Brynäs IF

713368 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK

« · 668290 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Kung_Sjödin: Men om det ska funka i samma tempo bör de finnas ett bord eller nått, som på hemma sidan där vi stog förut! så klackledaren syns!
Sen så behövs det en trummis som har bra taktkänsla och inte visar nån som helst rädsla på att göra något emot klacken! alltså han ska tvinga klacken att gå ner i takt!! visst har jag rätt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren:
Den ordinarie klacken finns på plats varje match det ska dom ha all heder för. Notera att Sjödda försdt lotsar laget till ordinarie klacken för tackning, därefter till "hockeyfestens" klack. Precis som sig bör.

Men, om jag skulle kunna ödmjukast kunna få ge ett tips till den ordinarie klacken:
- Har noterat på samtliga matcher jag varit på att när sittplats börjar någon hejaramsa så tar klacken vid på samma ramsa. Det är ju jättebra. Det som sedan händer är att klacken ökar takten på ramsan avsevärt. Det leder till att det blir otakt och sitt blir förvirrade och lägger ner. Försök att hålla samma tempo som övriga så ska ni se att sitt kommer att fortsätta och det kommer att bli ett hejdundrande tryck.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
65selander:
Man satt och var fuktig i ögat.. Ännu mera under hemfärden, pullan undrade vad som hade hänt. Jag träffade Stigge Salming svarade jag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
65selander: Hoppas att de kan komma tillbaka någon till gång under denna säsong. Lite synd var det dock att hemmastå inte är på sin ordinarie sida, då hade det ju blivit riktigt häftigt.

Det gjorde i alla fall så att FBK-arna knappt fick en syl i vädret.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Clubsport: Pratade med några under pausen på Vipen och det är viss två killar från Björke (tror han sa det) som har startat Hockeyfesten.

Fick en Bebbe hatt utav kille mot en pilsner.

Mycket skön seger och hemresa igår. Nu mot LHF lär nog sviten ta slut men det har jag nu sagt i två matcher :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse:

Apropå kortsidan:

- Dom var helt fanatiska!
- Dom sjöng och klappade taktfast under hela matchen.
- Jag hoppas verkligen att jag får se dem igen.
- Jag filmade några sekvenser från min mobil, inklusive när dom först klappade in laget, halvt avklädda, och sedan Boorken. (Om det är nån som har en site så ge mig en mailadress dit jag kan skicka mpeg4 filerna så får du dom för uppläggning till allas beundran!)

Apropå matchen:

- För 1,5 månader sedan skulle vi sälja våran högra hand för att få EN vinst mot något av topp 6 lagen. Så håll för bövelen INTE på och finanalysera vad som kunde ha gjorts bättre. ALLA i laget gjorde en superduperinsats - BASTA!
- Korhonen gjorde en j-ligt bra match. Det är inte psykiskt enkelt att ställa sig i Brynäskassen efter Honkens prestationer den senaste tiden.
- 0-1 målet var en solklar domarskandal. Sedan när är det tillåtet att ha spelare i målgården som slår bort målvakten med klubban? (Måste kolla upp regelboken, den har jag missat...)

F-n vad skönt det var i går !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
dg93: Ja det kändes verkligen surt när de gjorde 3-3. Fast man får väl vara glad för extrapoängen. Boorken sa nåt om att det var lite för mycket hjärta och för lite hjärna i spelet när kvitteringen kom. Widing "tog ju på sig" baklängesmålet i och med att han blev av med pucken på offensiv blå. Det hände ju precis när laget ställde om till offensivt spel och då blir det lätt mål i häcken. Detta var ju nåt vi såg i parti och minut förra säsongen så det har ju blivit mycket bättre. Det är väl lätt hänt med att man kommer in som ny i laget och dras med av den enorma stämningen det var igår. Han ville ge Gävlepubliken valuta för pengarna, dessvärre blev det inte så...

Vi får se hur pass viktig den tappade poängen blir i slutändan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
dg93:det var skönt att vinna men det skulle vara skönare att få 3 poäng men vi fick ju i alla fall 2 poäng!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
51 Roger:
Och är man en snygg tjej så går det lättare att komma in ;o)
Jäkla kul grej. Duktigt tryck dom åstadkom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
51 Roger: Det är ju bara att hoppas att de går på ishockey fler gånger...

En hel kortsida som sjunger, klappar och lever om är ju målet till alla matcher. Kanske en förvarning om vad som komma skall i LA.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
rafalski: Det är ju helt klart att Sundlöv måste försöka få över Bäcker,helst redan till denna säsong,han är ung,utvecklingsbar o framförallt center,han lär ju inte få så mycket speltid i FBK,med tanke på deras nya värvningar,Patera är väl en center??

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Clubsport: Alldeles riktigt,de var på matchen mot Modo ifjol.Det är ett gäng kompisar som började med "hockefesten",enda sättet att bli inbjuden,att någon som är med,bjuder in en,inga officiella inbjudningar förekommer,utan mun från mun,så att säga.Vet ej om de kommer att göra om det igen i år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren:
Det hörde du på radiosporten i torsdags eller mitt inlägg i frågan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Han har lirat alldeles för mycket, dock inget powerplay. Kom på en sak, han är hyfsat användningsbar i boxplay faktiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
1 mål och 2 assist har han denna säsong på 40 matcher, vet inte hur mycket speltid han har haft dock. Han har 43% i tekningsprocent.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Så här skriver eliteprospects om Bäcker.

A two-way center with great hockey sense and a strong passing game. Bäcker was on the verge of establishing himself as a star in the SEL, but as Färjestad signed some quality players before the 03/04 season Bäcker was demoted to the 4th line where he struggled offensively. He is hoping to bounce back now, and is a valuable player since he can be used in many situations on the ice.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Kan inte komma på någon på rak arm, får be att återkomma i den frågan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
eltifoso: vad är hans starka sidor då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Miljöombyte kan säkert göra gott, att påstå att han varit bänka iår är felaktigt, skulle varit de två senaste isåntfall, innan det har han lirat alldeles för mycket.

Tekningar är väl inte hans starka sida, inte heller skott eller skridskoåkningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
rafalski: Han känns lite som en chansning tycker jag. Jag ser hellre att man satsar på en mer etablerad spelare. Jag har för mig att Bäcker inte är nån vidare tekare och det är en egenskap en eventuell center måste ha.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
rafalski: Han kan också bli en flopp. Poängsviten i Fbk de senaste säsongerna är: 27, 13, 6 och bänkad i år. Luktar lite Skog om honom, har varit lovande men stagnerat i utvecklingen. Kanske inte bara är självförtroendet det är fel på?
Men visst tycker jag att han är värd en chans.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Jag förstod vad du menade.... kunde bara inte hålla mig att göra en "claesw" å gnälla lite på språket/ordvalet. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
eltifoso: Känns som han sidsteppas i FBK, skulle nog må bra med ett miljöombyte. Han skulle nog passa perfekt i Brynäs nysatsning på unga killar och Boorken kanske får fart på självförtroendet igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: oh ska kanske heta länka på svenska och inte linka...men det heter väl link? eller heter det länk? jaja
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Linka?

...nej benet känns bättre nu.

*fniss*
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Varsegod, hoppas Ni erbjuder honom kontrakt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
nån som orkar linka till lite Bäcker stats?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: + att han är född -82, goda vibrationer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: jo Bäcker känns som en spännande spelare. Han har talang.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
wap.hockeysnack.com
Rafalski:Absolut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
wap.hockeysnack.com
Inte underligt att hela Gävle var i koma när superduper
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Stod du i klacken själv då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
65selander: Nykter???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: Baserat på de mål vi fått bortdömda på grund av spelare i målgården så är det solklart. Prestberg går på avslut, pucken studsar ut från målgården via målvaktsretur, sedan försöker rödluvan peta in den och misslyckas..sen Kommer Nordström och trycker in pucken med god hjälp från Prestberg som trycker in Korhonen i målet.

Interfierence på Prestberg? Inte helt omöjligt.
Offiside i målgården på 2 spelare.. Solklart!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
wap.hockeysnack.com
Eich eninen Berliner
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Var det verkligen felaktigt?såg bara en en jäkla röra framför Korhonen,men däremot 3-3 målet gör Bäckis ett kardinal fel som tittar på puck ist för att plocka upp Redhead..........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: Och vad gäller det mål som domaren felaktigt godkände så valde domaren mellan att få Gavlerinken emot sig eller 5 minuter med Jörgen Jönssons andedräkt i ansiktet..


Valet var tydligen enkelt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Nu vet jag varför stämnngen i hallen var så bra,enligt JanT:s brorsas kontakter kusins svåger så var orsaken denna: som delades ut till alla utom dem i klacken:-)




Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Håller med om att vissa grejer blir bättre utan Lind och Dackell. Båda är ganska sega och vill som du säger börja om lite för ofta. Sen är det väl inte direkt så att Dackell är någon energihöjare som många andra.

Men man saknar dom på en del sätt också, speciellt i boxplay som du säger. Angående Lind så saknar man ju honom främst vid tekningar - finns inte en jävel som kan teka i dagsläget...

Både Lind och Dackell kommer ändå höja nivån i laget när dom kommer in och det är bara att hoppas att även dom spelar med hög intensitet och fysik som laget gör nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
HF: Vad hade Kåberg att säga? ^^
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Jag hörde knappt någonting av FBK-klacken i går.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
JanT: Hade inte ett mail eller en bubbla lämpat sig bättre?

OK du e ju Rookie så man får väl ha överseende..

Kul med ännu en som har "insyn via gamla kontakter"..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
HF: Skitsamma, en klack ska fan inte bli utsjugna i sin egna hall!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse:

Hej Lasse

Kul att traffa dig i Gavlerinken 29 dec Ett stort plus var att du hadecen kamrat som kunde ge mig en pris snus. Min bror JanT känner du sedan gammalt. Funderar på att vara med i Hockeysnack med "LarsT"

Jag har mycket inside om Brynäs som och de flesta inte kommer åt genom gamla kontaker. Du kommer att bli förvånad. Om jag går med håll utkik efter LarsT.

Roligt att träffa dig

Lars (från JanT) dator.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: "Både Lind och Dackell har ju en förkärlek att vända hem i mittzonen och "börja om", vilket ofta renderar i att våra mindre rutinerade spelare tappar fart/ position och anfallsspelet blir långsamt och vi möts av ett samlat försvar."

Tror nog det mer är en tillfällighet att deras skador råkar sammanfalla med att vi agerar helt annorlunda nu jämfört med när de båda var med på isen.
Det hela är ju ett samspel där ALLA i femman måste göra rätt för att det skall funka. Vad är det som säger att det inte lika gärna kan vara de orutinerade som åker fel eller tar fel beslut, likväl som det säkert ibland är de rutinerade. Speciellt när spelet i övrigt inte funkar riktigt, mest beroende på brist på självförtroende, som jag ser det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Det kan ligga en hel del i det faktiskt. Både Lind och Dackell har ju en förkärlek att vända hem i mittzonen och "börja om", vilket ofta renderar i att våra mindre rutinerade spelare tappar fart/ position och anfallsspelet blir långsamt och vi möts av ett samlat försvar.

Men i boxplay så saknas både Dackell och Lind enormt. Även Poweplay har ju blivit sämre sedan de båda blev skadade.

Boork kommer att få tampas med "lyxproblem" när väl de båda är redo för spel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
GävleLasse: Jag läste/hörde någonstans (kommer inte ihåg vart) en teori om att Brynäs fina form kan bero på att några av de rutinerade spelarna saknas. De allsvenska splearna går mer rakt på utan en massa onödiga bågar. Jag tror dock inte att den stämmer. Vad tror du om den teorin?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Alltså mot Luleå och Timrå. Sen så möter vi ju Modo hemma också nästa vecka vilket kan bli en riktigt bra match med två lag vars formkurvor pekar spikrakt uppåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Jag hoppas att vi kan skrapa inhop nån pinne på bortaplan. Men det kommer att bli tufft. Förhoppningsvis så kan vi till och med slå timrå på torsdag då de verkar ha problem med lag som åker mycket skridskor och checkar. De hade ju grymma problem med Mora sist och deras hockey påminner ju lite om hur Brynäs spelar. Finliret är ett minne blott...
Kommentera

« · 668290 · »