämsta klack, tyvärr!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Nej långt ifrån... Det kommer att behövas en rejäl uppryckning där framöver...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Hehe, tänkte väll. Och nästa Lördag mot Modo så vaknar nog ståplats också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Inte var det den ordinarieklackens förtjänst iaf!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Klart att jag skojade...Positivt att det var drag i ladan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
lillovechkin: De tycker väll att de måste förstärka för att klara av kvalserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Nu satt man där och blev fuktig i ögat...
3 minuter senare blev det 3-3...

Satan i gatan vilken bra match!
Björnes förarbete till 3-1 är lätt säsongens prestation.

Snacka om att Kåberg är en väldigt begränsad hockeyspelare. Karln har ingen timing i tacklingarna han åker dubbelvikt till båset så fort nån petat på honom det enda han klarar av är väl att veva...

Jäklar vilken fart Widing hade på rören, bra skott och fysisk i sitt spel, nu förstår man varför Sundlöv varit sugen på honom i två år...

Korhonen bra men ack så darrig...

Bäckis dominerar som vanligt och Anti, ja karln måste behållas! Skicka frugan på svenskakurs.

Varför spelar dom inte TNT när Sjödda gör mål? Den dyker upp bara upp då och då. Skippa Ledin låten..

Efter Färjestads spel i första perioden så är det inte så konstigt att man milt sagt inte gillar laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Leksand ger sig inte i värvningcurkusen iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Ang. tröjorna så var det ett "kompisgäng" som hade hela den kortsidan och själva fixat tröjorna och mösserna. Men dom var snygga lär jag säga, får min i morron :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Gusten: Såg att han satt med stoppur för varje sekund sjödin var inne ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Gusten: läste det på Gd
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Var har du läst/hört att Sjödin spelade 29 minuter?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Han borde spela 60 (eller 65 som det var idag) så som han spelar nu:P hehe. Daniel Johansson var också riktigt bra i dag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
fan Sjödin spelade 29 minuter idag...inte illa för en gamling..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: Tror inte att dom har några, det var antagligen tryckta av de som höll i det. Men vem vet? Kanske tryckte Brynässhopen upp dom åt dom. Det skadar ju inte att ringa och fråga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Det ska väll va om man kan köpa dom av folk som hade dom på sig då eller?

Åk till valbo å snacka med dom där på shopen, så kanske dom kan fixa en?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Jobbigt att starta en ny tråd :P
En lite fråga.. på hemsidan står de att bäckis har 3årskontrakt! stämmer de? såg även att björne har 4år så..
ha kvar dom där spelarna i 3 och 4år till är ju bra... men stämmer de? har inte bäckis ett 1års bara? :S
Blev förvirrad! ni andra kanske har bättre koll?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Dom var antagligen bara upptryckta för de som var på den där sittplatssektionen mittemot sektion S. Det stod på ryggen" Hockeyfesten ( och lite längre ner) Jag var där" så jag tror inte att de går att köpa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: oh vart kan man köpa en sån?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Det var inga T-shirts...det var likadant som en vanlig matchtröja bara att det stod Heja Brynäs på dem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: svarta lol
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: ja varta t-shirts med vit text
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Menar du dom där svarta som dom på sittplats hade? svarta med vit text? eller äre nån annan? Oj skrev kanske lite kort bara.. malmström har 2år till står det på hemsidan iaf! såg det utan glasögon men de borde stämma! :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Det var dom där som sjöng från sittplats som alla hade en varisn hockeytröja som du menade. De hade också fiskehattar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: 2 år!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Gusten: ok tack
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Heja Brynäs såg det ut som
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Vad då för Tshirts? vilken färg har dom du tänkte på?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
en fråga till. Vad står det på T-shitsen som många i Bifklacken bar idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: hur långt kontrakt har Malmström?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Mmm.. men vi har ju trummor! en har väll lindgren och en har HF!
Men vi skulle haft en riktig "biff" som slår för kung å fosterland!
Nu kanske de är så att bskv kommer ha med sig trumma? och kanske en bra trummis? eller om vi kan övertala wikström att trumma då!
Kommentera

« · 668056 · »